Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
isshu 2011. 08. 10. 10:56 | #49
Télleg lehet kuplung nélkül is váltani, csak ismerni kell az autót meg ki kell tapasztalni, hogy ne darálja be a fogaskerekeket, de kivitelezhető :D
Előzmény: lb7 (46) 0 VÁLASZ
Cintu 2011. 08. 09. 15:13 | #48
A kézifék rendeltetésszerű használata:

http://www.youtube.com/watch?v=hwqmZFhI0co
lb7
lb7 2011. 08. 08. 11:37 | #47
Hétvégén olyat láttam, hogy nagyon vicces volt! :D A hülye bekapcsolta az ablaktörlőt hátul...csak az nem tűnt fel neki, hogy a rendszámtáblát törli, nem pedig az ablakot...
lb7
lb7 2011. 08. 08. 11:35 | #46
"tulajdonképpen menet közben kuplung nélkül vidáman lehet pakolgatni a sebességeket, igaz sokat segít azért ha használod a kuplungot."

mi van?!
Előzmény: kiszely (14) 0 VÁLASZ
lb7
lb7 2011. 08. 08. 11:32 | #45
Na, ezen besírtam :DDD
ismeretlen 2011. 08. 08. 09:55 | #44
Tudod, ezt mindig máshogy tanítják, hogy kézifék, vagy sebesség. Kinek mi tetszik. Neked a sebesség, más inkább behúzza a kéziféket. Amúgy meg volt már nem egy koccanás abból, hogy a barom beszállt indította a kocsit és persze hogy sebességben volt. Szóval az se különb.
Előzmény: Snipp (43) 0 VÁLASZ
Snipp 2011. 08. 07. 13:37 | #43
Amúgy meg soha nem fogom megérteni az embereket amikor hallom hogy megállnak és tiszta erőből berántják a kéziféket. Minek? Elgurul az autó? egyesben van! Úgy elvontatni se lehet olyan erősen fogja akkor minek kézifék? Ez nem San Fransisco hanem Budapest! Nem fog elgurulni és feleslegesen koptatod a féket meg a tárcsát, így hamarabb kell amjd cserélni a semmiért... Sztem én még eddig életemben 4 szer húztam be a kéziféket ebből 4 szer Badacsonyban álltam a hegyen, de még ott is megfogta a rüki vagy az egyes.... Ja meg ha véletlenül nekimennek a parkoló autónknak behúzott kézifékkel porrá zúzzák a lökhárítót még csak egyesben meglökik a kocsit... na mind1 ez az én véleményem, de én is ütök párom kezére ha az én kocsim vezeti és nyúlna a kézifék felé:D
Snipp 2011. 08. 07. 13:33 | #42
mi ez a szar zene alatta?
csaty 2011. 08. 07. 03:27 | #41
Ahogy már mondtam , sok a hegy errefelé, de nem tudsz olyant mutatni ahol ne tudnék elindulni felfele akár egy centi hátramenet nélkül ...mindezt hála a kéziféknek.Persze a bovden nyúlik a fék kopik , mint általában minden amit használunk, ilyen alapon jobb ha el sem indulunk , jobb a verdának.
Előzmény: Swordfish (40) +1 VÁLASZ
Swordfish 2011. 08. 06. 22:14 | #40
Egyébként bár a neve ezt sugallja (rögzítő fék), nem az autó tartós rögzítésére szolgál.
Arra ott a sebességváltó egyes, meg az ék a kerék elé/mögé, esetleg a padkának kormányzás.
Nem egy biztos dolog, a bovden is nyúlik, télen a dobféknél tényleg befagyhat, stb.
