Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
Laci 2008. 11. 07. 22:06 | #18
... még annyit, hogy én még a magasban katapultáltam volna. Aki bevállalta a géppel földreérést az egy "fucking"-ul jó, de őrült pilóta.
Előzmény: Laci (17) 0 VÁLASZ
Laci 2008. 11. 07. 21:53 | #17
Nem tudom, hogy csinálta, de megcsinálta! Jó, megengedem, összevágtak ezt-azt, de a sztori nem "fake". Szerintem.
tejfogu 2008. 11. 03. 18:04 | #16
hát jó, én csak egy mezei UL, Vit, MOvit növ. pilóta vagyok, nem értek a vadászgépekhez :)
csucsu
Előzmény: Bobber (5) 0 VÁLASZ
Liverbird 2008. 11. 02. 04:43 | #15
Ez az F-15D egy A-4-essel ütközött össze egy légiharc-gyakorlat során. Többek közt azért sikerült leszállni vele, mert a gép hasa lapos, vagyis az is felhajtóerőt termel. Persze a szárny azért nagyon hiányzott, ha nagyon lelassult a gép, orsózó mozgásba kezdett. Ha viszont elég gyorsan repült, a kormányokkal egyenesben lehetett tartani. A leszállás így elég necces volt, mert a szokásosnál sokkal nagyobb sebességgel kellett végrehajtani, de sikerült. A gépet aztán kijavították, és még légi győzelmeket is elért; emlékeim szerint 3 ellenséges gépet lőttek le vele.
bandee1219 2008. 11. 01. 18:44 | #14
Mivel egy dokumentum filmet általában az esemény után szoktak készíteni... (gyk.: rekonstruált események)
Előzmény: Hoember (13) 0 VÁLASZ
Hoember 2008. 11. 01. 10:58 | #13
a filmbejátszások mind úgy lettek "csinálva" (sokszor látszott hogy a szárny csak ki lett takarva, egyszer még a függőleges vezérsík is eltűnt egy kicsit.) hogy a pilóta beszéde ne legyen száraz...
Ami igazinak tűnt az a két három kép a végén. de azokból meg látszik hogy a szárny felét vesztette el a maradék meg kicsit furán állt...

a felhajtóerőről meg annyit hogy jelentős mennyiség keletkezik a törzsön és a vízszintes vezérsíkon is. Ami a vadászgépeknél elég a levegőben maradáshoz.
Tóth József 2008. 10. 31. 21:13 | #12
Én sem értek hozzá, de látom a videón, hogy a hajtóművek fúvókái nem egyformán állnak. Azt feltételezem, hogy a tolóerő áthejezésével megváltoztatták a gép súlypontját, így a maradék szárny áttvette a terhelést. Az is kiderül a videóbol, hogy a normálisnál sokkal nagyobb sebességgel szállt le, bizonyára a megfelelő felhajtóerő hiánya miatt. Mindenesetre, nem csak jól konstruál gép, de nagyon jó pilóta is kellett hozzá.
Bambyta30 2008. 10. 31. 19:53 | #11
Legjobb tudomásom szerint tényleg megtörtént hogy 1 Izraeli pílota egy bevetés alkalmával a légvédelmi tüzben csak annyit vett észre hogy egy hatalmasat rándul a gépe és erősen a bal oldalra kezd húzni izomból erőlködött hog ytovábbra is uralja a gépet és elindult hazafelé. Nagy nehezen hazakormányozta a gépet és csak a leszállás után vette észre hogy hiányzik a szárny. Az "esemény" még a gyártót is meglepte úgy hogy mérnököket küldtek a helyszínre hogy dokumentálják.
Előzmény: tejfogu (3) 0 VÁLASZ
cirab 2008. 10. 31. 16:49 | #10
Lokko! Te pár napja még csak 25 voltál nem?
bandee1219 2008. 10. 31. 15:18 | #9
Jó akkor ez milyen?: vitorlázó repülő, rakéta ;)
(kis segítség: egyiknek nincsen szárnya, másiknak nincsen meghajtása és mégsem zuhannak le, ez ellentmond annak amit írtál... De én legalább bevallottam! :D )
Előzmény: lokko (6) 0 VÁLASZ
yushuf 2008. 10. 31. 14:33 | #8
Okos pilóta alagútban nem katapultál :O))))))))))
Jaca 2008. 10. 31. 11:49 | #7
A számítógép is csodákra képes. A lopakodó fejlesztésénél volt egy érdekes dolog. A lopakodó NEM TUD REPÜLNI! A számítógép tartja fent a levegőben, az ember csak azt mutatja a gépnek, merre akar menni. Az első repülésnél leszakadt az egyik függőleges vezérsík róla, és a pilóta nem érzékelte, mert a számítógép korrigált.
lokko 2008. 10. 31. 11:32 | #6
jól mondtad nem értesz hozzá ... attól mert van hajtóerő vízszintesen, de nincs erő ami fenntart bizony éppúgy lezuhansz mintha semmi meghajtásod nem lenne, ez van ha a meghajtási erővektor 90 fokot zár be a gravitációs erővektorra ... ez igencsak elemi fizika ...
másik oldalról a fly by wire rendszerek képesek azzal vezérelni a gépet ami csak rendelkezésükre áll ... ha nincs szárny akkor vízszintes vezérsíkkal tartja szintben a gépet ... ha az sincs ... akkor sehogy ...
Előzmény: bandee1219 (4) 0 VÁLASZ
Bobber 2008. 10. 31. 11:23 | #5
Nem tudod azért egészen jól... Nem ez az egyetlen példa az egy szárnnyal való leszállásnak. Annak a hiányát ugyanis a függőleges vezérsík megfelelő használatával ellensúlyozni lehet. Mellesleg egy ilyen gép nem 2 tonna... :) (kb. 14 tonna (31700 pounds))
Előzmény: tejfogu (3) 0 VÁLASZ
bandee1219 2008. 10. 31. 10:40 | #4
én nem értek hozzá, de sztem itt azért máshogy lehet, mint egy kisebb gépnél, ennek a teste, formára gyakorlatilag egy rakéta és a két oldalt a szárny felszálláskor és leszálláskor kellhet igazán. A csávesz is bekapcsolta az utánégetőt (ami meg 2xezi a tolóerőt), ami alatt nem lehetett úgy manőverezni, de ment a gép, mintha egy rakéta lenne.


Viszont a másik gépnek meg nem volt már egy szárnya sem és landolt az is, az hogy csinálta?...
Előzmény: tejfogu (3) 0 VÁLASZ
tejfogu 2008. 10. 31. 10:29 | #3
tudjátok ti mekkora felhajtóerő keletkezik szárnyanként hogy azt a majd 2 tonnás vasdarabot a levegőben tartsa? Hatalmas. Nos egy szárnnyal kiegyesúlyozatlanná válik a gép felhajtóereje és elkezd pörögni vízszintes (vagyis majdnem vzszintes mert ugye olyan nincs hogy vízszintesen tudj repülni, mind1) repülés közben. Ezért tartom ezt is kizártnak. A végén a leszállásnál az onboard kamera egy sima JÓL működő gépben van, észre lehet venni a mozgásán. De azért jól meg van csinálva, és szeretnék én is úgy repülni, mint az aki lehozta a vasat HA tényleg igaz lenne..
Písz&Love
konvejor 2008. 10. 31. 09:41 | #2
OMG
lokko 2008. 10. 31. 09:40 | #1
fly by wire ...