Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Ám emiatt nem lesz érdemes taktikailag átütemezni a tankolást. ","shortLead":"Ám emiatt nem lesz érdemes taktikailag átütemezni a tankolást. ","id":"20240503_hetfon-is-csokkenek-az-uzemanyagarak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f.jpg","index":0,"item":"ec28206c-6731-40e3-8a1e-4eb9f1774af0","keywords":null,"link":"/cegauto/20240503_hetfon-is-csokkenek-az-uzemanyagarak","timestamp":"2024. május. 03. 19:12","title":"Alig lehet már követni, de hétfőn megint változnak az üzemanyagárak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"821041a4-f2c4-4bcf-bd57-e684830c4d96","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Nem úgy tűnik, hogy az e-cigi jobb lenne a hagyományos dohánytermékeknél: most éppen veszélyes anyagokat találtak azok vizeletében, akik rendszeresen szívnak e-cigarettát.","shortLead":"Nem úgy tűnik, hogy az e-cigi jobb lenne a hagyományos dohánytermékeknél: most éppen veszélyes anyagokat találtak azok...","id":"20240502_e-cigaretta-veszely-nehezfemek-olom-uranium-kimutatasa-vizeletben-fiatalok-tindezserek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/821041a4-f2c4-4bcf-bd57-e684830c4d96.jpg","index":0,"item":"d0f5f9e6-5759-45b7-b7b4-e3a65be3812d","keywords":null,"link":"/tudomany/20240502_e-cigaretta-veszely-nehezfemek-olom-uranium-kimutatasa-vizeletben-fiatalok-tindezserek","timestamp":"2024. május. 02. 08:03","title":"E-cigit szív? Akkor erről tudjon: „aggasztó mennyiségű” ólmot és uránt találtak az e-cigizők vizeletében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"277d0d04-e593-4bdc-8432-dce258c94f0c","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Sokkal több pénz érkezik be az országba, mint amennyiért külföldi árukat veszünk, de a változás egyik fő oka az, hogy kevesebb pénz maradt külföldi termékeket behozni.","shortLead":"Sokkal több pénz érkezik be az országba, mint amennyiért külföldi árukat veszünk, de a változás egyik fő oka az...","id":"20240502_hiaba-adnak-el-egyre-kevesebb-magyar-arut-kulfoldon-oriasi-rekordot-dontott-a-kulkereskedelmunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/277d0d04-e593-4bdc-8432-dce258c94f0c.jpg","index":0,"item":"2d3b87a4-a1a0-4e48-a505-0b1c4c0f41bf","keywords":null,"link":"/kkv/20240502_hiaba-adnak-el-egyre-kevesebb-magyar-arut-kulfoldon-oriasi-rekordot-dontott-a-kulkereskedelmunk","timestamp":"2024. május. 02. 08:58","title":"Hiába adnak el egyre kevesebb magyar árut külföldön, óriási rekordot döntött a külkereskedelmünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da21defa-8baf-4ada-8b80-51f7ac99477c","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Míg az okostelefon-piacon 10 százalékkal nőttek a globális eladások, az iPhone esetében ugyanennyivel csökkentek.","shortLead":"Míg az okostelefon-piacon 10 százalékkal nőttek a globális eladások, az iPhone esetében ugyanennyivel csökkentek.","id":"20240503_iphone-eladasok-apple-elso-negyedev-2024","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da21defa-8baf-4ada-8b80-51f7ac99477c.jpg","index":0,"item":"2a515ad4-eeb2-4f3c-9f36-6df8ac5719f6","keywords":null,"link":"/kkv/20240503_iphone-eladasok-apple-elso-negyedev-2024","timestamp":"2024. május. 03. 11:11","title":"Szinte mindenhol bezuhantak az iPhone-eladások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8692f9cb-fa05-4053-b55c-6e0e4c3bd2f6","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"A 64–75 éves korosztályban száz nyugdíjasból tíz dolgozik, a kormány szerint ez a „munkavállalást támogató politikájának” köszönhető. Nagy Márton miniszter 2030-ra 300 ezer fővel növelné a foglalkoztatottak összlétszámát – az EU-nak beadott konvergenciaprogram előrejelzése szerint ez irreális célkitűzés.","shortLead":"A 64–75 éves korosztályban száz nyugdíjasból tíz dolgozik, a kormány szerint ez a „munkavállalást támogató...","id":"20240503_a-kormany-nagyon-buszke-ra-hogy-itt-dolgozik-a-legtobb-nyugdijas-a-v4-csoportban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8692f9cb-fa05-4053-b55c-6e0e4c3bd2f6.jpg","index":0,"item":"50b54c38-cbd7-49a7-b1b7-a4561ffe096b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20240503_a-kormany-nagyon-buszke-ra-hogy-itt-dolgozik-a-legtobb-nyugdijas-a-v4-csoportban","timestamp":"2024. május. 03. 