Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
Balázs 2007. 07. 16. 14:22 | #23
hmm..............szar
NoSuker 2007. 07. 16. 08:32 | #22
Még egy kis adalék a történethez: az a homokos demszky úgy kommunikálja a dolgot, hogy hű de milyen nagy fejlesztést csinált ezekkel a buszokkal, pedig csak pár mintadarabot küldtek ide kipróbálni, ez meg egyből hinti a port a szemünkbe... Amikor meg vagizik a tv-ben, és kérdezi a sofőrt, aki ezt a hosszú ocsmányságot fogja vezetni, hogy melyik járat lesz ez? Mondja a sofőr, hogy a 22-es. Erre demszky nagy ártatlanul, hogy merre is megy a 22-es? ÁÁÁÁÁÁÁ Persze, hogy Budakeszire, ez az egyetlen járat Keszire, és demszky nem tudja, pedig ott lakik!! Dehát, kit érdekel a plebsz, meg a tömegközlekedés, ha én autóval megyek... /már eleve gusztustalan liberális lépés, hogy a főpolgármester kiköltözik a fővárosból.../
Maccoyi
Maccoyi 2007. 07. 15. 20:50 | #21
ha valaki nem látta volna akkor itt vannak az ikarus típusok: http://www.ize.hu/comments.php?post_id=2894
Lizsu 2007. 07. 13. 22:58 | #20
Hogy ez most minek is kell nekünk annyira:
http://index.hu/politika/belfold/budapest/metr37282921/

duplacsuklós Ikarusról:
http://buszok.freeweb.hu/ik293.htm

Egyébként már várom mikor kezd valakinek úgy elborulni az agya a dugóban, mint Michael Douglas-nak az Összeomlásban. Mondjuk pont egy ilyen buszon...
sai 2007. 07. 13. 21:50 | #19
én még pár évet adok a volvoknak.. :P egyébként meg ez a hosszú busz szerintem sehol nem tudna normálisan közlekedni..
jah és mellékesen megjegyzem az Ikarus hosszu busza csak 40millio volt.. :P :D
Luflee 2007. 07. 13. 21:17 | #18
hmm hat en nem tudom. Vegre nem kell megvarni a masodik 7est a blahan reggel, hogy nyomoroghassak, hanem az elsore felferek valaki honalja ala :D
Dzseri 2007. 07. 13. 20:16 | #17
nem, a f*szt nem! amikor hozták őket első ízben, a 76-ossal jártam be az örsre. Minden délután láttam, hogy a VOLVO szervízben ami mellett elmegyünk, a szerelők fogják a fejüket, és szarakodnak. Volt olyan is, hogy azok a remek nagy ablakok amikell fel vannak szerelve, be voltak zárva a klímaberendezés működése miatt, ami mégsem működött. Némely buszoknak már kivan az autómataváltója, némelyeknek meg olyan hangos a motorja, hogy meg lehet dögleni mellette. A ledes kijelzők megint no comment. (tom-tom a fokgyem is egy rakás szar) Sosem fognak annyi futásteljesítmányt bírni ezek a volvo-k mint a 260-asok pl. (tudom, ma már a kocsik is csak 4 évig bírják, bezzeg egy 20 éves még megy)
pezo 2007. 07. 13. 20:10 | #16
Nem a Volvo buszokkal van probléma hanem a főváros és az ország közútjaival. Nem szántóföldre tervezték a buszaikat hanem városi utakra amiből szerencsére egyre több van .
sai 2007. 07. 13. 15:48 | #15
jah és csak ugy mellékesen megjegyzem , hogy szerintem a volvo buszok messze nem olyan kényelmesek mint az ikarus-ok..
(és ugy tudom , hogy a 7es vonalán járó volvok futómüve már most kivan..) szóval ennyit a volvokról..
Dzseri 2007. 07. 13. 14:53 | #14
Kurvára igazad van! Ha szabad, én egy gondolattal még kiegészíteném:

