Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
bungle
bungle 2012. 03. 05. 13:53 | #194
Gerd Ludwig's 'Long Shadow of Chernobyl' project
www.boston.com/bigpicture/2012/02/gerd_ludwigs_long_shadow_of_ch.html
bungle
bungle 2012. 02. 07. 13:25 | #193
exortus küldte:
URL: http://www.youtube.com/watch?v=175bHo_ZQCw
Szöveg: "A Chernobili katasztrófa helyszinét beborító szarkofág jövőbeni építésének animációja"
bungle
Ditpet 2010. 12. 27. 21:36 | #191
A legtöbb kép (lehet, mindegyik) Pripjaty-ból való, nem pedig Csernobilból. Igaz, hogy mindkettő halott város és az erőmű közelében van , de akkor is két más városról van szó.
lb7
lb7 2010. 09. 30. 11:42 | #190
olyan szar ezt látni...:(
Előzmény: bungle (189) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2010. 09. 30. 11:34 | #189
bungle
bungle 2010. 09. 22. 10:25 | #188
kdoky küldte:
URL: http://wikimapia.org/#lat=51.4064342&lon=30.0559759&z=15&l=21&m=b
Szöveg: "Pripyat, az elhagyott város"
livy 2008. 04. 26. 12:22 | #187
ma emlékezzünk
psypapi 2008. 04. 05. 23:42 | #186
Valóban szomorú ami történt ,de azért ennyire nem kell beparázni az atomerőművektől! :))
M.agnus 2008. 04. 05. 16:36 | #185
Amiior végignéztem a képeket, éppen Recoil - Allelujah című dala szólt, a hatás leírhatatlan volt...
Tóth József 2008. 04. 04. 10:38 | #184
Pontosítok: Piers Paul Read: Csernobil (uramisten mit tettünk).
Tóth József 2008. 04. 04. 10:32 | #183
Már nem üzemel. Egyébként megjelent egy könyv- Uramisten mit tettünk?- címen. Hátborzongató, amit leirnak, hogy milyen felelőtlenek és hanyagok voltak, amikor szimulálták a meghibásodást. Valóssá vált...
Előzmény: MAGura (175) 0 VÁLASZ
Laci 2008. 04. 03. 22:24 | #182
Még aktívabb koromban volt egy SOKOL rádióm; az évek során azonban leszoktam a rádiózásról. Ne add fel a reményt, fiatal vagy, lehet még belőled akár rádióaktív is.
Előzmény: smok3 (181) 0 VÁLASZ
smok3 2008. 04. 03. 22:12 | #181
Én ide elakarok menni, akár magamba is. Katonák ugyse engednek be :D Beleborzongok abba h. a mai napig az iskolákban
a táblákon ott vannak a másnapra feladott házifeladatok, a könyvek...és a gázálarcok. Nagyon érdekelne de sajnos nincs 400 dollárom ilyesmire. De egyszer eljutok oda. Kijön velem? :D:D
kotta 2008. 04. 03. 18:35 | #180
Bár sok köze Csernobilhoz,Pripjatyhoz nemigen van, de a Stalker az egyik legjobb sci-fi novella. Sztrugackij, asszem. A belőle készült Tarkovszkij filmet nem láttam, de T. amúgy bejövős, biztos jó lehet az is. Türelem kell hozzá, az igaz. A S.T.A.L.K.E.R. játék meg állítólag elég okés, de nem láttam, nem ismerem. A kiigazítást a turbináról, kísérletről meg tényleg köszi, egyszer oktattak ilyesmiből és szépen elmondták mi is történt, de erre kevésbé emlékszem,mint a sok érdektelenségre. És ennyi! :-)
Előzmény: wnw (178) 0 VÁLASZ
MAGura 2008. 04. 03. 14:44 | #179
K.O.C.K.A
Előzmény: wnw (178) 0 VÁLASZ
wnw 2008. 04. 03. 14:25 | #178
S.T.A.L.K.E.R
Villa27 2008. 04. 03. 11:32 | #177
Ezek a linkek hátborzongatóak... Végignéztem mindegyiket, és végig állt a (Nem az :D) szőr a kezemen! :)
Amúgy Én semmi pénzért, és senki fiával (:P) nem mennék elhagyatott korházakba meg szanatóriumokba. Annyira bátor emberke nem vagyok. :P
Előzmény: Purple (60) 0 VÁLASZ
vjretsam 2008. 04. 03. 10:55 | #176
a szarkofág amúgy ereszt, mivel gyorsan lett felhúzva nem lett precíz, sok cikk van róla pl: http://www.chernobyl-international.com/school_education/the_chernobyl_sarcophagus.470.html volt egy cikk hogy egy még nagyobbat akarnak köré húzni, de irdatlan sok lóvé. Viszont ha onnan kijön a nafta az még többe fog kerülni ...
MAGura 2008. 04. 03. 10:20 | #175
Bele kötök :D Az atomerőműből elég sok megmaradtt, még évekig, sőt talán még ma is üzemel. Csak a 4es reaktora kulázott be.
Előzmény: bungle (174) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2008. 04. 03. 10:05 | #174
Bubba küldte:
Csernobili atomerőmű, már ami megmaradt belőle!
http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&ll=51.384531,30.114727&spn=0.036586,0.080338&z=14
MAGura 2008. 04. 03. 09:55 | #173
"Az az egy bosszantó, h mindenki nagyon okos a helyet,eseményeket illetően, csak még egy erőmű alapvető működési elvét sem ismeri." Ez tényleg így van. Nem hogy egy erőmű alapvető működési elvét, de alapvető fizikai törvényszerűségeket sem ismer az emberkék többsége. Nem érdekli őket. Csak működjön és az elég is.

"Amennyire tudom, leállást akartak szimulálni, h vajon akkor mennyire tud önfenntartó lenni a komplexum, de lehet h ez is egy hülyeség a többi közül" A leállás nem szimuláció lett volna, a reaktort amúgy is leállították volna karbantartás miatt, csak ezzel együtt egy kísérletet akartak végrehajtai. A kísérlet célja meg egy olyan rendszer kipróbálása lett volna, ami ellátja a hűtővíz keringető szivattyúkat elektromos árammal abban a pár percben, mikor a gőzturbinákra kapcsolt generátorok már nem működnek, de a szivattyúkat meghajtó ideiglenes diesel generátorok még nem pörögtek fel. Ezzel is csak még bizonságosabbá téve a rendszert.


