Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
Ditpet 2015. 02. 13. 10:57 | #12
Így van. Akkor teljesen természetes volt ez a köszönés, mint írtam. Mi ezt használtuk, mindenféle kommunista töltet nélkül. :D Ezzel is legalább fegyelmet tanul a gyerek, hogy köszönjön illedelmesen a felnőttnek.
Előzmény: lilaflexninja (11) 0 VÁLASZ
lilaflexninja
lilaflexninja 2015. 02. 13. 08:53 | #11
Attól, hogy ő 91-ben született a tanár még lehet régi, és elvárhatta az ilyen köszönést. Ami amúgy nem rossz köszönés, ha belegondol az ember, csak ugye, hogy mikor használták.

Én nagyon nem értem ezt az oktatási mizériát. Végig jártam pár iskolát, megtanultam amit kellett, valami még meg is ragad bennem, nem voltam agyon terhelve, nem roppantam bele. Igaz én a 80-90-es években tanultam javarészt, na jó meg a 00-s évek elején.

Szerintem nem az oktatással van a hiba, hanem a tanárokkal, a képzésükkel, azzal, hogy jó pár osztálytársam ment el tanárnak, mert máshová nem vették föl.

De ha jobbá lehet tenni hajrá, csak valahogy ésszel kéne, ami nálunk nem megy.
Előzmény: Szuksika (10) 0 VÁLASZ
Szuksika 2015. 02. 13. 07:22 | #10
Ember!!! Te miről beszélsz? Ha '91-ben születtél akkor mire suliba kerültél volt vagy '97. Hol köszöngettél te '97-ben "Erőt egészséggel"? Már rég le voltak cserélve az iskola nevek is, sőt ha jól számolom bőszen a rendszer váltás után születtél.
Előzmény: Ditpet (9) 0 VÁLASZ
Ditpet 2015. 02. 12. 12:40 | #9
Hát a rendszerrel én sem értek egyet. De politikába nem akarok belemenni.
Én alsóban mindig "Erőt, egészséget"-tel üdvözöltem a tanárt ha aznap először láttuk. Ez kisgyerekként teljesen természetes volt. Ő a tanár, adjuk meg a tiszteletet neki. De idősebb fejjel jöttem rá, hogy ez egy "régi" köszönés. Csak éppen az elvtárs/kartárs szót hagytuk ki belőle. Ebből is látszik, hogy a '90-es évek közepén iszonyat elavult volt már a rendszer. ('91-ben születtem). Én még megéltem, hogy az iskola nevet váltott és új padokat is kaptunk a világoszöld vagy sötétbarna fémvázas, préselt falemezes "szocireál" bútorcsalád helyett. Szerintem mindenki tudja miről beszélek.

Egy meg nem nevezett tanártól hallottam a KLIK rendszerről, ő sem ért vele egyet, szidja rendesen. Ehhez nem tudok hozzászólni, már diplomám van, messzire elkerülöm az iskolapadot.
Előzmény: palinkaman (6) 0 VÁLASZ
Ditpet 2015. 02. 12. 12:33 | #8
Én mindig azt tapasztaltam, hogy a tanároknak nincs idejük az alap definíciókat, folyamatokat megtanítani, értelmezni. Átsuhantunk rajta, és jöttek a száraz feladatok. És csak a képletre kellett rávilágítani a feladatot. Megoldottam, húdejó.... De mit is csináltam? És mire volt jó? Fogalmam sincs azóta se.
A logika valahogy teljesen kimaradt az én időmben.

És igen, mi iszonyat sok évszámot és hozzájuk tartozó eseményt vagy nevet tanultunk törin. De az események közötti kapcsolatok nem mindig álltak össze. Otthon, sokadjára elolvasva a fejezetet talán rájöttem.

