A kevlárt a Márklárok gyártják, a Márklár bolygón, a Márklár gyárban, Márklárból, a Márklár cégtől liszenszelt Márklár szabvány szerinti Márklár eljárással. XD
		 - Az amerikai Delta 7 Sports vállalat Arantix váza szénszál és kevlár keverékéből készített nyitott, térhálós cső.
			bandee1219			2008. 01. 29. 11:24 | #25
		
		
			
				0
							VÁLASZ
		
	
			bandee1219			2008. 01. 29. 11:03 | #24
		
		De ez csak egy váz, amiből van rengetag színű és rengeteg formájú, ez meg ilyen rácsos, ha nem tetszik valakinek, nem veszi meg. Nem értem, mit kell ezen megérteni, értelmét látni. Oo
		
			
				0
							VÁLASZ
		
	
			Winston			2008. 01. 17. 09:50 | #20
		
		Maradok a jó öreg kemping cangáknál:D Azok még biciklik. Azokat még tekerni kellett. Nem mint manapság... Manapság némely canga árából egy fasza ahasznált autót lehet venni, és magát hajtja miközben elfingja a himnuszt és hotdog-ot gyárt, hogy ne éhezz meg!
Szal kemping for evör. Szar is otromba is nehéz is de nosztalgia ennyit megér!
		Szal kemping for evör. Szar is otromba is nehéz is de nosztalgia ennyit megér!
			
				0
							VÁLASZ
		
	
			Unitra			2008. 01. 17. 07:23 | #19
		
		Sziasztok,
elég ronda egy förmedvény, de biztos jó. Amúgy a súlyától meg nem kell hasraesni, annyival nem könnyebb, hogy megérje az árát. Bár a kerékpársportban minden megspórolt gramm súlyos pénzkötegekben mérhető. Én attól tartok, hogy ha erős is ez a váz, nem hiszem, hogy külső behatásokkal szemben annyira ellenálló lenne, mint egy hagyományos cső keresztmetszetű. Gondolok itt arra, ami egy bringa életében elég gyakori, pl. elborul, és a felső vázcsövet középen elkapja egy valami, ami kiáll a földből. Érdekes lehet. Nincs felület, ami szétosztaná az ütés erejét, és lehet, hogy behányna ettől a váz. Nem tudom. Amúgy meg azért sem tetszik, mert kevlár van benne, amit már régen nem használnak szívesen, ugyanis elég környezetszennyező anyag, mind az előállítása, mind pedig a későbbi élete során. Nem mintha a karbonszálas cucc jobb lenne ilyen szempontból, az is gusztustalan szennyező, főleg gyártáskor...
Unitra
		elég ronda egy förmedvény, de biztos jó. Amúgy a súlyától meg nem kell hasraesni, annyival nem könnyebb, hogy megérje az árát. Bár a kerékpársportban minden megspórolt gramm súlyos pénzkötegekben mérhető. Én attól tartok, hogy ha erős is ez a váz, nem hiszem, hogy külső behatásokkal szemben annyira ellenálló lenne, mint egy hagyományos cső keresztmetszetű. Gondolok itt arra, ami egy bringa életében elég gyakori, pl. elborul, és a felső vázcsövet középen elkapja egy valami, ami kiáll a földből. Érdekes lehet. Nincs felület, ami szétosztaná az ütés erejét, és lehet, hogy behányna ettől a váz. Nem tudom. Amúgy meg azért sem tetszik, mert kevlár van benne, amit már régen nem használnak szívesen, ugyanis elég környezetszennyező anyag, mind az előállítása, mind pedig a későbbi élete során. Nem mintha a karbonszálas cucc jobb lenne ilyen szempontból, az is gusztustalan szennyező, főleg gyártáskor...
Unitra
			
				0
							VÁLASZ
		
	
			Burdisgarage			2008. 01. 16. 19:29 | #14
		
		Kicsit hozzáér a lába a frankó vázhoz és kiderül milyen pompás szeletelőnek (reszelőnek) is. Ne vicceljünk már, XC-sek azért mennek terepre is, ez telemegy a felhordott sárral és egyből +3kg. A légellenállása meg külön megér egy misét, nem azért borotválják a lábukról a szőrt, hogy a vázban keringjen a levegő és cipelni sem lehet egy leányálom.
		
			
				0
							VÁLASZ
		
	
			MAGura			2008. 01. 16. 18:41 | #13
		
		Egyébként a cél ezzel valószínüleg egy minden eddiginél könnyebb XC váz. 2,75lbs ha jól számolom olyan 900gr. Az egy XC váznál igencsak jónak számít. Egy 900gr-os XC alu vázra én konkrétan rá sem mernék ülni. Ha ez nem törik szarrá egy komolyabb igénybevételnél, akkor biztosan lesz kereslet rá.  
		
			
				0
							VÁLASZ
		
	
			Bazsee			2008. 01. 16. 16:50 | #5
		
		Én azt nézem hogy micsoda mérnöki munka! Nem semmi, le a kalappa, nem semmi egy ilyet összerakni. Az Audinak volt hasonló munkája, terveztek olyan felnit amire csak egy vékony gumiréteg kell, maga a felni egy rácsos szerkezet. így nem kell a levegőnyomással foglalkozni, nincs defekt, durrdefekt. Szóval sztem jó dolgok ezek.
		
			
				0
							VÁLASZ
		
	
			Errtu			2008. 01. 16. 16:48 | #4
		
		Próbáld meg ne azt nézni, hogy ez "csak" egy bringa.
Próbáld meg azt nézni, hogy milyen anyagból készült, és hogy azt az élet más területein is fel lehet majd használni.
Gondolom egy F1-es kocsit kissé drágább móka lett volna csinálni belőle, ezért maradtak a montinál. :)
		Próbáld meg azt nézni, hogy milyen anyagból készült, és hogy azt az élet más területein is fel lehet majd használni.
Gondolom egy F1-es kocsit kissé drágább móka lett volna csinálni belőle, ezért maradtak a montinál. :)
			
				0
							VÁLASZ
		
	












Ez egy elég érdekes kijelentés, ha nincs felület, akkor mit ér ütés? Oo
Amúgy a hidak v. az épületek is ilyen vázszerkezetűek és én jobban hiszek a mérnököknek, mint neked, gondolom nem csinálják direkt rosszra őket... És amit ipar gyárt, az szennyezi a környezetet, mondj olyat, amit nem ipar gyárt...