
A krokodil megsajnálta bátor öngyilkos jelöltünket.
mol.attila1000@gmail.com | 2014.03.18. 10:00:52Megérdemelte volna, hogy fej nélkül menjen ki :-)
Mészáros Márton nyílt levele Kolosi Péterhez, az RTL Klub programigazgatójához
blackmumus | 2014.02.20. 01:39:25Na pont ez a lényege a műsornak és az egész csatornának. Elnyomja az öntudatot és egy bizonyos szint alatt tartja az intelligenciát. Az egész ott kezdődik, hogy idióta meséket adnak szinte mindenhol, aminek semmi értelme, csupán színes és mozgalmas, de tartalma nincs. Ezzel lekötik a gyerek figyelmét, de nem keltik fel az érdeklődését. (Lehet itt akármilyen összeesküvés elméleteket szőni, de bizonyított tény, hogy az agy sokkal hamarabb felfigyel a színes dolgokra és a mozgásra.) Ha valami elég színes és elég gyorsan mozog akkor leterheli a gyerek agyát annyira, hogy a tartalomra akkor sem tud koncentrálni ha van, ezért leginkább nincs is. Annak a gyereknek aki az ilyen színes mozgó izék előtt nőtt fel nem alakul ki normális értékrendje. Vagyis kialakul de az csak annyiból áll, hogy színes legyen és mozogjon.
Csecsemő kortól nyugdíjas korig, minden korosztály számára megvan a megfelelő intelligencia szinten-tartó műsor. A tahó világ, az éjjelnappal Bukarest, az Eszmeráldá, és az összes elmebeteg szappanopera és ki tudja még milyen műsorok futnak a tvben, ezeket az értékrend nélküli embereket kívánja megfogni. Ráadásul ezeknek az embereknek kitalálták a betelefonálás lehetőségét és az sms küldés lehetőségét ezzel válva önellátóvá. Ha sikerült elérni azt, hogy ilyen műsorokkal milliárdokat keressen egy csatorna akkor minek csináljon olyan műsort amiben oktatja a különböző korosztályokat? Arra több pénzt kell ráfordítani, és minél intelligensebb egy ember annál kevesebb pénzt lehet belőle kicsikarni, ráadásul amit ki lehet azt jóval bonyolultabb módszerekkel.
Nem mondom, hogy csak fekete-fehér dokumentumfilmek és gyújtsuk fel az rtl székházat. De akik azon morfondíroznak, hogy hol lett elbaszva a mai fiatalság azok fogják meg a gyereküket, kapcsolják ki a TV-t, vigyék ki a szabadba labdázni, biciklizni, úszni, hajtogassanak papírhajót, papírrepülőt, eregessenek sárkányt (nem a boltban megvettet, hanem a házilag készítettet) vagy sorolhatnám még. Persze lehet sírni, hogy nem tudom mennyi baj van egy gyerekkel, de erre lehet azt mondani, hogy aki nem képes a saját gyerekére időt fordítani, az ne vállaljon gyereket. És lehet még hosszan vitatkozni a gyerekvállalás kérdéséről, de az a lényeg, hogy akármit is csinálunk a gyerekkel mindig próbáljuk felkelteni az érdeklődését értelmes dolgok iránt, nehogy a végén őt lássuk viszont a VV25-ben fasszopó buziként, vagy biszex kurvaként.

Egyiptomban egyre durvább a közbiztonság ;)
Rémi követőinek többi videója
Új Cyriak alkotás - Conan a defektív ;)
norbertvincze | 2013.11.25. 04:28:51és UK

The Mill VFX Showreel 2013
vnyoc | 2013.11.18. 19:48:49Ez egy berögzött reflex szerintem ami még abbol a korból van mikor még nem tudtam hogy hogy kell irni a "fej" szót:D
De komolyan, ha valaki megkérdi hogy kell leírni akkor "j" betüt mondok. A továbbiakban igyekszem nem elkövetni ezt a hibát, köszönöm az észrevételt.

Anyák napi rappertoár ;)
lb7 | 2013.10.16. 08:46:21Tök jó fej anyukák. :)

Jó az anyag. ;)