Előzmény: kotta (169) 0 VÁLASZ
kotta 2008. 04. 02. 23:35 | #172
A legszomorúbb, h talán nem is tudták, h meg fognak halni. Sejtettek valamit, hallottak valamiről, amitől talán még féltek is, de mégis odacígelték azt a cementet. A szomszéd Natasa néniért, a kis Vászjáért, stb., pont úgy, ahogyan leírtad.
Nem tompítani akarom az eset élét, csak néha azt vélem látni a világban, h gyakorlatilag semmit sem gondolunk meg alaposan, m,i emberkék, általában győz vmilyen pillanatnyi érdek, akarat, és előbb-utóbb újra eljön egy hasonló méretű és jelentőségű katasztrófa, mint Csernobil. És attól meg tényleg szinte félek, h mivel a mikor és hogyan megjósolhatatlan, belekeveredhetünk mi és a szeretteink is.
Elég lehangoló lettem, pedig nem akarok az lenni. Köszi a talicskásokról szóló gondolatot, megmarad nálam.

És akkor valami szép a végére: a Tabánban kezdenek kinyílni a sokféle kicsi és szép virágok. És alkonyatkor ha ott állsz, beleszédülsz abba a csodás illatba. :DDDD
Előzmény: Laci (171) 0 VÁLASZ
Laci 2008. 04. 02. 23:22 | #171
Megrendített az az emlékmű a katonákról, akik a cementet lapátolták, talicskázták a betonszarkofághoz. Lehettem volna akár én is ott, vagy a fiam, vagy akárki más. Tudod, hogy 2 hét és meg fogsz halni, de csinálni kell, mert parancs, talán még azt is átérezték, hogy a halálukkal milliókat mentenek meg. Egyébként, ha a város nevére gondolok - Csernobil - akár igazuk is lehetetett (ezúttal) a régieknek ("nomen est omen" = a név maga a sors), s bár gyenge az orosz tudásom (mit gyenge, pocsék), de megkockáztatom: "Csernobil" = "fekete lesz". Hát bizonyos szempontból azzá vált. Idővel majd benövi a dzsungel mint példáuk Teotihuakan-t.
Előzmény: kotta (169) 0 VÁLASZ
Kuly 2008. 04. 02. 22:38 | #170
Eléggé elszomorodom (sírni tudnék), mikor ezeket a képeket nézem. Vagy hasonlókat, mint például az elhagyott aquapark is. Szomorú ez, de itt van velünk és együtt kell tudnunk élni vele, hogy ezek a katasztrófák bárhol megtörténhetnek.
kotta 2008. 04. 02. 22:08 | #169
Jelkép. Egy erőmű, ami eldurrant. Egy óriáskerék, amit már fel sem avattak. Halottak, rémület, betegségek=eladható hír. Csomó minden van a világban, ami szerintem borzalmasabb, de nem vesszük észre. Mindegy, maradjunk itt, ennél.
Nem hülyék kezelték, csak közel volt május 1., volt vodka náluk, és gondoltak egyet. Amennyire tudom, leállást akartak szimulálni, h vajon akkor mennyire tud önfenntartó lenni a komplexum, de lehet h ez is egy hülyeség a többi közül. Az az egy bosszantó, h mindenki nagyon okos a helyet,eseményeket illetően, csak még egy erőmű alapvető működési elvét sem ismeri. Többféle reaktor létezik, többféle megoldás, és a robbanás-vér-áldozatok-dejó-katasztrófa mellett pont a lényeg, a borzalmasan csúnyán hangzó (pedig egyszerű) fizika nem érdekel senkit. Tvrtko még a sievert nevű mértékegységet is folyamatosan silvernek használja, mert olyasmit már hallott valahol. :PPPPP
De jelképnek jelkép, és nem is baj h az. Vonatkoztatási pont, gondolkodtató izé.

Elhagyotthely turizmus meg nagyon jó!!!!!!! Sok-sok ötletem volna, de hát úgyse.
Winterborn 2008. 04. 02. 20:56 | #168
Remélem nem kell minden szegletét a Földnek beszennyezni radioaktivitással, hogy emberek élőhelye közelében is így zöldelljenek a fák s természet
rivaul 2008. 04. 02. 20:35 | #167
:DDDDDDDDDDDDD
Előzmény: mekszamnojz (164) 0 VÁLASZ
Sissi 2008. 04. 02. 20:31 | #166
Sinám:D Csak előtte lenyomok egy felest, hogy bátor legyek:D
Előzmény: <-{st.one}-> (65) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 20:27 | #165
jááájj ez az egyik kedvencem :DDDDD
Előzmény: mekszamnojz (164) 0 VÁLASZ
mekszamnojz
mekszamnojz 2008. 04. 02. 20:27 | #164
akkor egy kis vidamsag ide is :

Móricka beszélget a nagymamájával:
- Móricka! Ugye tudod, hogy csernobilban születtél?
Móricka lehajtja a fejét.
- Móricka! Ugye tudod, hogy anyukád is csernobilban született?
Móricka lehajtja a másik fejét is.

