Azért elég durvának érzem, hogy a Sziklák szeme (The Hills Have Eyes) nincs a listán, és magam részéről az meg különösen nevetségesnek tartom, hogy a feszülettel maszturbálás "betegebb", mint az, hogy a 16 éves lány végignézi, ahogy az apja sikítozva elevenen elég.
Ezt hívják álszent hozzáállásnak. Szóval egyszerűen fogalmam sincs, hogy lehetett az Exorcist, egy tipikus mainstream popcorn mozi egyáltalán ezen a listán bármilyen helyen is... JA, mert JÉZUS!!! Jajj, istenem! Ez szánalmas...
naphtha08 2010. 08. 20. 01:44 | #46
Mondjuk nem tudom elképzelni, hogy hogyan oldották volna meg a több oldalnyi reklámízű oldalt, vagy a patkány vs. qrva vs. láncfűrészes jelenetet kikockázás nélkül :) De tényleg ,sok lényeges momentumot figyelmen kívül hagytak a filmesek.
Amúgy ehhez képest a Glanoráma milyen?
Amúgy ehhez képest a Glanoráma milyen?
0
VÁLASZ
Ghavin 2010. 08. 18. 04:56 | #44
"a filmekben megjelenített, legyenek mondjuk gonoszoknak nevezve, értelmesen, gondolkozva, hajtják végre szörnyű tetteiket, míg ezek a kölkök, csak indulatból."
Egy mondaton belül te is rögtön két példáját hoztad fel a "gonosz" megnyilvánulásainak, akkor nem értem, hogy miért tartasz ki továbbra is amellett, hogy a Bateman-féle önkontrollt gyakorló pszichopaták lennének a jellemzőek? Most ha csupán a klasszikusokat nézem: Norman Bates, Freddy Krueger, Chucky, a Vorhees familia, Leatherface... egyikük sem kategorizálható ebben a formában.
"Arra nem is emlékszek, hogy a szülők úgymond megismételték volna azt a "szertartást"."
Pedig pontosan ez történt: a domináns hímparaszt nyomására valamennyi jelenlévő férfi részt vesz a nő kivégzésében, "mert mindnyájan benne kell hogy legyünk" alapon. Az egyik faszi tiltakozik, a másik közömbös... Ugyanaz a szcenárió, mint a srácokkal, csak kevésbé részletgazdag a tálalás.
"Ha igen, az akkor is szerintem csak annyi mondandóval rendelkezik hogy a srác karaktere ezért lett olyan, és nem a sanyarú sorsa miatt, hanem mert a szülei is betegek."
Nálam ez kimeríti a prédikáció fogalmát, amivel mint már sugalltam, nem is lenne problémám, ha megfelelő mélységben bontják ki az ok-okozati tényezőket.
"Így a "prédikáció" nem is az, hiszen csak egy karakter eredet."
Tegyük a hangsúlyt az egyre, s akkor már érthetővé válik az egyik legfőbb kifogásom: a többi karakter hátterének valamiféle lábjegyzet-szintű megalapozására sem jutott idő, a film a bandavezért emelte ki, miközben ezerszer érdekesebb lett volna annak bemutatása, hogy egy ilyen agyatlan tajtparaszt hogyan válhatott vezéregyéniséggé, miközben az erőszakosságon kívül semmi kiemelkedő tulajdonságát sem villantotta fel, aminek láttán viszont a bandatagok közül még minimum 3-an már a kezdet kezdetén elborzadtak mindattól, amit bandavezér megpróbált rájuk kényszeríteni. Sajnálom, de én nem veszem be, hogy pont a lázadó kamaszok lennének ilyen mértékig manipulálhatóak, ez már önmagában kontradikció.
"Nem lett volna attól több a film, ha a szereplői részletesebb karakter kidolgozással rendelkeznek."
Kevésbé lett volna ennyire ostoba. Hozzáteszem, az ostobasággal sem lett volna probléma, csak akkor ne operáljon olyan elemekkel, mintha valami minőségi pszichodráma lenne.
