Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
Olsen 2014. 08. 25. 07:07 | #12
Ha tovább gondoljuk, akkor mosógépet is csinálhatnak belőle. Persze akkor teljesen körbe kell forgatni....Na de majd egy városnyi szennyest bele lehet tenni.:)

Giovanni 2014. 08. 24. 21:11 | #11
Nem értem... Azért, hogy pár jachtos csóka a bigéjével át tudjon menni ( egyáltalán hova mennek??? ) a híd alatt, azért kell egy ilyen monstrumot üzemeltetni ?
T boy 2014. 08. 24. 18:27 | #10
Az árboc kiszerelése és visszaszerelése néhány órás munka, a nagyobb árbocoknál pedig daru kell hozzá.
I. C. Wiener
I. C. Wiener 2014. 08. 24. 17:43 | #9
Talán még ha zöldre lenne festve... Akkor talán Greenpeace is nyugton maradna :)
Esetleg el lehet még gondolkodni valami bioenergiás (érts: biorezonanciás?) ketyerén is. Olyan kellene, aminek nagyobb a hatásfoka, mint 1, így elég csak sorba kötni néhányat és bumm. Kész a csoda.
Előzmény: Stickhorse (6) 0 VÁLASZ
spd 2014. 08. 24. 17:36 | #8
...vagy árapály-erőművet, ez minden fordulatnál csinál egy árt meg egy apályt :D
Előzmény: Stickhorse (6) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2014. 08. 24. 17:35 | #7
Lásd a 6. hozzászólásom. Nem feltétlenül kellene ezt így csinálni, de valaki kitalálta, tök jó meg innovatív meg ilyen még nincs, ha rakunk rá egykét napelemet, még a pénzt is össze lehet rá harácsolni.
Előzmény: spd (5) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2014. 08. 24. 17:34 | #6
Az elmúlt évtizedekben tök jó trend lett, hogy ha valami innovatív, de nem feltétlenül kizárólagos, de mindenképpen költséges megoldást elfogadhatóbbá szeretnének tenni a tervezők, akkor dobnak a tetejére néhány napelemet, aztán máris ki lehet pipálni, hogy környezetbarát. És még mindig működik... én a helyükben a négy sarkára egy-egy kis szélkereket is raknék.
Előzmény: I. C. Wiener (4) +2 VÁLASZ
spd 2014. 08. 24. 17:32 | #5
Eddig úgy tudtam, hogy az árbocot relatíve egyszerűen le lehet csukni... mint más nagy hajók kéményét. Emiatt meg se fordult a fejemben, hogy egy hasonlóan egyszerű művelet kiváltásáért egy ilyen bonyolult és ránézésre elég drága szerkezetet építenének :)
I. C. Wiener
I. C. Wiener 2014. 08. 24. 17:28 | #4
A napelem biztosan roppant sokat számít :)
Stickhorse 2014. 08. 24. 17:21 | #3
Úgy képzeld el ezt, mintha egy túlméretes kamiont úgy próbálnának meg átjuttatni egy híd alatt, hogy azon a szakaszon süllyeszthetővé teszik az útfelületet. A kamion rááll, az út lesüllyed, kamion áthajt, út visszaemelkedik, mindenki mehet tovább a dolgára.
Előzmény: Stickhorse (2) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2014. 08. 24. 17:15 | #2
A hajóárboc nem fér el a híd alatt, ezért a szerkezet, miután lezárták a zsilipkapukat, az egyik oldalára billenve az egész benne található vízmennyiséget néhány méterrel lejjebb ereszti. Így anélkül tudják módosítani a víz szintjét és így a hajóárboc hídhoz viszonyított magasságát, hogy a hajó alól ki kéne szivattyúzni a vizet, ami által az megfeneklene. A vízszint ezzel a billenéssel lejjebb kerül, a hajó átfér a híd alatt, majd az egész vízszint visszabillen, és mehet tovább.

Ez nem egy vízszintkülönbséget áthidaló zsilip, egyszerűen nem egy nyitható hidat akartak csinálni, hanem valahogyan "áttuszkolni" a hajókat a fix magasságú híd alatt.
Előzmény: spd (1) 0 VÁLASZ
spd 2014. 08. 24. 17:05 | #1
Na jó, szabad a gazda, valaki árulja el, hogy ennek mi értelme van. Ha a forgó izé két végén különböző volna a vízszint, és a ladikokat átemelgetné, akkor úgy érteném, arra vannak mindenféle megoldások, pl. elég látványos ez:

https://www.youtube.com/watch?v=DxKWSQDeA78

...de így, hogy a létesítmény nélkül is nyugodtan keresztül tudnának haladni a hajók, így nem látom a funkcióját.