Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
CRaPtRaSH 2011. 08. 02. 11:34 | #36
ja és amúgy vonatozni sosem szerettem, nem tudom mért, de kiskorom óta gyűlölöm, és gyomoridegem van tőle, sajna lassan a buszozással is így vagyok... (tudom,vegyek kocsit,de nincs miből,és jogsim sincs :D)
és nem beszéltünk még akkor pl egy pesti útról, ami ha már2 ember megy, jobban megéri általában autóval... :(
Előzmény: BusKeyCome (34) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2011. 08. 02. 11:32 | #35
az még a jobbik eset, ha van légkondi meg fűtés... :D

-veszprémbe bejutnom otthonról: január,- 2-3 fok, viszonlag "új" busz, sofőr kis laza rövidujjú ingben, én meg ugye mivel k-hideg van kint, póló, hosszuujjú, vastag pulcsi, télikabát... plusz a kis aznapi cuccaim... már igy is alig férek el de megsülök, leerőszakolom azt a rohadt kabátot magamról, még talán a pulcsi is megy, de még úgy is megsülök, inkább feladom, és csendben búsan várom az út végét...

-veszprém helyijárat:január, -2-3 fok, régi csuklós szakadt busz, ablakot nem tudod behúzni, ezért télikabátban is megfagysz...

és ezek után kezdődjön jól a napod :]

másik meg hogy déltől délután 3-4 ig a legszakadtabb buszok jönnek, amin meghalsz nyáron a melegtől,télen a hidegtől, de olyan 9től délig meg a jó buszok, ami kényelmes lenne, de azokon meg általában alig vannak.
MIÉÉÉRT???? :D
Előzmény: BusKeyCome (34) 0 VÁLASZ
BusKeyCome 2011. 08. 01. 22:55 | #34
Valaki írta korábban, hogy milyen szar a vasúti kocsikban a fűtés; vagy rohadt meleg van, vagy cidri. Na, a silány busznál is dettó ugyanez a helyzet. Ráadásul sok pilótájuk még azt a nyomorult légkondit sem tudja kezelni. Olyankor hűtenek ész nélkül, amikor kinn sincs 15 °C-nál több. Ha meg szól nekik az ember, akkor még ők vannak megsértődve. Tisztelet a kevés kivételnek!
Szóval, jól látod. Mikor hazaérek, úgy szállok le a buszról, mintha seggbe rúgtak volna. :D
Előzmény: CRaPtRaSH (33) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2011. 08. 01. 11:50 | #33
hát ja, eléggé undorító dolog... :D
fizetsz kurvasokat, hogy szarul érezd magad, és imádkozz, hogy hadd szállj már le... :D
Előzmény: BusKeyCome (31) 0 VÁLASZ
Some83 2011. 08. 01. 11:21 | #32
Jó ez a magyarnak. Van pár kivétel, ki fel meri emelni a szavát, mint pl. a panaszlevél írója, de a többség szarik rá.
-1 VÁLASZ
BusKeyCome 2011. 08. 01. 08:35 | #31
Egyébként a volán busz is megér egy misét, vagy még inkább egy picsán rúgást. :)
+1 VÁLASZ
Nas
Nas 2011. 07. 31. 23:10 | #30
Nyilván vannak ilyen balfaszok is. De azért ezek nem a napi szinten utazni (és szívni) kényszerülő, munkába járó utasok közül kerülnek ki szerintem...
Előzmény: Phaeton (27) 0 VÁLASZ
Phaeton 2011. 07. 31. 14:28 | #29
Végül is :D Azok a dilettánsok, akik a fotelekben ülnek azért megérnének egy misét...
Előzmény: BusKeyCome (28) 0 VÁLASZ
BusKeyCome 2011. 07. 31. 13:01 | #28
Javasolnám azt a mondás átírni úgy, hogy: "összesen 6 ellensége van a MÁV-nak: A négy évszak, az utasok, meg a cégvezetés." :)
Előzmény: Phaeton (27) 0 VÁLASZ
Phaeton 2011. 07. 31. 00:07 | #27
Nézd! Nálunk, vasutasoknál csak úgy mondjuk ezt, hogy összesen 5 ellensége van a MÁV-nak. A négy évszak, meg az utasok. :D (itt most azokra gondolok, akik szétcseszik a vagonokat belülről, meg éjjelente levágják a végelzáró váltót a főlégtartály vezetékről, meg a fővezetékről, aztán nem lehet a vonatokat levegősen összekötni, hogy egyebet ne is említsek.)
Előzmény: Nas (19) +1 VÁLASZ
Nas
Nas 2011. 07. 30. 12:45 | #26
Jóóó, de azok angolok. :D Nekik már az is eseményszámba megy, ha a permetező eső hirtelen egy kis szellővel kombinálódik, neadjisten nagyobb cseppekben kezd esni a szitálás helyett. :D Ehhez képest az idei tél tényleg extrém időjárás volt nekik. Úgy tudom, pl. a távolsági buszközlekedésnél épp a sofőrök voltak azok, akik közölték, hogy nem mernek így elindulni, mert félnek, hogy megcsúszik a jármű, ha kicsit is havas az út. Tehát nem is kellett nekik elindulni. :D (Mondjuk inkább mondja azt, hogy nem indul el, ha nem biztos magában, mint hogy felborítson 80 emberrel egy double deckert...)
Előzmény: sahinel (24) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2011. 07. 30. 09:26 | #25
Nem, ez a valosag... bar tenyleg eleg vicces :D
Előzmény: Nusihusi (22) 0 VÁLASZ
sahinel 2011. 07. 30. 09:20 | #24
Azért gondolom emlékszel mi van itt kinn UK-ban ha leesik egy kis hó:D Igaz itt csak 1 hétig tart egy évben ha esik, de akkor buszok, vonatok, minden késik.