Egy mondaton belül te is rögtön két példáját hoztad fel a "gonosz" megnyilvánulásainak, akkor nem értem, hogy miért tartasz ki továbbra is amellett, hogy a Bateman-féle önkontrollt gyakorló pszichopaták lennének a jellemzőek? Most ha csupán a klasszikusokat nézem: Norman Bates, Freddy Krueger, Chucky, a Vorhees familia, Leatherface... egyikük sem kategorizálható ebben a formában.
"Arra nem is emlékszek, hogy a szülők úgymond megismételték volna azt a "szertartást"."
Pedig pontosan ez történt: a domináns hímparaszt nyomására valamennyi jelenlévő férfi részt vesz a nő kivégzésében, "mert mindnyájan benne kell hogy legyünk" alapon. Az egyik faszi tiltakozik, a másik közömbös... Ugyanaz a szcenárió, mint a srácokkal, csak kevésbé részletgazdag a tálalás.
"Ha igen, az akkor is szerintem csak annyi mondandóval rendelkezik hogy a srác karaktere ezért lett olyan, és nem a sanyarú sorsa miatt, hanem mert a szülei is betegek."
Nálam ez kimeríti a prédikáció fogalmát, amivel mint már sugalltam, nem is lenne problémám, ha megfelelő mélységben bontják ki az ok-okozati tényezőket.
"Így a "prédikáció" nem is az, hiszen csak egy karakter eredet."
Tegyük a hangsúlyt az egyre, s akkor már érthetővé válik az egyik legfőbb kifogásom: a többi karakter hátterének valamiféle lábjegyzet-szintű megalapozására sem jutott idő, a film a bandavezért emelte ki, miközben ezerszer érdekesebb lett volna annak bemutatása, hogy egy ilyen agyatlan tajtparaszt hogyan válhatott vezéregyéniséggé, miközben az erőszakosságon kívül semmi kiemelkedő tulajdonságát sem villantotta fel, aminek láttán viszont a bandatagok közül még minimum 3-an már a kezdet kezdetén elborzadtak mindattól, amit bandavezér megpróbált rájuk kényszeríteni. Sajnálom, de én nem veszem be, hogy pont a lázadó kamaszok lennének ilyen mértékig manipulálhatóak, ez már önmagában kontradikció.
"Nem lett volna attól több a film, ha a szereplői részletesebb karakter kidolgozással rendelkeznek."
Kevésbé lett volna ennyire ostoba. Hozzáteszem, az ostobasággal sem lett volna probléma, csak akkor ne operáljon olyan elemekkel, mintha valami minőségi pszichodráma lenne.
0
VÁLASZ
bungle 2010. 08. 17. 20:56 | #43
Ha már szóba került az American Psycho: az is elég felkavaró... lehetne, ha nem csináltak volna egy silány hígfos adaptációt az egyébként remek könyvből. Nem is értem hogy lehetett úgy elbaszni egy filmet, aminek könyv változatáért Ellis számtalan halálos fenyegetést kapott (agyatlan nőktől) és álnéven kellett bújkálnia.
0
VÁLASZ
Erunder 2010. 08. 17. 19:35 | #42
Nem csak arra értettem, hogy milyen maga Bateman karaktere, és a viszonyai az áldozataival, hanem, hogy a filmekben megjelenített, legyenek mondjuk gonoszoknak nevezve, értelmesen, gondolkozva, hajtják végre szörnyű tetteiket, míg ezek a kölkök, csak indulatból.
Erre vonatkozik a másik mondat is.
Arra nem is emlékszek, hogy a szülők úgymond megismételték volna azt a "szertartást". Ha igen, az akkor is szerintem csak annyi mondandóval rendelkezik hogy a srác karaktere ezért lett olyan, és nem a sanyarú sorsa miatt, hanem mert a szülei is betegek. (A vezér egyéniség kifejlődése már más tészta.) Így a "prédikáció" nem is az, hiszen csak egy karakter eredet.
Nem lett volna attól több a film, ha a szereplői részletesebb karakter kidolgozással rendelkeznek.
Erre vonatkozik a másik mondat is.
Arra nem is emlékszek, hogy a szülők úgymond megismételték volna azt a "szertartást". Ha igen, az akkor is szerintem csak annyi mondandóval rendelkezik hogy a srác karaktere ezért lett olyan, és nem a sanyarú sorsa miatt, hanem mert a szülei is betegek. (A vezér egyéniség kifejlődése már más tészta.) Így a "prédikáció" nem is az, hiszen csak egy karakter eredet.
