A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési rendszer 2010. augusztusi adatai alapján elmondható, hogy az internetezők közül havonta 540ezren, egy átlag napon 80ezren látogatnak társkereső oldalakat: 60%-uk férfi; felülreprezentáltak az alacsony iskolai végzettségűek és a fiatal középkorúak, valamint a községben élők.
Olvasd el ezt is: Stephen Hawking halála előtt egy utolsó figyelmeztetést intézett az emberiséghez
A partnerüket interneten kutatók között erősen alulreprezentáltak a felsőfokú végzettségűek, aki viszont közülük társat keres, az nagyon intenzív használó (a 14%-nyi közönségarányhoz a mért idő és kattintások negyede köthető).
Tény, hogy a községben élők, a maximum 8 osztályt végzettek a népességbeli arányukhoz képest sokan vannak fent az ilyen oldalakon, de őket nem intenzív (bőven átlag alatti) használat jellemzi. A legintenzívebb használói csoport a magas iskolai végzettségű budapesti lakos, számosságukat tekintve viszont kevesen vannak.
Egy látogató egy hónap alatt átlag 1 órát tölt és 85 oldalletöltést végez társkereső oldalakon, de jelentős eltérések láthatók egyes célcsoportoknál. Amíg az általános iskolát végzettek havonta csak félórát, addig a diplomások közel 2 órát böngésznek, de az oldalletöltések száma terén is hasonló az eltérés: 38 oldalletöltés az alacsonyabb képzettségűek átlaga, míg a diplomásoké 134.
» Dubajba ment tanárnőnek, hogy milliárdosok gyerekeit korrepetálja: „3 ezer dollárt kaptam, hogy megoldjam a gyerek házi feladatát”
» Hogyan figyelnek minket otthon: 10 eszköz, amelyen keresztül kémkedhetnek utánad!
» „A vőlegényem két nappal a lánykérés után lefújta az esküvőt, amikor megtudtam miért, összeomlott a családom”
» A gondolatok, amelyeket az Univerzumnak küldesz, elkerülhetetlenül visszatérnek hozzád
A fiatalok csak 40 percet, az idősek (55+) a kétszer ennyi időt töltenek párkereséssel, mely eltérés az oldalletöltések számában is megjelenik. A fiatalok átlagosan 70-szer, míg az 55 év felettiek 105-ször kattintanak társkereső oldalakon.
A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési rendszer (gIA) a Gemius SA és az Ipsos Zrt. konzorciumában végzett site-centrikus és paneles mérésen alapuló kutatás, amely a 2009-es online közönségmérési pályáztatás eredményeképpen a piaci egyenértékes adatokat szolgáltatja.