Egy órára idén is elsötétül a Föld. 2009. március 28-án, szombaton, magyar idő szerint 20.30-kor érkezik el a globális lámpaoltás ideje a világon. A globális felmelegedés elleni akció tavaly nagy siker volt: egy órára a világ nagyvárosaiban kisütött a takarékosság és a felelős gondolkodás sötétsége. Idén még több lámpaoltót várnak.
A Föld Órája (Earth Hour) akció 2008-ban is megmozgatta az amúgy csúnyán pazarló, és sok helyen fölöslegesen világító világot. Tavaly magyar idő szerint március 29-én, este 8 órakor számos nagyváros borította önmagát sötétségbe. Sydney kezdett, majd követte Manila, Bangkok, Budapest, San Francisco, és így tovább...
Az eredeti kampányt az ausztrálok találták ki: először csak Sydney lakosait buzdították otthonaik világításának lekapcsolására. Az első Föld Órája 2007-ben nagy siker volt: Sydneyben 2,2 millió család és üzleti vállalkozás kapcsolta le a villanyokat egy órára. Mára a legnagyobb nemzetközi, klímaváltozás elleni akcióvá nőtte ki magát a kezdeményezés.
Idén március 28-án, magyar idő szerint 20.30-kor a világ minden táján lekapcsolják a villanyt egy órára - ez a Föld Órája. A cél az, hogy 1 milliárd ember és több mint 1000 város csatlakozzon az akcióhoz, bizonyítva, hogy globális összefogással eredményesen lehet fellépni a klímaváltozás ellen.
Tavaly 100 millió ember és 35 ország részvételét hozta az akció. 2008-ban már elsötétült a Golden Gate híd San Franciscóban, a római Colosseum, illetve a Vár és a Lánchíd Budapesten, jelezve egy olyan ügyet, amely minden órával egyre sürgetőbbé válik.
A Föld Órája 2009 világméretű felhívás minden egyes ember, minden üzleti vállalkozás és minden közösség számára. Figyelmeztetés a felelősségvállalásra, a fenntartható jövőért való tenni akarásra. Ezen az estén Európától Amerikáig újra híres épületek és terek fognak sötétbe borulni. Az emberek a világ minden táján lekapcsolják a villanyt egy órára, és csatlakoznak ahhoz a mozgalomhoz, melynek célja a természet megóvása, bolygónk jövőjének biztosítása. Idén több, mint 64 ország vesz részt a Föld Órája 2009 akcióban.
A sztori "röviden": az MTV Szabadság téri székházát megvette az ÁPV Rt. 6 milliárdért az MTV-től. 4.5 milliárdért tovább adta egy "kanadai" cégnek. Bukott kapásból 1.5 milliárdot rajta.
Az MTV nem tudott kiköltözni az épületből, mivel az új nem készült el. Így évi 2 milliárdért visszabérelte azt, már kifizetett 4 milliárdot, s ki fog 2 milliárdot. Összesen tehát 6 milliárdot. A "kanadai" cég tehát már most nyert 1.5 milliárdot plusz ugye ott az épület, amit lakásokká alakít, s elad.
DE. Nem ér véget a történet.
Az MTV az új székházát nem megveszi, hanem bérli. 18 évre. Évente 3 milliárd forintért. (Havi 1 millió euró, azaz árfolyam ingadozás esetén lehet évi 3.5 milliárd forint is.) 18 év alatt kifizet 54 milliárd forintot 250 ft/euró árfolyamon. Mennyibe került az a bádog doboz? Max. pár milliárd - ha az alvállalkozókat nem húzták le. 18 év után azonban nem lesz az MTV tulajdona - hanem ekkor eldöntheti, hogy megveszi-e az épületet?!
Kinek a pénzéből? A miénkből. Ki nyer rajta? Egy csapat szélhámos politikus és "üzletember". Miért? Hogy fenntartsanak egy 5 %-os nézettségű kritikán aluli tévét.Noki | 2009.02.23. 15:10:15Szerintem amellett hogy a magyar ember alapvetően birka amellett, ez a stílus is amit te képviselsz kedves Erunder. Ha valamelyik nagy kereskedelmi tv csinálná ez, én is hagynám és nem érdekelne illetve nem foglalkoztatna a dolog, de egy kereskedelmi TV nem csinálna ilyen mert senki nem akar magának direkt keresztbe tenni. Ezért nagyon rossz az a stílus ahogy te hozzáálltál mert az nem csak az "Ő problémájuk" hanem mindenkié aki adót fizet, mert adókból tartják el az MTV-t. És ez a nyíltszínű rablást nem nagyon engednék máshol, vagy minimum okosabban csinálják. De ez, a "szarom le mert úgyse az én problémám" kezdetű dolog a birkaság kezdete!
"Ha a főnök asszondja, írjam ki, hogy SZÉL, hát én kiírom vazze!"
spider86 | 2009.01.19. 21:09:41nem szarakodott sokat... így legalább el is tudják olvasni normálisan :)
Maláj bolti szarkák akcióban.
VS | 2008.12.22. 21:11:16Ezek profik, csak a kamerát nem vették számításba :D vagy lehet hogy az pultos vak
Az asszony magabiztosan távozik az üzletből, de hirtelen zavar keletkezik az erőben...
papaluige | 2008.11.18. 19:50:02akkor a Tiéd is szekvenciális!
Az évszázad üzlete, homokból ékszerbirodalom: a Swarovski-kristályok.
Az óriási divatkarriert befutó Swarovski kövek alapanyaga üveg (=homok). Viszonylag értéktelen alapanyagból készült termékeket drágán eladni, trendivé tenni: óriási biznisz.
(Szubjektív: A Swarovski-művek foglalkoznak eredeti drágakövekkel is, értenek is hozzá, de nem ez az üzletük alapja. Akkor talán nem is menne ennyire, ki tudja.)Purple | 2008.09.23. 15:41:21hát így kell ezt csinálni :D
- A kevésért keveset, illetve a kevésért semmit üzleti modellnél csak egy izgalmasabb létezik: a semmiért semmit. Tegye rá kezét kedvenc számára, és éljen tovább gondtalanul!Tybycsoky | 2008.09.25. 02:34:2988046 és 88406 ingyér megvéve :)
Teknós papa rázza nektek! :)
Re-Peet | 2008.04.17. 18:06:37pedig ebben a korban a logika már nem úgy működik... :D
- Gazdagék Porschéval gurulnak ki 200 métert a gépig, futurista várókban ücsörögnek és a Harrodsban vásárolnak. Szép. Én maradok a fapadosnál...bigyminyő | 2008.04.12. 00:27:33Biztosan találkoztál már márkafüggő emberekkel.....Na valahol itt kezdődik a sznobizmus....Nem az a lényeg,hogy az olcsóbb is esetleg ugyanolyan jó,Ha nem márkás akkor már nem kell!Mert megszólják őket ha nem a Harrodsban vásárolnak.....Ez egy külön világ,külön szabályokkal......:)
Üzletemberek gyöngye! Elképesztő! :D
"Nézzd végig web oldalamat,vállogathatól kedvedre. Nem kerül pénzedbe."skaterpunktomi | 2008.02.27. 00:59:42kell nekem oan MULTIFUNCIÓS COCA poharak!! XDDDD
URL: http://www.earthhour.org/
Szöveg: Szavazz a Földre! Új kampány „Szavazz a Földre!” névvel. Az akció célja, hogy a 2009. március 28-án megrendezett Föld Órája üzenetét egészen a koppenhágai ENSZ nemzetközi Éghajlatváltozás Konferenciáig röpítse.