Tsung Tsung, a kínai kis Mozart
imki | 2013.09.06. 10:20:24Szerintem még mindig jobb egy áriát előadni a tárgyaláson, még ha hülyén is néznek rád, mintha mondjuk sorozatos orgazmusaid lennének a tárgyalóasztalnál. Nem? :))
Egyébként egy gyereknek szinte mindent meg lehet jól tanítani. Még az is érdekelni fogja, ami egyébként nem feltétlen érdekelné. Ez 50%-ban az oktatón múlik, és csak a másik fele az adottságból eredő érdeklődés. Én pl. az egyik tantárgyból elég sokáig csak a "futottak még" kategóriába tartoztam, ugyanúgy értelmetlennek tartottam, mint szinte mindenki más az orszályból. Utána kaptunk egy új tanárt, aki valami félelmetesen jó stílusban adta elő a tantárgyat. És rájöttem, hogy tetszik nekem ez a tárgy, és onnantól rövidesen osztályelső lettem belőle. De a többiek nagy részét is magával ragadta az órán, imádtuk azt a tantárgyat, amit azelőtt utáltunk.
Szóval sok múlik azon is, hogy hogyan adják elő, meg hogy mennyire van motiválva az ember. Ez pedig felerészt a tanártól/oktatótól függ.
Persze mindettől függetlenül hasznos, ha a gyerek valóban azzal foglalkozik, ami érdekli. Az általános műveltség lényege nem csak az, hogy rálásson az ember a világra. Hanem az is, hogy felkeltse az érdeklődését az iránt, ami valóban tetszik neki (amit addig esélyes, hogy nem is ismert). És az óvodai nevelők, általános iskolai tanárok felelőssége (na meg a szülőké) pont itt van. Ha a gyerek iskolában megutálja a tanulást és egy tantárgyat sem szeret, az megszünteti benne a motivációt. Márpedig hatékonyan tanulni csak úgy érdemes, ha van motiváció is. (És persze ez később, a középiskolában is fontos lesz.)
Amit úgy tanul az ember, hogy érdekli is (motivált), azt akár ötöd-tizedannyi idő alatt meg tudja tanulni, ráadásul akár egy egész életre megjegyzi; nem úgy, mint egy átlag humán érdekeltségű gyerek az átlag matektételt, amit érettségire bemagol, majd két héttel később már nem is tudja.
Ma amit a diákok megtanulnak középiskolában, annak 90%-át elfelejtik pár év alatt. Ennek így tényleg semmi értelme.
Ahogy én csinálnám, az annyi lenne, hogy általános iskolában valóban általános dolgokat tanulnának; alapműveltséget szednének magukra (és itt kialakulna bennük, hogy mi érdekli őket). Itt nagy hangsúly van azon, hogy az általános iskolai tanárok a saját tantárgyukat úgy adják elő, hogy a gyerekeket valóban érdekelje is az adott tananyag. Ez nem könnyű, ehhez valóban jó tanárok kellenek.
Utána középiskolában már ezt az általános műveltséget egyáltalán nem erőltetném. Kár ezt nyomni, amit megtanítanak ott neki, annak 90%-a úgyis pár év alatt elvész - ergo elpazarolt idő.
Helyette lenne mondjuk 30 órájuk egy héten - annyi bőven elég (max. délután szakkörözhet, sportolhat, amit akar, de nem kötelező jelleggel). Ebből a 30-ból:
- 5 "tesi" (nem a hagyományos, inkább ebéd előtti kis aerobik-taichi-jóga-akármi jellegű "átmozgatás", lényege az egészség fenntartása - ha sportolni akar, azt inkább délután tegye, vacsora előtt egyébként is egészségesebb)
- 1 osztályfőnöki
- 4 olyan tantárgy, ami a köznapi dolgokra készíti fel (jogi ismeretek, pénzügyi ismeretek, stb.)
- 20 meg szabadon választható, jóformán bármi. Persze választani kell, de ő dönti el, hogy mit. (Itt mondjuk gimnáziumra gondolok - szakiskolákban ott értelemszerűen eleve meglenne, hogy mit választhat, mert az nem általános középiskola, nem a felsőfokú végzettségre készít fel). Ebből mondjuk 4 órát kötelezően valamilyen idegen nyelv kell, hogy legyen. A többit a gyerek dönti el, és év végén mindig változtathat, ha esetleg mégis más érdekli.
Teszem azt egy orvosi egyetemre készülő gimnazista választ heti 6 óra biológiát, 2 kémiát, 2 fizikát, 2 matekot, 2 latint, 2 informatikát, meg 4 angolt. Persze egy 600 fős suliban nem lehet megoldani mindenki kénye-kedvét. De adott dolgokra "előkészítő" csoportokat lehet kialakítani javasolt órákkal. Lehetne orvosi csoport, közgázos, idegenforgalmis, jogászos, stb. És egy tantárgyból nem az számítana, hogy hányadik osztályba jár a gyerek, hanem az, hogy hány órát vett már - így az átjárhatóság is megoldható (ha éppen 2 év után meggondolja magát, hogy mégis más érdekelné). Az érettségi sem magyar-matek-töri-nyelv-választott tantárgyakból állna. Minek érettségizzen töriből, ha az mondjuk nem is érdekli? Helyette választ 3 tantárgyat, meg plusz valamilyen nyelvet - ő döntené el.
Na persze ehhez sok tanár kell, és szükséges, hogy azok jó képességű, elhivatott és a szakmájukban is kiváló tanárok legyenek. ... Magyarán megint csak álmodoztam, mert ilyen ebben az országban, ebben az évszázadban tutira nem lesz! :)

Nyeregfényesítés ;)
Colonel | 2013.08.29. 16:49:31Most vettem észre, hogy a nyereg énekelt :P

Eközben Japánban: orgazmusháború
bungle | 2013.08.10. 20:51:59Hát ez szopás. Biztos kiverte a meleg a youtube izéjét, biztosítékát is...









