Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Ajándékutalvány

Adj ajándékba segítséget!

Két Ösvény Tarot

Napi Tarot üzenetek - Kövesd itt!

Szabadulj meg a negatív energiáktól!

Rendezvényekre kell egy jósda!

Csupán néhány programötlet a 200-ból:

Ismerje meg további ötleteinket! Családi nap, céges rendezvények, privát partyk, bálok? 17 évnyi tapasztalat, megújuló ötletek, ingyenes dekoráció!

Holdnaptár

Szín és reklám - Hogyan befolyásolják a tudatalattidat?

Közzétéve: 2010. 03. 03. Írta: Sáfrány Zsófia Forrás: Ezoterikus.hu
Értékelés
A szemünkkel is vásárolunk. - mondják. Nem hiába! A reklámszakemberek az összes érzékünket meg akarják érinteni, épp ezért tudatosan választják meg a designt és a termékcsomagolás színeit is.
Az élelmiszerszektorban rengeteg meleg színt alkalmaznak. Ha összehasonlítjuk pl. a vezető gyorséttermek logóját, igen sok hasonlóságot fedezhetünk fel! A reklámpszichológusok igen ügyesen hatnak idegrendszerünkre, mégpedig a színek helyes alkalmazásával. A szín ugyanis nagymértékben befolyásolja a design és a csomagolás sikerességét. Rengeteg ilyen sikerszín, mint pl. a Coca-Cola pirosa védett színnek számít, ergo egyetlen másik, hasonló termékkínálatot ajánló cég sem szerepeltetheti a logójában és a csomagolás színeként ezt a kódolást.

A színeknek tehát igen nagy szignálértékkel kell rendelkezniük, hogy az érdeklődést és a figyelmet magukra irányítsák. 

A zöld és sárga színek látványa ingerlően hat az ízlelő idegeinkre. Míg a sárga és piros színek látványától általában étvágyat kapunk, addig a viola és a kék színek ritkán jelennek meg a termékpalettán, hisz ezek épphogy csökkentik az étvágyunkat. A szürke aztán teljesen elveszi a kedvünket a fogyasztástól.

A higiéniai és tisztítószerek szektorában inkább a hideg színek az uralkodóak. A fehér, zöld és kék színekkel általában a tisztaság és a frissesség érzését kötjük össze. Ezekkel a színekkel aztán nemcsak a termékcsomagolás, hanem maga a termék is rendelkezik. Tekintsünk meg tudatosan egy mosópor reklámot pl., ahol leginkább a fehér dominál, mely a tisztaságot szimbolizálja, és némi zölddel, kékkel vagy egy kis pirossal lesz kombinálva.  

Gyakori reklámszínek és asszociációk

Fehér 


tisztaság, ártatlanság, értelem, igazság, érintetlenség, hidegség, könnyű, klinikai környezet, tökéletes 

A fehér-kék színeket pl. szívesen alkalmazzák pártok színeiként. A cigarettareklámokban a fehér-kék általában a light jele, néha a rózsaszín is jellemző, mely a finomság érzetét sugallja.  Tisztítószerek, higiéniai termékek szintén gyakorta alkalmazzák a fehér színt. A fehér termékháttér mindig tényszerű. A fehér csomagolás alapszínt általában pasztellárnyalatokkal egészítik ki, mint a rózsaszín, türkiz. 

Sárga 

fény, napsütés, virág, világosság, vidámság, barátságosság, ragyogás, optimizmus, érett, meleg, friss, nyugtalan, ideges   

Legközelebbi vásárlásunkkor tekintsük meg a termékcsomagolás színeit, hogy hogyan reagálunk rá, és miért érezzük úgy, hogy ez az, amire szükségünk van! Aztán gondoljuk át, hogy valóban szükségünk van-e rá!

Íz-asszociáció: könnyű és savanyú

A sárga a legnagyobb szignálértékkel bíró szín, mely pozitív energiát sugároz, és nagy figyelemre összpontosítja érzékeinket. A sárga színeket vidám, nyugalmas hangulat megteremtéséhez használják. Pl. a margarincsomagolás színkombinációiban is gyakorta megjelennek a színek A reklámokban is egy nagy család jelenik meg általában, akik a napsütötte asztalnál ülnek és a sárgás margarinos dobozból kenyeret kennek. A sárga alapvetően az érett gyümölcsöket és a létfontosságú búzatermékeket juttatja eszünkbe.  Szinte az összes tésztát forgalmazó cég megjeleníti logójában az aranysárga színt, melynek reklámjában jellemző a kék háttér, mely még tündöklőbbé teszi a sárga vidámságát és élettől duzzadó jellegét.  Jellemzőek a sárga színű és csomagolású édességek és a citrus frissességével tisztító szerek. A sárga szín szintén uralkodó a naptejek szektorában is. 

Narancs 

melegség, napnyugta, tűz, erotika, termékenység, aktivitás, melegség, érettség, fiatalság, szenvedély, vidámság, életigenlés

Íz-asszociáció: melegség és melegszívűség


A narancsszínt gyakorta használják a melegség és érettség szimbolizálásaként, ezért szívesen alkalmazzák pl. kékkel az élelmiszerek csomagolásán, hogyha a kék szigorúságát igyekeznek enyhíteni. 