XD
Előzmény: rivaul (163) 0 VÁLASZ
rivaul 2008. 04. 02. 20:05 | #163
Ittt tuti nem ítélnek el mert az oldal 99% a a te véleményeden van ebbe a kérdésbe :) Aki meg nem azt nagyon gyorsan lebeszéltük a további hozzászólásrol :)
Előzmény: mekszamnojz (162) 0 VÁLASZ
mekszamnojz
mekszamnojz 2008. 04. 02. 20:03 | #162
akkor en mar egyenesen mocskos is vok, mert en meg ennel meg tobbet tudok gondolni es kimondanam szivesen, csak akik nem ismernek, nagyon elitelnenek ugyhogy max 4szemkozt teszem meg altalaban az ilyet XD
Előzmény: rivaul (161) 0 VÁLASZ
rivaul 2008. 04. 02. 19:53 | #161
Amiket én már ebbe a témába mondtam az oldalon...:D
Előzmény: mekszamnojz (160) 0 VÁLASZ
mekszamnojz
mekszamnojz 2008. 04. 02. 19:47 | #160
Akkor en rosszabb vagyok, mert en ennel meg tobb mindent is gondolok :DD
Előzmény: rivaul (159) 0 VÁLASZ
rivaul 2008. 04. 02. 19:45 | #159
Kb ezt gondolja mindenki csak sokan nem mondják ki :)))) ;)
Előzmény: mekszamnojz (158) 0 VÁLASZ
mekszamnojz
mekszamnojz 2008. 04. 02. 19:41 | #158
Hamar elfajulunk akkor fajuljunk el rendesen, mert en ezeket a kedves tulelo hazakat nem roncsolnam meg holmi szaros ciganymaradvannyal. Hat hello, ha lud akko legyen korver :DDD
Előzmény: rivaul (157) 0 VÁLASZ
rivaul 2008. 04. 02. 19:38 | #157
Én simán kiírtanám mindet s a tetemükkel pakolnám meg a házakat így te még marha humánus vagy... Ez a baj hogy mindíg mindent csak úgy kapnak...
Előzmény: mekszamnojz (155) 0 VÁLASZ
MAGura 2008. 04. 02. 19:38 | #156
Ja azt láttam énis. Csernobili csata vagy mi volt a címe.
Előzmény: Öcsi (154) 0 VÁLASZ
mekszamnojz
mekszamnojz 2008. 04. 02. 19:31 | #155
Hat en most geci leszek, de nem erdekel. Szoval idekene lebaszni az osszescigot. Nekik ugyis olyan bivaly szervezetuk van, siman kibirjak. Nekik is jo, kapnak egy sajat terepet, meg nekunk is. :/
Öcsi 2008. 04. 02. 19:27 | #154
láttam a Discoveryn erről a filmet és elég lehangoló volt, de érdekes is egyben. beszélt benne egy túlélő is aki a mai napig érzi a fogai között a fémes ízt, ami a sugárzásnak tudható be :S még így is durva ami történt, hát ha még nem sikerült volna az oroszoknak megakadályozni az igazi nagy robbanást! az biztos h ezt sem az oroszok sem a világ nem felejti el...
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 19:10 | #153
alább már leirtam:P
Előzmény: Nobody (149) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 19:10 | #152
ti előnyökben részesültök ;]
de főleg a zuram:]
Előzmény: rivaul (148) 0 VÁLASZ
mekszamnojz
mekszamnojz 2008. 04. 02. 19:09 | #151
a szadomazo, azt csak az ijesztgetesre vonatkozoan, de en is benne vok :DD
Előzmény: milerik (84) 0 VÁLASZ
Kraftwerk 2008. 04. 02. 19:06 | #150
I wanna fly, making rainbows in the sky, find a star where love never dies, and live forever in the skies... =) =) =)
Nobody 2008. 04. 02. 18:46 | #149
Ha ennyire tetszik az ötlet csatlakozhatok énis :P
Előzmény: CRaPtRaSH (147) 0 VÁLASZ
rivaul 2008. 04. 02. 18:46 | #148
Minden második ember fent lesz már az msn eden az oldalrol, hogy lesz így időd rám vagy az uradra??? :D
Előzmény: CRaPtRaSH (147) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 18:43 | #147
hajrá!:P
Előzmény: Kraftwerk (142) 0 VÁLASZ
MAGura 2008. 04. 02. 18:38 | #146
pl gondolom a dodgemekből se a nagy sietségbe kapkodták ki a motort.
Előzmény: MAGura (143) 0 VÁLASZ
fex 2008. 04. 02. 18:38 | #145
"javaslom" & "nap"
Előzmény: fex (144) 0 VÁLASZ
fex 2008. 04. 02. 18:38 | #144
Aki esetleg Chernobylba akar túrázni, annak jvaslom ezt az oldalt. (egyszer volt pár nam az életemben, amikor túrát akartam szervezni, de rájöttem, h azért nem olyan olcsó...)
http://www.tourkiev.com/chernobyl.php
MAGura 2008. 04. 02. 18:35 | #143
szét van ez már lopkodva, vittek mindent ami vihető. cigányok mindenhol vannak, s mint köztudott azokra nem hat a sugárzás
Előzmény: csicsilla (135) 0 VÁLASZ
Kraftwerk 2008. 04. 02. 18:33 | #142
:) :D oké, te mondtad xD majd este 8-9körül fellépek és akkor duma :p :D
Előzmény: CRaPtRaSH (141) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 18:31 | #141
fárassz!:D
Előzmény: Kraftwerk (140) 0 VÁLASZ
Kraftwerk 2008. 04. 02. 18:24 | #140
felveszlek és lefárasztalak :p xD
Előzmény: CRaPtRaSH (123) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 18:21 | #139
pfff :D
mondod ezt tee???:D
kis nethuszár;]
Előzmény: rivaul (138) 0 VÁLASZ
rivaul 2008. 04. 02. 18:12 | #138
Persze hogy te ez nem is kérdéses :)))
Előzmény: CRaPtRaSH (137) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 17:34 | #137
és még én vagyok beteg mi?:D
Előzmény: rivaul (132) 0 VÁLASZ
csicsilla 2008. 04. 02. 17:17 | #136
max az ijesztö ly-nal
Előzmény: csicsilla (135) 0 VÁLASZ
csicsilla 2008. 04. 02. 17:11 | #135
kèrdeztem hogy hogy lehet hogy minden ennyire szanaszètt van ès valaki irta hogy persze ök akartàk vinni magukkal a cuccaikat de hogy ott kellett hagyni.Bandee(szivem;)) 4. linkjèben van egy kèp a màr emlitett nögyogyàszati szèkröl meg egy wc csèszèröl na azokat ki akarta màr magàval vinni... szerintem a vilàgon nincs ilyesztöbb dolog mint a gàzàlarc àltalànosban kötelezö volt èvente rèsztvenni egy gyakorlaton ès mi is probàlgattunk meg volt nèvreszolo is...hàt nekem az volt a kinok kinja, felprobàlni ès ott ül körülötted 23 màsik gyerek gàzàlarcban...
Előzmény: bandee1219 (37) 0 VÁLASZ
rivaul 2008. 04. 02. 17:01 | #134
Amúgy ha tényleg érdekel a sugárfertőzés: http://www.orvosaneten.hu/Sections-index-req-viewarticle-artid-151.html itt elsorolják.
Purple
Purple 2008. 04. 02. 16:57 | #133
de állat vagy! :DDDD 2 darab iksz :DDDDD háhhá :D zölden :D
Előzmény: rivaul (132) 0 VÁLASZ
rivaul 2008. 04. 02. 16:54 | #132
Elfekszenek s 2 darab X lesz a szeme helyén :P Meg zölden pislákolnak persze... :)
Előzmény: csicsilla (124) 0 VÁLASZ
<-{st.one}-> 2008. 04. 02. 16:54 | #131
szintúgy
Előzmény: Shifty (127) 0 VÁLASZ
Shifty 2008. 04. 02. 16:53 | #130
persze hotmailest :P 2.jára sikerült :D Craptrash is fel van. kamumail96@freemail.hus vagyok csak,nehogy azt higyjétek h virus vagyok :D
Előzmény: Shifty (127) 0 VÁLASZ
rivaul 2008. 04. 02. 16:53 | #129
Jah szerintem is.... :D
Előzmény: CRaPtRaSH (125) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 16:53 | #128
a bőre elkezd hámlani, napról napra erősebben, egyre fehérebb, rosszul érzi magát, fejfájás, gyomorpnaszok, hányás , a szervezete teljesen kimerül és meghal X(
Előzmény: csicsilla (121) 0 VÁLASZ
Shifty 2008. 04. 02. 16:51 | #127
okés,felvettelek...
Előzmény: milerik (117) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 16:50 | #126
világít! :D
Előzmény: csicsilla (121) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 16:50 | #125
drágám én hótt nyugott vagyok mindig!!!!!:D
Előzmény: rivaul (122) 0 VÁLASZ
csicsilla 2008. 04. 02. 16:49 | #124
ès nem arra gondoltam hogy vilàgit-e...mèg mielött valaki...
Előzmény: csicsilla (121) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 16:49 | #123
nekem most ehhez nincs türelmem meg megyek minnyá festem tesó haját,akinek kellek az majd egy jó félóramulva itt elér msnen: craptrash@hotmail.com helyes fiuk előnyben:DDD --> (de csak ha stone-ok:P)
rivaul 2008. 04. 02. 16:49 | #122
craptrashnak vigyetek elég nyugtatót :P XD
csicsilla 2008. 04. 02. 16:49 | #121
ès ha valaki sugàrfertözèst kap egy jo nagy adagot az hogy hal meg?simàn elàjul ès meghal vagy van valami külsö jele is?
milerik 2008. 04. 02. 16:47 | #120
akarom mondani hotmail