Nem lett volna attól több a film, ha a szereplői részletesebb karakter kidolgozással rendelkeznek.
0
VÁLASZ
Ghavin 2010. 08. 17. 19:08 | #41
"A hozzászólásod meredeken ellentétben áll az avatároddal."
Nem, ugyanis az Amerikai Pszichoban a rendező a legkevésbé sem próbált meg bennem szimpátiát kelteni az "áldozatok" iránt, Chloë Sevigny karaktere is csupán az érdektelensége miatt "élte túl", következésképpen nem is tekinthető horrornak, míg az Eden Lake minden sajátsága ellenére kimeríti a műfaj kívánalmait.
"A filmek világában, az erőszakos, brutális karakterek sokkal inkább olyanok mint Patrick Bateman."
Ne vedd személyeskedésnek, de akkor nem valami sok filmet láthattál erőszakos és brutális karakterek szerepeltetésével. Az agresszió számtalan egyedi karakterisztika mögött elrejtőzhet, Patrick Bateman csupán az egyik arcát mutatta meg ennek.
"Azt pedig nem is tartom igazán valószínűnek, hogy az alkotói bármiféle mondanivalót akartak a film történetével sugározni."
Figyi, ha a rendező az összes kicsi slasherjét gyenge akaratú "chavként" ábrázolja, akik vakon követnek egy nyilvánvalóan pszichopata kölyköt, majd aztán a "beavatási szertartást" egy az egyben megismétli a kérdéses kölykök szüleivel, akkor lényegében a saját allegóriáját teremti meg, leckéztetni próbál, prédikál, s én, mint néző nem tudom eldönteni, hogy a forgatókönyv hiányosságai miatt tűnt ennyire demagógnak az üzenet, vagy az üzenet nagyon is akaratlagos volt, viszont csak egy ennyire nyakatekert és ostoba sztorival lehetett (úgy-ahogy) eladni.
"Egyszerűen, csak egy jó kis horrorfilmet akartak csinálni, és ehhez az angol vidéki, középosztálybeli ifjúság fejlődése tökéletes alapot nyújtott."
Pont ez a probléma: baromi jól működött volna az elképzelés, ha némi személyiség is jut a filmben látott ifjúságnak, s nem egy ostoba sztereotípia-kupacot kapunk antagonisták címén. Ebben az esetben egy több perspektívából ábrázolt eseményláncolat dokumentumát láthattam volna, ám így, mivel az ostoba szerelmespár miatt a legkevésbé sem tudtam izgulni, csupán egy "hit and miss" horrorra jutott. Nagyon nagy kár érte, mivel a srácok kurva jól játszották a szerepüket, csak hát ugye a gyenge forgatókönyvvel a hátuk mögött nem tudtak annyira villogni.
Nem, ugyanis az Amerikai Pszichoban a rendező a legkevésbé sem próbált meg bennem szimpátiát kelteni az "áldozatok" iránt, Chloë Sevigny karaktere is csupán az érdektelensége miatt "élte túl", következésképpen nem is tekinthető horrornak, míg az Eden Lake minden sajátsága ellenére kimeríti a műfaj kívánalmait.
"A filmek világában, az erőszakos, brutális karakterek sokkal inkább olyanok mint Patrick Bateman."
Ne vedd személyeskedésnek, de akkor nem valami sok filmet láthattál erőszakos és brutális karakterek szerepeltetésével. Az agresszió számtalan egyedi karakterisztika mögött elrejtőzhet, Patrick Bateman csupán az egyik arcát mutatta meg ennek.
"Azt pedig nem is tartom igazán valószínűnek, hogy az alkotói bármiféle mondanivalót akartak a film történetével sugározni."
Figyi, ha a rendező az összes kicsi slasherjét gyenge akaratú "chavként" ábrázolja, akik vakon követnek egy nyilvánvalóan pszichopata kölyköt, majd aztán a "beavatási szertartást" egy az egyben megismétli a kérdéses kölykök szüleivel, akkor lényegében a saját allegóriáját teremti meg, leckéztetni próbál, prédikál, s én, mint néző nem tudom eldönteni, hogy a forgatókönyv hiányosságai miatt tűnt ennyire demagógnak az üzenet, vagy az üzenet nagyon is akaratlagos volt, viszont csak egy ennyire nyakatekert és ostoba sztorival lehetett (úgy-ahogy) eladni.
