Végetért a legrégebbi "űrlegenda", a Discovery űrrepülőgép pályafutása, ami 1984-ben kezdődött. 39 sikeres küldetése alatt, a világűrben töltött napjainak száma 322, mely idő alatt 5247 alkalommal kerülte meg a földet, ami 230 millió kilóméternek felel meg.
Ezzel megkezdődött a Space Shuttle űrrepülőgépek búcsúja. A másik két "madár" közül az Endeavour a tervek szerint április 19-én, az Antlantis pedig június 28-án indul utolsó útjára.
Magyar cikkek: itt, és itt.
Videó az utolsó küldetésről: itt.
Valamint egy szokatlan ébresztés is történt a küldetésnek utolsó, az ISS-en (Nemzetközi Űrállomás) töltött napjának a reggelén, amikor is James T. Kirk ébresztette fel őket.BMW Z4 téglából.
A célközönsége talán a besúgókból kerülhet ki és nem árt hozzá beszerezni egy jó kőművest is. :)
Van másik!brier | 2011.01.25. 16:37:11csini :D ha lenne egy bazi nagy kertem a nem létező villám külterületén , biztos lenne egy ilyen kerti diszem :D
Volna egy tippem, hogyan került kerekesszékbe...
Nusihusi | 2010.11.26. 02:34:43Sok az őrült az utakon:D
A régi kérdés: mennyibe kerüljön a zene?
"...nagyon úgy tűnik, a fiatal zenefogyasztóknak a CD már ingyen sem kell."
Szerintetek?bungle | 2010.11.09. 08:59:06A gyakorlatban ez nem így működik. Elég sok neves hangmérnök ismerősöm van, az ország legnagyobb stúdióiban dolgoznak, többen közülük rengeteg díjat kaptak.
Alapvetően minden megegyezés kérdése, ezt érdemes a munka elején megbeszélni. Alanyi jogon senki nem kap jogdíjat. Jogdíjat az kap, aki a jogdíj bejelentő papíron rajta van.
A hangmérnök nem kreatív ember az alkotás folyamatában (ezt szinte minden hangmérnök elismeri, kérdezd meg bármelyiket), ezért nem is indokolt, hogy jogdíjat kapjon. Viszont a zenei rendező nagyon is sokat hozzá tehet a végeredményhez, ott érzem jogosnak az osztozkodást. Azt tudni kell, hogy valamiért az országban a két funkció összemosódott és szinte természetes, ha a hangmérnöki funkció ellátja a zenei rendezői funkciót is, mert akit egy kicsit is érdekel amit csinál, nem akar rosszat kiadni a kezéből, ezért beleszól vagy a megrendelő érzi úgy, hogy ha fizet akkor "kettőt egy csapásra" kaphat.
A bemásolt rész az én értelmezésem szerint mechanikai jogdíra vonatkozik és nem vagyok biztos benne, hogy nem a klasszikus zenei felosztásból másoltad ki. Ha így van, akkor kb. 3000 Ft-ról van szó, mert a lemez piac helyzete miatt nincs mechanikai eladás! :)
A lényeg, hogy a százalékos arányok elosztása mindig megegyezés tárgyát képezik.
Kínai gyorsvasút 400 km/h-s sebességgel. A 202 kilométeres táv így 45 percre rövidült.
Kedden hivatalosan is átadták a Sanghajt Hangzhouval összekötő gyorsvasútvonalat, melyen a CRN-380A típusjelzésű vonatok közlekednek. A vonaljegy 2300 Ft-nak megfelelő jüanba kerül (első osztályon se vészes: ott 3700 Ft).norbertvincze | 2014.05.11. 04:50:12most már 3000km/h a tét a kínaiaknál:
http://rt.com/news/158116-china-super-maglev-train/
Ez sem került volna be a Mónika show-ba. Túl sok foga van. XD
Hát ez meg hogy került oda? ;)
Megfejtéseket a kommentekbe. Kis segítség lehet ez a kép. ;)cila | 2010.10.16. 13:18:38Az a sárga folt, talán nem is más mint, egy telefontársaság emblémája (nem a reklám helye, de O-val kezdődk), mely telefontársaság az én költségvetésemben is nyomot (illetve lyukat) hagy? Onnan az associáció, hogy én is szürkén látom a jövőt.
