Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
norbertvincze
norbertvincze 2013. 07. 29. 15:49 | #12
plusz egyébként sincs merénylet szaga, ezzel hogy akarnád ijesztgetni az embereket? vonatbaleset? elég karcsú gondolat:)
Előzmény: norbertvincze (11) 0 VÁLASZ
norbertvincze
norbertvincze 2013. 07. 29. 15:47 | #11
ez a dolog nem nagyon volt felkapva az amcsi hírekben. Feltételezhetően nem lesz ilyen amivel poénkodtok, mert már alapból másnapra lett volna valami összeesküvéses cikk erről is.

Előzmény: sahinel (10) 0 VÁLASZ
sahinel 2013. 07. 29. 08:55 | #10
Nemsokárra jönnek a felvételek ahol hátizsákkal, és mobillal voltak a vasúti pálya közelében. Tehát biztos titkosszolgálati emberkék, meg a katonaság is benne van.

Tuti ezt is az US csinálta mert máskülönben nehéz lenne a zufókat belekeverni. A Duna áradását is ők okozták meg a mostani nagy napkitöréseket is.

Csak várjunk fél évet, és valaki meg fogja magyarázni kik és miért is csinálták ezt is:D
Előzmény: Wisniowiecki (6) 0 VÁLASZ
Lazarusz 2013. 07. 26. 14:21 | #7
Számomra elég hihetetlenül hangzik ez a gyorshajtási történet. Egy ilyen vonat milliárdokba kerül és rendkívüli nagy tudást igényel a összerakása, nem akarom elhinni hogy nincs benne sebességkorlátozó...
Wisniowiecki 2013. 07. 26. 11:23 | #6
Biztos ezt is csak a spanyol kormány szervezte meg (azért lehet, hogy az FBI, vagy a CIA segített neki) és valójában nem is volt semmiféle baleset. Csak törésteszt-babákat vittek el a hullazsákokban, a felvétel meg természetesen fotosopp. Céljuk? Hogy betiltsák a... izé.... a bikaviadalt.
-1 VÁLASZ
csákány 2013. 07. 26. 11:21 | #5
Nem ismerem a spanyol biztosítóberendezés működését, de a nagysebességű vasutaknál alapvető szempont a "bolonbiztos" mozdonyvezérlés. Józan paraszt ész szerint -nagy vonalakban- a sebesség jelfeladás "előjelfeladásánál" már a mozdony fedélzeti elektronikájának automatikusan figyelmeztetnie kellett volna a mozdonyvezetőt a sebesség csökkentésére, majd ha ez nem történik meg, automatikus vészfékezéssel lelassítania, majd megállítania a vonatot.
Ezt a berendezést elméletileg ki lehet és bizonyos esetekben ki is kell kapcsolni (pl.: tolatási mozgásnál, ahol adott esetben pl.: megállj! jelzést kell meghaladnia). Ha ezt a berendezést valami miatt kikapcsolták (és nem kapcsolták vissza), vagy meghibásodott, a vonat valóban elszállhat. Alapvető dolog; a berendezés meghibásodása sem mentesíti a mozdonyvezetőt a felelősség alól, neki állandó figyelési kötelezettsége van; innen ered a civil szférában használt vasúti utasítás; "Szemed a pályán legyen!" . Szerintem egy esetben úszhatja meg, ha azt mondja, hogy közvetlenül a baleset előtt rosszul lett.
vandk 2013. 07. 26. 10:54 | #4
rip.

kínzó kérdés: hogy fordulhat elő ilyen a 21. században egy ilyen modern vasúton? hogy-hogy nem avatkozott be semmi számítógép, elektronika stb a sebességbe (tekintve, hogy ez egy ilyen lassú kanyar, azaz potenciális balesetfaktor)?
Dmckayals 2013. 07. 26. 10:01 | #3
Én tegnap a rádióban azt hallottam, hogy a vonat vezetője elismerte, hogy 90 helyett 190-nel ment...
csaty 2013. 07. 26. 09:37 | #2
A Santiago-i újság azt írja , hogy "A fekete doboz adatai szerint a vonat gyorsabban haladt mint 190 km/h amikor kisíklott".
Jelenleg a halottak száma 80 ,további 4 gyerek és 29 felnött nagyon súlyos állapotban .A balesetet okozójaként egyértelmüen a mozdonyvezetöt tartják , aki már több erre utaló kijelentést is tett pl :Istenem mit tettem ,vagy csak egyszerenn , hogy :ezt elbasztam ...
bungle
bungle 2013. 07. 26. 08:08 | #1