Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
doktorcukor 2008. 09. 30. 12:00 | #35
Itt senki sem akar autót hajtani a fejlődő hidrogénnel, eleve szerintem gazdaságtalan. Csak a jelenséget bizonyítani akarták és értelmezni.. ennyi..
gfxfunclub 2008. 09. 29. 22:23 | #34
Csak gondoltam érdekes, hogy a boltokban, könyvtárakban,stb. alkalmazott RFID (rádió frekvenciás azonosító) rendszerek között van 13,56MHz es szabvány is.Szóval ha legközelebb a boltos/könyvtáros néni spontán égésbe kezd akkor majd elő lehet adni, hogy "Én már előre tudtam, hogy ez lesz" storyt. :-P
mandyedi 2008. 09. 28. 23:03 | #33
Jah, egyik órán is mondta a tanár hogy vmi folyadékot adtak a vízhez, akkor benzin helyett is lehetett használni. jah modnom qrvasok kerozint öntesz a vízhez persze hogy jó lesz belső égésű motorhoz:D
Tóth József 2008. 09. 28. 12:44 | #32
Fagázzal hajtott autók, már az I. világháborúban üzemeltek. Nem volt benzin. De nem gazdaságos az üzemeltetése, (Még gőzzel is hatékonyabb.) nagy a tüzelőanyagigénye, és elég sok károsanyagot bocsájt ki.
Előzmény: ax (30) 0 VÁLASZ
zombizomba 2008. 09. 28. 10:54 | #31
a vizből csinál h2-t amit elégetünk abból lesz h2o és azt megint bonthatjuk szét? nem kell hozzá plusz energia ?az úgy nem megy sztem
ax 2008. 09. 28. 07:54 | #30
amúgymeg nem rég néztem a Nesönel Dzseográfik csennölt és ott van ez a műsör, ami arról szól hogy 2 tudós izé védi a Földet, és úgy épít autókat, stb. És ott volt, hogy ha a fát melegítjük, olyan gázok szabadulnak fel belőle, amit be lehet gyújtani. Melegetítették a fát, és ami gőz(vagyfüst) jött simán meggyújtották. Csak le kellett hűteniük, meg megszűrniük, és mehetett is az autó motorjának az égésterébe. Szerintem már ezzel is kezdhetnénk valamit. (amúgy ezt otthon ki is lehet próbálni ;))
ax 2008. 09. 28. 07:50 | #29
én NEM értek a tudományhoz..:D annyit viszont sejtek, hogy hiába csinálunk víz meg bontott víz (H2) hajtású vagy akármilyen hajtású autót a benzinesen kívül, nem hinném, hogy az olajosok miatt ez a mi életünkben be fog következni. szerintem már 10 éve lehetne víz hajtású autó, amit szabadalmaztattak is volna, mert tényleg egy nagy biznisz, és nem a földet sajtoljuk és b*sszuk tönkre (már bocs). ugyanakkor.. lehet, hogy elég szennyező lenne előállítani azokat az anyagokat, dolgokat, amik szükségesek ehhez a dologhoz. nem értek hozzá, csak tipp, meg vélemény. :D
Errtu
Tóth József 2008. 09. 26. 21:39 | #27
Sajnos nem írták, hogy mennyi a kinyert, és a ráfordított energia.
Dawe 2008. 09. 26. 20:32 | #26
sejtettem hogy hidrogén és levegő keverékéről van szó
Belkar 2008. 09. 26. 18:07 | #25
nem mondod? :D de ugyanez majdnem
Előzmény: dév_02 (23) 0 VÁLASZ
Jaca 2008. 09. 26. 17:36 | #24
Tűz és víz:
-A tűzoltó a tűzre vizel,
-A tengernagy a vízre tüzel
-A nő meg ott tüzel, ahol vizel...
dév_02 2008. 09. 26. 16:56 | #23
Belkar, csak a görögtűz nem ez.
Belkar 2008. 09. 26. 16:23 | #22
és ebben mi az új? a görögtűz már évszázadokkal ezelőtt létezett...
brandboy 2008. 09. 26. 15:44 | #21
Ez a cikk szerintem kamu, ill. nagyon "tudománytalan".
Bíró Karcsi bá hetedikben szétbontotta nekünk a vizet elektrolíztissel, semmi "etvasz" nincs a dologban, csak sajnos energia épp annyi kell a folyamathoz, mint amennyit kinyerünk belőle, sőt!!!
Jó, hogy itt másról lehet szó, de az eleve gyanús, ha sok a misztikum beleszőve egy cikkbe.
Olyanról is lehetett pár éve hallani, ami magyar kémikusok nevéhez fűzödik, hogy 30%-nyi vizet raktak a benyába kókuszzsírba,v proteinekbe csomagolva.
Bár azóta arról se hallani, és a benya se lett olcsóbb azóta, pedig ha működne, akkor azt észre kellett volna, hogy vegyük.
Sokan hitték már, hogy megtalálták a "bölcsek kövét," aztán mégsem.
Tóth József 2008. 09. 26. 15:31 | #20
Valamikor járt nekem az " Autó-Motor" magazin. Nem tudom, a neten rá lehet-e keresni a régi kiadásokra. Horváth Istvánnak hívták a mérnököt, ha jól emlékszem, és Ausztráliában élt. Ott találta fel a dolgot. Azt is irta a cikk, hogy az arabok szerfölött érdeklődnek a technológia után.
Előzmény: nkmedve (18) 0 VÁLASZ
nkmedve 2008. 09. 26. 15:14 | #19
Inkább 2 kilowattot akartam irni, a mega kicsit húzós lenne, de enyhe túlzásnak az is elmegy:)
Előzmény: nkmedve (18) 0 VÁLASZ
nkmedve 2008. 09. 26. 15:11 | #18
Biztos kell bizonyos amplitudója legyen annak a 13.56-os frekvenciájú hullámnak, hogy egyáltalán valami történjen. S ha annak az amplitudónak az előállitásához kell 2 megawatt akkor nemigazán hatékony szerintem.
Az "atom-autóról" még nem hallottam, de biztos azt is hamar elrakták valahova jó messzire, nehogy valaki komolyan gondolja az alkalmazását.
Előzmény: Tóth József (17) 0 VÁLASZ
Tóth József 2008. 09. 26. 14:58 | #17
Nem a 13,56 mhz-hez kell az energia, hanem a megfelelő teljesítményhez. Egy magyar gépészmérnök a 70-es években már kifejlesztett egy készüléket, ami kb. focilabda nagyságú volt, és rádioaktiv anyag segítségével bontotta a vizet hidrogénre oxigénre, tegyem hozzá nagyon biztonságosan. Egy kb. 5000cm3 amerikai autóba építették be a készüléket, ami 100 km-en 1 azaz egy liter vizet fogyasztott.
Előzmény: nkmedve (7) 0 VÁLASZ
spider86 2008. 09. 26. 14:57 | #16
akkor nem tudom mi volt órán, nem nagyon szoktam figyelni XD... pedig valami fúziós cucc az biztos, na mind1... vannak dolgok
Előzmény: nkmedve (14) 0 VÁLASZ
Tóth József 2008. 09. 26. 14:49 | #15
A megoldás adott. Ez a technológia nem bocsájt ki káros anyagot. Egyedüli melléktermék a vízgőz.
Előzmény: Purple (1) 0 VÁLASZ
nkmedve 2008. 09. 26. 14:47 | #14
"Several fusion reactors have been built, but as of yet, none has produced more thermal energy than electrical energy consumed. Despite research having started in the 1950s, no commercial fusion reactor is expected before 2050. The ITER project is currently leading the effort to commercialize fusion power." Wikipedia