"Egy biztos: A magyar buszgyártás szerintem soha nem fog feléledni régi mértékében"

Szerintem, a MAGYARSÁG sem fog sosem feléledni igazán. Ez az egész ország kezd egyre mocskosabb, korruptabb, és elnyomóbb lenni. HALÁL a vezetésre!
bandi 2007. 07. 13. 14:03 | #13

ja összefirkálja... egyébként vidékiként olyan helyekre jár be a busz, ahol hogyismondjam többségben "kisebbség" él. Nem túl jó körülmények között. Néha út sehol, csapáson megy abusz. Komplett leszakítja az ülésről a kárpitot, letépi az oldalát. leszakítja a kapaszkodót, berúgja a szerelőnyílást. Egyébként ezt sajnos nem csak a kisebbség teszi, hanem más is, pusztán poénból. Volt olyan hely, és sofőr, aki a vezetőülés alatt tartotta vaspajszert, persze nem javítási célokra. Ez tényleg igaz. Ezekre az utakra, ilyen helyekre bőven megfelelt volna a 200-as széria. Az oda mercedes. Esetleg Classic. Persze abba is erőltették a Detroit dieselt. Csak amikor elfüstölt a volánnál, minden szerelő nézte, kijött a szervizes srác, rádugta a laptopot, miszerint semmi baja.. Aztmondja: ki kell venni a motort és visszük Győrbe. Röhej. Ha Classic tartotta volna az árát, és nem vitték volna fel az egekbe, egy megfelelő D10-es Euro 2-es motorral kiváló lett volna. A duplacsuklósnak gyenge motorja volt(még nem volt D10-es) kapott egy MAN motort, mivel Magyarországon nem közlekedhetett, eladták Iránnak. Az utat saját lábán tette meg hiba nélkül. Egy biztos: A magyar buszgyártás szerintem soha nem fog feléledni régi mértékében. Az Ikarus '80-as években évi több mint 13000 !! buszt gyártott. Persze a rendszerváltással nem volt tartható sem a korábbi gyártási ütem, hirtelen más szelek fújtak. Szándékosan visszatartott szállítások voltak, és bezárt piacok. Gondoskodtak a mesterséges tönkretételről. Elkótyavetyélt vagyonokról alsó, és felső szinten. Az átláthatatlan szerződések, hogy éppen kinek a kezében van a valakinek a micsodája. Vagy a szájában. Egy biztos: Széles Gábor úr nem fillérekből tengődik, ha tönkre is tett egy régmúltú vállalatot, és sok-sok kisember, dolgozó munkás életét. Minden tiszteletem azoké a mérnököké és szerelőké, szakembereké akik világhírű buszgyárat hoztak létre, és elismert típusokat alkottak.
zuza 2007. 07. 13. 13:35 | #12
Igen , és mi volvot veszünk nem ikarust ...
Az meg még megjegyzendő , hogy az ikarus v nem ikarus , magyaroknak tök felesleges igényes járműveket vásárolni , mert összefirkálják , szétrugdossák , belevésik szeretteik nevét , neagyisten lep.sálják . És egy év múlva ugyanolyan mint amivel a jócóbácsi jár ,a 26 éves ikarus ... xD csók!
sai 2007. 07. 13. 12:24 | #11
hát jah.. jól szét k*rták az Ikarus-t.. meg az egyedi vállalatát is.. ami csak ugy megjegyzem nyereséges volt.. nem is kicsit.. (tudom mert családtag ott dolgozott) de azt is elkellett adni a konkurenciának hogy az meg jól szétszedje.. és ugykell nekünk.. 2× annyiért kell behozni a volvokat.. (amik szerintem nem fogják addig birni mint a még mindig szolgálatot teljesitö ikarus-ok)
csak így tovább magyarok.. :P
Előzmény: csont (10) 0 VÁLASZ
csont 2007. 07. 13. 10:50 | #10
Hello, az IKARUS mar 1988 (!!!)ban elkeszitette a sajat duplacsuklos valtozatat ! Ikarus 293 volt a tipus jele 22,5 meter hosszu volt 230 utast volt kepes szallitani, es aszem RABA motor volt benne ami kicsit gyenge volt, de lecsereltek vmi erosebbre... Es hogy mi lett vele? nekunk nem kellett igy ha jol emlekszem eladtak vhova kozelkeletre... amugy ezt vhol a neten olvastam, igy kicsit utana neztem es nagyokat dobbentem ! volt egy buszgyarunk ami meg a mai napig elso abban, hogy senki - ertsd SENKI! - nem adott el mukodese alatt osszesen tobb buszt mint az Ikarus ! Na ezt sikerult szethordani, a semmiert privatizalni, lerabolni, a konkurencianak eladni (aki persze a maradekot is elhordta) ja es majd ezutan nemzeti hoskent visszavasarolni... hat igen ezek vagyunk mi...
ulhetnenk Ikarusban is Volvo helyett... de azert fejlodnek ez legalabb mar legkondis :-) amugy tenyleg jol nez ki !