Piros

energia, szeretet, szenvedély, kedv, erotika, tűz, erő, akarat, bátorság, győzelem, nehéz, erős, hatásosság, temperamentum, feltűnő

Íz-asszociáció: édes, nagyon csípős, fűszeres

A piros figyelemfelkeltő, segíti az ellenállhatatlanságot, egy termék erőtől duzzadó, megbízható voltát. Egészséget, energiát, teljesítményt sugároz. Fokozza az étvágyat a szerelmi étvággyal egyetemben, ezért gyakori a piros rúzs, piros autó kombinációja. Rámenősségéből kifolyólag nem mindenkire hat csábítóan, mint a visszafogott kék. A pirosat gyakran kombinálják más színekkel, hogy a termék hatásosságát alátámasszák.  Ne feledjük el a legeslegpirosabb terméket, mely már évek óta az egész világot magához vonzza, a Coca-Colát! 

Rózsaszín

tisztaság, finomság, testi-lelki egészség, szégyenlősség, csend, érzékenység, érzékiség, anyáskodás

Íz-asszociáció: könnyű, édesen finom.

További asszociációk: balett, fehérnemű, tavaszi virágok, kozmetika. A testápolás és a babapaletta termékei előszeretettel alkalmazzák ezt a visszafogott színt, mely épphogy a termék agresszió nélküliségét fejezi ki. A gyógyszerek is általában pasztellszínben sorakoznak a gyógyszertárban, gyakorta maguk a tabletták is hasonló színűek. A kozmetika, lévén inkább a nők reszortja még mindig, érzékeny színével hódít. 

Lila

spiritualizmus, vallás, ünnepélyesség, misztikusság, mélység, erő, mágia, titok, egyedi, statikus, parázsló

Íz-asszociáció: édes, szívmelengető

A lilával egykor leginkább a vallás és az emancipáció hullámai voltak összeköttetésben.  Nemrégiben azonban áttörést hozott egy lila tehénnel csábító csokoládéreklám, mely mint a legédesebb csábítás hat azóta is a világ érzékeire. Ennek köszönhetően leginkább az édességek szektorát uralja eme színárnyalat. 

Kék

csend, messzeség, mélység, passzivitás, frissesség, hidegség, hűség, vágy, biztonság, komolyság, végtelenség, technika, harmonikus

Íz-asszociáció: édes, könnyű, illattalan

A tejtermékek sajátja a kék szín, mely annak frissességét hivatott kifejezni. Más fagyasztott termékek csomagolásán is fellelhetjük ezt az árnyalatot, mely azt mutatja, hogy az étel friss, hideg és tiszta. A különféle mentolos cukrok is jellemzően kék árnyalatúak, hisz felfrissítenek minket. A régi kozmetikai termékek, melyeket mindenki ismert nagyszüleink korában is, általában kék színűek voltak. Ezen termékek azóta sem változtattak a fehér-kék színkombinációikon.  A bankok és biztosítók a bizalom érzetét kék színekkel biztosítják a kuncsaftok számára. A kék-arany kombinációja királyi hangulatot sugall, a különleges termékek sajátja, mint pl. a kaviár. 

Zöld

Frissesség, remény, hallhatatlanság, ropogós, passzív, eltökéltség, természetesség, felfrissülés, csendes, harmonikus, életöröm, növekedés, természet, élet, béke, szimpátia, elégedettség

Íz-asszociáció: hideg, savanyú, lédús

A bankok szeretik magukhoz kötni az embereket a szimpátia színével. A bio- és ökomozgalmak is zöld színükkel hirdetik az egészséget és a természetet.  A zöld színt gyakorta használják az élelmiszerszektorban, de jellemzően a diétás- és biotermékeknél. Ez a környezetvédelmet és az allergén-mentességet hirdeti.  A tisztítószereknél szintén a környezetvédő termékek szeretik ezt az árnyalatot. A mosóporok csomagolásán általában a fehér és a piros környezetében szerepel, mely a környezettudatosság mellett azért biztosítja a hatásosságot is. 

Barna

bőr, fa, anyaföld, száraz, nehéz, szolid, erős, meleg, alkalmazkodó, unalmas, kényelmes, egyszerű

Íz-asszociáció: erőteljes, szaftos

A barna teljes mértékben szuggerálja az étvágyunkat egy igazán tartalmas ételhez. Tipikusan a bőr-, cigaretta-, kávétermékek sajátja ez a szín. 

Fekete

éjszaka, erotika, visszafogottság, erő, tudattalan mélység, tiltott, nemes, elegáns, tényszerű

A fekete szívesen alkalmazott a biztonsági cégek logójában és ruházatukban is.  Az igen nemes és értékes kozmetikai cégek is előtérbe helyezik a fekete színt, mely szinte kétszeresére növeli a termék valódi értékét.  Az arany, ezüst színekkel való kombináció még inkább az értéknövelésre hivatott.
Forrás: Ezoterikus.hu