



Teljes tavalyi adózott eredményét, vagyis közel 20 milliárd forintot (63,8 millió eurót) kivitte az országból a kecskeméti Mercedes. Ők, az Audi, a Suzuki együtt, összesen évente körülbelül 400 ezer autót és 2,5 millió motort gyárt Magyarországon és beszállítóikkal együtt több mint százharmincezer embert foglalkoztatnak. Gonosz, kizsákmányoló multik, vagy valami egészen másról van szó?




Az autóban dolgozik egy sávtartó elektronika, amely képes arra, hogy apró korrigálásokkal akkor is úton tartsa a kocsit, ha a sofőr valamiért nem tartja pontosan az úton. Mivel a legtöbb országban egyelőre törvény tiltja a sofőr nélküli autózást, ezért egy elektronika adott időközönként ellenőrzi, hogy a sofőr a kormányon tartja-e a kezét. Ez egy szenzor, ami a kéz a súlyát figyeli, és ha az nincs a kormányon, akkor lekapcsolja a rendszert.

Érdekes videóval szeretné felhívni a Mercedes-Benz a hidrogén-hajtású, üzemanyagcellás modelljének tiszta működésére, ugyanis felkérték Diane Kruger színésznőt és Joshua Jackson színészt, hogy autókázzanak egyet a B-osztály F-Cell változatával az Egyesült Államok egyik legforróbb és legszárazabb helyén, a Death Valley Nemzeti Parkban. Innivalót viszont nem vihetnek magukkal, kizárólag a kipufogóból lecsöpögő, összegyűjtött vizet ihatják. Az szinte mellékes is, hogy mennyire fedi a valóságot, hogy az 50 Celsius-fokos melegben, csak ennyit ittak, a hangsúly tényleg azon van, hogy a hidrogén-hajtású autó működése közben csupán ivóvíz minőségű pára keletkezik. Az üzemanyagcellában elektrokémiai reakció révén a hidrogén és az oxigén áramot és hőt termelve vízzé alakul. A víz jelen esetben mint “melléktermék” távozik a kipuffogón keresztül.
