A jegyek csak akadályozzák a tanulást
A norvégiai Ringstabekk iskola negyven éve elbúcsúzott a tantárgyaktól, legalábbis a tanév nagyobb részében. Björn Bolstaddal, az úttörő iskola igazgatójával a történetek köré szervezett oktatásról, a káosz kezeléséről és a digitális eszközök nem kívánt mellékhatásairól beszélgettünk.Elküldik Kecelről a nem katolikus gyerekeket
"Buszokkal viszik más városokba, akik nem akarnak hittanra és misére járni. A katolikusok átvették a város egyetlen iskoláját, a misét megtagadó tanároknak felmondanak. Írásban kell indokolni, hogy mi a baj a katolikus oktatással. A katolikus igazgató az új ötvenes éveket látja eljönni, katolikus kivitelben. Aláírásgyűjtés indult a lelkiismereti szabadságért, de kicsi az esély a győzelemre."
Úttörő voltam, most katolikus leszek
Kettészakította Zsombót az egyházasított iskolanorbertvincze | 2015.11.07. 09:19:45ez talán ide passzol a legjobban. A hívők kirekesztő értékeiről készült egy tanulmány is:
http://www.oregonlive.com/faith/2015/11/religious_kids_are_harsher_and.html
ha ez a vitaindító felvetésed, akkor sem kell pánikba esni. Menjünk pár kilométerrel arrébb, a svédekhez, vagy a finnekhez.
Egyébként nem igazán értem a hozzáállásod. Általános iskola szerintem azzal a funkcióval kellene bírjon, hogy a gyermek személyiségét felépítő készségeit körvonalazza, illetve egyéb kognitív működésben, teljesítésben erősítse meg a gyermekeket. Jó szakembert ráér a felsőoktatási intézmény (kezdve szakközéptől az egyetemig) faragni. Ennek tekintetében messzemenőleg magasan teljesít például ez a "történetek köré szervezett oktatás", legyen az viszonyítva a hazai vagy más külföldi ország oktatásrendszerével.