"Egyszerűen, csak egy jó kis horrorfilmet akartak csinálni, és ehhez az angol vidéki, középosztálybeli ifjúság fejlődése tökéletes alapot nyújtott."
Pont ez a probléma: baromi jól működött volna az elképzelés, ha némi személyiség is jut a filmben látott ifjúságnak, s nem egy ostoba sztereotípia-kupacot kapunk antagonisták címén. Ebben az esetben egy több perspektívából ábrázolt eseményláncolat dokumentumát láthattam volna, ám így, mivel az ostoba szerelmespár miatt a legkevésbé sem tudtam izgulni, csupán egy "hit and miss" horrorra jutott. Nagyon nagy kár érte, mivel a srácok kurva jól játszották a szerepüket, csak hát ugye a gyenge forgatókönyvvel a hátuk mögött nem tudtak annyira villogni.
0
VÁLASZ
Erunder 2010. 08. 17. 14:11 | #39
A hozzászólásod meredeken ellentétben áll az avatároddal.
A filmek világában, az erőszakos, brutális karakterek sokkal inkább olyanok mint Patrick Bateman. (Ez az én véleményem.)
Azt pedig nem is tartom igazán valószínűnek, hogy az alkotói bármiféle mondanivalót akartak a film történetével sugározni. Egyszerűen, csak egy jó kis horrorfilmet akartak csinálni, és ehhez az angol vidéki, középosztálybeli ifjúság fejlődése tökéletes alapot nyújtott.
Ez is arra emlékezetet amikor irodalom órákon műveket kellett elemezni. Mégis, honnan tudhatnám, én hogy mire gondolt az író művének megírása közben? Természetesen vannak teljesen érthető, és nyílt utalások, de sok esetben ez teljesen szubjektív.
A filmek világában, az erőszakos, brutális karakterek sokkal inkább olyanok mint Patrick Bateman. (Ez az én véleményem.)
Azt pedig nem is tartom igazán valószínűnek, hogy az alkotói bármiféle mondanivalót akartak a film történetével sugározni. Egyszerűen, csak egy jó kis horrorfilmet akartak csinálni, és ehhez az angol vidéki, középosztálybeli ifjúság fejlődése tökéletes alapot nyújtott.
Ez is arra emlékezetet amikor irodalom órákon műveket kellett elemezni. Mégis, honnan tudhatnám, én hogy mire gondolt az író művének megírása közben? Természetesen vannak teljesen érthető, és nyílt utalások, de sok esetben ez teljesen szubjektív.
0
VÁLASZ
Ghavin 2010. 08. 17. 13:42 | #38
Nekem többek között a vége rontotta el a filmet. Alacsony sorból jövő, erőszakos hülyeparasztnak a kölykei is erőszakos hülyeparasztok lesznek, brühühű, ennél jobban csak már csak úgy rághatták volna jobban a számba ezt a prédikációt, ha elölről kezdődik a cselekmény, csak a kölykök helyett a felnőttek kezdenek el vadászni az indiszponált hülyepicsára.
0
VÁLASZ
Erunder 2010. 08. 17. 12:06 | #37
Az én véleményem az Eden Lake-ről már linkelve lett. :)
A többi meg szerintem nagyon is megállja a helyét a listában. Elég sok embert felkavar az ha egy tinédzser lány keresztel maszturbál, a Human Centipade is felkavaró egy bizonyos szinten. Legalábbis ha belegondolsz valami biztos felkavarodik benned.
Az említett 70'-es évekbeli filmekről szintén megtalálható a véleményem a film.izé-n. Eléggé ide valóak azok. Ha manapság már nem is annyira ütősek, régebben annak számítottak, bár szerintem mind az eredetijük, mind a feldolgozásuk üt mint Tyson.
