Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
ivivan 2015. 02. 22. 08:47 | #24
"De egy lépésenkénti átállással ez kiküszöbölhető lenne."

Boldog lehetsz, mert pontosan ez fog történni. A mostani 30-as korosztály már nem vagy alig fog állami nyugdíjat kapni.

"Egyszerűen csak meg kell nézni visszamenőleg h ki mennyi nyugdíjjárulékot fizetett be az elmúlt időben és az alapján kap pluszban egy magánnyugdíjat. Nem bonyolult ez."

A mostani rendszer is hasonló - ha az általad javasoltak alapján újraszámolnák a nyugdíjakat akkor sem lenne lényeges különbség az állami nyugdíj kifizetésekben. Tehát a megtakarítás egyszerűen nem keletkezne.

"Hanem azt h melyek a leghatékonyabb és legigazságosabb adónemek amellyel fenn tudsz tartani egy államot"

Persze, nyilván nem az SZJA-t kellene elsősorban megszűntetni, hanem a különadókat elsőnek, mert az fékezi a gazdaságot. Az ÁFA csökkentés is jó lehet, bár az egy olyan adó, amit viszont mindenki fizet - hiába írod fentebb, hogy "vannak akik viszont egyáltalán nem fizetnek be semmit", a fogyasztási adókat mindenki fizeti.
Na mindegy - a fejtegetés úgyis teoretikus, hiszen a nyugdíjkiadások nem csökkenthetők, ahogy fentebb láttuk.
Előzmény: izé012 (23) 0 VÁLASZ
izé012 2015. 02. 19. 10:40 | #23
'Kvázi egy biztosítás, amit mindenki fizet.'
Mindenki??? Ne röhögtess már! :-D


'A felsorolt támogatásokat nem a magyar állam finanszírozza'
Azért ezt nézd át még egy picit. Nem kis része van benne az állami pénzeknek is.


'Az első kérdésedet nem értem. Most is mindenki pontosan ugyanolyan ellátást kap az államtól függetlenül a befizetett összegtől.'
Így van. Kezdesz te ráérezni a szocialista rendszer igazságtalanságára! ;-)
Amit ki akartam hozni belőle az az h vannak akik viszont egyáltalán nem fizetnek be semmit mégis kapnak.


'Ha simán megszűntetnénk az állami nyugdíjat, akkor a mostani nyugdíjasok brutálisan igazságtalan helyzetbe kerülnének'
Igen ez így van. De egy lépésenkénti átállással ez kiküszöbölhető lenne. Egyszerűen csak meg kell nézni visszamenőleg h ki mennyi nyugdíjjárulékot fizetett be az elmúlt időben és az alapján kap pluszban egy magánnyugdíjat. Nem bonyolult ez.


'Átgondoltam'
Akkor még gondolkodj rajta.
Ne a számokat nézd. Hanem azt h melyek a leghatékonyabb és legigazságosabb adónemek amellyel fenn tudsz tartani egy államot. És máris nem akarod majd megszüntetni a személyi jövedelemadót hanem helyette inkább csökkented az ÁFÁt és megszünteted a milliónyi különadót.
Előzmény: ivivan (20) 0 VÁLASZ
ivivan 2015. 02. 18. 16:01 | #22
Ahogy már írtam is többször: nem tudom megítélni a társadalmi hatásait. Gazdasági kérdésekben viszonylag otthonosan mozgok, de a társadalomtudományhoz nem értek.

És ha figyelmesen olvasod a hozzászólásaimat, akkor láthatod, hogy én csak reagáltam a kolléga javaslatára, amiben minden szociális ellátást megszűntetett volna. Én sem értek egyet a javaslat ilyen sarkított változatával, többek között az általad is említett problémák miatt. Én csak rávilágítottam, hogy bár az ötlet elég abszurd, de elég jó hatása lenne a költségvetésre.
Előzmény: andreijj (21) 0 VÁLASZ
andreijj 2015. 02. 18. 15:50 | #21
Nagy különbség van a kettő között, mert LÉT-tel kisebb a motiváció a munkakeresésre egy nagyobb életszínvonal elérése érdekében. És ez tökéletes táptalaja a megélhetési gyermekvállalásnak. Ugyanis egy átlagos dolgos család nem fog a meglévő 2 gyerek mellé plusz 2-t bevállalni sz@ros havi +50e miatt, mert lóg a bele a munkától.
Egy putriban, ahol pedig alapból van 6 gyerek, ki tudja mennyi lenne még ilyen feltételek mellett.