Kisérleteznek, de a kilátások nem túl biztatóak. Egy DEMO-nak nevezett reaktort próbálnak épiteni az ITER-nél ami úgy néz ki 2033-ra lesz kész. Hogy mennyire váltja be a hozzá fűzött reményeket, az még elválik. Jelenleg csak nagyok kevés ideig tudják fenntartani a fúziót, és még a DEMO se lesz egy stabil erőmű, csak kissebb ciklusokban tud működni.
Valamikor biztos lesz stabil fúzió, de valószinüleg nem a mi életünkben. S lehet akkor már túl késő lesz, vagy éppen az olaj hiány miatt annyire legyengül a világgazdaság, hogy már nem lesz pénz a fejlesztésekre.
Előzmény: spider86 (13) 0 VÁLASZ
spider86 2008. 09. 26. 14:22 | #13
én úgy tudom a japcsi magfúziós próba erőmű már termelt plusz energiát... csak amúgy cefet drága egy ilyen erőmű, de 2020ra lesz az euban is...
Előzmény: nkmedve (11) 0 VÁLASZ
spider86 2008. 09. 26. 14:20 | #12
Tesla is csinált valami hasonlót...
http://tttweb.hu/gyujtemenyek/cikkek/regi/Technika/Nikola%20Tesla/Tesla%20a%20(tiltott)%20feltalalo.htm
a 3. bekezdés... amúgy elég érdekes figura volt....
Előzmény: cirab (9) 0 VÁLASZ
nkmedve 2008. 09. 26. 13:37 | #11
Hát igen, magfúzió is lehetséges, napnál kissebb méretben is (elméletben legalábbis) de akkora energiát kéne belefektetni, hogy az soha meg nem térülne.
Előzmény: okosallat (8) 0 VÁLASZ
rezso 2008. 09. 26. 12:55 | #10
mindent meg lehet gyújtani csak kell hozzá energia :)
cirab 2008. 09. 26. 12:40 | #9
Információim szerint készült ilyen autó, és ha jól emlékszem, magyar is volt. Beöntötték a vizet a kocsiba, az szétbontotta oxy-ra meg H2-re és a H2-t égette. A fazon már nem él. Ezt csak az olajipar "bukó"-jára mondom...
Előzmény: poymen (2) 0 VÁLASZ
okosallat 2008. 09. 26. 12:39 | #8
-Bennem erősen él még az energiamegmaradás törvénye. ha egy molekulát atomjaira szedünk - energia besugárzással - aztán összerajkuk őket, kétlem hogy több energia szabadulna fel.
-13,56 MHZ generátor. Az nem nagy történet néhány alkatrészből össze lehet hekkelni olyat. Kivéve ha kell hozzá 200W adóteljesítmény. Akkor már bonyibb a technika.

