Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
akicker 2018. 01. 24. 11:10 | #3
Mindegy, hogy azért, mert elfelejti, vagy csak viccből zárva hagyja, a hotelnek ki kell valahogy nyitnia a vendég nélkül is. Emiatt raknak a kölcsönzős biciklikre is olyan számzáras lakatot, aminek van "mesterkulcsa". Így te is használhatod a saját kódodat és a hotelnek sem kell minden vendég után új széfet/lakatot venni :D
Előzmény: Dmckayals (2) 0 VÁLASZ
Dmckayals 2018. 01. 24. 10:48 | #2
Az első mondatoddal kicsit vitatkozom. Az Admin kód azért kell, hogyha a kedves vendég ELFELEJTI a kódot, akkor is nyitható legyen a széf. Egyéb esetekben, a kód az első nyitásig marad a memóriában. Ha kinyitod és újra be akarod zárni, újra be kell programoznod - akár ugyanazt - a kódot. Ezt a metódust a posztképen is leolvashatod. Ugyanígy működnek a különböző áruházakban és plázákban működő digitális záras csomagmegőrzők. Azokat én személy szerint csak addig használtam szívesen, amíg kulcsos volt, mert a kódot valaki lenézi, majd 5 perc múlva odamegy és kinyitja. A biztonsági őr meg hiába van ott, csak azt látja, hogy valaki odamegy, beüti a kódot és kinyílik az ajtó. Azt, hogy az övé-e a cucc, honnan is tudná...
Előzmény: akicker (1) 0 VÁLASZ
akicker 2018. 01. 24. 09:46 | #1
Na igen, miután a vendég kijelentkezik a managementnek is ki kell tudnia nyitnia a széfet annak ellenére, hogy nem tudja a vendég által megadott kódot.
Az alapértelmezett admin kódot ugyan megváltoztathatnák, de a legtöbb szálloda még arra sem képes, hogy odacsavarozza a széfet, így azt fél másodperc alatt bedobja a leghülyébb tolvaj is a gurulós bőröndjébe, hogy aztán otthon szép nyugodtan szétflexelhesse az egészet.
A szobába bejutni meg nem nehéz. Sokszor még ötcsillagos szállodákban is elég annyi, hogy odamegyek a recepcióra és mondom, hogy bezártam a szobába a kártyámat. Még a nevemet sem kérik, nemhogy egy személyit. Elég a szobaszám és már kapom is az új kártyát.
A legviccesebb az volt, mikor az egyik szállodában a kártya biztonsági(?) okokból 3 naponta lejárt, ezért nem nyitotta többé az ajtót. Ilyenkor mindig le kellett menni a recepcióra, ahol elég volt bármiféle azonosítás nélkül egy szobaszámot mondani és kaptam az új kártyát. Ha én nem ismertem a recepcióst, akkor gondolom ő sem ismert engem.