Olvasónktól kaptuk a lenti videót, mely valószínűleg a Mátra vagy a Bükk szerpentinjein játszódik. A lényeg nem is a helyszín, hiszen bárhol megtörténhet hasonló eset, annál fontosabb maga a baleset, amit a motorra szerelt kamera rögzített:

Akár szemléltető eszköz is lehetne ez a néhány másodperces filmecske, hiszen a vezetéstechnikai oktatásokon éppen ezekről a hibákról beszélnek naphosszat, mint kerülendő mozdulatok motorozás közben. A kanyar ívét elrontó motoros - valószínűleg - ijedtében úgy dönt, hogy nem fekteti mélyebbre a gépet, ezzel máris súlyos métereket veszít, s a helyzeten csak tovább ront, hogy reflexből beletapos a hátsó fékbe, s csúszó kerékkel, vagyis az irányítás elvesztése mellett próbál korrigálni. Természetesen itt már kényszerpályára kerül, ráadásul a menekülési irány, vagyis a záróvonal íve helyett a becsapódás várható helyét kémleli, ami nem sokkal később be is következik... Reméljük, hogy az ütközést elszenvedő motoros komolyabb sérülések nélkül megúszta az elsőre igencsak súlyosnak kinéző incidenst, és azóta újra az aktív motorosok táborát erősíti.

motorbaleset onboard
Még talán innen is visszahozható lett volna a motor, de a csúszó hátsó kerék meggátolta, hogy bármilyen irányváltást, korrigálást végrehajtson a vezető

Számos tanulsága akad a videónak, kezdve a tudásszintnek és az útviszonyoknak megfelelő sebesség megválasztásától, egészen a vészhelyzetben történő tudatos cselekvésig. A tavaszi kirajzás előtt igencsak aktuális a téma, hiszen nyomós indokot szolgáltat arra, hogy az éles szerpentinezés előtt mindenki átgondolja és szükség szerint újratanulja a hasonló szituációk kezelését, a tudatos és határozott fékezést, a hirtelen irányváltást, valamint ezek kombinációját, hogy ne érje hasonló meglepetés, még ha túl is vállal egy-egy ívet a kanyarvadászat hevében...