Emelkedőn elindulásnál viszont nagy segítség, ha ügyesen használod.
.::JunKieEQ::.
.::JunKieEQ::. 2011. 08. 06. 12:39 | #39
Volt má' olyan, hogy vontatással kellett megoldanunk ilyen fék befagyást.... :DDD
Előzmény: BusKeyCome (36) 0 VÁLASZ
kkozakk 2011. 08. 06. 11:04 | #38
Mama, mennyit fogyaszt a seicento? Városban néhal 16 liter :)
+1 VÁLASZ
BusKeyCome 2011. 08. 06. 10:38 | #37
Én meg vasmacskát használok olyankor. Meg a kerekeket is kiékelem, biztos, ami biztos. :)
Előzmény: .::JunKieEQ::. (32) +1 VÁLASZ
BusKeyCome 2011. 08. 06. 10:35 | #36
Emlékeim szerint úgy tanítják, hogy télen, vízszintes terepen mellőzni kell a kézifékes parkolást, mert a bovden odafagyhat a kocsihoz, vagy mi a picsa, és hiába engeded ki a kéziféket, az akkor is behúzva marad.
Előzmény: Krisaaaak (19) 0 VÁLASZ
csaty 2011. 08. 06. 09:43 | #35
Íme itt is van egy ilyen barom!!! Ahol én lakom az nem egy palacsintasütö,hegy hegyet ér, látom , hogy mennyit tökölnek a pirosnál az olyan lábkapkodó barmok mind te....
Előzmény: Gurzy (31) +1 VÁLASZ
rubigo 2011. 08. 06. 06:34 | #34
Köszi, hogy helyreraktad a dolgokat. :)
Mondjuk kijavíthattad volna súrlódótárcsás tengelykapcsolóra is, az még szebb. :)
Előzmény: csaty (30) 0 VÁLASZ
isshu 2011. 08. 06. 03:40 | #33
Attól függ :) Ha a piros lámpa épp 1 emelkedőn van, akkor igen. Persze jó úgyis ha a féket nyomod, csak sztem így egyszerűbb mint kapkodni a lábaidat a pedálokon.
Előzmény: Gurzy (31) +1 VÁLASZ
.::JunKieEQ::.
.::JunKieEQ::. 2011. 08. 06. 01:27 | #32
Én még a fékezőernyőt is kidobom.... ;)
Előzmény: Gurzy (31) +3 VÁLASZ
Gurzy 2011. 08. 06. 01:11 | #31
Na itt jól elkanyarodtatok a lényegtől!!! Akkor most az a barom tegye fel a kezét, aki pirosnál behúzza a kéziféket!
-2 VÁLASZ
csaty 2011. 08. 06. 01:04 | #30
Rosszul fogalmaztál...nem kupkung ,hanem kuplung !Bocs nem tudtam kihagyni.
Előzmény: rubigo (26) 0 VÁLASZ
csaty 2011. 08. 06. 00:57 | #29
Én parkoláskor , kézifék+1-es+kitekerem a kormányt jobbra teljesenn(habár azt mondják nem jó a szervónak?)......csak azért( és csak akkor) mert sokszor olyan helyen kell megállnom ,hogy fennáll az elhúzatás esélye, legalább akkor dolgozzon meg a rohadék a pénzéért...
Érdekes , hogy a zafirában nem visszont van egy 15 éves hyundai-om , abban kuplung nélkül nem lehet gyújtani .Kóreai biztonsági intézkedés...
fraki 2011. 08. 05. 22:04 | #28
Apám élettársa egy éles jobbos kanyar bevétele közben visszaváltás helyett a kéziféket húzta csumára. Az volt az a pont, amikor eldöntöttem, hogy nem ülök be többé mellé az autóba..
rubigo 2011. 08. 05. 20:10 | #27
Ő is kézifékkel rögzítette az autót parkoláskor! :)
http://www.origo.hu/auto/20110805-megdolt-a-parhuzamos-parkolas-vilagrekordja.html


