Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
cila 2010. 09. 24. 20:34 | #34
Traveller 2010. 09. 24. 09:00 | #33
http://cvt.com.sapo.pt/ratcheting/ratcheting.htm

itt van az elve,

hátul van két racsni, semmi extra


hopkins 2010. 09. 23. 23:22 | #32
Én írtam a lánchajtásról????
NEM!
Leírom még egyszer csak neked:
-"Mondjuk a homokot hogy bírják a kis forgó alkatrészei?
Arra azért kiváncsi lennék"
Előzmény: Mlinarcsik (8) 0 VÁLASZ
invad3rr 2010. 09. 23. 23:01 | #31
Pont hogy a lánchajtás a leghatékonyabb erőátviteli mód :)

Én drukkolok a tervezőknek, ha a láncot nem is váltja ki, de sztem van benne ráció.
Előzmény: Mr. Wallace (30) 0 VÁLASZ
Mr. Wallace 2010. 09. 23. 22:31 | #30
Nem tudom ez a bicaj milyen, mennyire jó, mennyire vacak, de azt tudom, hogy a lánchajtás a nagy súrlódás miatt nem közel sem ideális.
skareb 2010. 09. 23. 22:07 | #29
bicikliversenyzői szemmel nézve, első ágban rongyá szakad drót és használhatatlan... egyébként jó ötlet és szép is.
városba szuper :)
BladeBoris 2010. 09. 23. 22:03 | #28
Most miért nem jó a lánc? Teljesen jó. Miért kell túlgondolni ezt. Semmi értelme nincs. Még a régi 80 éves bringákon szeretem azt ha kardánhajtású. Az viszont jó.
pdstudio 2010. 09. 23. 21:55 | #27
Ólrájt, de ha elszakad a húr, beleoktrojálódik szépségesen az Achilles-ínba vagy nem?
Tooni 2010. 09. 23. 19:10 | #26
Te is csak fikázni tudod ezt a korszakalkotó találmányt, látszik, ez jellemző ránk magyarokra! :D
Előzmény: Traveller (25) +2 VÁLASZ
Traveller 2010. 09. 23. 18:34 | #25
Nemám aszongyátok, hogy annyira innováció, hogy a forgómozgást jobban átviszi madzagrángatással, mint lánckerékkel?
Basszus, vegyétek már elő a mechanika könyvet. Szerintetek melyiknél kisebb a felesleges súrlódás? Áhh ne akarjatok meggyőzni, mert nem lehet.
kenderice 2010. 09. 23. 17:33 | #24
Értem én, hogy motor, de mi hajcsa??
bandee1219 2010. 09. 23. 15:40 | #23
Amikor rámentem az oldalra, én is azzal kezdtem, de hiába kerestem a magyar zászlót... :s
Előzmény: Tooni (17) 0 VÁLASZ
Lawrence 2010. 09. 23. 15:08 | #22
Rosta: Most függetlenül ettől a stringbike-tól (mert ezzel én is úgy vagyok hogy oké új dolog, várom legyenek tesztek stb. én úgyse tudom kipróbálni ) ..szóval ettől függetlenül, ugye Te sem gondolod komolyan hogy a 15 éve 18 eFt-ért vett kerékpárra nem költöttél X Ft-ot hogy minőségi cuccok legyenek rajta, vagy ha nem költöttél akkor Te sem gondolod komolyan hogy mindeyg mivel teker az ember. Járom a Bükköt sokszor és volt pár helyzet már amikor igencsak nem volt mindeyg milyen gép van alattam...milyen fékkel stb. De városba ugyanez a szitu...nem csak a hegyekben....
Előzmény: Rosta (18) 0 VÁLASZ
Öcsi 2010. 09. 23. 14:44 | #21
főleg h az egy tricikli a képen :P :D
Előzmény: superxaba (20) 0 VÁLASZ
superxaba 2010. 09. 23. 14:18 | #20
A lányomnak is lánc nélküli biciklije van, mégsem vagánykodik vele...
Ilyen mint ez: http://i7.photobucket.com/albums/y265/krashknot/tricycle.bmp

