Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
eol 2007. 10. 11. 12:14 | #13
Rendben, az általad közölt linknek igaza van, hogy a levegő sürítéséhez pl. áramot használsz, ami szintén szennyezi a levegőt... na de az továbbra is tény, hogy egy feltöltés 1.5 - 2 euróba kerül - maximum 3 dollár, de ez a végső felhasználói ár -, míg benzinnel 10 dollárral érnéd el ugyanazt. Szóval tény, hogy ez a kocsi is szennyezi a környezetet, de sokkal kevésbé, és határozottan olcsóbb a felhasználónak, nincsenek rejtett költségek, amire a cikk célozgat.
Előzmény: alphadog (9) 0 VÁLASZ
bandee1219 2007. 10. 11. 11:50 | #12
Csak ne lenne ilyen ortopéd formályú! Amúgy van hangja?
gyuriéslaci 2007. 08. 02. 16:37 | #11
sztem meg a nagy olaj multik legyilkolnak mindenkit aki ebben bennevan.... nehogy túlságosan elterjedjen :D
Skylynx 2007. 06. 07. 00:45 | #10
Ki fogják tolni a "népszerűsítést/közhasználatot, ameddig van olaj... Legalábbis megpróbálják.
Bár India megengedheti magának, hogy ilyet gyártson, az olajlobbi miatt nem lesznek töltőállomások sehol, csak Indiában.

Hát igen, adó. Ezt hogyan oldjuk meg..?
Szerintem be kellene vezetni a légzés-adót is, mellkasunkon egy kicsi kütyüvel, ami méri, hogy mennyi levegőt "vettél" az államtól, és aszerint ki is postázzák a csekket. Ezután meg jöhet (a már régen közismert) gyalogos bérlet, lépésszámlálóval.

A mostani 'magyar adó' az üzemanyagra durván 100% (értem, az üzemanyag 2x-ese (töltőállomásoknál ki szokták írni az adótartalmat)) >>> Az olaj ára az egekbe szökik, hiszen el kell adni, ami raktáron van, és abból van elég...

Ez a (fent említett) konstrukció megtörhetné az olajpiac dominanciáját, amit majd' 100 éve senki, semmi sem tört meg, és tényleg hozhatna valami gazdaságilag életképes jövőt (persze a gyalogosbérlettel, meg a légzésadóval).

Én a 'csóróbbak' közé tartozom asszem, és már vártam egy ilyenre, mert ez a hidrogénhajtásos gépeknél is hatékonyabbnak tűnik. Ja és itthon, ahol most a teljesíményadó a mérvadó, egy ilyen autó sok gondot levesz/levenne az ember válláról.

De igaz, hogy ez egy kis teljesítményű motor, és ehhez is kell(ene) benzin, a nagyokat (még) nem tudja felülmúlni.. Nem lesz Nascar-air, se Top-Fuel-air vagy Grand Drag-air Race, és úgy tűnik aircopter sem egy ideig, de még van idő. Kimúlni mindig lehet (bár az sem adómentes), küzdeni viszont kötelező.

Hát, részemről (egyelőre) ennyi.
dfd 2007. 05. 31. 16:54 | #8
naggyon komoly ez meg jol is nez ki.ez kell nekem.
MAGura 2007. 05. 31. 08:05 | #7
Hát mondjuk attól azért nem kell félni hogy emiatt sokkal kisebb lesz a kereslet az olaj iránt. Ilyen módon azér még sokmindent nem lehet meghajtani. Azért jó kis járgány.
brigi_cica 2007. 05. 31. 03:14 | #6
ja bocs most olvastam hogy gyàrtjàk az elsö példànyokat :D hehe...
brigi_cica 2007. 05. 31. 03:10 | #5
szerintem is nagyon jò ötlet! és nagyon jò lenne ha lehetne ilyet kapni a piacon...
csak a politikusokkal van a gond... nem hiszem hogy engedni fogjàk hogy a dràga gàz(vagy benzin) helyet ingyenes levegövel tankoljanak az àtlagos emberek... csödbe is menne Amerika ( amit nem nagyon bànnék mivel az egész vilàgon USA szennyezi a legjobban a földet)...
lehet hogy tényleg bevàllik a régi közmondàs, és a levegöért is fizetni kell ezek utàn :D
És az a szomorù hogy hülyeségekre több milliàrd dollàrt költenek évente, és még mindig nem fedeztek fel egy olyan kocsit amely nem környezi a környzetünket... :( De viszont robotok meg hajlékony Tv képernyök màr léteznek...
Remélem hogy IDÖBEN észhez kapnak a politikusok és végre engedik a tudòsokat dolgozni valamiért ami a földünkre is jò hatàssal hat ... mert sajnos az emberek mindig akkor akarnak jòra vàltani mindent amikor màr tùl késö és nem lehet semmit se tenni :(

man_oo 2007. 05. 30. 22:00 | #4
Iszinyat jó ötlet!!! Az ilyenekben van a jövő csakhát nyitottnak kell lenni az ujdonságok felé. Az adórol meg annyit, hogy ezért is ki lehet menni vergődni a parlament elé ha nem engedélyezik...a környezetünk érdekében!! Én örülök hogy ázsiai országé a gyártási jog mert igy biztos olcsobbak lesznek mint ha amerikai vagy európai cégé lenne a liszensz.
Én szívesen furikáznék ilyennel. Nem kéne drágán tankolni. :-)
peet 2007. 05. 30. 21:14 | #3
Tuti, hogy megadóztatják, a levegővel működő autóknak 100X-os lesz a súlyadója és az átiratási költsége, rosszabb esetben a fogyasztott levegőért átlagadót kell majd fizetni, ha autód van, ha nincs... ha levegőt veszel...
bubi66 2007. 05. 30. 21:12 | #2
Ha jól értettem , nagyon könnyű a tank , valószínűleg nem acélból készült . Szerintem ha kibírja belülről a 300 bárt akkor egy nagyobb külső behatást is tolerál. Persze attól még felrobbanhat , de ha a 40 liter benzin robban , szerintem semmivel sem kellemesebb a kocsiban .
Mindenesetre szédületes találmány . Csak kár , hogy ennek is az lesz a sorsa mint a többinek , és maradunk a jói bevált kőolajszármazékoknál . És ennek pont az az oka amit írtál, hogy ezt nem tudják megadóztatni :( .
loloppo 2007. 05. 30. 19:12 | #1
Kíváncsi lennék, hogy a 300 bar-ral felfújt "tank" mekkorát robban egy balesetnél, ha megsérül...

Különben király cucc, ha lehetne kapni akkor én már most megvenném.
Elgondolkadtató, hogy az állam hogyan fogja majd megadóztatni ezt az üzemanyagot...Meg ha magamnak pumpálom fel, akkor az adócsalásnak minősül? (Mint az étolaj a dízeles kocsikban...)