+1 VÁLASZ
rubigo 2011. 08. 05. 20:07 | #26
Én úgy tudom a kuplungot akkor is célszerű kinyomni indításkor, ha üresben van a váltó (én már reflexből is így szoktam). Kíméli az akksit (csak a kupkung előtti tengelyszakaszt kell meghajtania az önindítónak is). Javítson ki valaki, ha rosszul fogalmaztam.. :)
Előzmény: CJ.B. (25) 0 VÁLASZ
CJ.B. 2011. 08. 05. 18:47 | #25
Aki egyesben hagyja az autóját, ne felejtsen el kuplungot is nyomni a motor indításához, mert pórul járhat. :))))
Előzmény: kiszely (24) 0 VÁLASZ
kiszely 2011. 08. 05. 16:33 | #24
Uraim, sajnos el kell induljak pihenni, így mostantól vasárnapig nem nagyon leszek erre fele, de kíváncsian várom a kommenteket...

kiszely 2011. 08. 05. 16:29 | #23
Ezt most mire is alapozod????


re:Kiszely!
Ad le inkább te a billentyűzetedet a MÉH-be!
Előzmény: Krisaaaak (21) 0 VÁLASZ
kiszely 2011. 08. 05. 16:29 | #22
Engem pont nem érdekel...csak nem tartom ésszerűnek a vízszintes talajon a kéziféket.
Mindenki úgy teszi tönkre a kocsiját, ahogy akarja!
Előzmény: Krisaaaak (19) 0 VÁLASZ
Krisaaaak 2011. 08. 05. 16:28 | #21
Kiszely!
Ad le inkább te a billentyűzetedet a MÉH-be!
kiszely 2011. 08. 05. 16:27 | #20
Mivaaan????
Már ne haragudj, de hol van köze a vezérműszíjnak ahhoz, ha a kereket a motorral fogod meg...
Tudod ilyenkor a hengerben lévő nyomás állítja meg a főtengelyt, ami mivel összeköttetésben van a kerékkel, így nem engedi továbbforogni...

Előzmény: ssscsaba (18) 0 VÁLASZ
Krisaaaak 2011. 08. 05. 16:25 | #19
Tisztelt Kiszely!

Nem teljesen mindegy, hogy a parkoló autót kézifékkel, vagy sebességbe rakott váltóval rögzítem. Mindenki döntse el, hogyan csinálja, csak legalább az egyiket használja.

ssscsaba 2011. 08. 05. 15:58 | #18
szerintem inkább nyúljon a bovden mint a vezérszij, kis lejtőn mondjuk tényleg mind1, de azért nagyobbnál már nem teljesen...
Előzmény: kiszely (6) 0 VÁLASZ
DavidKSC 2011. 08. 05. 15:21 | #17
utána már gondoltam,hogy a parkolásra gondolsz :) csak itt a videóra írt mindenki,de parkolásnál jogos hogy egyesben hagyni a kocsit simán jó.
Előzmény: kiszely (14) 0 VÁLASZ
JoinR 2011. 08. 05. 15:14 | #16
Alapvetően egyetértek, de hogy kuplung nélkül váltani H-váltót autóban, az kicsit erős...max aszinkron váltóban működhet (vagy szekvenciálisban), ott is csak felfelé. Persze elméletileg (és gyakorlatilag is) lehetséges, de azt kitapasztalni úgy, hogy rutinszerűen menjen, egy fél váltóba kerül szerintem..

(egyébként én parkolásnál van hogy behúzom a kéziféket az 1-es mellett, mégiscsak 4 kerék van fogva 2 helyett (FWD-nél), és legalább nem rozsdál be a bowden)
Előzmény: kiszely (14) 0 VÁLASZ
kiszely 2011. 08. 05. 15:01 | #15
Aki lejtmenetben kuplung+fékkel gurul, adja le a jogsiját az első MÉH telepen...
Előzmény: Mr. Wallace (13) 0 VÁLASZ
kiszely 2011. 08. 05. 15:00 | #14
Akkor tisztázzuk, mert nagyon nem értitek, amit írtam...

Amikor a kocsit LEPARKOLOD, akkor hagyd 1-ben, aztán annyi...nem kell a kézifék.
Namármost parkolás közben, mikor mész a csajoddal moziba igen ritkán maradsz a kocsiba nyomni a kuplungot...

Természetesen a piros lámpánál üres, és fék (bár az sem mindig kell, mert a piros lámpák többségénél van annyi felületi egyenetlenség az aszfaltban, hogy ne guruljon el a kocsi, azért a féket sem kell taposni végig, míg áll a kocsi.)

Kuplung valóban a váltáshoz van, meg segít elindulni, tulajdonképpen menet közben kuplung nélkül vidáman lehet pakolgatni a sebességeket, igaz sokat segít azért ha használod a kuplungot.