milerik@hotmail.com

bocsiii
Előzmény: milerik (117) 0 VÁLASZ
pepeti 2008. 04. 02. 16:47 | #119
Hé, ha komolyan szerveztek egy ilyen "bulit" akkor abba benne vagyok én is.:)
milerik 2008. 04. 02. 16:47 | #118
de akit idegbajos vagy mániákus depsi vagy mit tom én , jó lenne ha az elején még megmondaná =P xD
milerik 2008. 04. 02. 16:46 | #117
na jó mivel kicsit "szétszórtak vagytok" . . .
beírom ide az msn címem aki szeretne benne lenni az vegyen fel

milerik@freemail.hu
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 16:43 | #116
fel sem tűnt.... :DD
Előzmény: <-{st.one}-> (114) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 16:43 | #115
aha...aszitted :P
Előzmény: <-{st.one}-> (113) 0 VÁLASZ
<-{st.one}-> 2008. 04. 02. 16:42 | #114
rossz komm-re válaszoltam! XDD
Előzmény: <-{st.one}-> (113) 0 VÁLASZ
<-{st.one}-> 2008. 04. 02. 16:42 | #113
MSN címem még mindig nyilvános! és nekem már nem kell tartanom a csajoktól se! :P
Előzmény: CRaPtRaSH (111) 0 VÁLASZ
Shifty 2008. 04. 02. 16:41 | #112
msn sztem okés,de csak nyáron menjünk,addig megszervezzük nyugodtan.
Előzmény: milerik (110) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 16:40 | #111
én nyárig tuti h nemmegyek sehova :DDDD
mmint ugy h igy :D
értitek naa:D
Előzmény: milerik (110) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 16:38 | #110
na akkor, valahogy szűkíteni kénne a dolgot, privátabb helyre vonulni és nem a topicot tele offolni, talán msn ,levelezési cím , amelyik tetszik, de szerintem a nyára kénne tervezni , nem ?
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 16:36 | #109
énis igyvagyok... majd max összekapar valaki:D
Előzmény: Purple (104) 0 VÁLASZ
Shifty 2008. 04. 02. 16:34 | #108
csak nehogy valamelyikőnk szíve ne bírja :P haunting rulz :D fosatós party :D
Előzmény: milerik (107) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 16:33 | #107
de ha tartotok egymástól vagy tőlem XD akkor elöször lehetne egy kisebb tali megismerjük egymást aztán mehetne ez a HUNTING dolog
<-{st.one}-> 2008. 04. 02. 16:31 | #106
látszik h nem ismersz személyesen ;)
Előzmény: milerik (103) 0 VÁLASZ
Shifty 2008. 04. 02. 16:31 | #105
az attól függ h mikor és hol,de én vevő vagyok az ilyenre.
Előzmény: milerik (103) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 16:30 | #104
lehet...
Előzmény: milerik (103) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 16:30 | #103
akkor tényleg lehet titeket komolyan venni ? "vagy csak most olyan jól hangzik de úgyse megyek dolog" ?
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 16:29 | #102
én nem azért,csak úgy alapba :]
Előzmény: Shifty (101) 0 VÁLASZ
Shifty 2008. 04. 02. 16:28 | #101
én se,mert általában (mindig) én veszítek XD
Előzmény: CRaPtRaSH (99) 0 VÁLASZ
Shifty 2008. 04. 02. 16:28 | #100
ott van még a diósgyőri acélmű...de sajnos tudtommal őrzik,meg pár műhely még működik,de az se lehet egy rossz móka :)
Előzmény: milerik (97) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 16:28 | #99
nem szoktam fogadni :]
Előzmény: Shifty (96) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 16:27 | #98
akkor oda!! (diliház)

Előzmény: milerik (97) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 16:27 | #97
hm, én több elhagyott gyártelepet , na meg a jackpot az elhagyott fővárosi dilliházat vágom X)
Shifty 2008. 04. 02. 16:25 | #96
fogadsz? :)
Előzmény: CRaPtRaSH (94) 0 VÁLASZ
Shifty 2008. 04. 02. 16:25 | #95
Régen ahol laktunk,volt egy jó kis kastély a szomszédban,régen gyerekotthon volt,de már kipakolták,meg nemrég megvették és most kezdik szétverni...uh ez lett volna az én ötletem,de igy akkor ugrott...pedig volt itt is pár érdekes dolog...főleg a pince,aminek egy része beomlott...vajon mi lehetett mögötte?
Előzmény: milerik (92) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 16:24 | #94
áhh,időd nemlenne rá:D
Előzmény: Shifty (93) 0 VÁLASZ
Shifty 2008. 04. 02. 16:23 | #93
asszed hagynám? :P visszatépnék XD
Előzmény: CRaPtRaSH (91) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 16:23 | #92
Shfity "barátunkkal" akkor az már 6, kicsit sok is talán, valami cél pont is kénne , tipp esetleg ?
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 16:22 | #91
én annyira beparáznék hogy visítva letépném az egéész fejed :$ :D
Előzmény: Shifty (89) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 16:21 | #90
"crapt., purp., jómagam! vagyunk 4en eddig ;)"
énis leírtam:]
Előzmény: milerik (86) 0 VÁLASZ
Shifty 2008. 04. 02. 16:20 | #89
shimán mennék :) beöltöznék egy csubatkának XD és azt ordibálnám nektek hogy: én elmentem a vásárbaaa... :D
Előzmény: milerik (84) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 16:19 | #88
khmm.. én kezdtem szervezni a túrát, de nem baj :DDD meg már írtam is, hogy voltam.
Előzmény: milerik (86) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 16:19 | #87
mer mit lehetne egy elhagyatott posban beszélgetni? inkább, mint hogy osszuk egymást. elmondta mindenki csernobilról a véleményét, most kitértünk a többi ilyen helyre.
Előzmény: milerik (82) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 16:18 | #86
ők eddig csak elméleti síkon bizonygaták =P , ha ők is leírják elhiszem (neked már hiszek )
X)
Előzmény: <-{st.one}-> (85) 0 VÁLASZ
<-{st.one}-> 2008. 04. 02. 16:17 | #85
crapt., purp., jómagam! vagyunk 4en eddig ;)
Előzmény: milerik (84) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 16:15 | #84
de most komolyan (ha itt van olyan X) ) ki lenne benne egy kis "szadómazó ijeszgetés felfedezős dologban" ? xD
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 16:14 | #83
énmeg rád <3
Előzmény: <-{st.one}-> (81) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 16:14 | #82
de ez már nagyon off . úgy is mindenki csak a pillanatnyi örömöket akarja ebben a topicban xD per pillanat az ijedséget , áááh
Előzmény: milerik (78) 0 VÁLASZ
<-{st.one}-> 2008. 04. 02. 16:13 | #81
és büszke is vagyok rá! XDD ;)
Előzmény: Purple (80) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 16:11 | #80
:DDDDDD vagy az "olyan hülye vagy, hogy görbíted a teret"- ig :D
Előzmény: <-{st.one}-> (79) 0 VÁLASZ
<-{st.one}-> 2008. 04. 02. 16:11 | #79
na szép lassan eljutunk a húr-elméletig :)
Előzmény: milerik (78) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 16:08 | #78
a mi 4 dimenziós világunkban ( idő+3tér) az árnyékunk a 2. dimenziós villág.

