
A norvégiai Ringstabekk iskola negyven éve elbúcsúzott a tantárgyaktól, legalábbis a tanév nagyobb részében. Björn Bolstaddal, az úttörő iskola igazgatójával a történetek köré szervezett oktatásról, a káosz kezeléséről és a digitális eszközök nem kívánt mellékhatásairól beszélgettünk.


Második rész
itt.
És még
pár érdekesség - itt leginkább a hölgyek hozzászólásait ajánlom a cikk után.


„A középkorban élő koponyalékelő, érvágó vagy a pácienst fejjel lefelé napokig lógató hivatásos orvosok és az itt olvasható sarlatánok között van valamilyen különbség? Az ember olvassa a sarlatánokról szóló történeteket, és azon veszi észre magát, hogy szórakozik rajtuk, mi több, kezd együtt érezni velük. Így vagyunk az ügyes képhamisítókkal és más szélhámosokkal. Amíg nem kerülünk a kezeik közé…”

Több mint egyéves dicsőséges média-pályafutás után lezárulni látszik Széles Gábor energiacellájának története. A rejtélyes találmány, amit soha senki nem látott, és semmi konkrétumot nem tud róla, vissza-visszatérő slágertéma volt a magyar interneten, főleg azért, mert Széles előszeretettel mondott róla új és újabb, egyre homályosabb és egyre inkább sci-finek hangzó dolgokat.

A földi élet kialakulásának története során a tudósok öt nagy kihalást említenek. Egyik ilyen, amit mindenki ismer, a dinoszauruszok kipusztulása. Néhány szakértő szerint megint egy ilyen tömeges kihalási folyamat előtt állunk. Az oka pedig az emberek elterjedése.



ha ez a vitaindító felvetésed, akkor sem kell pánikba esni. Menjünk pár kilométerrel arrébb, a svédekhez, vagy a finnekhez.
Egyébként nem igazán értem a hozzáállásod. Általános iskola szerintem azzal a funkcióval kellene bírjon, hogy a gyermek személyiségét felépítő készségeit körvonalazza, illetve egyéb kognitív működésben, teljesítésben erősítse meg a gyermekeket. Jó szakembert ráér a felsőoktatási intézmény (kezdve szakközéptől az egyetemig) faragni. Ennek tekintetében messzemenőleg magasan teljesít például ez a "történetek köré szervezett oktatás", legyen az viszonyítva a hazai vagy más külföldi ország oktatásrendszerével.