Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
Stickhorse 2014. 04. 24. 18:20 | #26
Két választási lehetőség van, hogy ebből egy átláthatóbb, szabályosabb és működőképesebb rendszert lehessen csinálni. Mindegyik fájdalmas.

Az egyik:

A vállalkozások elfogadják a törvényhozás játékszabályait. Vállalkozások tömegei fognak csődbe menni annak minden negatív következménnyel. A fennmaradók jó eséllyel erősek, újraosztják a megtisztult piacot, terjeszkednek, egy idő után képesek ugyanazt az ellátási és foglalkoztatási színvonalat biztosítani, mint ami korábban volt. A dolog hátulütője, hogy nem lehetünk benne biztosak, hogy a fennmaradó vállalatok valóban a piaci erejük és rátermettségük miatt maradtak-e fenn, vagy különböző hatalmi megfontolásokból, kapcsolataik révén. Egyszerűbben szólva a fennmaradó vállalatok jelentős része minden bizonnyal a politikai hatalom közeléből kerülne ki. Akár törvényesen is. Egyszerű kormányzati támogatások útján. Ennek egyik legnagyobb hátránya, hogy ha ez valóban így van, nem lesznek ösztönözve a fejlődésre.

A másik:

A törvényhozás az állami működést szorítja háttérbe az állami kiadások csökkentésével. Ennek hatására kevesebb adóteherrel is biztosítható a megfelelő költségvetés, tehát nem kell annyit beszedni. Erősebb piaci verseny alakul ki, mert megéri vállalkozni, a piac pedig egy idő után kitermeli magából a tényleg erős vállalkozásokat. Hátránya kettős: az állami szféra leépítése ugyanúgy emberek ezreinek munkáját veszi el, és semmi nem biztosítja továbbra sem, hogy a kisebb terheket majd befizetik a vállalkozások.
Előzmény: rermo (25) 0 VÁLASZ
rermo 2014. 04. 24. 18:05 | #25
Tehát akkor ha Magyarországon valaki nem tudja kottára befizetni a vállalkozása ( alkalmazottai ) után a az összes törvényes költséget akkor ne próbáljon meg " ügyeskedni " ( pl 6 órásba bejelenteni az alkalmazottat ) hanem mindenkit rúgjon ki adjon el amit lehet és menjen dolgozni a teszkóba pénztárosnak ...ahha . Ha ezt most a vállalkozások megtennék akkor több százezer alkalmazott kerülne utcára ...köztük a teszkó pénztárosok is .

Na erről beszéltem az elején , hogy ha bőrt kell valakiről lehúzni az a vállalkozói réteg lesz a jövőben is , nem a közalkalmazottakat fogják megfigyelni , meg nem is a közmunkásokat .

Azért ha nézitek a külföldi vagy hozzáértő magyar szakemberek véleményét a gazdaságunkról szerintem inkább az én véleményemet osztják , miszerint sok a teher és kiszámíthatatlan a keretrendszer . Persze a " NÉP " örül ha csökken a rezsi , meg ha nem őt terhelik hanem a burzsuj kapitalista vállalkozókat , ő csak akkor csodálkozik , mikor a főnöke azt mondja neki , hogy sajnálom , nem tudlak tovább fizetni , mert elviszi az állam a pénzt a rezsicsökkentésre ...
lilaflexninja
lilaflexninja 2014. 04. 24. 15:03 | #24
Sajna ma Magyarországon nem egy népszerű vélemény az, hogy az adót be kell fizetni, még ha sok akkor is. Az az elv, hogy csökkentsük a bevételt, mert nehogy már annyi adót fizessek. Év végén megy az izé, na mit vegyek, miről hozzak számlát. Megveszi a kópé a konyhabútort, mert leírhatja, meg vissza az áfát. Igen, ezeket mind tudni kell, amikor az ember elkezdi a vállalkozást, és valahol én sem értem ezt az elvet. Csak nehogy már befizessem az államnak. Na ezért kéne egy üzleti terv. hogy lássa az ember, mennyi lesz a fizetni való. Bár az összesen 36-7 százalék mindenféle adót én is soknak találom esetemben, azért befizetem. Ez van, tudom, hogy ha kapok 100-at akkor abból 60 lesz az enyém. az is több mint a semmi, nem érdekel, hogy külföldön csak 20 lenne az adó. De nálunk az államtól lopni, illetve nem befizetni nem bűn, az olyan robinhoodos lázadós dolog. Ennek ellenére, sok vállalkozásnak tényleg nehéz lenne mindent rendesen betartani, elcsábulnak az emberek, főleg, hogy ezt a példát látják fent is, bár ez meg nem mentség.
Előzmény: Stickhorse (23) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2014. 04. 24. 14:41 | #23
Tény, hogy nagyon sok az elvonás. Ezt viszont a vállalkozói lét kezdetén is lehet tudni, sokan mégis belevágnak. Belevágnak, akkor is, ha fogalmuk nincs, miből fognak adót fizetni, miből fogják a bérköltségeket előteremteni, miből fognak rezsit fizetni, miből fognak alapanyagot beszerezni.