Persze egyébként halál pontosak, és azzal járnak munkába. + a buszoknál is ellenőrök figyelik a buszok érkezési idejét, hányan utaznak, és ha túl sokan vannak akkor azonnal új buszt indítanak. Ha lefullad egy busz 5 percen belül felvesz a másik tehát le sem kell szállnod csak ha megérkezett a másik és átszálsz.

Ezeket megtanulhatnák már otthon is:D Arról nem is beszélve hogy a buszos megvár ha látja futsz, sietsz elérni a buszt, megköszönik a soffőrnek az utazást, stb. Ha nem tud visszaadni a pénzből pedig csak 20 font van nállam akkor ingyen felenged, és ha lessz később pénze szól és elég akkor fizetni, vagy ingyen utaztál.
Előzmény: Nas (19) 0 VÁLASZ
Mr. Wallace 2011. 07. 30. 09:05 | #23
Kedves Tooni! Welcome in the real world. Esemény (vezeték szakadás, váltóhiba, szülő nő a vonaton, akármi), az ember azt gondolná, hogy ilyen helyzetekre van a MÁV-nál forgatókönyv. Ha van akkor azt rohadtul titkolják, a vonatok állnak a vonal teljes hosszán torlódik minden, legalább 10-12 óra kell, hogy a menetrend helyreálljon. Információ=0. Az elvira.hu (real time menetrend) az el sem indult vonatokat úgy tünteti fel, mintha hajszál pontosan közlekednének. A keletiben nincs vasutas aki meg tudná mondani, (már a hiba kijavítása után) hogy a vonatod mikor fog indulni. Szerintem valakik pénzfeldobással döntenek az indításokról, valamelyik távoli naprendszerben.
Más: Budapest - Balatonfüred Távolság: 132km, Menetidő(legrövidebb) 2óra 27 perc. Átlagsebesség: 54km/h
Előzmény: Tooni (8) 0 VÁLASZ
Nusihusi
Nusihusi 2011. 07. 29. 21:14 | #22
Ez csak valami vicc lehet:D
Purple
Purple 2011. 07. 29. 20:31 | #21
ezt de utálom, ez mindenhol így van... leesik az első hó, kemény 1,5 centi, egyből meghal a közlekedés, híradóban is bemondják, hogy esett a hó és emiatt mindenhol fennakadások vannak :DDD és akkor aztán se busz, se vonat, se autó se semmi nem jön :DD közvicc
Előzmény: Nas (19) 0 VÁLASZ
Pityugonzales 2011. 07. 29. 20:22 | #20
Szlovákiából származom, de sokat utaztam a magyar vonatokkal. Annyit megtudok mondani hogy ég és a föld a kettő közti a külömbség, pedig nem állunk jobban az egy szent... A MAV nagyon gáz, már a jegyvételnél beakad a rendszer. Ha az ember külföldre (pl Szlovakiaba) akar jegyet venni lehetetlen sokat kell várni és a neni a penztarnal nemtudja hogy a Pozsony az Bratislava... Volt tapasztalatom azzal is, nemtom ez még így van-e de nem volt számítógép a keletin (külföldi jegyárusnál) és ez miatt sok sok szegény szerb meg szlovén turista késte le a vonatját.

