Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
Samu. 2013. 03. 12. 16:12 | #7
kereket több ezer éve használunk valamilyen módon. a levegőhöz még nem értünk, jobb is hogy nincs forgalomban :D
TravisKestrel 2013. 03. 12. 09:05 | #6
Aham. Szóval akkor minden kis városi fékezésnél vágja le az alját a kocsi? :D Vagy tegyük fel autópályán mész 130-al vészfékezni kell és lerakod az alját hogy utána irányíthatatlanul szikrák kíséretében csússzál tovább?

Nem arról van szó, meg lehet csinálni, de iszonyatosan drága lenne kidolgozni és túl sok hibalehetőség lenne ami nem annyiban merül ki hogy anyázni fog vele a tulaj hanem az életét is elveszítheti.
kiisb 2013. 03. 11. 19:09 | #5
Hirtelen fékezés? Csak lekapcsolja a lebegést, és akkora felületen fékez, mint egy lánctalpas. :)

A fogyasztás inkább lehetett gátja a fejlődésnek.
Előzmény: Aaron (2) 0 VÁLASZ
TravisKestrel 2013. 03. 11. 16:42 | #4
Annyira nem meglepő hogy nem fejlesztik. 1. Baromi erős motor kell hozzá hogy "megemelje" az autót ami ráadásul pörög is mint állat. Baromi sok üzemanyagot bezabálna ami azért a mai benzinárak mellet már egy elég fontos szempont, a zajszintről nem is beszélve, nem hiába szokott lenni a mocsárjáró vezetőkön fülvédő. 2. Gyakorlatilag semmi összeköttetése nincs a talajjal. Lehet hogy 60km/h-val tud menni de akkora fékútja lenne mint egy leszálló Boeing A380-nak. Arról nem is beszélve hogy nagyobb sebességű kanyaroknál kisodródna. Ezeket esetleg manapság meg lehetne oldani stabilizátor és ellen turbinákkal, de az még több benzint zabálna, illetve ha meghibásodik akkor pillanatok alatt kisodródna. Valamint a nagyobb széllökésekkel is számolni kell mert lefújná az útról. Ha meg esetleg karambolozik akkor úgy megy mint az asztali hokipályán a korong.
TeeJay
TeeJay 2013. 03. 11. 12:19 | #3
megnézném nálunk itt a Mátra és a Bükk között a dombos vidéken hogy közlekedne...
errefelé lapos alig van :D
Aaron 2013. 03. 11. 11:24 | #2
120 km-t tesz meg egy tank benzinnel....pfff aztán a hirtelen fékezés sem biztos az erőssége. Csak a mocsárban van előnye, nem csoda h nem terjedt el
Stickhorse 2013. 03. 11. 10:27 | #1
Érdekes elképzelés, de azért azon nem csodálkozom, hogy nem nagyon erőltették a fejlesztéseket, elég komoly hátrányai vannak köznapi használatban. Egyébként léteznek "lebegő autó" koncepciók, időről időre kijönnek ilyenekkel a legnagyobb autógyártók is - bár többnyire csak marketing-PR fogásként - de tény, hogy ezt a légpárnás technológiát azóta sem alkalmazzák "autókban".