Az 5 dimenziós világnak meg mi vagyunk az árnyékai szerintem 3-D-ben=)


Purple
Purple 2008. 04. 02. 16:05 | #77
:DDDD kvantumfizikát most tanulom, de én nem tudtam, hogy ennek van köze hozzá :DDD egyszerűen csak magyarázatot keresek magamban, hogy egy lélek hogy létezhet itt velünk. van egy olyan anyag, hogy ektoplazma. állítólag abból vannak.. nemtom ebből mennyi az igaz.
Előzmény: milerik (72) 0 VÁLASZ
mekszamnojz
mekszamnojz 2008. 04. 02. 16:03 | #76
Aztan sugaroznad nekunk az adast. IzeTV meg ugysincs, csak radio :DXD
Előzmény: pepeti (74) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 16:03 | #75
egy napot ott töltesz semmi bajod nem lesz, nincs ott akkora sugárzás . . .ez óriási tévhit, hosszútávon valóban veszélyes úgy már kapahatsz nagy dózist de az HOSSZÚ IDŐ után, azért nincs ott állandó lakosság. . .

Pakson több sugárzást paksz egy nap alatt mint Pripyatban ugyan ennyi idő alatt
Előzmény: Shifty (71) 0 VÁLASZ
pepeti 2008. 04. 02. 16:02 | #74
Lehet hogy én vagyok egy perverz állat de ezek a képek nekem annyira hangulatosak. Szívesen elmennék ide szétnézni.
Purple
Purple 2008. 04. 02. 16:02 | #73
én azt mondom ezt a helyet nem kéne bolygatni. van annyi más ilyen terület. ez életveszélyes...
Előzmény: Shifty (71) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 16:00 | #72
tapsi tapsi őszíntén, nem hittem volna hogy tudsz valamit a kvantumfizikáról =) ez meglepi, ebben bizony én is hiszek.

megkérdezhetem erről te honnan informálodtál ?
Előzmény: Purple (70) 0 VÁLASZ
Shifty 2008. 04. 02. 15:58 | #71
Én láttam azt a magyar kutatócsoport által készített videót.Igaz,nem sok használható információ jött át nekem,mert a fizikát meg kémiát rég tanultam,de egyszer oda el kell jutni egy csoporttal,amíg lehet.A wikipedia earth felvételén látni a vörös erdőt.Oda életveszély bemenni!!Komolyan mondom.Ott akkora a sugárzás,hogy nem bírja ki az ember.De a fák és néhány állat még él ott,de nem tudják hogyan mutálódtak.A természet szinte sértetlen maradt a katasztrófa után.A szél nagy szerepet játszott a sugárzás terjedésében,így Csernobil viszonylag biztonságosnak mondható,de a megfeleő védőruha nem árt.Ha valaki megszervez egy ilyen csoportos,pár napos túrát én szívesen elmennék,mert maradandó élményt nyújtana és lesz mit mesélni az itthoniaknak is...
Purple
Purple 2008. 04. 02. 15:58 | #70
hát azért nem annyira... arra meg ottvannak a dimenziók. abszolút nem kizárt szerintem. ha vannak feketelyukak, meg féreglyukak, akkor dimenziók is... 21 g... nem sok az. ha meghalsz, távoznak belőled a testnedvek, megszűnnek termelődni, kiszáradsz, nem lélegzel többé, megáll az egész. simán lehet ettől könynebb a test.
Előzmény: milerik (68) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 15:56 | #69
húte az mekkoravoltmááár :D
a régi szép idők... :D
"kezdek hülyülni :O"
"na ne hülyülj már" :D
Előzmény: Purple (67) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 15:54 | #68
én abban hiszek ,hogy amikor az ember meghal az energiája átalakul és ezt még talán tudományosan meg is lehet magyarázni 21 g könnyebek vagyunk mikor elhunyunk .

de hogy szellem képek, meg áttetsző test, stb. őszíntén . . .

finom szellő talán zaj csapás még magyarázható ezzel az energia átalakulással, de jelenések ,meg beszélgetés szellemmel háááát ... esélytelen . ..

Előzmény: Purple (64) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 15:51 | #67
ide ne,mer fertőz! de akkor jer velünk nyári izés parapartira. mint tavaly a pályán, emléxel bébe?? :D
Előzmény: CRaPtRaSH (66) 0 VÁLASZ
CRaPtRaSH 2008. 04. 02. 15:50 | #66
eccer úgy elmennék ide
<-{st.one}-> 2008. 04. 02. 15:49 | #65
na, Te is jössz? :))
Előzmény: Sissi (63) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 15:49 | #64
én hiszek a kísértetekben. vagy legalábbis a lelkekben. az nem lehet, hogy egy hely, ahol ennyien haltak meg és szenvedtek benne, teljesen üres maradjon. jó vannak olyanok, amiket belelátnak az emberek, de van egy csomó megmagyarázhatatlan dolog. hogy többen is látták egymástól függetlenül pl. nem lehet, hogy ennyien haltak ott meg, és semmi nem marad utánuk!! akkor is van valami megmagyarázhatatlan erő, jelenléte valakinek, ami által lehet érezni, hogy ott igenis van valami!!!
Előzmény: milerik (62) 0 VÁLASZ
Sissi 2008. 04. 02. 15:46 | #63
Hú, hallod, nagyon durvák, még úgy is hogy lehalkítottam a zenét...brrr, hátborzongató
Előzmény: Purple (60) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 15:44 | #62
"csak" az emberi fantázia visz bele ilyen marhaságokat, állatok simán belakják "nem érzik a gonoszt"