- 2500mrd nyugdíjnak óriási a szórása. Mit szól majd a nyugdíjasok azon része, aki kevesebbet kap a LÉT-tel?
- Lehet a szegény nyugdíjas többet kap, de majd ha a háziorvosi látogatásért, a labor vizsgálatért elkérnek tőle x ezer forintot, majd beküldök a gyógyszertárba kiváltani a havi gyógyszereit, ami támogatás híján többszöröse lett.
- Ha annyira penge megoldás ez a LÉT, akkor miért nincs egy országban sem bevezetne ilyen rendszer? Baromság az egész, azért.
Előzmény: ivivan (20) 0 VÁLASZ
ivivan 2015. 02. 18. 13:28 | #20
Az első kérdésedet nem értem. Most is mindenki pontosan ugyanolyan ellátást kap az államtól függetlenül a befizetett összegtől. A 2 gyerekes minimálbéres (82 ezer Ft/hó adó) és a bruttó fél milliót kereső (315 ezer Ft/hó adó). Most ez megéri a dolgozónak? Az állam alapellátást ad - függetlenül a befizetett összegtől. Ahogy írtam, én sem tudom hogyan változtatná meg a társadalmat ez az ellátás.

Az állami nyugdíj egy érdekes kérdés - mivel a most nyugdíjasok befizetett járulékaiból kifizették az akkori nyugdíjakat, ezért nekik nyilván nincs és nem is lehet magánngyugdíjuk. Ha simán megszűntetnénk az állami nyugdíjat, akkor a mostani nyugdíjasok brutálisan igazságtalan helyzetbe kerülnének, hiszen hiába fizették akár 30-40 évig a járulékot mégse kapnának cserébe semmilyen ellátást.

"Ezt gondold még át egy picit."

Átgondoltam. Évente nagyjából 2500 milliárd forintot (!) költ az állam a nyugdíjak kifizetésére. Az SZJA bevétel évente kb 1500 milliárd. Az alapjövedelem ötlete durván 500 milliárd forintba kerülne. Tehát csak a nyugdíjak eltörlése kb 2500 milliárddal csökkentené a kiadást, míg az SZJA kivezetése és az alapjövedelem bevezetése kb 2000 milliárddal rontaná az egyenleget. Még 500 milliárd maradna is és nem vettem figyelembe az egyéb általad javasolt támogatások eltörlését és az egész elbírálást és osztást végző rendszer felszámolásából származó megtakarítást...
Előzmény: izé012 (18) -1 VÁLASZ
ivivan 2015. 02. 18. 10:26 | #19
Igen, miután elküldtem én is rájöttem, hogy 10%, de már nem lehetett módosítani :-) És szerintem ez nem sok azért, hogyha te vagy én elveszítjük az állásunkat, akkor ne haljunk éhen a jövő hónapban. Kvázi egy biztosítás, amit mindenki fizet. Mint a kötelező felelősség biztosítás...

A felsorolt támogatásokat nem a magyar állam finanszírozza, így semmi köze nincs hozzá egyetlen magyar adófizetőnek sem...
Előzmény: izé012 (17) -1 VÁLASZ
izé012 2015. 02. 18. 10:13 | #18
Egyet kérdezek csak tőled és abból érteni fogod:
Ha a dolgozó befizet az adójából X forintot a másik ember meg nem majd ezt követően a befizetett összeget fele-fele arányban szétosztják köztük akkor vajon ez megéri a dolgozónak???

Az állami nyugdíj is egy hasonló támogatás. Mi alapján járjon állami nyugdíj ha nem fizet be senki járulékot? Áttehetjük magánnyugdíjra és aki befizet az kap nyugdíjat.
Tartásdíj detto hasonló logikával kiszedhető. Ad már az állam egy feltétel nélküli jövedelmet amiből az illető megélhet ráadásul a gyereket is megkapja ami plusz pénz. Innentől miért kellene a másik embernek fizetnie felé /főleg ha éppen nem is dolgozik/?

'Akár teljesen meg lehetne szüntetni az SZJA-t is.'
Ezt gondold még át egy picit.
Előzmény: ivivan (14) 0 VÁLASZ
izé012 2015. 02. 18. 10:06 | #17
Csak segítek h az nem 1 hanem 10%!
Ami bizony elég jelentős arány. Azt jelenti h minden tizedik munkaképes korú embert mások tartanak el. És nincs benne az h mellette a dolgozó emberek fizetik mások nyugdíját a gyest a gyedet a családi pótlékot meg a többi sallangot.