Ellenpéldat mondok, a kicsi Szlovákiaból a bátyám Mongóliába utazott (vonaton), heccből megkérdezte egy közeli kisvárosi állomáson hogy mennyi lenne a jegy Vladivostokba (Oroszország legkeletibb nagyvárosa) a néni seperc alatt megmondta. Venni nem lehetett de az árát megtudta mondani és azt is hol lehet venni.
Nas
Nas 2011. 07. 29. 20:02 | #19
A másik röhejes dolog, hogy a vonat MINDIG késik: ha tél van, akkor az a baaaaj, hogy "különleges időjárási körülmények vannak" (értsd: esik a hó - mily váratlan fordulat) / lefagynak a sínek / befagy a váltó, ha esik az eső, akkor csúszik, ha süt a nap, és meleg van, akkor azért megy tönkre a váltó / felpúposodik a sín, stb. Ha meg végképp semmi nincs, akkor leszakad a felsővezeték / kigyullad a mozdony / kampós fűszálak hátráltatják a haladást / faszomtudja...

Érdekes, hogy Magyarország "szélsőséges időjárását" és "zord természeti körülményeit" leszámítva Ugandától Kamcsatkáig mindenhol máshol meg tudják oldani a vonatközlekedést...
FrostiX 2011. 07. 29. 19:57 | #18
Úgylátom énis egy másik Magyarországban élek :D
Nas
Nas 2011. 07. 29. 19:52 | #17
Ja, még annyit, hogy amikor egyszer már betelt nálam is a pohár, és az információnál előadtam a keserveimet, a csaj azt mondta, hogy ezzel ő nem tud mit kezdeni (tipikus válasz MÁV alkalmazottak részéről...), de kitölthetek egy javaslatokra rendszeresített formanyomtatványt, amit továbbítanak az "illetékesekhez". Kérdésemre, miszerint van -e értelme, hogy az időmet töltsem ezzel, a következő választ adta (szó szerint idézem):
"Hát, hölgyem, sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy a vezetőség nem az utasok érdekeit képviseli."
No comment.
Előzmény: Nas (16) 0 VÁLASZ
Nas
Nas 2011. 07. 29. 19:46 | #16
Nagyon sok kellemetlenség viszont épp azokon az embereken múlik, akiknek ott kéne dolgozniuk, és tenniük a dolgukat, csakhogy nem teszik. Kiváló példa erre a hangos utastájékoztatás, amihez minden állomáson megvan a felszerelés, hangszóró, a belső telefonhálózat, az ember, aki a forgalmi irodában ül (és tv-t néz...). Csak hát hiába minden, ha utóbbi ugye magasról leszarja, hogy utánakérdezzen vagy utánanézzen a belső műholdas hálózaton (mert ilyen is van, igen - minden vonat helyzetére vonatkozóan másodpercre pontos adatokkal...), hogy egy-egy késő vonat hol áll éppen, illetve korrekten közölje az utasokkal, hogy mikorra várható. Ehelyett amikor már 20 perce el kellett volna indulnia a szerelvénynek, bemondja, hogy minimum 20 percet késik... Na, ez pl. tipikusan NEM pénz, paripa, fegyver kérdése, hanem a hozzáállásé...