+2 VÁLASZ
kishawer 2010. 09. 23. 13:55 | #19
Nagyon ötletes találmány! Azért arra kíváncsi lennék, hogy mit csinál a delikvens, ha elszakad a húr egy túra közepén ( pl.a mecsekben)? Elénekli a Dolly Roll : Elpattant egy húr című nótáját? Persze egy mezei lánc javítás sem lehet egyszerű a helyszínen. Ezért, egy pedál nélküli kerékpár feltalálását én személy szerint jobban díjaznám!
Azért mert valami magyar, még nem kell feltétlenül jónak is lennie!
Rosta 2010. 09. 23. 13:43 | #18
"Ami függetlenül attól, hogy marketing fogás-e vagy sem, igenis innovációnak számít."
Jó, de mi benne az innováció? Ugyanaz másként:D
Ennek a találmánynak semmi értelme nincs... Nekem van egy 13 éve 18e forintért vásárolt Nauzer bringám, és semmi baj nincs vele, még az eredeti láncom van rajta, egy pár fékpofa lett rajta cserélve, pedig aztán én ralliztam vele összevissza, túrákra mentem vele, illegáloztam 60000x a belvárosban, de egyszer nem hagyott cserben.
Amennyiszer meg foglalkoztam a karbantartásával, az nem vett el több időt az életemből mint az, hogy itt most elmagyarázzam neked, hogy miért fikázza mindenki ezt a hihetetlen innovatív magyar találmányt... mert értelmetlen!
Mitől lesz nekem ezzel jobb menni mint a 13 éves Nauzer bringámmal? 5 perccel kevesebbet kell majd a karbantartásával foglalkoznom?
Mindenki azt magyaráz be magának amit akar, de ez akkoris legalább annyira értelmetlen mint (most egy dobos hasonlat következik) megvenni egy DW cintányér állványt 80 e forintért... pedig egy van egy Basix is 10e forintért, mindkettő ugyanazt tudja.... megtartja a cintányérokat....
De a kérdés: a DW mivel tud többet? mennyivel innovatívabb mint a Basix állvány? a válasz: annyival, hogy az van rá írva, hogy DW nem pedig Basix... de mégis fizettem érte 8x annyit.... nevetséges, de természetesen még mindig vannak elvakultan DW állványokat istenítő egyének, akik nem látják be, hogy csak a sznobizmus vezérli őket.
Előzmény: qukysanyi (13) 0 VÁLASZ
Tooni 2010. 09. 23. 13:19 | #17
"Többek között ez is a baj velünk, magyarokkal" nézem a találmány oldalát, és még nem tartotta fontosnak a magyarországi székhelyű vállalat, hogy magyar nyelven is megjelentesse az oldalt?
Jó, innovatív meg minden, majd örülök neki ha én is használhatom mert telik majd egyre. Az irigység, az beszél belőlem.
Előzmény: qukysanyi (13) 0 VÁLASZ
bandee1219 2010. 09. 23. 13:07 | #16
Láttál már agyváltót? Abban bolygómű van, azért ez közel nem az! A lengőkarokon fel-le váltasz, gyakorlatilag, - ha jól értem - az erőkar változik, így a zsinór által megtett távolság, ez jól látszik néhány videóban.
http://kerekagy.blog.hu/2010/09/22/ledobja_lancait_a_magyar_stringbike


Agyváltó: http://biciklopedia.hu/media/image/530_agyvalto(1).jpg
Előzmény: Tooni (11) +2 VÁLASZ
Krisaaaak 2010. 09. 23. 13:06 | #15
Ezt is tekerni kell mint a sima láncos biciklit. Ami viszont hátrány az a plusz 4 forgáspont (hajtókarokon 1-1, mögötte oldalanként 1-1 csiga). Érdekesnek érdekes, de a láncos meghajtás az kiforrottabb (gondolom ez egy prototípus, vagy egy kisérleti darab), azért hajrá a fejlesztőknek. Kreatív ötlet, és a megszokottól sikerült elrugaszkodniuk. Gratulálok neki(k) Nekem tetszik.
bandee1219 2010. 09. 23. 13:02 | #14
én sem értem, miért fikázzák annyian...

