Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
Stickhorse 2016. 08. 21. 10:52 | #3
A gumiszőnyeges esetben a rezgések ugyanúgy végigfutnak a köteleken is. Az elmondottak alapján pedig a szoftver ezekből a tesztvideókból származtatott rezgésmintákból alakít ki szimulációkat. Gondolom vannak megfelelő fizikai összefüggések, amik alapján egy algoritmus közelítőleg meg tudja határozni egy test mozgását.

A legjobban egyébként a két bokros videón látszanak a szoftver korlátai. A másodikon pl. az árnyékot nem képes hozzáigazítani a mozgáshoz, az elsőből pedig egyértelműen kiderül, hogy mivel "rezgésekből" dolgozik, minden testet egyfajta rögzített, rugalmas tárgynak kezel. A bokor szélső ágainak végét pl. fixen hagyja, amikor a húzás miatt a valóságban azoknak el kellene mozdulni a helyükről. Szerintem a szoftver jórészt azt csinálja jelenleg, hogy bizonyos algoritmusok szerint egyszerűen felerősíti a tesztvideó rezgéseit, függően attól, hogy milyen erejű, irányú, és mekkora felületre kiterjedő behatást akarunk szimulálni.
Előzmény: nemborz (2) +1 VÁLASZ
nemborz 2016. 08. 20. 18:07 | #2
Ez most vagy nagyon ügyes átverés, vagy tényleg megcsinálták.
Az szép és jó, hogyha megmozgat egy tárgyat egy kvázi homogén háttér előtt, és a szoftver szépen kimaszkolja a tárgy körvonalait, aztán amolyan szabad hajlítással (ha jól emlékszem a PS-ben is van már ilyesmi) , de pl honnan tudja a szoftver hogy a különböző több alkatrészből álló tárgyak esetén milyen interakcióban állnak a tárgyak alkatrészei, pl ott van az a mászógumiszőnyegvalami, ott ha megmozgatja a kötelet, akkor a szoftver honnan tudja pl az egyik tartókötelet mozgatjuk meg akkor az milyen hatással van a teljes eszköz mozgására (?) mert ugye ha a másik tartókötelet mozgatjuk meg , vagy a hátsót akkor teljesen más mozgást kell eredményeznie. Azt manuálisan modellezik le (?).
Jdredd 2016. 08. 20. 14:34 | #1
ez btutáljóóó :D