Másik példa a szándékos balfaszkodásra, amikor pontosan tudják, hogy a vágányzári menetrend által teremtett, amúgy is kritikán aluli helyzetet pl. egy meghibásodott váltó vagy leszakadt vezeték csak tovább fogja rontani, aminek következményeként az összes személyvonatot legalább másfél órát dekkoltatni fogják a vonalon, de te - áá-ááá - akkor sem szállhatsz fel az állomáson forgalmi okok miatt megálló gyorsra (nem IC-re, GYORSRA, amire ugyanúgy érvényes amúgy a jegyed, csak egyébként nem állna meg az állomáson), ha már két órája vársz egy kibaszott vonatra, ami munka után hazavisz. (Ez alól a szabály alól persze kivételt képeznek a kaller haverjai, rokonai, barátai és üzletfelei...)

Meg még tudnék ezer szépet mesélni...ez most csak az elmúlt pár nap termése. Jó, jó, én vagyok a mazochista, de azért ami sok, az sok.

Nem tudom, lehet, hogy én utaztam véletlenül kivételt képező vonatokon Romániában, de egyrészt a minőségük is jobb (most ne a Flirt-hez hasonlítsuk, hanem a magyar szárnyvonalakon mozgó szerelvényekhez, mert kb. olyan viszonylatban vonatoztam kinn), másrészt pontosak, harmadrészt éjjel-nappal (éjfél után IS) közlekednek még a legeldugottabb kis falu felé is...
Előzmény: Tooni (8) 0 VÁLASZ
Nas
Nas 2011. 07. 29. 19:23 | #15
Összekevered a magyar rögvalóságot valamelyik párhuzamos univerzumban szerzett emlékeiddel. :)
Előzmény: Tooni (2) 0 VÁLASZ
Nas
Nas 2011. 07. 29. 19:22 | #14
xDDD Szívemből szólt. Napi rendszerességgel vagyok kénytelen "élvezni" a MÁV hozzáértő szolgáltatását... Néha már felmerül bennem a gyanú, hogy külön embereket alkalmaznak arra a feladatra, hogy minden hónapban újabb és újabb ötleteket agyaljanak ki, hogy mivel lehet még jobban szopatni az utasokat.
white power 2011. 07. 29. 18:57 | #13
hát ez nem csak Magyarországon van így, én Szerbiában a Vajdaságban élek. A vonatok minősége és a szállítási infrastruktúra nálunk is kb. a béka segge alatt lévő hangyaszar alatt valahol helyezkdik el. Ha úgyhozza a sors, hogy vonattal kell utazzak valahova akkor felhívom az állomást mikor lehet számítani vonatra abba az irányba ahova szeretnék eljutni. Namármost általában akkor indulok el itthonról amikor a vonatnak elvben meg kellene érkezni az állomásra, kb 15perc útam van az állmoásig mikor odaérek általában még mindig várnom kell 5-10perc közötti időt hogy elinduljon az a szerencsétlen vonat. az utazósebesség helyenként annyira durva hogy néha a sinek mellet szántó traktor elhagyja a szerelvényt. Télen vagy -5 fok vagy pedig 40fok van a kabinokban a fűtőrendszer miatt, mert vagy nem dolgozik vagy "elfelejt" kikacspolni, és el sem lehet zárni. Az ilyen egyvagonos eset nálunk sem ritka. Péntek délután amikor általában az intisek mennek haza várnak vagy 100-an a vonatra és erre megjelenik egy vagonnal a szerelvény. Sorolhatnám még a hibákat p:l a wc higéniájával is vannak némi gondok(évente egyszer ha lát takarítót akkor az még jó) szó szerint rá van szarva az ülőkére, a seggrészeg jegyszedők, a folyton lerobbanó mozdonyok, a várható utazási idő egy 50km-es szakaszon olyan 2-3óra között van. Szóval ne aggódjatok nem vagytok európában egyedül a "csúcsmodern" vasúti közlekedésben.
FrostiX 2011. 07. 29. 17:03 | #12
Hát nekem lassan az 5. év következik Debrecen-Budapest vonalon.
Az előbb felsorolt helyzeteken kívül nagy késéssel még nem találkoztam sűrűn. A sztrájkokról meg ne beszéljünk :D

Azon a rövid távon meg szerintem irtózatosan nagy tehetséget mutat, hogy ilyen késést össze bírnak hozni :D
nagydee
nagydee 2011. 07. 29. 16:46 | #11
akkor neked szerencséd van.