Ja és nincsenek benne az ehhez hasonó egyéb támogatások költsége sem:
http://www.ich.hu/roma-vallakozasok-tamogatasa-kkc-palyazat.html
http://www.europaiut.hu/palyazati_kiirasok/1544-Palyazatok_jelenleg_meghirdetett_kisebbsegi_roma_palyazati_lehetosegek
http://palyazatok.org/category/roma-palyazatok/
Előzmény: ivivan (13) +2 VÁLASZ
bungle
bungle 2015. 02. 18. 09:24 | #16
Valahol olvastam, tényleg akkor ezzel most mi lenne?
"És ki fog beszélni Gizi nénivel, hogy bár tudjuk, hogy rokkant, de a táppénz, szociális ellátás, jóléti intézkedés, egyéb szociális támogatás stb. helyett most itt van 50 ezer forint? Ja, hogy a gyógyszerekre se elég?"
andreijj 2015. 02. 18. 08:46 | #15
Gond van a matekkal. Akkor lenne 1%, ha 30 millióan lennénk, és egytől egyig mindenki dolgozna :)
A valóság az, hogy jelenleg maximum 4 millió fő a foglalkoztatottak száma, ami statisztikailag már ki van kozmetikázva a szociális dolgozókkal, így inkább 3.5 millióra becsülném. Így lesz a csekély 1%-ból 10%.
De nem is ez számít, hanem az, hogy ezzel a megoldással továbbra is burjánzana a megélhetési gyerekvállalás.

Előzmény: ivivan (13) 0 VÁLASZ
ivivan 2015. 02. 18. 07:52 | #14
Nem vagyok biztos ugyan abban, hogy az alapjövedelem bevezetése ártana a dolgozóknak (egyrészt nyilván a dolgozók is kapnák, tehát plusz jövedelem, másrészt egy védőháló lenne, ami miatt a kirúgás réme nem lenne olyan stresszes, mint manapság...), de nézzük a hozzászólásod másik felét:

Az általad említett támogatások jórésze valóban megszűnne ennek bevezetésével - egyszerűen értelmüket veszítenék. De az állami nyugdíjat, a tartásdíjat és az ingyenes oktatást nem tudom, hogy miért kellene emiatt megszüntetni? Persze nem lenne rossz, csak kicsit sokan tiltakoznának. Viszont 4-5 ezer milliárddal kevesebb lenne az állami kiadás. Akár teljesen meg lehetne szüntetni az SZJA-t is. Na az lenne csak a kánaán :-)
Előzmény: izé012 (8) 0 VÁLASZ
ivivan 2015. 02. 18. 07:48 | #13
Na, szerinted hányan kapnak ma Magyarországon segélyt? De tudod mit, segítek neked: https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_fsp010b.html

Ez alapján nagyjából 300 ezren kapnak segélyt, nem számítva az ápolási díjat. Ez cirka 1%-a a dolgozó lakosság létszámának - hát ne haragudj, de én továbbra is fenntartom, hogy "nagyon kevesen kapnak segélyt"...
Előzmény: justil (6) -2 VÁLASZ
izébigyó 2015. 02. 17. 22:12 | #12
A törpepárt kifejezés is a cikkből van, rögtön az első mondat, nem én találtam ki.
Előzmény: cse' (11) 0 VÁLASZ
cse' 2015. 02. 17. 21:52 | #11
Nem a szelhamossag miatt gondoltam, hogy mire szamitasz, hanem a "PM nevű törpepárt" megjegyzesre, amibol az jon le, hogy "ezek a kis senkinemismerioket hulyegyerekek barom otletekkel allnak elo, hogy odafigyaljenek rajuk az emberek". Ami amugy teljesen igaz, attol eltekintve, hogy szerintem nem kell oket bemutatni :)

Csak hogy velemenyt is irjak vegre, szerintem is hulyeseg, es egyetertek azokkal, akik az ingyenelok novekedesere szamitanak. Nem vagyok narancssargapolos, de a kozmunkanak tobb ertelme van, mint ennek lenne...figyelembe veve a Mo-i viszonyokat.
Előzmény: izébigyó (2) -2 VÁLASZ
PabY 2015. 02. 17. 19:45 | #10
hát de a cigók már most is ebből élnek, sőt olyan is volt hogy ütötte az a hasában lévő gyereket mert a fogyatékos gyerekre több zsetont oszt az állam
+2 VÁLASZ
kissfreezer 2015. 02. 17. 19:36 | #9
"Tényleg az akarjuk, hogy az északi és keleti országrészeken sok család 9 havonkénti szülésre kényszerítse a lányokat, akár 14-15 éves koruktól, mert „pénzt kell hozni a házhoz” és a várandós 75 ezret kap? Van fogalmatok arról, hova vezetne ez?"