Nagy probléma még a túlerőltetett dolgozat. Nem biztos, hogy csak Magyarországon. Az órán olyan feladatot oldunk meg, amihez számológép se kell. De dolgozatban olyat adnak, hogy Einstein haja is az égnek állna. És persze, hogy a korábban említett "ott van előttem a képlet, behelyettesítem a számokat, kész" módszert nem tudom alkalmazni, mert kétszer több ismeretlent, számot, műveletet tartalmaz. Ráadásul stresszhelyzetben. Elég egy kicsit is elbizonytalanodni, és annyi. Nem tudod, hogy most így vagy úgy kell megoldani. Tippelni kell. Vagy bejön, vagy nem. De egy dolgozatnak nem erről kéne szólnia.
Turmion Kätilöt
Turmion Kätilöt 2015. 02. 12. 11:21 | #7
Matek, kémia, fizika: Ebben az esetben az alapok nem csak a számolást, hanem a logikus gondolkodást is jelentik. Azt pedig mellőzik a tanításból. Alsóbb osztályokban sok sok logikai játékot rejtvényt kellene a gyerekeknek feladni.

Történelem, irodalom: Ezek olyan tárgyak, ahol társadalmi és kulturális folyamatokkal kellene elsősorban foglalkozni. Vannak fontosabb művek és évszámok, de nem az adatokra kellene a hangsúlyt fektetni. Itt kifejezetten helye lenne a beszélgetős interaktív óráknak. Nem is csoda hogy sokan nem figyelnek, rendetlenkednek nem köti le őket a téma, mert egyáltalán még csak meg se próbálják azt érdekessé tenni egy 7-14 éves számára. Sem a 14-18 korosztálynak.
Semmi szó nem esik a modern audiovizuális kultúra helyén kezeléséről, értelmezéséről.
Előzmény: Ditpet (4) 0 VÁLASZ
palinkaman
palinkaman 2015. 02. 12. 09:18 | #6
Egyet is értek veled, meg nem is. Meg kell tanulni az alapokat, akár kényszerítve is, mert az nem megy, hogy tudok olvasni, mert szerettem az irodalmat de számolni nem. Másrészról viszont másképp is lehetne csinálni, de ezért nem a tanárok, hanem a rendszer a hibás.
A nemrég bevezetett pedagógus életpálya modell, ami a köztévében úgy volt hallható hogy milyen jó is a pedagógusoknak, mert 40 E-rel emelték a fizetésüket egy szar. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy kétszer annyit kell dolgozni, és a fiatal tanítók, tanárok 1 év tanítás után sorra hagyják el a pályát, mert a tanítás mellett nincs magánéletük vagy egyáltalán magukra idejük sem.

Személyes példa, tanító édesanyám egy napja:
8-16 óráig az iskolában, ebédszünettel.
16-19 óráig az otthoni teendők (takarítás, mosogatás, főzés, pár szó a családdal)
19-11-ig dolgozatjavítás, füzetek megkezdése, tanmenet írás, naplóvezetés stb. de minden minimum 3 példányban: egy neki, egy az iskolának, egy a központnak.
És ha ez nem lenne elég, 40 év tanítás után jön ki egy kis frissen végzett ellenőr, aki megmondja neki, hogy mit csinál rosszul, és értékeli, minősíti, meg kötelezően beíratja vizsgákra, amire a napi 3 szabad órájában készülhet.
Gratulálok az új pedagógus életpálya modellhez!
Előzmény: Ditpet (4) 0 VÁLASZ
3m3ricus 2015. 02. 11. 21:45 | #5
Az ötlet jó, de nem megvalósítható. Sajnos a mai tanár karnak a felfogása nem ezt tükrözi. Valószínű, hpogy vannak kivételes tanárok, de óriási falba ütközne az egész, mert a nagy többség képtelen lenne váltani. Furcsa, hogy a fiatal tanárok gondolkodása is az általab leírt, begyepesedett elvet követi.
Sajnos rengeteg időnek kell még eltelnie ahhoz, hogy bármi érdemleges változás legyen.
Előzmény: Ditpet (4) 0 VÁLASZ
Ditpet 2015. 02. 11. 16:07 | #4
Részben egyetértek a cikkel. Nagyon sok negatívumot tudok mutatni saját magamon, amit iskolás éveim alatt szereztem. De nem tálalok ki. Részben pedig ellenzem. Szerintem egy minimális tanulás mindenképp kell a gyereknek. Számolni, írni, helyesen beszélni/társalogni csak oktatással tanul meg. Szerintem a módszerekkel van a baj. Ez a görcsös ülj a padban, memorizálj, szívd a használt levegőt, nem mehetsz ki WC-re, egyél szikkadt szendvicset/zsíros hamburgert tízóraira, ..... Én egy olyan rendszert tartanék jónak, mint a nyugati egyetemek csak lightos verzióban. A tanár kérdésekkel, vitával (nem veszekedéssel, nem ugyanaz) vezeti rá a diákot a válaszra. A diáknak ki kell találnia a megoldást saját kútfőből, úgy hogy a tanár rávezetni. Lefekteti az alapokat amiből a diák felépítheti a "létrát", amivel eléri a megoldást.
Ezzel szemben a mai iskolarendszer olyan, hogy alád tuszkolják, préselik, erőszakolják azt a "létrát", vagy magadnak kell minden alap nélkül felépítened. És így nem tudsz mit kezdeni a létra tetején állva a megoldással a kezedben.