én rendszeresen utazom az Albertirsa - Kőbánya-Alsó viszonylaton, vasárnap délutánonként. az a vonat, amivel jönni szoktam, az egy Ceglédről induló személyvonat. direkt megnéztem most a menetrendet, a Cegléd - Albertirsa távolság az 18 km, ezt a vonat menetrend szerint 18 perc alatt teszi meg, van közben 3 hely, ahol megáll. na, ennek vonatnak rendszeresen sikerül 20-30 perc késés összeszednie, mire odaér, hogy felszállhassak.
Előzmény: FrostiX (10) 0 VÁLASZ
FrostiX 2011. 07. 29. 14:32 | #10
Heti oda-vissza túra a MÁVval 230km távon. A téli leszakadt felsővezetékek, a napbarnította emberek által elvitt felsővezetékek/sínek, vonat elé ugró baromarcúak által okozott nagyobb késéseken kívül (ezek azért nem fordulnak elő olyan sűrűn szerencsére) 2-3 perc késésnél többel még nem találkoztam. Mindig küldenek elég kocsit, ritkán fordul elő hogy 1-2 ember állni kényszerül, de úgyis szabadulnak fel helyek. A kocsik állapotával sincs semmi probléma, amennyire lehet tiszták és igényesek (sima gyors, nem IC).
Drágának drága, a rendszer kiépítettsége elavult, még a frissen felújított vonalakon is (a szerelvények és a mozdonyok sokkal nagyobb sebességen is közlekedhetnének, de a sínhálózat nem nagyon szeretné), mégis inkább örülni kéne hogy van ez a lehetőség is.
Sokkal jobban zavarnak a hordákban közlekedő brazil telepesek, akikre a kaller legtöbb esetben rá sem néz, nem hogy jegyet kérjen tőlük, mint az 1-2-3 perc késések...
reactore 2011. 07. 29. 12:56 | #9
persze persze vannak emberek és tisztelet is nekik, az ő munkájuknak köszönhetően elviselhetőbb
viszont van mit fejleszteni bőven, én a Győr-Mosonmagyaróvár vonal mellett lakom ahol főleg osztrák vonatok járnak és van különbség, itt is vannak hibák de néhol már hullámvasútra kezd hasonlítani ....
igen lehet Bulgáriához vagy Romániához hasonlítgatni, de van más versenytárs, inkább ajánlanám Szlovákiát vagy Ausztriát ők is ugyanúgy szomszédok...
egyébként a késés mint adat szinte semmit nem ér ,leginkább a vonatok maximális sebessége van elmaradva 120-140hm/h-nál nem tudnak gyorsabban menni a vonalak miatt
a másik amit nem nagyon tudok hova tenni hogy elég kemény pénzekbe kerül a vonatjegy ha nem veszel 90%-ban lebuksz ,utasok is vannak nem is az a probléma mégis milliárdos veszteségeket termel a vasút szóval tényleg ilyen komoly pénzekbe kerül a rendszer fenntartása vagy .....??
Előzmény: Tooni (8) 0 VÁLASZ
Tooni 2011. 07. 29. 12:24 | #8
Erről lenne szó, ezt kell menedzselni, szervezni: http://iemig.mav-trakcio.hu/3.0/
Elég gyakran utaztam én is, egyik végből a másikba. Volt, hogy késett nekem is 40 percet (nem futott be időben a romániai járat), de úgy indultam el, hogy ne ez legyen az utolsó adu a kezemben, választhattam másik útvonalat.
A vasúthoz úgy kell hozzáállni, mint minden olyan dologhoz, ami nem tőlünk függ.
Nem hiszem, hogy más a helyzet a naponta utazókkal is. Legyen akár busz, autó, lovasszekér, ugyanannyi okunk lehet kifogásokat találni. Aki tömegközlekedést használ, annak ezzel számolnia kell. És azzal is, hogy vannak emberek, akik ott dolgoznak és tesznek is a kellemetlenségek elkerülése érdekében.
zdumbi 2011. 07. 29. 12:22 | #7
azta jó budös ... ez nem semmi :))
Tooni 2011. 07. 29. 12:09 | #6
Csak örülni tudok neki, hogy egyre több embernek számít egyre inkább, mennyire tartalmasan és milyen helyen tudja eltölteni egy napjának 40 percét vagy két óráját :)
Előzmény: RockerBandy (5) 0 VÁLASZ
RockerBandy 2011. 07. 29. 12:07 | #5
Ha háromhetente el kellene utaznod Győrből Nyíregyházára nem ezt mondanád :)