:)))
izé012 2015. 02. 17. 18:27 | #8
Ez valójában a szocializmus tetőfoka lenne ami a következőknek kedvez:
-Megélhetési gyerekvállalók
-Betelepülő bevándorlók
-Semmittevők
-Bűnözők

És akiknek árt:
-Dolgozó és alkotó emberek


De ha már ennyire szocialisták akarunk lenni és nincs más lehetőség /bár van/ akkor azt mondom vezessék. Igen nyugodtan vezessék be mert az 'biztos jó lesz majd'.

Viszont cserében teljesen szüntessék meg az:
-Állami nyugdíjat
-Állami egészségügyet
-Rokkantsági támogatásokat
-Családi pótlékot
-GYESt és GYEDet
-Ingyenes oktatást /de legalábbis a felsőoktatást/
-Tartásdíjat
-Munkanélküli segélyt
-Állami aktatologató beosztások 2/3-át /félmillió semmittevő munkahelyet/
-Különböző jogalapon nyújtott állami támogatásokat romáknak nőknek zsidóknak malájoknak pirézeknek és a többieknek
-És minden más szociális juttatást ami állami pénzből megy

Ja és az 50ezer forintos összeget nem emelni ám!
Az maradjon csak 50ezer 10 év múlva is.
komcsi 2015. 02. 17. 18:24 | #7
Van olyan ország, ahol működik már ilyesmi?
Max. arab országot tudok elképzelni, talán ott mintha kapnának is...
Esetleg még egy magas technológia fejlettségű országnál talán.
justil 2015. 02. 17. 17:20 | #6
Nagyon kevesen kapnak segélyt? Hol? Dubaiban?

Szerintem az a kérdés nem kérdés, legalábbis nem ebben az országban. Ezért nem is értem, minek gondolkodnak egyáltalán ilyeneken. Ebben az országban így is a dolgozó kisebbség tartja el az ingyenélő többséget, miért akarnánk még tovább rontani ezen a helyzeten?
Előzmény: ivivan (5) 0 VÁLASZ
ivivan 2015. 02. 17. 16:59 | #5
Igen, ez ugyanolyan segély, amit most nagyon kevesen kapnak - a javaslat alapján mindenki kapná. Ez lenne a tökéletes szociális háló. Persze ez ténylegesen annyit jelentene, hogy emellett minden szociális juttatást meg kellene szüntetni és a nyugdíjakat is csökkenteni ezzel az összeggel.

Amúgy az ötlet alapvetően nem is tűnik akkora marhaságnak. Kevesebbe kerülne a költségvetés szempontjából, mint az egykulcsos adó bevezetése és ez lényegében megszüntetné a mélyszegénységet Magyarországon. Szóval gazdasági és szociális szempontból nem rossz ötlet. A kérdés az, hogy milyen hatással lenne a társadalomra - mennyien döntenének vajon úgy, hogy nekik havi 50 ezer elég és inkább nem dolgoznak?
Előzmény: justil (3) 0 VÁLASZ
Tooni 2015. 02. 17. 16:56 | #4
Előzmény: justil (3) 0 VÁLASZ
justil 2015. 02. 17. 16:32 | #3
Soha nem tanultam közgazdaságtant, nem is értek hozzá. Elmagyarázná nekem valaki, hogy ennek mi a fészkes franc értelme lenne egyáltalán? Ez ugyanolyan segély mint amin most is élősködik a fél ország munka helyett, nem?
izébigyó 2015. 02. 17. 16:12 | #2
Téves következtetés. Mindenféle kommentre számítok, nem akarom befolyásolni a véleményeket, épp ezért én pl. kérdőjelet is tettem a címbe (a linkelt cikkel ellentétben) + ott van az index.hu hír is (gyerekeknek 25 ezret...).

Mondjuk a kommented ettől még nem tartalmazott érveket, de hát az ilyen hozzászólással sincs baj, csak sok értelme nincs. :)
Előzmény: cse' (1) 0 VÁLASZ
cse' 2015. 02. 17. 15:50 | #1
Az ev szelhamossaga a rezsicsokkentes "megvedese" orosz "segitseggel". Valoban fura otlet ez a PMtol, de fura otlet volt a nyugdijak megvedese (ertsd magannyugdijrendszer felszamolasa), meg az internetado, meg hasonlo agymenesek is, amiknek a nagyresze megvalosult, latjuk is az eredmenyet.

Egyebkent ha ezzel a kepalairassal rakod ki a hirt, akkor gondolom csak bizonyos tipusu kommentekre szamitasz, elnezest ezert a masfajta kommentert.
-2 VÁLASZ