Én a matek, fizika, kémia, biológia órák nagy részére nem emlékszem, kínszenvedés volt. Ott volt, tanuld meg, ha érted, ha nem. Jövőhéten doga. Abszolút nem áll rá az agyam. És van akin fordítva van így (magyar, nyelvek, töri, ...)
Na jó, 1-2 példa. Nagyon kiskoromban fejből tudtam kb egy tucat autómárkát csupán képről. Voltak autóskártyák, egyet felmutattak, mondtam, hogy Bugatti, Ferrari, ... és tényleg még pelenka volt rajtam. Ezt a (szerintem) nagyon jó memóriát egy az egyben kiölte belőlem az iskola. Ma pocsék a memóriám.
Általános felsőben és gimiben gyakran volt csukva az ablak a teremben. 45 percet ültem huszon-harminc valahány emberrel egy büdös, poshadt, meleg teremben. gyakran erős fejfájással értem haza. Nem, még a levegőzés, és a tesióra sem segített. Azóta gyakran fáj a fejem, főleg front-nál, vagy hirtelen levegőváltozásnál (épületből be-ki).

+1 VÁLASZ
PabY 2015. 02. 11. 15:37 | #3
na akkor
a cikk felmutatott egy embert aki anélkül lett sikeres, hogy nem járt iskolába gratula neki de tényleg,
és akkor
amiről nem volt szó: bünözők nagy része ugyancsak nem járt/nem végezte el az iskolát mert hülye volt hozzá vagy otthon is azt látta, hogy az baromság és mivel nem volt szakmája semmilyen munkához és vagy kedve se így inkább úgy döntöttek levernek más embereket, hogy legyen miből élniük...
nagydee
nagydee 2015. 02. 11. 15:32 | #2
"Holt egy barátjával közösen szokatlan kísérletbe fogott. Míg egyikük tanított, másikuk a gyerekek között ült, és a reakcióikat figyelte. ... Az adott téma iránti érdeklődés, az órán felvetett probléma megoldásának vágya és öröme semmilyen módon nem játszott szerepet viselkedésükben."

az nem lehet, hogy Holt és a barátja kifejezetten tehetségtelen, kiégett pedagógusok, akik saját alkalmatlanságuk felismerése helyett a rendszert hibáztatják? csak kérdezem...

ettől függetlenül nekem is fő a fejem, van egy szűk évünk kitalálni, hova menjen a gyerek és a lehetőségek száma már most a nullához konvergál, a jó minősítést meg egyik sem éri el...
3m3ricus 2015. 02. 11. 14:54 | #1
Drágalátos kurmányunk segítségével még hülyébbé tesz... Kellenek az agyatlan birkák a békemenetre. Okos ember kérdéseket tehet fel, ami zavarba ejtő és nincs rá elkenhető válasz.
-2 VÁLASZ