Ha öt percet késik a vonat még jó, ha tízet akkoris, ha tizenötöt, akkor necces, mert Metrózni kell Budapesten belül, ha húsz percet késik, akkor kalap kabát, két óra múlva jön a következő (jobb esetben)
Ismerősöm, akinek csinálni kell általában vár...
Előzmény: Tooni (2) 0 VÁLASZ
rámnémetnemlelelmenteménmár 2011. 07. 29. 11:58 | #4
Amint írta az ürge,nem ez volt az első és valószínűleg az utolsó ilyen eset,csak ez volt az utolsó csepp.Az ilyen és ehhez hasonló esetek egyáltalán nem ritkák,sőt én,aki nap,mint nap használja a vonatot,tudom,hogy rendszeresek,már az a furcsa ha a járat menetrend szerint közlekedik.
"Magyarországon a tömegközlekedés jól szervezett és összehangolt"-Nem tudom te melyik útvonalon közlekedsz,de az biztos,hogy nem egy vonalon járunk.Én naponta szembesülök azzal,hogy a megvett jegyemért-bérletemért szart sem kapok.Nem várom el,hogy csinos hostess lányok legyezgessenek utazás közben,de azt már igen,hogy időben induljon el a járat(ha már az érkezést nem lehet pontosan megsaccolni) és ne röhögcséljenek a sofőrök egymással 3-4 perces késésnél is.Igen,nekem 3-4 perc is számít,ugyanis a vonatcsatlakozás ezeken a perceken szokott múlni.Ha késik a vili,lekésem a vonatot,ha lekésem a vonatot,akkor 40 percet várok egy olyan váróteremben,ahol nemhogy leülni,de megmaradni nem lehet a csövesek által generált szagok miatt.Gondolom ezért sem felelős senki.Továbbá az sem normális dolog szerintem,hogy ennyire kevés helyen lehet jegyet és bérletet váltani.Ha nem gondolkozom előre,akkor baszhatom,mert a "bajszos" bácsi simán lependerít a járatokról,szarik rá,hogy nem volt nyitva a jegyváltó,hogy nem működött a jegykiadó automata,hogy nem szuperált a jegyérvényesítő gép.Ehhez még párosul a "szép" környezet,amit csodálhatunk utazás közben.Tudom,azért mi utasok vagyunk a felelősek(illetve helyesbítenék,mert az tuti nem a becsületes,fizető utasok teszik).Nem hiszem el,hogy nincs annyi pénze a BKV és MÁV-nak,hogy esténként,esetleg napközben Marika nénit körbeküldje a depoban veszteglő gépeken és kicsit helyrepofozza a kinézetüket.Na mindegy,valószínűleg én nézem rossz szemszögből,de nekem kicsit mások a tapasztalataim.És még sorolhatnám azokat a problémákat,amik dühítenek nap,mint nap a közlekedésben és amik orvoslásához nem lenne szükség nagy pénzekre,csak egy kis odafigyelésre.

Bocsi a hosszú kommentért,remélem nem gázoltam senki lelkivilágába.:)

Szép napot!
Előzmény: Tooni (2) +4 VÁLASZ
Turmion Kätilöt
Turmion Kätilöt 2011. 07. 29. 11:17 | #3
Jól fogalmazol: "a körülményekhez képest jól van megoldva"
Elég csak szétnézni a Keleti Pályaudvaron: Kívül szép, belül pedig egy balkáni putri. Pedig nálunk is meg lehetett volna oldani azt, mit Pl. Lipcsében: A pályaudvar egy plázával van ötvözve.
Előzmény: Tooni (2) 0 VÁLASZ
Tooni 2011. 07. 29. 11:04 | #2
[Komment megjelenítése...]
-4 VÁLASZ
Raven00 2011. 07. 29. 10:57 | #1
he-he-he