05:24","title":"A kormány nagyon büszke rá, hogy itt dolgozik a legtöbb nyugdíjas a V4-országok közül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"848ac1c9-6cf1-4f5b-a4c6-488310869e06","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A videójátékosok körében vannak, akik előszeretettel jutnak előnyre némi csalás által. Ezt a vágyat használja ki egy ravasz átverés, amely veszélyes trójai vírust juttat a gyanútlan játékos eszközére.","shortLead":"A videójátékosok körében vannak, akik előszeretettel jutnak előnyre némi csalás által. Ezt a vágyat használja ki...","id":"20240503_cheatlab-ingyenes-program-videojatek-csalas-cheat-trojai-virus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/848ac1c9-6cf1-4f5b-a4c6-488310869e06.jpg","index":0,"item":"bbbd627c-a7f2-4103-891e-340dee203b4a","keywords":null,"link":"/tudomany/20240503_cheatlab-ingyenes-program-videojatek-csalas-cheat-trojai-virus","timestamp":"2024. május. 03. 12:03","title":"Ingyen is van, csalni is lehet vele – de pórul járhat, aki kipróbálja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c21a27b-4726-42f0-b808-69588133720a","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"„Mi ugyanazokkal a traumákkal küzdöttünk meg, mint bárki más, csak nekünk van a kezünkben egy eszköz, a zene, amivel ki tudjuk magunkat fejezni” – magyarázza a zenekar frontembere a most megjelent Semmi című albumuk előzményeiről. Miért nem feltétlenül negatív fogalom a semmi? Hogy vágta ki a köztévé egy koncertfelvételből a kényes beszólásokat? Miért nehéz a szövegen változtatni? Interjú az Elefánt háromötödével, Szendrői Csabával, Tóth Andrással és Németh Szabolccsal.<strong> </strong>","shortLead":"„Mi ugyanazokkal a traumákkal küzdöttünk meg, mint bárki más, csak nekünk van a kezünkben egy eszköz, a zene, amivel ki...","id":"20240503_elefant-zenekar-album-semmi-szendroi-csaba-toth-andras-nemeth-szabolcs-cenzura","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c21a27b-4726-42f0-b808-69588133720a.jpg","index":0,"item":"a4ce4e24-cd48-4910-9856-7dadf8a9b88a","keywords":null,"link":"/kultura/20240503_elefant-zenekar-album-semmi-szendroi-csaba-toth-andras-nemeth-szabolcs-cenzura","timestamp":"2024. május. 03. 19:45","title":"„Mondták, hogy ne politizáljunk, én meg, hogy oké, fogd meg a söröm” – Elefánt-interjú","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dafbe1cc-b80a-4d62-af62-e616a66e2940","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 2022-es országgyűlési választásokon indult a MEMO jelöltjeként, most választás rendje elleni bűntett miatt 400 ezer forint pénzbüntetést kapott. A vádirat szerint pontatlan adatok és hamis kézjegyek szerepeltek az ajánlóíveken.","shortLead":"A 2022-es országgyűlési választásokon indult a MEMO jelöltjeként, most választás rendje elleni bűntett miatt 400 ezer...","id":"20240502_megoldas-mozgalom-alairas-hamisitas-birosag-orszaggyulesi-valasztas-2022","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dafbe1cc-b80a-4d62-af62-e616a66e2940.jpg","index":0,"item":"283ec483-5e2a-4e14-9d7f-f35d4c0ae027","keywords":null,"link":"/itthon/20240502_megoldas-mozgalom-alairas-hamisitas-birosag-orszaggyulesi-valasztas-2022","timestamp":"2024. május. 02. 05:47","title":"Pénzbüntetést kapott a Gattyán-párt aláírás-hamisító jelöltje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Felavatta új cégközpontját az Antro Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó Kht. A cég az Őrségben fejleszti új, hármas hibridhajtású járművét. Eddig 200 millió forintot fektettek be.
A Solo-Duo fantázianevű járművek minimális tömegüknek és légellenállásuknak köszönhetően a mai autók üzemanyag-szükségletének egyötödével is beérik. Szén-dioxid kibocsátásuk 2,0-3,3 kg/100 kilométer (a mai legkorszerűbb autóké 9-14 kg/100km). A növényi olaj, vagy alkohol elégetésekor pedig csak annyi szén-dioxid szabadul föl, amennyit a növény a fejlődése közben már megkötött az agroenergetikai körfolyamatban. Fontos szempont még, hogy hibridhajtásával dinamizmusa és sebessége egyáltalán nem marad el a többi járműétől, így a közúti forgalomba beilleszkedik.
A fejlesztési koncepció lényege, hogy a világon fellelhető legfrissebb és legperspektivikusabb innovációk felhasználásával létrehozható a mai autók radikálisan új és hatékony alternatívája. Elemei a magnézium ötvözet/karbon-kompozit váz, karbon-kompozit karosszéria és energiaelnyelő struktúrák, polikarbonát üvegezés, agymotoros, energia-visszahasznosító direkt hajtás, több üzemanyagfajtával működő motor-generátor, nagy hatásfokú napcellák és akkumulátorok, LED-világítás, aktív futómű, drive-by-wire vezérlés, synthetic air jet rendszer, mely megoldások a következő évtized elejére tervezett gyártás elindításáig válnak szériaéretté. A koncepció lényeges újdonságait hazai és nemzetközi (PCT) szabadalmi bejelentések védik.