de szomorú így látni ,hogy magára hagynak emberi alkotásokat (épület =P ) ,

ha így folytatjuk és kihalunk a földkívüliek is vajon kísértetiesnek találják majd a városainkat ? vagy csak az ember ilyen "misztériumos" , tudatlansága miatt ?
Előzmény: Purple (60) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 15:37 | #61
honnan tudtam volna, hogy tele van drogossal :D házibulin voltunk, és kimentünk "félni". sikerült :DDD
Előzmény: milerik (57) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 15:36 | #60
itt vannak. azért ezek sötétedés után odavágnak rendesen!!! még nappal is... :S kirázott megint a hideg....
http://youtube.com/watch?v=l6XLJahD_78
http://youtube.com/watch?v=FL5gh998UDo&feature=related
http://youtube.com/watch?v=2yMdYGF5PRE&feature=related
milerik 2008. 04. 02. 15:35 | #59
Stalker könyvben is nagyon jó, érdemes "megolvasni"
fex 2008. 04. 02. 15:34 | #58
Azzal is toltam. és meg volt a feeling. De a STALKER-ben azért nagyobb terület van, meg az csak ezzel "foglalkozik".
Előzmény: Belkar (55) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 15:33 | #57
"egy másik emberrel" , jellemző, ő meg ua. mondja ,hogy veled merne menni csak és mind2 annyira féltek ,hogy semmi érteleme a másiknak ,hogy ment xD

drogtanya ? miért is mentél te oda ... ? X)
Purple
Purple 2008. 04. 02. 15:33 | #56
én azzal akartam jáccani, tök menő, de nem indult el!! :@@ grr... illetve az én gépemen nemtom menne-e, de páromnál nem... :S
Előzmény: fex (54) 0 VÁLASZ
Belkar 2008. 04. 02. 15:32 | #55
a call of duty 4-el nemtom ki játszott de abban az egyik pálya itt játszódik és eléggé fílinges. benne van az óriáskerék is meg a hotel is meg sok helyre ráismertem a gém-ből. de amúgy eléggé rossz nézni ezeket a képeket az iskola padlója tele gázmaszkkal, az utcán megcsonkult baba... :S
fex 2008. 04. 02. 15:27 | #54
Mellesleg az aquaparkos post se rossz. De ez annál komolyabb! Még a STALKER nevű játék megjelenése előtt sokat nézegettem Chernobyl-os képeket. Elég rideg hely.
Purple
Purple 2008. 04. 02. 15:25 | #53
nemegészen... csak akkor már tudnám milyen. lehet már nem is lenne akkora kihívás, de azért félnék. 1edül továbbra sem mennék be egy ilyenbe.. ki van zárva. voltam többedmagammal egy elhagyatott laktanyán, ahol megkergettek a drogosok :D felemelő érzés volt :D de ha most mennénk oda másodjára, már tudnám mire számíthatok... és esetleg oylan eszközöket vinnék XDD
Előzmény: milerik (49) 0 VÁLASZ
<-{st.one}-> 2008. 04. 02. 15:25 | #52
én sem mondtam egy szóval se h nagy a mellényem! egyedül nem biztos h megcsinálnám, de ha csak egy ember jön velem, akkor mérget vehetsz rá h nem hátrálok meg ;)
Előzmény: milerik (44) 0 VÁLASZ
fex 2008. 04. 02. 15:25 | #51
Vagy esetleg egy Chernobyl-túrát! :D
Előzmény: Purple (43) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 15:25 | #50
európai közreműködéssel most még egyet akarnak ráépíteni olyan lesz ,mint egy óriási hangár
Előzmény: csicsilla (47) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 15:21 | #49
"pont ezért akarok menni, hogy legyőzzem! "

ergo ha jól értem, azért csinálnád meg 1× ,hogy kiderüljön nincs mitől félni ? és azután az eset után akkor már bárhova bátran mennél ??!
Előzmény: Purple (46) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 15:20 | #48
az még nem ért be akkor :DD egy 5-10 éve elhagyatott az izgalmasabb lenne! ahol még ottvanank a műszerek, meg az ágyak, de már érezni lehet a kihaltságot, meg a lelkeket :S ... na akkor most keresek egy pár vidijót mire gondolok!!
Előzmény: milerik (45) 0 VÁLASZ
csicsilla 2008. 04. 02. 15:19 | #47
jah azt valami bolond meg elbujt ès ott maradt aztàn bemenne purp meg st.one ès jol befosatnà öket! különben csernobilos tèma meddig tartott azt a szarkofàgot megèpiteni?gondolom nem pàram kaptak fertözèst abban is!
Előzmény: milerik (45) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 15:19 | #46
hallottál olyat a számból, hogy azért, mert mekkora bátor vagyok?? :D frászt, félek, mint atom! pont ezért akarok menni, hogy legyőzzem! mellesleg, megéltem egy két para szituációt, főleg, mikor városból megyek haza éjjel egyedül és nem valami forgalmas a környék... úgyhogy én egy szóval nem mondom, hogy simán végigcsinálnám! egyedül semmi pénzért nem...
Előzmény: milerik (44) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 04. 02. 15:15 | #45
amúgy nem figyelitek a híreket ? a kormány bezáratta az országos diliházat tök üresen áll . . .
milerik 2008. 04. 02. 15:14 | #44
nagyon jár a szátok, de tuti ,hogy útközben meggondolnátok magatokat, most így könnyű a biztonságos helyről beszélni . . .
ha pl az éjjeli erdőt megjártad egyedül egy zsemblápával és kijöttél akkor talán mehetnél . . . X) én ezután már tökös gyereknek nevezhetem magam xD


Purple
Purple 2008. 04. 02. 15:05 | #43
nem tok helyet sajna :( de nekem diliház kell, vagy sima kórház! szervezzünk Izé Abandoned Tour-t :DD de nemám ijesztegetni!! grr!!
Előzmény: <-{st.one}-> (41) 0 VÁLASZ
csicsilla 2008. 04. 02. 15:05 | #42
èjszaka egy elhagyatott korhàzban!!
Előzmény: <-{st.one}-> (41) 0 VÁLASZ
<-{st.one}-> 2008. 04. 02. 15:02 | #41
add meg az időt és a helyet! ;)
Előzmény: Purple (40) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 14:59 | #40
inkább menjünk elhagyatott kórházba!! engem is vonzanak ezek a helyek!!
Előzmény: <-{st.one}-> (3) 0 VÁLASZ
Purple
Purple 2008. 04. 02. 14:58 | #39
régen nézegettem ezt az oldalt, és vagy egy órát gondolkoztam rajta és tök lehangolt meg minden, de előjöttek belőlem mindenféle gondolatok!!! utána meg valahogy feledésbe merült... livy millió köszi érte megint!
Derill 2008. 04. 02. 14:08 | #38
Azért azt figyeljétek meg!!! sehol egy pókháló...pedig azok szívósak...
livy 2008. 04. 02. 13:44 | #36
MAGura 2008. 04. 02. 13:19 | #35
akkoriban ez modernnek és újnak számított.
Előzmény: ismeretlen (27) 0 VÁLASZ
ismeretlen 2008. 04. 02. 12:14 | #33
én meg emlékszem, mindig azt mondtuk a híradó előtt, na lássuk a sugárt, és akkor Sugár András bemondta a legfrissebb csernobili híreket. De mekkora izé volt már utána, hogy ne együnk káposztát.
Előzmény: Villa27 (30) 0 VÁLASZ
Sziszo 2008. 04. 02. 11:48 | #32
Nagyon érdekes ez az egész! S.T.A.L.K.E.R. - rulez - a legnagyobb játék!!!
milerik 2008. 04. 02. 11:44 | #31
a több millió rubeles (akkoriban a dollárral egynlő volt még ) harci helikoptereket is ott kellett hagyni a sugárszennyezetségük miatt.