Így tiszta mindenkinek?! :)
Előzmény: DavidKSC (12) +1 VÁLASZ
Mr. Wallace 2011. 08. 05. 14:59 | #13
Jártam. Meg úgy is jártam, hogy az enyhe lejtőn álló autóban játszadozó gyermekem nullába lökte a váltót. Meg az autóm is gurult már el (Járó motorral). Szal én, most már mindig behúzom a kéziféket. Kuplunggal hosszan gurulni idegesítő, de sokkal veszélytelenebb, mint lejtőn folyamatosan fékezni, motorfék helyett.
Előzmény: elacka (10) 0 VÁLASZ
DavidKSC 2011. 08. 05. 14:53 | #12
mér,ha álló autónál 1esbe hagyod,nemkell nyomni a kuplungot?ne beszélj már butaságokat.fölösleges egyesbe is hagyni,simán kiveszed sebességet,max. picit ráfékezel ha gurul a kocsi.
Előzmény: kiszely (11) 0 VÁLASZ
kiszely 2011. 08. 05. 14:48 | #11
Álló autóról beszélgetünk!!!! :DDDDDDDDDD
Előzmény: elacka (8) 0 VÁLASZ
elacka 2011. 08. 05. 14:45 | #10
nem azt mondtam hogy nem szabad használni, de mond mi a f@sznak kell egy kb 1-1,5 km-es lejtőn folyamatosan nyomott kuplunggal gurulni?
Vagy rakd üresbe, vagy hagyd motor-fékezni.
A kézifék meg jó hogy kell, csak én sem szoktam vízszintes terepen behuzogatni, sőt enyhe lejtőn is inkább a féket nyomom. Jártál már fagyos időszakban úgy hogy befagyott a kéziféked?
Előzmény: Mr. Wallace (9) 0 VÁLASZ
Mr. Wallace 2011. 08. 05. 14:39 | #9
Érdemes idelátogatni! Megtudtam as kommentekből, h a kézifék egy felesleges rossz, a kuplungnak meg árt a használat! Mindenkinek ajánlom a bkv-t volánt és mávot, ezek a legkobb autókímélők!
+1 VÁLASZ
elacka 2011. 08. 05. 14:33 | #8
hagyd egyesben? és közben nyomod a kuplungot? ne, ügye csak viccelsz.
az összes hajam tépni tudnám amikor nyomott kuplunggal gurul-kanyarodik vagy akármi mást csinál valaki.
Ismerek egy pár ilyen embert. Hidd el, nem tesz jót az autónak.
A kuplung azért van hogy tudj váltani. Nem azért hogy azon pihentesd a lábad!
Előzmény: kiszely (6) -1 VÁLASZ
kiszely 2011. 08. 05. 14:24 | #7
Persze lehet kilendítéssel is indítani, meg kuplungrárugással, sőt ha van nem kell annyira pontosnak lenni meg centizni, akkor egy gázadás is elég, de valamiért mégis fontos eleme egy szépen végigcsinált driftnek...
Előzmény: elacka (4) 0 VÁLASZ
kiszely 2011. 08. 05. 14:22 | #6
Csak annyi, hogy vízszintes terepen totál felesleges...minek? Nem fog elgurulni a kocsi...hagyd egyesben és annyi.
Csak nyúlik a bowden, aztán amikor meg kell a kézifék, akkor meg a hátsó ülésig kell behúzni, hogy megfogja a kocsit!
Előzmény: ssscsaba (3) +1 VÁLASZ
elacka 2011. 08. 05. 14:15 | #5
nem nem. A kézifék egy dísztárgy, amiben intenzívebb kanyarbevételnél kapaszkodni lehet. csakhát az okos "autódizájnerek" úgy gondolták, adnak neki valami funkciót is. Nehogy már egy "rúd" legyen spontán ott ;)
Előzmény: ssscsaba (3) +1 VÁLASZ
elacka 2011. 08. 05. 14:12 | #4
Meg különben is, így a menő ;)

Ja a drift indításához nem kell kézifék, vagyis nem minden esetben. Annyi, hogy azzal könnyebb, de próbáld meg nélküle is.
Előzmény: Gurzy (2) 0 VÁLASZ
ssscsaba 2011. 08. 05. 14:12 | #3
miért, mi a gond azzal ha megállás után valaki felhúzza a kéziféket? elvégre azért van, nem??
Előzmény: kiszely (1) 0 VÁLASZ
Gurzy 2011. 08. 05. 13:44 | #2
Persze, hogy nem érzékeli. Mindig így jár vele!!! :D
Előzmény: kiszely (1) 0 VÁLASZ
kiszely 2011. 08. 05. 13:21 | #1
Ilyenkor elgondolkozom, hogy hogy lehet valaki ennyire hülye, és egyáltalán hogy van még életben????
Az ok, hogy elfelejti kiengedni...de nem érzékeli, hogy a kocsi valahogy nem olyan mint amilyen szokott lenni????
Igaz én már attól is idegbajt kapok, mikor valaki vízszintes talajon megállás után egyből rántja a kézit... :D
Kézifék a hegyre való, meg drift megindításhoz... :DDDDD