Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
Nusihusi
Nusihusi 2013. 12. 08. 18:13 | #17
Nagyon szépek ezek a minták:)
Zsobi 2013. 12. 07. 12:21 | #16
:-)
bungle
bungle 2013. 12. 07. 11:48 | #15
Pedig a szöveg ugyanaz és gugli ezt hozta ki elsőnek! :D
Előzmény: Zsobi (14) 0 VÁLASZ
Zsobi 2013. 12. 07. 11:09 | #14
Köszi...de ez nem az én címem.
:-)

Viszont PROFI csapat!

bungle
bungle 2013. 12. 07. 10:44 | #13
Nyugodtan beírhatod a címét, témába vág, nem vesszük reklámnak... Vagy beírom én:
www.vtn.hu
Előzmény: Zsobi (12) 0 VÁLASZ
Zsobi 2013. 12. 07. 09:41 | #12
Víz-Transzferes Nyomás. Ezzel az új eljárással minden fényezésre és lakkozásra alkalmas felületet egyszerűen be lehet vonni különböző mintázatokkal.
Könnyedén megváltoztathatja autója, motorja optikáját, de akár a számítógépének, laptopjának is egyedi design-t adhat.

Az eljárás nem hasonlítható a hagyományos fóliázáshoz. A VTN-Fólia egy vékony filmréteg ami festékhordozóként használunk. A 30°-os víz és az aktivátor hatására elolvad és csak a filmrétegre felvitt festékminta marad a kész felületen. Így a legkülönlegesebb formájú tárgyakat teljes mértékben mintázatokkal láthatunk el.

A mintázat felvitele után lakkozva vannak az alkatrészek ezáltal tartós is marad mint egy fényezés, hiszen alapjában véve az is.

A fenti írás a saját VTN-el foglalkozó cégem oldaláról származik.
zed911 2013. 12. 07. 07:44 | #11
Hát ez valami hihetetlen...
Nagyon komoly...
Tomi Demo
Tomi Demo 2013. 12. 07. 00:46 | #10
Ha valaki ki akarja próbálni otthon, annak itt egy kis segítség:

http://www.youtube.com/watch?v=K7Mv0zxFrC0

+1 VÁLASZ
Stickhorse 2013. 12. 06. 20:47 | #9
Pontosan ezért érdekes a technológia. Úgy néz ki a dolog, mintha a gyakorlatilag egy vízfelszínen úszó festékréteg lenne, amitől tényleg azt várná az ember, hogy torzul. Ugyanakkor ez igazából egy különleges fólia, ami a vízfelszínen - gondolom valamilyen speciális oldószer hatására is - könnyen formázhatóvá válik, ugyanakkor mégis "egységes", "egybefüggő", és önálló réteg marad, ami így nem torzul a hajlatokban, hanem felveszi azok formáját, a minta torzulása nélkül.

Ha láttál már rendes fóliázást, az is úgy működik, hogy a kinyomtatott fóliát gyakorlatilag rásimítják célszerszámokkal a hajlatra, de a minta ott sem torzul. A célszerszám szerepét itt a víz tölti be, ami tökéletesen körülöleli a testet, és a saját felszínén lebegő fóliát ezáltal rásimítja arra. A fólia sem tud torzulni, mert az őt szállító víz sem torzul. Azért jobb gondolom ez az eljárás, mint a sima fóliázás, mert egyrészt vékonyabb a felvitt réteg, másrészt gondolom a fólia ragasztásától eltérően ez a fényezéshez hasonló "kötést" eredményez a felületek között.
Előzmény: sapkabarna (8) 0 VÁLASZ
sapkabarna 2013. 12. 06. 20:26 | #8
Na jó, de vajon a felnik oldalán (hengerpalástján) mitől lesz ott a minta ilyen szépen?...
(Hasonlóan vonatkozik a kérdésem a hűtőrácsok függőleges felületeire, amire valahogy torzulás nélkül kanyarodik be a bevonat.)
Előzmény: Stickhorse (7) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2013. 12. 06. 20:23 | #7
Ez ugyebár egyfajta fóliázási technika, amit én VTN néven ismerek, legelőször talán olyan 4-5 éve találkoztam vele, amikor a Discovery-n még ment az OCC sorozat, ott vontak be motorokat hasonló technológiával.

Állítólag hasonlóan tartós, mint a rendes fényezés, amiben én azért kételkedek. A víz pedig, azon kívül, hogy a speciális fóliát és festékanyagot aktiválja, azért szükséges, mert tökéletes fedést biztosít, ugyanis a bevonni kívánt elemet teljes hézagmentesen körülveszi, így a teljes felületre közvetíteni tudja a mintát.
+2 VÁLASZ
kissfreezer 2013. 12. 06. 20:22 | #6
most lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de boltban beszerezhető festékkel működik vajon a dolog? Ha egy kád vízbe, pl sima olajfestéket öntünk óvatosan..., az megmarad vajon a víz felszínen?
vnyoc 2013. 12. 06. 19:07 | #5
+1 VÁLASZ
Purple
Purple 2013. 12. 06. 18:39 | #4
Csajoknak (és vállalkozó kedvű pasiknak) :) http://youtu.be/ubzxaAwfc3o
+1 VÁLASZ
Xenocider 2013. 12. 06. 17:31 | #3
A víz valószínűleg csak azért kell, hogy könnyebben fel lehessen vinni az adott felületre, fújni vagy ráhajtogatni kicsit nehezebb lenne. Lehet látni, hogy a cucc lebeg a vízen, nem oldódik fel.
Az elején meg valamit ráfújnak, valószínűleg az oldóanyagot, vagy lakkot, vagy ilyesmit.
Élien 2013. 12. 06. 16:15 | #2
Nagy a valószínűsége! Gépjárműalkatrészeknél szinte mindig követelmény. :)

Előzmény: Findzs (1) 0 VÁLASZ
Findzs 2013. 12. 06. 15:38 | #1
oké, de mennyire tartós?
az első eső lemossa?