Egyébként meg mindenkit más téma tud megbotránkoztatni, vagy a lelki nyugalmát megzavarni. Van akinek a véres trancsír jön be, van akinek a nyomasztó lelki drámák, és vannak olyanok mint én, akiknek a tabu témák döngetésétől lesz magasabb a vérnyomása. A Happiness ha eszembe jut, még ma is tök ideges leszek, és gombóc lesz a torkomban. Hiába tudom, hogy színész, és csak szerepet játszik benne a csávó, akkor is meg akarom verni.
A többi meg szerintem nagyon is megállja a helyét a listában. Elég sok embert felkavar az ha egy tinédzser lány keresztel maszturbál, a Human Centipade is felkavaró egy bizonyos szinten. Legalábbis ha belegondolsz valami biztos felkavarodik benned.
Az említett 70'-es évekbeli filmekről szintén megtalálható a véleményem a film.izé-n. Eléggé ide valóak azok. Ha manapság már nem is annyira ütősek, régebben annak számítottak, bár szerintem mind az eredetijük, mind a feldolgozásuk üt mint Tyson.
Egyébként meg mindenkit más téma tud megbotránkoztatni, vagy a lelki nyugalmát megzavarni. Van akinek a véres trancsír jön be, van akinek a nyomasztó lelki drámák, és vannak olyanok mint én, akiknek a tabu témák döngetésétől lesz magasabb a vérnyomása. A Happiness ha eszembe jut, még ma is tök ideges leszek, és gombóc lesz a torkomban. Hiába tudom, hogy színész, és csak szerepet játszik benne a csávó, akkor is meg akarom verni.
0
VÁLASZ
.::JunKieEQ::. 2010. 08. 17. 10:19 | #35
Ahhoz képest, hogy első filmje, tényleg elküldött vele néhány nagy-öreget gyufáért... :DDD
0
VÁLASZ
bungle 2010. 08. 17. 10:00 | #34
A film után nekem ez a post ugrott be: http://www.ize.hu/comments.php?post_id=9630
Simán el tudom képzelni, hogy ilyen megtörténik. Rég láttam már, de olyan nagyon logikátlan dologra nem emlékszem benne (figyelembe véve, hogy az emberek vészhelyzetben sokszor teljesen máshogy viselkednek, mint ahogy azt a monitor/tv előtt csipszet zabálva gondolják), de amire még mindig emlékszem, hogy végig nagyon feszült volt a film. Egyébként a rendező első filmje, ahhoz képest sok veterán thriller rendezőt lealázott ezzel a munkájával.
Simán el tudom képzelni, hogy ilyen megtörténik. Rég láttam már, de olyan nagyon logikátlan dologra nem emlékszem benne (figyelembe véve, hogy az emberek vészhelyzetben sokszor teljesen máshogy viselkednek, mint ahogy azt a monitor/tv előtt csipszet zabálva gondolják), de amire még mindig emlékszem, hogy végig nagyon feszült volt a film. Egyébként a rendező első filmje, ahhoz képest sok veterán thriller rendezőt lealázott ezzel a munkájával.
0
VÁLASZ
.::JunKieEQ::. 2010. 08. 17. 07:33 | #30
A végét viszont szerintem eltalálták... a film nem valami nagy story, ezt nem is állítotttam, de vége nálam betette az ajtót... Nem is értem, hogy merték így befejezni... düh marad utána az emberben...
0
VÁLASZ
Ghavin 2010. 08. 17. 02:49 | #29
Többen emlegették az Eden Lake-et, megnéztem, s valami ultraszar volt. Ne értsetek félre, megtette a hatását, a rendezés kiváló volt, ahogyan a fényképezés is, de ha egy gyenge forgatókönyvbe még egy adag prédikációt is belecsomagolnak, azt nem tudom elviselni, különösen ha emellett a karakterek IQ-szintje is a cselekmény kívánalmaihoz igazodva ugrándozik, mint a nikkelbolha. Kéretik a rendezőknek távol tartani magukat a társadalomkritikától, amennyiben egy másfél órás horrorral kell operálniuk, ha pedig kizárólag az explicit manipuláció a céljuk, akkor maradjanak a jól bevált exploitationnél és ne traktáljanak érzelmekkel.