Az autók kihasználtsága, így hatékonysága (statisztikák szerint 1,4 fő/autó, 1:14 hasznos teher/saját tömeg arány) nagyon alacsony. A legmodernebb technikák nyitják meg az utat e probléma orvoslására: a nagy jármű (Duo) tizenöt perc alatt, különösebb szakértelem nélkül szétszerelhető két önálló, teljes értékű kisautóra (Solo), s vissza. Ezáltal családi használatban megoldódik a második autó kérdése is: a hétvégi közös utazásra a hatszemélyes Duo, munkanapokon a két háromszemélyes Solo használható. Az ülések padlóba hajtásával variálható az utas- és csomagtér, a variabilitás azonban nem ér véget: a Solo-hoz kapcsolt egységekkel platós és zárt dobozos kisteherautó, mikrobusz, lakóautó, stb. alakítható ki.
[[ Oldaltörés: Az utasok taposhatnak (Oldaltörés) ]]
A jármű a tetején és hátán lévő napcellákkal tölti az akkumulátorokat, mely energia naponta átlag félórás dinamikus, de kis sebességű haladásra elegendő. Így lakott területen belül csendben, károsanyag-kibocsátás nélkül haladhat. A lakott területen kívüli gyors haladáskor bekapcsolódik a növényi olaj, vagy alkohol üzemű kis motor-generátor, mely a megnövekedő energiaigényt fedezi, s az akkukat tölti fel. Az utastérben a kényelmes lábtartó egyben lineáris taposópedál is. A vezető és utasai bármikor, biztonságos környezetben ülve segíthetnek be a jármű hajtásába. Ez különösen kis sebességnél hatékony, de akár autópálya tempónál is lehetséges. Mindenki pillanatnyi kedve és lehetősége szerint állíthat taposóprogramot. A Solo-Duo minimális tömegének (270–540 kilogramm), alacsony gördülési- és rendkívül kis légellenállásának köszönhetően a mai autók energiaszükségletének egyötödével beéri.
Belsőégésű motorjának teljesítménye 10,0-20,0 kW. Szabvány fogyasztása: Solo 1,5 / Duo 2,0 liter/100 kilométer (napcellás töltéssel). Szén-dioxid kibocsátása 27–36 gramm/kilométer. Hibridhajtásával sebessége a többi járműével egyező, dinamizmusa kiemelkedő, így a közúti forgalomba annak zavarása nélkül illeszkedik – áll a fejlesztő cég sajtóközleményében. A valódi előnyök a fenntartási költségekben jelentkeznek: mai árakon egy 600 kilométere utazás bő tízezer forintos üzemanyag költsége kétezer forint lesz. Minimális teljesítményadó, biztosítási és szerviz-karbantartási díjakkal ez évente több százezer forintos megtakarítást jelent.
Az ütemterv szerint a Solo-Duo alternatív autó szériagyártása a következő évtized elején indul, s a gyártás felfutásával az olcsóbb személyautók árszínvonalán kerül majd piacra.
A Lexus GS 450h, a világ első hibrid prémium szedánja és az első teljes értékű hibrid jármű, amely orrmotoros építést kombinál hátsókerék hajtással a sportos menetteljesítmények biztosítása érdekében.
Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.
A Saab legújabb fejlesztése, a BioPower motor és a hibrid technológia újszerű kombinációja – a Saab BioPower Hybrid Concept – a British International Motor Show keretében mutatkozott be július 20. és 30-a között Londonban.
Nem mindenki örül a hangtalanul suhanó hibrid (benzines-elektromos üzemű) autók térnyerésének, a vak gyalogosok számára veszélyesebbé válik a közlekedés miattuk - hívta fel a figyelmet a The Wall Street Journal című amerikai lap.
A japán Toyota autógyár kedden bejelentette, hogy hibridautóinak számát megkétszerezi és 2010-tól ilyen modelljeiből már évi egy millió darabot szeretne eladni. Hibridekből a Toyota 235 ezret értékesített tavaly.
Megkezdte közúti szereplését az első amerikai hibrid-dízel teherautó, amely a tervezők szerint 60-70 százalékkal kevesebb dízelolajt fogyaszt, mint hagyományos meghajtású társai, s a széndioxid-kibocsátása is 40 százalékkal alacsonyabb.
Sir Roger Moore, az UNICEF rangidős jószolgálati nagykövete felesége társaságában az első magyarországi UNICEF-bálra érkezett hazánkba. Négynapos itt tartózkodásuk során a világ első benzin-elektromos hibrid prémium szedánja, egy Lexus GS 450h áll Sir Roger és Lady Christina személyes rendelkezésére.
Hogy vágta ki a köztévé egy koncertfelvételből a kényes beszólásokat? Miért nehéz a szövegen változtatni? Interjú az Elefánt háromötödével, Szendrői Csabával, Tóth Andrással és Németh Szabolccsal.