ez a baleset is hozzájárult a Szovjetunió összeomlásához . . .
Villa27 2008. 04. 02. 11:42 | #30
Két hónapra, a robbanás után születtem... Kész para volt minden... Mindig mikor erről olvasok megmozdúl bennem valami... Nagyon megrázó...
mekszamnojz
mekszamnojz 2008. 04. 02. 11:29 | #29
Azt a filmet en is lattam, es valoban sokkal tobb igazsagtartalommal es hasznos infoval rendelkezik mint tarsaik, es ha joltudom egy hasonlo csapat (vagy pont ok ) most 2007- ben is ujra elmentek es kesziettek videot es mereseket. En is segitek megkeresni, remelem egyre gondolunk :D ;)
Előzmény: McWatt (21) 0 VÁLASZ
.::JunKieEQ::.
.::JunKieEQ::. 2008. 04. 02. 11:25 | #28
Megbújik egy utcasarkon..., ha arramész rádtámad... :P
Előzmény: ismeretlen (27) 0 VÁLASZ
ismeretlen 2008. 04. 02. 11:23 | #27
itt aztán biztos olcsó a lakás. amúgy meg eredetileg se lehetett egy szép hely, tipikus betonváros. gondolom gyorsan betelepítettek oda mindenkit, felhúztak sok ezer lakást aztán kinézett ahogy. De persze több szépség lehetett benne, amikor még emberek is laktak ott. Hát én nem nagyon sétálnék azért ott, hogy üres házakat fotózzak, ki tudja hol a sugárzás
milerik 2008. 04. 02. 11:21 | #26
Egyik szülőm volt kinnt Pripyat-ban még a baleset elött, azt mondta nagyon szép és életerős városka volt, beton kombinálva erdőkkel X)

amúgy azt akarták kipróbálni ha leválasztják az erőművet a hálózatról, képesek-e önerőböl újraindítani ( voltak benzines generátorok ) és müködni .

Amúgy akik közvetlenül a romokat takarították a reaktor fölött , 1 percet dolgozhatak aztán jött a váltás, azok elég jól védve voltak és túl is élték, sok túlzó halál esettről írnak a nyugatiak . . . de való igaz voltak akik meghaltak a közvetlen sugárzás miatt ,sok fiatal katona X(


vjretsam 2008. 04. 02. 11:10 | #25
kb egy évig gyűjtöttem Pripyatról anyagokat több gigányi van, eszméletlen amikor ikarus buszokkal viszik el a népeket mindenki eltűnik egy délután alatt, amúgy a sugárzás megoszlik a helyen valahol gyengébb valahol erősebb, a legveszélyesebb az hogy a leüllepedett porban meg a talajban ottvan a sugárzás, ha az felkavarodik ugyanolyan káros, durva a placc nagyon két nyomi csávó videoklippet is csinált: http://www.youtube.com/watch?v=rzjosSowTH8
Skatopia 2008. 04. 02. 11:09 | #24
Nagyon jó kis képek.
.::JunKieEQ::.
.::JunKieEQ::. 2008. 04. 02. 10:54 | #23
Simán jó környezet lenne egy jó kis horror filmhez.... :)
McWatt 2008. 04. 02. 10:54 | #22
Előzmény: McWatt (21) 0 VÁLASZ
McWatt 2008. 04. 02. 10:51 | #21
Ez valóban nem Csernobil, hanem Pripjaty. Csernobil ma is lakott, a radioaktív sugárzás mértéke kisebb, mint a Budapesti háttérsugárzás. Pripjatyot evakuálták sikeresen, mert azonnali terhelést a szél irányának köszönhetően nem kapott. Az erőmű maradék 3 blokkja még évekig üzemelt, tehát nem zombik-lakta helynek kell elképzelni az erőművet.

Az erőművet anno harcászati plutónium előállítására tervezték, ezért kicsit más elven működött (és még néhány ilyen ma is működik), mint az energia-előállítást szolgáló társaik. A balesetet pedig egyértelműen az emberi hülyeség okozta, természetesen megtetézve technológiai hibákkal - ami persze szintén emberi hülyeség.

2005-ben járt ott egy magyar kutatócsoport, az egy órás filmjük szabadon hozzáférhető a neten, a helyet, ha megtalálom, belinkelem. Lehet, hogy azt is kéne nézni, nem csak a Discovery-t, meg Vujity Tvrtkot.
r3clbull 2008. 04. 02. 10:47 | #20
szerintem ha fel is újítanák a várost, meg fektenének bele, attól még nem hinném hogy sok ember vállalná, hogy oda visszaköltözzön...vagy egyszerűen odaköltözzön..biztos az emberekben mély nyomot hagyott ez az egész esemény.. végülis már csak nekünk is, mint kivülálloknak..
Dottore 2008. 04. 02. 10:47 | #19
Most nem bogarásztam át az egész listát, de én nem a bevallott, vagy érzékelt balesetekről beszéltem.
50-es évek, kezdeti technológia stb...
A szibériai gixert ma sem vallották be, csak érdekes módon qrva sok törzszülött van arrafelé...
Az amerikai megvan, az tényleg a Three Miles Island-ra emlékszem, csak bekavarhattam.

Egyébként egyetértek, hogy a jövő energiája ez, csak az azt kezelő emberekkel van bajom....
Előzmény: mors (10) 0 VÁLASZ
Szirmike 2008. 04. 02. 10:46 | #18
tiszta Silent Hill.
mors 2008. 04. 02. 10:42 | #17
nem érintetlen, sok a túrista :D
végül is Csernobil az elég messze van a reaktortól, csak ott járkálvan nem kap olyan dózist az emberi szervezet(persze egy Geiger Müller soseárt ha van a zsebben :)