De ha valakinek lenne esetleg egy 10-20 MHz körüli hangolható rádióadó kapcsolási rajza. Postolhatná :D
nkmedve 2008. 09. 26. 11:51 | #7
Ez ha tényleg működik, akkor direkt úton elő lehetne állitani üzemanyagot és veszélyes tárolás helyett azonnal a motorba fecskendezni. Én azért megvizsgálnám, hogy mennyi energia kell ahoz a 13.56 mhz-hez, tobbféle módszer van a viz szétbontására, de egyik se elég hatékony. De ha ez tényleg műkodne akkor megoldható lenne egy 0 károsanyag-kibocsájtású autó épitése is, plusz erőművek stb.

Purple: Szmogsemlegesités van már (a káros anyagokat szilárd vagy folyékony állapotban el lehet raktározni) de amig ilyen nagy a kibocsájtás addig semmi értelme használni.
eol 2008. 09. 26. 11:42 | #6
Otthon valóban nem lehet ezt kipróbálni, viszont nagyon jó megközelítést ad egy sima elektrolízis is, amit már kisiskolás koromban is el tudtam végezni otthon. Gyakorlatilag itt is azt csinálják, csak nem árammal, hanem elektromágneses sugárzással (kivonják a vízbőü a zoxigént).

poymen: várd meg a végét, az, hogy a vizet el lehet égetni nem új dolog, a kérdés, hogy hatékony-e a folyamat, több energiát nyerünk-e a hidrogén elégetésével, mint amennyi energia kell a víz lebontásához. A másik akadály ezen kívül sajnos az olajmágnások hatalmas befolyása, köszönhetően a pénzüknek.
doktorcukor 2008. 09. 26. 11:34 | #5
Parancsolj!

http://www.ingentaconnect.com/content/maney/mri/2008/00000012/00000001/art00002
Innen letöltheted a cikket!
Nem egy Nature de megteszi: Materials Research Innovations
Előzmény: redbull0304 (3) 0 VÁLASZ
dergeist 2008. 09. 26. 11:18 | #4
-ban.
redbull0304 2008. 09. 26. 10:59 | #3
"Otthon sajnos nem lehet kipróbálni ezt a fantasztikus jelenséget, jól felszerelt fizikai laboratórium kell hozzá." Blablabla... Persze, ki igazolja az, hogy tényleg sós víz van benne? Majd, ha valami nemzetközi oldalon is megjelenik ez akkor talán kezdek hinni a valódiságába...
poymen 2008. 09. 26. 10:54 | #2
ez nagyon komoly. ha ez tényleg működik, akkor végre bukó az olajiparnak
Purple
Purple 2008. 09. 26. 10:49 | #1
pf... :D találnának fel valami szmogsemlegesítőt, vagy ózonpótlót, a fenti post megoldása érdekében :D