Egyébként ha már spirálokról beszélünk, az ügyeskedés miatt is nagyobb az elvonás. Ha a költségvetés a regisztrált cégek bejelentett tevékenysége és korábbi teljesítménye alapján számol mondjuk 150 milliárd Ft adóbevétellel, viszont a bejelentett cégeknek csak a 2/3-a fizeti be a kötelező adóteher 80%-át, akkor máris ott tartunk, hogy 150 milliárd helyett csak 80 milliárd folyik be a kasszába. 70 milliárdot elügyeskedtek. Ha nincs érzékelhető változás a cégek számát/teljesítményét illetően, akkor a kormányzat két utat választhat: csökkenti a kiadásait, vagy megpróbálja a reáladatokhoz igazítani a bevételi forrásait. Az elsőt nem fogja, a másodikat meg legegyszerűbben úgy teheti, ha növeli a terheket, hátha az a kevés maradék adófizető összerakja neki a tervezett 150 milliárdot. Persze nem fogja, és már meg is van a spirál.

Mindenki sokkal jobban járna, ha a cégek rendesen fizetnének, a NAV meg rendesen tudná ellenőrizni és szankcionálni a fizetéseket.
Előzmény: rermo (21) 0 VÁLASZ
lilaflexninja
lilaflexninja 2014. 04. 24. 14:28 | #22
az a baj, hogy nálunk is-is. A jó képesség is sokszor hiányzik, meg az is, hogy megérje vállalkozni, támogassák a kisvállalkozásokat. Meg az is, hogy ha már van egy tuti vállalkozásod, akkor odamegy valamelyik fejes és elveszi, ha nem adod, akkor jön az adóhatóság. Így tényleg nehéz.
Előzmény: rermo (21) 0 VÁLASZ
rermo 2014. 04. 24. 14:24 | #21
Tehát akkor a sikertelenségeknek ez az oka , nem pedig a túlzott elvonások a gazdaság egész területéről a rossz gazdaság , de nevezhetnénk társadalomszerkezetnek is ...értem ez alatt a nagyon sokat kereső kevesek és a nagyon keveset kereső sokak arányát . A pizzás példára vetítve , szerintem többen ennének pizzát a szegényebbek közül is , ha megtehetnék ...de nem tehetik meg , mert max parizerre futja . Tehát nem biztos , hogy kizárólag a szekértelem meg amiket felsoroltál hiánya miatt van egy vállalkozás nehéz helyzetben . Erre írtam az elején , hogy ha nem éri meg vállalkozni mert nem éri meg akkor a vállalkozók is elmennek majd közmunkásnak , csak akkor a pizzás még kevesebb pizzát fog eladni ...és így szépen a spirálban lefelé .