Szóval vannak akik azért járnak oda hogyhátha találnak valami eladhatót(egy üres város kifosztásától még a halál sem riaszt el egyeseket), mások azért hogy elmondhassák ott jártak meg ilyesmi. Ezért is van sok helyen graffitizve is már amit azérta komcsik nem engedtek volna anno.
Előzmény: csicsilla (13) 0 VÁLASZ
Dottore 2008. 04. 02. 10:40 | #16
Respect!
Rég olvastam, és hát tényelg nem vagyok egy fizikazseni...
Köszi a kiigazítást!
Előzmény: mors (14) 0 VÁLASZ
Dottore 2008. 04. 02. 10:38 | #15
Úgy, hogy az elején próbáltak mindent "menteni", evakuálni. És menet közben jött az ukáz, hogy mindent, de mindent ott kell hagyni, még a ruhákat amiket viseltek, azt is elégették. Láttam olyan fényképet, hogy még az ennivaló is ott volt az asztalon... (persze megfelelő állpotban)
Ha megnézed az eldobált babákat képzelheted milyen pánik volt ott...
mors 2008. 04. 02. 10:37 | #14
igen, egyfajta működtetési teszt/kísérlet zajlott, csak pár kulcsfontosságú emberke épp szabadságon volt és az őket helyettesítők nem voltak kellően gyakorolottak az ilyen erőművek üzemeltetésében. Ráadásul megszegtek olyan biztonsági előírásokat, amelyek az erőmű önleállításáért felelősek. Emellett a tesztet a blokk alacsony terheltsége alatt akarták végrehajtani, ami instabiltsághoz vezet.
A reaktor nem javítás alatt volt, hanem tulajdonképp ha tesztek végeztével leállítják a közeledő esedékes karbantartáshoz.
Előzmény: Dottore (8) 0 VÁLASZ
csicsilla 2008. 04. 02. 10:32 | #13
nem kicsit fèlelmetes...èn csak azt nem èrtem mitöl van minden feldőntve szèttörve meg ilyenek...meg hogy kerül az a nögyogyàszati szèk az utcàra ha 20 ève ,,èrintetlen" ott minden...
Dottore 2008. 04. 02. 10:31 | #12
Nem hinném hogy beteg vagy, ezt mindenkinek látni kellene. Talán nem személyesen és nem a helyszínen, de hogy legalább annyit kellen fogallkozni vele mint a holokauszttal, az ziher. Abban rendegeten mehatlak, ebbe meg mindenki bele fog.
Ja, és nem is vagyok radikális (haragos)zöld....
Előzmény: <-{st.one}-> (3) 0 VÁLASZ
rezso 2008. 04. 02. 10:31 | #11
Lehet ezzel a halott várossal kezdeni valamit 20 év után?Ha lehet,miértnem rakják "rendbe"?
mors 2008. 04. 02. 10:30 | #10
"és hány de hány ilyen robbanás volt, amit nem ismertek be" ... hát őszintén szólva nem sok. Műholdról képesek észlelni a föld bármely pontján ha radioaktivitás van... pl Chernobylt sem kellett elmondani nyugatnak látták ők maguktól is...
egyébként a pánik elkerülése végett, itt Mo.-n sem mondták el a népnek hogy mi van.

itt egy cikk az összes bekövetkezett balesetről(persze ezen balesetek 90 egynehány százaléka elhanyagolható): http://href.hu/x/57iw

és a két legkomolyabbról: http://href.hu/x/57j0

mindazonáltal még mindig a legbiztonságosabb, legkörnyezet kímélőbb fosszilis energiatermelő megoldás a nukleáris energia, másrészt jóval több energiát tudunk belőle kinyerni, mint a rengeteg problémát(olyakor környezetvédelmit) is felvető megújuló energiaforrásokból.
nuclear power rulez :D
Előzmény: Dottore (4) 0 VÁLASZ
Dottore 2008. 04. 02. 10:29 | #9
És a hűtőrendszer meghibásodása az épp aktuális karbantartást jelentette ami miatt enm tudtak kellő időban reagálni.
Előzmény: Slaytone (7) 0 VÁLASZ
Dottore 2008. 04. 02. 10:28 | #8
Én úgy tudom, hogy az volt a kísérlet célja, hogy a nukleáris folyamatot a lehető legjobban lelassítsák. Ezt csinálták, és várták hogy mi léesz. Hiába szóltak nekik, hogy minál ikább alssul a folymata, akkor valami izé - nem vagyok egy atomfizikus, na- felszaporodik, aminek máasodlagos reakciója is lehet, nem, ők csinálták. Az izé felszaporodott, bezsinnyegett, és már nem tudták időben leállítani. EZt egyébként nem a normál üzemmódú rekatorban csináltákm, hanem az másikban amit javítottak is, ha jól emlékszem...
Előzmény: Slaytone (7) 0 VÁLASZ
Slaytone 2008. 04. 02. 10:23 | #7
Arra én is emlékszem, hogy a robbanás valami elcseszett teszt eredménye volt, de ha nem csal az emlékezetem, akkor volt valamni meghibásodás is a hűtőrendszerben.
Elég elszomorító látvány az egész, szerintem a maga jellemében egy nagyon szép város, és tele lehetne élettel.
Remélem, hogy akik játszottak a STALKER-rel vagy a COD 4-el, és látják a lemodellezett városrészeket vagy felismerik azokat. Elgondolkoznak azon, hogy a játékos csetepaté valojában egy valós, halálos és méltán hírhetd helyen játszódik.
Én komolyan elgondolkoztam az ott történteke, és nagyon érdekel a téma.
Egy túrában én is benne lennék. Tanulságos lenne.
Dottore 2008. 04. 02. 10:17 | #6
És nem is ezek a képek a megrendítőek. Azok, amiken a sugárfertőzöttek, akik gyakorlatilag élve megsültek látszanak, felhasadva, kifordulva a húsuk, égési sebek, üszök, genny... és az az állati rémület a szemekben.
És a sugárfertőzés későbbi következményei: a torzszülöttek, a betegek, évekig haldoklók. Na, az a megrendítő...
niel 2008. 04. 02. 10:16 | #5
akit érdekel és esetleg nem látta még annak ajánlom:

http://pripyat.com/en/
Dottore 2008. 04. 02. 10:10 | #4
Olvastam egy könyvet a katasztrófáról - sajnos nem emlékeszem már a címére - ami óráról órára követte az eseményeket. Irtózatos ami ott folyt. A kivezényelt kiskatonák kaptak egy gázálazcot ki nekiállították őket lapátolni a törmeléket. Óránként váltották őket. A leváltottak másfél órán belül halottak voltak. És ők tudták. Zokogva mentek lapátolni. És felelősök rengeteg időt eltököltek, aminek felmérhetetlen a lett a következménye.
Amíg lehetett hazugtak és eltitkoltá a baj mértékét.
Azt már nem is mondom, hogy egy "kísérlet" eredménye volt a robbanás....

És hány, de hány ilyen robbanás volt amit hivatalosan nem ismertek be! Volt egy belső Ázsiában a Mongol határ környékén, egy Szibériában... Persze az amcsik is megtették a magukát, nekik asszem Alaszkában szállt el egy reaktor.
Tud valaki ezekről valamit?
<-{st.one}-> 2008. 04. 02. 10:02 | #3
lehet h beteg vagyok, vagy nemtom, de én is szivesen elmennék oda egy ilyen túrára... érdekes élmény lehet az tuti.
Kiscica 2008. 04. 02. 09:58 | #2
Megrendítő...
Ártatlan-méz Előd 2008. 04. 02. 09:52 | #1
Elég szomorú ez az egész.