Úton a világ legnagyobb napelemes hajója - a PlanetSolar a tervek szerint 140 nap alatt nyolc csomós - 15 kilométer per órás - sebességgel kerüli meg a Földet.
cici | 2010.09.29. 08:09:02Ahhoz, hogy a napelemes cuccosok elterjedjenek a jelenleg istenített és egyeduralkodónak számító belsőégésű motorok világában, először meg kell győzni a népet, hogy ez menő.
A nagy, hangos ropogó motorok hosszú ideje dobogtatják meg emberek millióinak szivét. Annnnya milyen hangjaa vaaaaaan.
Most rá kell nevelni az embereket, hogy tessék az napenergia milyen király dolog.
A baj az, hogy még mindig többet költenek a kőolajszármazékok pótlására szánt anyagok kutatására, mint a hatásosabb napcellák fejlesztésére. Jó lenne már félig áttetszőben, öntapadós fóliaként kapni, hogy bármilyen sima felületre fel lehessen passzítani. Az autó menniyt áll a tűző napon nyáron? Ha azt az energiát a jármű hajtására használhatnánk, és addig a kis ideig nem a méregdrága benzint füstölnénk el. Mindenkinek jobb lenne.
Nem? De.
Ti emlékeztek még, hogy milyen fogalmazásokat írtatok kisgyerekként?
Az én kedvencem:
- Jé, egy erdőbe vagyok, hogyan kerültem ide? Na mindegy, megyek-mendegélek, találok egy barlangot. Bemegyek, de szép minden! Egyszer csak egy förtelmesen nagy sárkányal találkozok. - Jaj, mindjárt bekap - sikítok aztán fölébredek de jó, hogy csak álom volt az egész. Ekkor anyu bejön kérdezi:
- Mit álmodtál?
- Rosszat mondom de ismét elalszok.”
Plusz ha megvan még valamilyen írásotok ide is bemásolhatjátok, és megtudhatjátok, hogy melyik híres íróéra hasonlít a stílusotok.cila | 2010.08.05. 22:23:40Mondok, mijez? Begépelek egy a hülyeséget, hogyaszongya:
- Egyszer meg kell halni.
- Tudom haver.
- Jó nő az a Hajni...
- Szo*ott b-----,
És? erre aszongya a csávó, hogy:
http://iwl.me/b/8bf4a8b3
Még, hogy Great Job!...
- Elöntési térkép - avagy milyen miértékben kerülnek majd víz alá a különböző partszakaszok, ha a sarki jégtakarók elolvadásával megemelkedik a világtengerek szintje (a növekedés mértékét - +hány méter - a bal felső sarokban külön be lehet állítani). Érdemes ráközelíteni, és megnézni Hollandiát, Olaszországban a Pó-síkságot, az USA keleti partvidékét, a Mexikói-öböl térségét, Sanghajt és környékét, stb. +14 méteres tengerszint-emelkedés esetén...izébigyó | 2010.06.04. 13:26:24A helyes válasz: változni fog. :)
Max. nem veszed észre, annyira minimális. 25-ös kommentben a hőtágulás mértéke.
URL: http://www.origo.hu/tudomany/vilagur/20110316-messenger-a-merkurnal-a-forro-bolygo-koruli-palyara-all.html
Szöveg: 7 év utazás után a MESSENGER (MErcury: Surface, Space ENvironment, GEochemistry and Ranging) űrszonda végre pályára állt a Naprendszer legbelső bolygója körül. Ezzel pedig kiérdemelte az első Merkúr körüli műhold címet.