Na erre a spirálra egy újabb eszköz ez a megfigyelés ez ugye idei dolog , tavalyi a pénztárgépcsere volt jövőre meg ott áll majd egy ellenőr aki nézi , hogy mennyi pénzt veszel át az üzletedben vállalkozásodban ....
Előzmény: Stickhorse (19) 0 VÁLASZ
lilaflexninja
lilaflexninja 2014. 04. 24. 13:59 | #20
Ez mennyire igaz. Amikor valaki akar nyitni egy pizzást, a másik öt pizzás mellett, mert azoknak is bejött. Vagy kiszámolja, hogy 1300 forint a pizza, eladok napi 10-et hú gec az már tizenezer forint. Csak közben az a baj, hogy ha meg valakinek van egy jó ötlete, akkor naná, hogy meg akarja valósítani, akár ért hozzá akár nem. Viszont tényleg nagy baj, hogy nincs vállalkozási ismereteik az embereknek,v agy mi, hogy nem tudják végiggondolni, hogy milyen egy vállalkozás. Én amikor tanultam vállalkozástant, és volt is egy olyan feladat, hogy üzleti tervet kellett írni, még úgy tanultuk, és úgy kellett számolni, hogy van kezdőtőke, sok, és 3-5 évig nincs nyereség, csak a kezdőtőkét hozza vissza az ember.

igen, az ügyvezetés, a marketing, a szervezés ez mind mind hiányzik sok helyen. Csak az ötlet, vagy csak az akarat van, vagy a kényszer. De közben meg az is annyira rossz, hogy mondjuk tudsz valamit. Legyen, mondjuk tök jól tudsz hajat vágni, de egyszerűen annyi minden kell ahhoz, hogy ezt vállalkozás szintjén űzd, hogy szinte nem éri meg, vagy nagyon nehéz. Csinálnád, értesz is hozzá, jó is vagy benne, de van-e hely, van-e pénz, van-e anyag, van-e vevő, lesz-e bevétel, mi van ha nem lesz divat hajat vágatni?
Előzmény: Stickhorse (19) 0 VÁLASZ
Stickhorse 2014. 04. 24. 13:51 | #19
Azért ennek általánosságban elég sok oka van. A legnagyobb az, hogy a magyar kisvállalkozók többségének fogalma nincs a vállalkozás mibenlétéről. Kapcsolatok, kezdőtőke és legfőképpen valódi szakértelem nélkül kezd vállalkozni.

Kapcsolatok azért kellenek, hogy a kezdeti időszak megrendelései biztosítva legyenek. Kezdőtőke alatt nem csak a cégalapításhoz szükséges előírt minimum fedezetet kell érteni, szerencsés esetben 1-1,5 éves periódusra előre biztosítani kell a működési költségeket. Szakértelem alatt pedig nem a végzett tevékenységhez való szakértelmet kell érteni, hanem az üzletvezetés szakértelmét. A vállalkozók többsége nem tudja eladni magát, nem tud munkát szervezni, nincsenek pénzügyi ismeretei. Jó szakember, de nem jó ügyvezető. És sajnos ilyen vállalkozásokkal tömve van a piac, miközben réspiacokat ritkán céloznak, innovációról meg csak elvétve beszélhetünk.
Előzmény: rermo (15) 0 VÁLASZ
lilaflexninja
lilaflexninja 2014. 04. 24. 13:48 | #18
Hát ezért is lettem egyéni vállalkozó, rendes munka mellett, mert utánanéztem, és ha simán csak egyéni vállalkozó lettem volna, helyből annyi lett volna a kifzetendő, amennyit nem is kerestem volna. És akkor ne beszéljünk tényleg egy esetleges bérköltségről. Mondjuk az nagyon durva, hogy mennyit felemészt. Pedig csak fizetést ad az ember a munkáért.
Na én nem is vállalkoznék rendesen, csak így fél állásban, pont azokért amiket leírtál.
Előzmény: rermo (17) 0 VÁLASZ
rermo 2014. 04. 24. 13:39 | #17
Jó ... ha olyan a tevékenységed , hogy nincs kiadásod kizárólag bevétel ... és ha nem ???? Azért a vállalkozások többségénél vannak kiadások , bérleti díj , alkalmazottak , járulékok , árubeszerzés .... és lehetne sorolni a végtelenségig . És ha az ember vállalkozik és sokat áldoz , mert jól szeretné csinálni akkor azt is szeretné ha megérné és megtérülne a munkája . Az arányokon van a hangsúly .... a közmunkás egész nap támasztja a lapátnyelet kap érte 60 000 forintot egy vállalkozó aki szervez , dolgozik , kockáztat .... nem ennyit szeretne keresni , legalább is én nem .
Előzmény: lilaflexninja (16) 0 VÁLASZ
lilaflexninja
lilaflexninja 2014. 04. 24. 13:21 | #16
Nekem is van icipicimini egyéni vállalkozásom, bár igazán kicsi és csak pár éve, és nem is kell ügyeskednem, mert csak szolgáltatok, nincs áfa, nincs áruvétel. Szóval az ügyeskedéshez nem tudok hozzászólni, csak egy érdekes szösszenet. Bementem az NAVba, mert valami nem stimmelt a bevallással. Töltögetjük a hölggyel, kérdi bevétel? ennyi. kiadás? mondom nem volt. Hogy mi? mondom nem volt kiadás. De hát miért nem? Mondom egy számlatömb, ennyi, rezsivel nincs kedvem foglalkozni arányosítani, a reggeli kiflit és joghurtot meg nem kérem áfás számlára. Erre, ahelyett, hogy megsimogatná a buksimat, hogy ez igen, végre valaki nem akar több kiadást elszámolni, mint bevételt, azt mondja, na de nem igaz, hogy nem tudott semmi kiadást kitalálni! A NAVnál!!!!!! hát a végén még szégyelltem magam, hogy a teljes bevételem után akartam adózni és nem vontam le mindenféle hülye költséget. Na akkor miért is ne akarna mindenki ügyeskedni, ha kell ha nem. Amúgy elhiszem, hogy adott esetben kell, de azért sokan elvből ügyeskednek pusztán csak azért hogy kevesebb legyen az adó, mert úgy gondolják sok. Jó összesen 37% adóztam én is szóval sok, de azért maradt nekem is.
Előzmény: rermo (15) 0 VÁLASZ
rermo 2014. 04. 24. 12:48 | #15
Hát nem tudom .... én annyira nem örülnék , ha rengeteg " új munkahely " jönne létre abból a célból , hogy embereket vagy csoportokat szoros megfigyelés alá vonjanak ...itt pedig erre van esély .