Viszont én szívesen kipróbálnám! Van komoly bicajom, de nekem egyáltalán nem fontos a jelenlegi hajtásom, am lényeg, hogy jó legyen!
Előzmény: Mlinarcsik (9) 0 VÁLASZ
qukysanyi 2010. 09. 23. 13:00 | #13
Többek között ez is a baj velünk, magyarokkal: ha valaki feltalál közülünk valamit ahelyett, hogy értékelnénk (mert ugye más nemzet büszke lenne rá) ahelyett zaftos komentekben fikázzuk a találmányt, ami függetlenül attól, hogy marketing fogás-e vagy sem, igenis innovációnak számít.
Ráadásul mi van akkor ha nem bírja a homokot, szerintetek ez a sivatagban lesz használva, vagy inkább a városokban, mert elég egyértelmű.
Öcsi 2010. 09. 23. 12:12 | #12
a biciklit már feltalálták. nem kell többször :/ amúgy meg fúj y-váz, fúj y-váz :D
-2 VÁLASZ
Tooni 2010. 09. 23. 12:08 | #11
Azon kívül űrhajós és állatorvos is :)
Figy, ez egy agyváltós kerékpár, amit lánc helyett húr hajt. Ennyi. A többi marketingduma.
Különleges, a megszokottól eltérő, ennyiben jó. Presztízs értéke van, ott a cikkben is írja.
Előzmény: Mlinarcsik (9) -2 VÁLASZ
Mlinarcsik 2010. 09. 23. 12:04 | #10
A sok hulye tudos, meg hozza nem erto idiota odakat zeng rola a kerekpar expon ahol bemutattak :))

Mekkora egy szar ez !!??
+2 VÁLASZ
Mlinarcsik 2010. 09. 23. 12:02 | #9
Nyilvan kiprobaltad, evek ota hasznalod, fizikabol es mechanikabol meg zseni vagy, tehat maris nyugton allithatod, hogy semmivel sem jobb, mint a masik ! :) Hat ez lol
Előzmény: Tooni (7) +2 VÁLASZ
Mlinarcsik 2010. 09. 23. 12:00 | #8
miert vazzeg ? A rendes lacmeghajtasos kerekpar hogy birja ?? Az meg meg csupa olaj is plusszban. Na abba ragad a homok rendesen !!
Vagy csak en nem ertem a kerdesedet ?
Előzmény: hopkins (2) +1 VÁLASZ
Tooni 2010. 09. 23. 11:57 | #7
Semmivel sem jobb. Ennyi.
Előzmény: Sir Shame (5) -1 VÁLASZ
makkos 2010. 09. 23. 11:53 | #6
A magyar cikk leírja:
bírja a szennyeződést, álló helyzetben is tud váltani... (legalábbis erre emlékszem, nem olvastam vissza)
Előzmény: Sir Shame (5) 0 VÁLASZ
Sir Shame 2010. 09. 23. 11:30 | #5
szóval...tényleg klassz...
de miért jó?
vagyis iért jobb?
tikshow 2010. 09. 23. 11:15 | #4
a pedálos moszkvicsom is hasonlóan működött :)
Shifty 2010. 09. 23. 10:46 | #3
én inkább egy szilvásváradi május végi szokásos dagonyában próbálnám ki :)
Előzmény: hopkins (2) 0 VÁLASZ
hopkins 2010. 09. 23. 10:14 | #2
Nagyon karaj!
Ki kéne próbálni és aztán véleményezni
Mondjuk a homokot hogy bírják a kis forgó alkatrészei?
Arra azért kiváncsi lennék
Tooni 2010. 09. 23. 09:47 | #1
El tudom hinni valamiért, hogy be tudják magyarázni majd maguknak azok, akiknek telik rá, hogy miért jó ez nekik azon túl, hogy extravagánskodhatnak vele.