metaljesus 2007. 07. 13. 09:06 | #9
a VEKE nyavajgott hogy a 4-es metró helyett ilyeneket kéne futtatni a 7-es vonalán

egy ilyenből egyébként max 1,5 sima csuklóst lehetne venni. de amúgy szerintem tök mind1 hogy ilyen vagy sima, mert a közlekedés jobb nem lesz tőle
pityesz 2007. 07. 13. 08:56 | #8
Szerintem ezt a combinó pótlót teszt jelleggel küldjék be egy körforgalomba, aztán hajrá :-)))
Amúgy milyen lehet vele tolatni, ha lehet egyáltalán ?

Előzmény: Yorick (7) 0 VÁLASZ
Yorick 2007. 07. 13. 08:33 | #7
Hát igen. Hogy agyilag nem lehet belátni élből, hogy egy ilyen amúgy gyönyörű busz szinte kizárólag sugárutakon (értsd: széles, nagyobb egyenes szakaszokkal bíró út) tud kényelmesen közlekedni, az kiválóan tükrözi a pécsi vezetők gondolkodás módját... Mindíg mindenből nagyobbat, hosszabbat, magasabbat, mint a normál átlag magyar város..... Búúúúúúúúúú ébresztő !!!!!!!
Dzseri 2007. 07. 13. 08:33 | #6
Jó magyar(?) politikusi szokás szerint mindent el kell baszni. Így volt ez a jó magyar iparral is. (Ganz, Ikarus....) Egy ilyennek az árából, állítom két sima csuklóst is lehetne venni, de az már nem trendi. áááá :(
bandi 2007. 07. 13. 08:02 | #5
volt duplacsuklósa az Ikarusnak is. Itt Pécsen telephelyezett a Volánnál még régen. Persze nem vált be, Pécsen esélye se volt egy ekkora szerelvénynek. (mivel pécsi vagyok, ismerem az itteni közlekedési viszonyokat...)
egy ilyennel beállni a megállóba, meg kanyarodni....
Hullamosó 2007. 07. 13. 08:01 | #4
Azé nem lennék a sofőr helyében.
Mimis 2007. 07. 13. 07:59 | #3
No, frankó... akkor nálunk is ez fog járni. :\ (200-as vonalán)
Remélhetőleg ez nem jár úgy, mint a Combino, hogy zavarja az utas. :)
atyavilaag 2007. 07. 13. 01:49 | #2
nagy zsibbadás, Pécsen is csak azér nem járnak duplacsuklósok, mer nem engedték át a műszaki vizsgán (pont a hosszúság miatt) de tesztelték itt is.
varazs 2007. 07. 13. 00:57 | #1
El tudom kèpzelni, ha ez egyszer dugòba kerùl...