0
VÁLASZ
Tooni 2010. 08. 16. 23:49 | #25
Nem láttam, de megtaláltam a párhuzamos univerzumból idecsöppent gonosz ikertestvéred kritikáját, amiben piedesztálra emeli: http://kritikusszemmel.blogspot.com/2009/02/eden-lake-2008.html
Vagy inkább te lennél a gonosz iker? ;)
Vagy inkább te lennél a gonosz iker? ;)
0
VÁLASZ
.::JunKieEQ::. 2010. 08. 16. 23:02 | #23
Velem van a baj, vagy ezek tényleg matiné filmek... ? :) Lehet túl sok láncfűrésszel-kergetőset nézek...
Engem az Éden tó akasztott ki... felháborító a vége... :DDD
Engem az Éden tó akasztott ki... felháborító a vége... :DDD
0
VÁLASZ
...feco... 2010. 08. 16. 21:00 | #16
Mondjuk ez nam a felkavaró, hanem inkább a gusztustalan lista.
Ha igazán felkavaró filmek kellenének rá, akkor azok:
Apocalypto
A Passio
Braveheart
felkavarni nem a gyomrot, hanem a lelket szokás...
Ha igazán felkavaró filmek kellenének rá, akkor azok:
Apocalypto
A Passio
Braveheart
felkavarni nem a gyomrot, hanem a lelket szokás...
-3
VÁLASZ
Tooni 2010. 08. 16. 20:42 | #12
Végigpörgettem a listát gondolatban, számomra mi volt eddig az a film, ami kiverte a biztosítékot. Mazochizmus végignézni, a vége után cselekvésképtelenül tágra nyílt szemmel meredtem üres fejjel magam elé és továbbra sem akartam elhinni, hogy ilyen szörnyűséget kitalál és megvalósít valaki. Szóval a Batman és Robin. Naná, hogy Clooney.
0
VÁLASZ
Tooni 2010. 08. 16. 20:35 | #10
http://www.ize.hu/comments.php?post_id=15959
Ez is hogy felkavarta egyesek nyugalmát!
És mégsincs a listában.
Ez is hogy felkavarta egyesek nyugalmát!
És mégsincs a listában.
0
VÁLASZ
Ghavin 2010. 08. 16. 20:30 | #9
Nem igazán értem a lista alapvető koncepcióját. "Felkavaró filmek" címszó alatt a szerző idekevert a 70-es évek exploitation filmjeitől kezdve, a 90-es évek pszichodrámáin át, egészen a nagynevű rendezők zavarba ejtő "művészfilmjeikig" bezárólag szinte mindent. A probléma az, hogy a felsorolt alkategóriákból messze jobb filmeket is lehet találni, a Human Centipede, Funny Games és az Ördögűző például nem értem, hogy mi a faszt keres egy ilyen listán, amikor ezerszer jobb alternatívákat lehet találni a Gini Piggu, Devil's Reject és a Poltergeist képében.
0
VÁLASZ
FallenAngel 2010. 08. 16. 20:19 | #8
Az Ordoguzo az egyik kedvencem ... de hianyolok par filmet a listabol, pl : http://www.imdb.com/title/tt0410764/ vagy egy igaz tortenet alapjan keszult film: http://www.imdb.com/title/tt0074102/
0
VÁLASZ
bungle 2010. 08. 16. 20:13 | #7
Hétvégi gyerekmatiné. Kezdd inkább a Guinea Pig japán sorozattal. ;)
http://www.imdb.com/find?s=all&q=gini+piggu
http://www.imdb.com/find?s=all&q=gini+piggu
0
VÁLASZ
kovacslacka 2010. 08. 16. 20:10 | #6
Ez így igaz. Az Empire szokott olyan listákat készíteni, amikhez az olvasókat is bevonják, de ők sem sűrűn. A legtöbb összeállítás 1-2 ember, vagy esetleg a szerkesztők véleménye alapján készül. Attól függetlenül, hogy mindenki mást és mást tenne egy ilyen listába, még lehet érdekes. Na meg akár jó beszédtéma is. :)
0
VÁLASZ
bungle 2010. 08. 16. 19:41 | #2
Pár film talán jobban megállná a helyét első helyezettként... ez pl. nem is szerepel, pedig volna miért:
http://www.imdb.com/title/tt0856288/
http://www.imdb.com/title/tt0856288/
0
VÁLASZ
A pszichológust vernéd meg? :D