Acer Aspire - három táskányi drágakő

Divatdiktátorok

Kis túlzással megállapítható, hogy az a noteszgépgyártó (bár az ismert márkák jelentős része egyáltalán nem gyárt gépeket, az egyszerűség kedvéért nevezzük őket mégis gyártóknak), amelyik sikereket akar elérni az egyéni, otthoni felhasználók körében, kizárólag az árcédulán szereplő lehetőleg minél kisebb összegre kell, hogy hangsúlyt fektessen. Másfelől ahogy a noteszgépek egyre inkább mindennapjaink részévé válnak, a vásárlókban érthető módon felmerül az igény a funkciójukat jól betöltő, ezzel együtt esztétikus, ad abszurdum divatos külsejű masinák iránt.

Legyen tehát olcsó a notebook, ugyanakkor nem biztos, hogy az olcsóságnak feltétlenül látszódnia kell rajta, pláne mivel a legtöbben alighanem szeretnék büszkén mutogatni családtagjaiknak, ismerőseiknek. Meg egyébként sem mindegy, mi előtt ül az ember naponta több órán keresztül. Ez persze fokozottan igaz a drágább modellekre, melyek a magáncélra vásárló felhasználóknak mára csak igen nehezen adhatók el, ha nem tudják magukra vonni a figyelmet egyedi külső jegyekkel, jó minőségérzetükkel, netán ezek hiányában kimagaslóan jó ár/teljesítmény mutatójukkal.

Hirdetés

Szemléletváltás kell

A noteszgéppiac szereplői mára, úgy tűnik, kevés kivételtől eltekintve felismerték ezt az igényt, a legtöbb gyártó választéka így nemcsak technológiai szempontból fejlődött az elmúlt években, de feltűnően változott a gépek külseje is. A komorságot sugárzó fekete vagy szürke színeket helyenként barátságosabb színösszeállítás vette át, a szögletes, unalmas formákat pedig számos esetben lekerekített szegélyek és ügyes dizájntrükkök dobják fel. A notebookok külsejét ma már többnyire nem távol-keleti mérnökök álmodják meg, hanem egy lokális csapat, de nem ritka az sem, hogy egy erre szakosodott tervezőirodának adják ki a feladatot.


A régi külső már a múlté

Az otthoni felhasználók körében – különösen Európában – igen népszerű Acernél korán rájöttek a fentiek jelentőségére; bizonyára sokaknak rémlenek a lekerekített homlokzatú, íves billentyűzettel ellátott TravelMate vagy Aspire gépek, melyek az úgynevezett „folio” dizájnkoncepcióval hódították el vásárlók millióit. A folio azonban csak részben teljesítette feladatát, egyik legalapvetőbb hibája éppen a zavaros pozicionálás volt, hiszen az üzleti szegmensben versenyző TravelMate gépek és az otthoni felhasználóknak szánt Aspire noteszek csaknem teljesen egyforma dizájnjegyeket kaptak.

Az Acer ezért nemrég úgy döntött, hogy lecseréli az elavult, a markáns termékszegmentálásra kevéssé alkalmas formatervet két vadonatúj dizájnra. A cég végül idén májusban, egy milánói gálán leplezte le két friss formakoncepcióját – a helyválasztás természetesen nem véletlen, egyrészt az észak-olasz várost szokták a divat fővárosaként is emlegetni, másrészt éppen innen irányítják a vállalat európai offenzíváját.

Milánóban két, egymástól jól elkülönülő formavilág debütált: az üzleti szektor igényei szerint alakított TravelMate gépek „profile” fantázianevű külseje mellett bemutatkozott a „gemstone”, azaz drágakő nevű koncepció, mely egy merész húzással teljesen szakított az eddigi Acer jellegzetességekkel. A gemstone egyik legnagyobb trükkje kétségtelenül abban rejlik, hogy a legolcsóbb Acer noteszgépekről is a drága modellek jegyei köszönnek vissza, és bár külsőleg is vannak eltérések a különböző árkategóriájú gépek közt, első ránézésre ezek korántsem olyan nyilvánvalóak. Szerkesztőségünkben ezúttal három, különböző árfekvésű Aspire modell járt, így kívül-belül meg tudjuk mutatni, hogy a legolcsóbb és legdrágább konfigurációk miben hasonlítanak, vagy éppen hogyan különböznek egymástól.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Acer

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés