Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
Laci 2008. 09. 19. 22:48 | #47
Én hívő családból származó ateista vagyok. Olvasd el még egyszer, figyelmesen, amit (nem is én) írtam (csak ide másoltam), amivel viszont teljes mértékben egyet értek. Ugyan csak találomra kiragadott idézetek a könyvből, de nem véletlenül kiragadottak. Megéri elolvasni az EGÉSZ könyvet! Persze, aki eleve elutasító, azt mondja: "Apage satanas!" (ávozz tőlem sátán).
Mindenkit érdekel a mikro- makro- mega- stb. világ. Már hogyne! Ezért olvasni kell(ene). Innen is, onnan is. Aztán van az embernek saját feje is ami után menjen.
Akár így, akár úgy, CSAK 2 eset lehetséges: Hinni, vagy nem hinni.
Előzmény: ztomika (46) 0 VÁLASZ
ztomika 2008. 09. 19. 22:12 | #46
Én is hosszászólok már ennyi "okos" ember "okos" hozzászólásához...
1. Szerintem nem léteznek földönkívüliek. Ha léteznének, akkor honnan lennének (sajnos evolucionista elméleteket nem fogadok el, mert a fizika/kémia/biológia sok-sok törvényének ellentmond. Én inkább hiszek a tudománynak. Szóval kreacionista elméleteket várok, ha tud valaki.). Külömben hány és hány olyan bolygót vizsgáltak, ahol azt gondolták, hogy életet lelnek. És még 1-en se tudták bebizonyítani, hogy léteznének. Még a NASAban dolgozó szakembereknek sem mindegyike hiszi, hogy léteznének. (Találkoztam is egyel, de ez hosszú történet)
2. Találkozni velük elég nehezen fogunk, mert ha ÉLŐ lények, akkor hogy egy pár fényévet megtegyenek, mennyi idő is kellene? 0km/h-ról indul, és nem szabad nagy gyorsulást számolni (az emberi szervezet sem bírja, de vegyük úgy, hogy az övék jobb, de úgy is évekbe telne, míg a fénysebességet elérik). Tehát az esély igen csekély erre.
Arra pedig, hogy Isten létezik-e vagy nem, mindenkinek maga kell eldöntse, hogy mi a válasz. De mielőtt megtagadná valaki gondolkodjon egy jobb dologról, amivel meg lehet magyarázni annyi mindent.
Laci hozzászólásához pedig:
Ha Isten maga végtelen, nincs kezdete, nincs vége, akkor hogyne tudna egy akkora világot teremteni, ami végtelen nagy. Isten mindenható. Nincs szüksége, hogy megszülessen, mert örökké létezik (nincs idő), tehát nem hal meg. Erre a tulajdonságára alapozva, nincs hogy illetve hogy miért teremtsen olyan valamit/valakit, aki őt megteremteni.
Nekem ez a véleményem. De ha valaki más véleményen van, gondolja meg, hogy megáll-e az ő véleménye...
Kiscsuri
Kiscsuri 2008. 09. 13. 11:59 | #45
Igen ez a sejtes élőlényes dolog is durva...Már a "Men in BLACK" is célozgatott rá:)->mi->föld->tejút->világ->üveggolyó->vm-lyen lények golyóznak :D
Kiscsuri
Kiscsuri 2008. 09. 13. 11:57 | #44
Uh...:D
Laci 2008. 09. 04. 12:14 | #43
Ha már Isten szóba jött: http://www.mek.oszk.hu/05200/05266/index.phtml
Akit érdekel a téma és nincs ideje elolvasni több könyvtárnyi (többnyire ködös) zagyvaságot, annak melegen ajánlom. Tömör, érthető, logikusan megfogalmazott szintézist kapunk a "Hinni vagy nem hinni?" kérdésről ehez a szerző is hozzáadott 1-2 érdekes gondolatot a saját kútfejéből. Én most csak néhány gondolatot emelnék ide, találomra:

> ... Ki az aki megteremtette a "végtelenséget"?! És ez nem ostoba gúnyolódó kérdés, hanem arra mutat rá, hogy minden olyan eszmefuttatás, amit a filozófusok szívesen neveznek "a priori"-nak, meg amibe belekeverik az olyasféle szavakat hogy "abszolútum", "végtelen", "tökéletesség", ezek tulajdonképpen csak játékok a szavakkal, semmi más. Arra alkalmasak, hogy megzavarják valakinek a józan eszét, de másra nem. Ugyanis az efféle eszmefuttatások lényege, hogy korrektül nem definiált fogalmakból indulnak ki, majd megpróbálják azt bebeszélni a hallgatóságnak, hogy mert a fogalom létezik, emiatt létezik a fogalom által jelölt tárgy/lény/objektum is, és az épp olyan, amilyennek ők az eszmefuttatásukban lefestették. Eközben felhasználnak egy csomót a "Csalárd érvelési technikákból" is - megengedem nem okvetlenül rossz szándékból, de esetleg önmagukat is megtévesztve. Más efféle elgondolkodtató kérdések Isten "mindenható" voltáról: - Tud-e Isten magának Teremtőt teremteni? (Tehát olyan lényt, aki őt magát megteremtette). Tud-e Isten olyan Istent teremteni, akinek a hatalma az övével megegyezik? (Ha erre a válasz igen, kérdezzük meg, hogy vita esetén melyik Isten akarata győzedelmeskedik). Végül talán a legelgondolkodtatóbb, ami lehet hogy az én leleményem, mert másutt még nem hallottam: Isten nem lehet mindenható, mert azt mondják róla a hívők, hogy öröktől fogva létezik, márpedig ha ez így igaz, akkor van ám néhány dolog amire biztosan nem képes: nem képes önmagát megteremteni; nem képes megszületni (tehát arra hogy a nemlét állapotából a létezés állapotába emelkedjék, és nem arra hogy mint Krisztus, az emberek világába beleszülessék), továbbá kérdéses, hogy képes-e mindörökre meghalni!
Ha ellenben KÉPES isten arra, hogy mindörökre meghaljon (öngyilkos legyen), akkor mi a biztosíték rá, hogy Isten, ha valaha volt is, de mostanában is él/létezik még?! <
...
> ... a problémát csak úgy tudjuk feloldani, ha valahogy úgy képzeljük el a Világot és Istent, hogy van egy nagy valami, mondjuk egy roppant gömb, ez az, amit Világnak nevezünk, az ebben lakó lények ebből nem tudnak kijönni, de ezen kívül ott trónol Isten!
Igen ám, de ez esetben azt a Világot, ami fölött Isten uralkodik, nevezhetjük akár "Kisvilágnak" is, s azt, amiben ez a Kisvilág van, s amiben Isten is van, az a - mondjuk - "Nagyvilág"! Így már működhet a dolog, mondhatjuk hogy létezik holmi Isten, aki a "Kisvilágot" teremtette, igen ám, de akkor ki teremtette a "Nagyvilágot", beleértve Istent is?! Vagyis megintcsak ott tartunk, hogy Isten létezésének feltételezése semmit nem magyaráz meg, legfeljebb egy szinttel távolabb tolja a megmagyarázhatatlanság tartományát! <
konvejor 2008. 09. 04. 10:20 | #42
Igen igen, végül is ez az ága a feltételezéseknek sem hülyeség, pont azért mert kitudja. De ha már az Isten téma szóba jött akkor megkell említeni Einstein és tudóstársai felfedezéseit a fizikában és a quantum fizikában, mert amiket ők felfedeztek a részecskék tulajdonságairól és kölcsönhatásaikról az sok megmagyarázatlan dologra adhat választ, amire általában rámondjuk, hogy parajelenség. Vagy akár ennek a nagy dolognak a működését jelenti. Mindenesetre a világon erre vagyok a legkíváncsibb, hogy miez az egész itt, meg persze a lottószámokra. Nem hiába szokták az ezzel foglalkozók emlegetni a palánta elméletet, miszerint az univerzum más élőlényeihez képest akár olyanok is lehetünk összetettségben , mint az ember egy palántához képest. Na és akkor ha a benne élő lények ennyire fejlettek lehetnek akkor ez a valami ha tényleg nem csak egy táguló kő és gázhalmaz hanem egy céltudatos lény akko az milyen lehet. OMG. Dehát a mi gondolkodásunk korlátozott pont annyira mint egy sejtnek a lábujjadban. De azis lehet, hogy az univerzum csak a táptalaj egy tálkában, mi meg a fejlődő baktériumok vagyunk és azért néz ki úgy mint egy szövet mert a fizikai tulajdonságai az elemeknek ilyenre formálnak mindent. Amúgy ez az egyenlet ismert, azzal csinálják a fraktál képeket.
Előzmény: ismeretlen (39) 0 VÁLASZ
Kiscsuri
Kiscsuri 2008. 09. 01. 18:53 | #41
Az a baj h az emeber agya felsem tudja fogni h mi mennyi itt,hogy smint vannak a dolgok.Rossz érzés de az van h mi "Felsőbbrendü" lények semmik vagyunk.Még pontok sem....Olyan kicsik se vagyunk mint a legkisebb dolog amit felfedeztünk....Van egy holdunk amin álítólag "jártunk" a többi meg elérhetetlen távolságogban van és akkor arról szövünk már teóriákat, hogy hogyan fogjuk elhagyni a földet...Ezzel csak annyi a gond h más ember számára is alkalmas bolygó más csillagrencerekben van.Nem akarok hülyeségeket írni nemtudom hányszor belefér a földünk a napba.NEm is mondok számot...És a mi napunk egy kicsi égitest.Nah most akkor már csak a földön fellelhető nyersanyaghiány miatt is lehetetlen az űrutazás és akkor még nem beszéltem a többiről:fekete lyukak,ürben fellépő távpontok,elegendő hely,étel,sulytalanság miatt fellépő fizikai gondok,meteorok,tömegvonzás,sugárzás,csillagrobbanások stb.Namost ha ezeket sikerülne leküzdenünk akkor is legfeljem eggy olyan csillag körülötti bolygón települhetnénk le mint a mi napunk több milliószorosa tehát 1 szupernova mellet.

Arról meg annyit h szerintem is baromság h nem vagyunk egyedül.Azt elképzelhetőnek tartom h nincs más ilyen "fejlett" lény de h más lények nem élétforma nem létezik kizártnak tartom.Annó még a marson is ol élet.Mielőtt a víz elnem párolgot.Ez már bizonyított.Tehát a mi naprencerünkben is volt más élet.Emúgymeg simán élhetnek melletünk még fejlettem lények mint mi csak egy teljesen más dimenzióban.Ezt most nem fejtem ki bővebben:)
Skatopia 2008. 09. 01. 14:16 | #40
mindenesetre elég dúrva :D
Előzmény: ismeretlen (39) 0 VÁLASZ
ismeretlen 2008. 09. 01. 13:59 | #39
Én szerintem ez az egész egy nagy élő valami, mint ahogy a galaxisok hálózata is pont olyan mint egy szövet, vagy akármi az ember testében, sos szóval ha az egész nagy univerzum egy élő valami, akkor mi annyira számítunk és vagyunk gondolkozó lények az egészhez képest, mint a lábujjam körmének az egyik sejtje, valszeg az is azt hiszi magáról, hogy okos, és egyedül van a világon, néha találkozik a másik sejttel, de közben csak egy kis valami a testemben. Na ilyen a föld is a világmindenséghez képest. Azon se csodálkoznék, ha maga a világmindenség lenne az Isten, nem a keresztény, hanem AZ. hát az agyamban világosan ki szokott rajzolódni ez a gondolatmenet, de így leírva nem a legtutibb az is biztos
Előzmény: konvejor (38) 0 VÁLASZ
konvejor 2008. 09. 01. 11:16 | #38
Tényleg érdekes, hogy egy parányi élőlény vagy bármi felépítésének a formálya él mindenre, még egy ilyen hatalmas valamire is.
Előzmény: Derill (37) 0 VÁLASZ
Derill 2008. 08. 31. 18:56 | #37
I\Q error.
aki átlátja ezt az egészet és lenne kedve beszélgetni róla írjon már, mert én tök szivesen beszélgetnék erről de nemigazán látom át. a távolságokig okés, de aztán mért mutattak egy tüdőt belülről?:D
sai 2008. 08. 31. 18:02 | #36
jah szegények még ide sem jöttek de már kivannak tiltva + közösitve.. csomo tábla IDEGENEKNEK Tilos a belépés, parkolás.. kisgyerek korunkba is már azt tanitják nekünk hogy ne álljunk szóba velük. Ne állj Szóba IDEGENEKKEL.jah és a kocsijukba sem ülhetünk be.. szegények miért jöjjenek ide , ha már most nem csinálhatnak semmit és nem beszél velük senki :P :) :D
Előzmény: mcsoma (35) 0 VÁLASZ
mcsoma 2008. 08. 31. 16:39 | #35
Ha van eszük a földönkívülieknek akkor úgyse jönnek egy ilyen bolygóra :P
Ivanhoo 2008. 08. 31. 15:20 | #34
Kövi kérdésem: És ti annak tartjátok magatokat? (bocsesz, csak kötekedni akartam) :P :D
Előzmény: Szosztar (33) 0 VÁLASZ
Szosztar 2008. 08. 31. 12:05 | #33
Szerintem elég sokára lesz az mire mi találkozunk értelmes lényekkel! Itt a földön is kevés van belőlük.
Előzmény: Tybbah (32) 0 VÁLASZ
Tybbah 2008. 08. 31. 11:50 | #32
honnan veszed hogy olyan sok időbe telne mire ideérnek? :P ne add fel a reményt egy szép napon fogunk találkozni értelmes lényekkel :D:D
Előzmény: feka01 (18) 0 VÁLASZ
Tybbah 2008. 08. 31. 11:48 | #31
látom azért páran tisztában vannak a részecskegyorsítós projekttel :P
Előzmény: Pajti007 (15) 0 VÁLASZ
Tybbah 2008. 08. 31. 11:47 | #30
persze hogy léteznek idegen intelligens létformák ez számomra sosem volt kétség. a kérdés az hogy mi mikor állunk készen hogy megmutassák magukat...
godzsy 2008. 08. 30. 23:54 | #29
bocs a linkért, itt nem működik az img-tag. :(
Előzmény: godzsy (28) 0 VÁLASZ
godzsy 2008. 08. 30. 23:53 | #28
köszi szépen. Utána is nézek a BitGate-en.
[img]http://images.netbag.hu/20080814/00232445666.gif[/img]
Előzmény: cartz (27) 0 VÁLASZ
cartz 2008. 08. 30. 23:06 | #27
7évad 6rész Treehouse of Horror VI
Előzmény: godzsy (26) 0 VÁLASZ
godzsy 2008. 08. 30. 22:09 | #26
OFF:
Lacc!
látom nagy tudora vagy a Simpsons-nak. nem tudod melyik az a rész, amikor Homer egy mátrixon (vagy rácsháló, vagy nem is tudom minek nevezzem..) járkál, majd kiesik a "rendes" világba? és élő kép van, amit kamerával vettek fel és Homer 3Ds személykén járkál a mi világunkban?
Előzmény: Lacc (23) 0 VÁLASZ
shoki 2008. 08. 30. 21:56 | #25
jaja erre gondoltam:D
Előzmény: Lacc (23) 0 VÁLASZ
E.Dé.i.eN.A 2008. 08. 30. 21:43 | #24
Ez nagyon jó, főleg a vége: wooooow!! XDDDDDDDDD
Előzmény: Lacc (23) 0 VÁLASZ
Lacc 2008. 08. 30. 21:27 | #23
Erre gondolsz?
http://www.toxicjunction.com/get.asp?i=V2410
Az egyik legfaszább Simpson intró!!
Előzmény: shoki (22) 0 VÁLASZ
shoki 2008. 08. 30. 20:31 | #22
Más életformát kb olyan lehet felfedezni mint pl egy szobában két porszem egymásnak ütközik, csak a valóságban a szoba nagyobb és porszem meg kisebb.
Másik meg h. manapság is vannak nagy felfedezések, de senkit nem érdekel: látszik h. hidegháborúban a másik legyőzése volt a cél érdekes volt a népnek (ki az első az űrben?...), ma meg épphogy említenek vmit az űrről.

Simpsons-ba volt egy rész: ahol távolodik a kamera egy hajszál-Homer-család-ház-város-Föld-Galaxis-tejútrendszer...végül ezek összeállnak sejtekké majd újra Homer hajszála majd Homer. Lehet ilyen lesz végül:D
Bokorur 2008. 08. 30. 20:25 | #21
Szerintem van idegen élet a földön kívül, és azt is hogy értelemmel rendelkező életforma(ák).De az biztos hogy a földön nem jártak.Vagy akkor mégsem értelemmel rendelkezők:D
Belkar 2008. 08. 30. 19:48 | #20
Ebben nagyon tévedsz. Az egyértelmű hogy soha senki legyen az akármilyen értelmes életforma nem fogja teljesen felfedezni a világegyetemet mert azt lehetetlen lenne megcsinálni hiszen (állítólag) folyamatosan tágul. De ha belegondolsz hogy a mi naprendszerünkben 9(vagy csak 8?) bolygó és jó sok hold van és ebből mindössze még csak egy holdat fedeztünk fel(és azt sem teljesen csak egy részét) elég nagy a valószínűsége annak hogy találhatunk idegen életformára utaló nyomokat. Sok esélyt látok arra hogy a ma született gyerekek közül páran meg fogják azt a napot élni amikor ez a felfedezés megtörténik vagy talán közülünk is ha sokáig élünk... Hiszen ha belegondolunk nagyon sok bizonyíték van arra hogy az emberiség útját már a kezdetektől megfigyelték és egyengették persze ezek nem megdönthetetlen bizonyítékok de elgondolkodtatóak mindenképp...
Előzmény: feka01 (18) 0 VÁLASZ
Balázs 2008. 08. 30. 19:42 | #19
én eddig se mondtam;)
feka01 2008. 08. 30. 17:50 | #18
Ez egy tökéletes példa arra, hogy soha a büdös életben nem találkozunk idegen fajjal vagy mondhatnám, hogy nem találkozunk földön kívüli életformával. Legalábbis értelmessel (űrhajókban) biztos nem. És nem azért, mert ők nem kíváncsiak vagy nem keresgélnek. Hanem, mert olyan qrva sok galaxis és megannyi bolygó van, hogy biztos nem találnak ránk. Mi meg aztán.... :S Hogy miért mondom ezt? Az ember -mint olyan- kipusztul addigra, mire ideérnének. Nekünk nincs ennyi időnk. 2-3 millió év a világegyetemhez... mi az?
Ez a kisvideó szakított el a utolsó reményemtől is.. :(
Brigetius 2008. 08. 30. 17:32 | #17
1 MPC/h -ig tudtam követni utána már csak annyi maradt meg bennem, hogy több galaxis van mint ahány ember él a Földön.
Home sweet home Milkyway! :D
E.Dé.i.eN.A 2008. 08. 30. 17:08 | #16
ezt én soha nem értettem, számomra mindig is magas volt ez az egész téma..... Szerintem soha nem fogom megérteni, hogy mi hogy működig az univerzumban. Véleményem szerint mi emberek nagyon kicsik vagyunk, hogy felfogjuk a világ nagyságát.
Pajti007 2008. 08. 30. 17:08 | #15
Na majd szeptember 10-én mindent megtudunk.. :D
Kampec 2008. 08. 30. 16:00 | #14
jaja...rossz a modell, mert az univerzum lapos :D (ha már egyesek szerint a Föld is lapos, miért ne?) xD
és szerintem egyedül vagyunk...nem láttam senki mást :D
polgarobi 2008. 08. 30. 15:49 | #13
túl nagy ahhoz (hiszen végtelen(ezt valahogy nem tudjuk elképzelni)), hogy csak mi (ez is mekkora nagyképűség, hiszen van még néhány faj a földön)létezzünk benne.
sahinel 2008. 08. 30. 15:32 | #12
Szerinted miért így beszéltünk róla? sokan vallásos meggyőződésből, vagy csak IQ hiányból elutasítanak minden ilyen dolgot. Pl nincs rajtunk kívül más a világmindenségben, illetve a kormányok hazugsága az egéssz. Értelmes ember aki halott már pár dologról a szappanoperákon kívül azok tudják ezt.
Előzmény: milerik (11) 0 VÁLASZ
milerik 2008. 08. 30. 14:51 | #11
hmm, kicsit emelkedetebb színvonalú beszélgetést vártam itt . . . de legalább megnéztétek ,ez is valami, nagyon kikerült ez mostanság a köztudatból ,sajnos x(
spider86 2008. 08. 30. 14:11 | #10
ezt a tavalyi osztálykiránduláson csináltuk... én is ott vagyok a csoportképen a jobb felső sarokban:)
gvereb1 2008. 08. 30. 13:46 | #9
jaja, csak pink floyd szól milliárd fényévekre
Attila 2008. 08. 30. 13:33 | #8
És kint az űrben standaradan PInk Floyd szól? Mert akkor elég fless lehet az űrutazás:)
Belkar 2008. 08. 30. 13:28 | #7
igen és a földet az amerikai zsidó vezetők megbízásából az arab terrorista vezetők teremtették hogy megszívassanak minket...
Előzmény: sahinel (4) 0 VÁLASZ
ibor90 2008. 08. 30. 13:25 | #6
csak szeretnétek! >)
Előzmény: Drawen (5) 0 VÁLASZ
Drawen 2008. 08. 30. 13:12 | #5
Egyedül vagyunk az Univerzumban.:P
sahinel 2008. 08. 30. 13:06 | #4
igázából a kormányok és bizonyos emberek ferdítenek, és hazudnak nekünk. Csak a föld létezik és az is korong alakú, és elefántok tartják a hátukon, és az elefántok egy nagy gigantikus teknős hátán állnak:D
http://en.wikipedia.org/wiki/Discworld
anon 2008. 08. 30. 12:55 | #3
Ezt már láttam egyszer. Nagyon durva...
kotkoda 2008. 08. 30. 12:51 | #2
lokko! sasolj jobban,igenis ott vannak! Jól kivehetők a képen:D

lokko 2008. 08. 30. 12:41 | #1
én nem látok idegeneket ebben a szivacsban ...