 - Ismerős az a szituáció, amikor valaki a reptéren elégedetlenkedik és hőzöng az ellenőrzések miatt? Az Amerikai Közlekedésbiztonsági Hivatal miattuk elindított egy fotósorozatot, hogy megértsék az emberek, mire is jók ezek az ellenőrzések. 
 - Egy vállalkozó megelégelte, hogy egyes kínai kereskedők nyomokban sem fizetnek adót, a számla olyan ritka tőlük, mint a fehér holló, ha pedig akad is, néha kínai nyomdában előállított, sorszám nélküli, szabálytalan, esetleg képeslap hátoldalát használják erre. Időpontot kért és kapott a nemzetgazdasági minisztertől, elmondta, hol lehetne fülön csípni az adócsalást nagyüzemben nyomó távol-keleti árusokat, erre az adóhatóság egyik elitegysége két hét múlva hozzá szállt ki ellenőrzésre. Ezermilliárdok nyomában. 
 
 - Az amerikai hírszerzés elemzése szerint a szakadárok ellenőrzése alatt álló donyecki területről lőtték le a maláj utasszállító repülőgépet. Az oroszok felelőssége pedig a fegyverszállítás, és vélhetően a hiányos kiképzés lehetett. 
 - 
„Mivel  a társadalom és a kormány is tudja, hogy a legjobbak tanítanak, rájuk  is bízza, hogy hogyan, milyen módszerekkel, milyen tankönyvekből és  milyen tanterv szerint gondoskodnak a gyerekek oktatásáról. Éppen ezért  nincs központi ellenőrzés és tanfelügyelet, és a tanárok sem külső  kényszerből képezik tovább magukat.” 
 
 
 
 - 
A törvényjavaslat értelmében nem lesznek megismerhetők azok a szerződések, döntést megalapozó dokumentumok, amelyeknek kiadása túl sok munkával járna az adatkezelő szerv számára. A törvény nem pontosítja, hogy „a túl sok munka” mit jelent, így a gyakorlatban a hivatalok dönthetnék el, hogy kiadják-e a kért adatokat vagy sem. Ez tökéletesen szembemegy a közpénzek költésének ellenőrzésével. 
 - 
Nálunk is sokat romlott a közlekedési morál az utóbbi években. Úgy néz ki az utakon már csak ellenségek vannak, rengeteg lett az agresszív söfőr. Felmérések bizonyítják, hogy a KRESZ be nem tartása, gyakorlatilag semmibe vétele okoz mind több balesetet. Egyik legfőbb probléma a féktávolság be nem tartása, gyorshajtás, irányjelzés elmulasztása, és valamiért az "én vagyok az utak királya" érzésből adódó hamis és önhitt hatalmi érzet. Vannak gyenge törekvések a közúti rend visszaállítására, akadnak szép számmal, akik azt szorgalmazzák, hogy minden gépkocsivezető néhány évente PAV-on (pályaalkalmassági vizsgálaton) venne részt, és megismételné sikeres KRESZ vizsgáját. A kezdeményezés célja az agresszívvé, labilissá vált söfőrök kiszűrése, és KRESZ tudásunk napra kész ismerete. Ettől várják a csodát, a magyar közlekedési morál javulását, valamint a szigorúbb, és rendszeres rendőri ellenőrzésektől.