Azt remélem mindenki tudja , hogy a kisvállalkozói rétegnek magyarországon a törvényes működési feltételei nincsenek meg ... lefordítva , ha mindent törvényesen csinálsz ...adózol járulékot fizetsz ... akkor tutti tönkremész . Erre van kitalálva az ügyeskedés ami ugyan törvénytelen , de a túlélés záloga . Na most ezekkel az új megfigyelési módszerekkel ezt a túlélési esélyt erősen lehet majd csökkenteni . Persze a nagy kérdés az , hogy a következő években a gazdaság hogy fog alakulni , ha komoly növekedés lesz akkor akár el is lehet majd nézni ezeket az ügyeskedéseket , viszont ha nem ( nagy az esély rá ) akkor minden fillért be fognak vasalni , hogy a rendszert .... hűbéres ... fenn tudják tartani .

Bár ne lenne igazam én is vállalkozó vagyok , azt tapasztalom , hogy nincs két év mikor ugyan azon feltételekkel lehetne dolgozni , minden évben kitalálnak valami újdonságot ami egyre inkább nehezíti az életben maradást ( ügyeskedést ) . Persze ha nem megy akkor majd megyünk mi is ... kisvállalkozók ... közmunkásnak .
Előzmény: blackmumus (10) 0 VÁLASZ
lilaflexninja
lilaflexninja 2014. 04. 24. 12:08 | #14
Mondjuk erre tényleg jó lenne, hogy honnan van a vagyon, de hát sajna nem erre fogják használni. Azt hallottam, hogy elvileg a NAV figyelgeti mondjuk a jutubon fent lévő hatalmas esküvős videókat, de valamiért mégse igazán foglalkoznak ilyenekkel. Pedig elég lenne csak körbenézni, milyen autókkal járnak, hol laknak emberek, milyen ruhákban, milyen bulikat tartanak, és már lehetne is küldeni az ellenőröket.
Előzmény: FatSnakeFoot (13) 0 VÁLASZ
FatSnakeFoot
FatSnakeFoot 2014. 04. 24. 11:59 | #13
Na, az én utalásaimat látva nem lesz orgazmusuk az biztos. Legalább elsőkézből láthatják, hogy a fizetésem megérkezése után 1 órával már nincs egy fityingem sem, sőt becsületes állampolgárgént át is adtam azt a szolgáltatóknak és az államnak.:) (kapjákbe)
Premierben nézhetik, ahogy a népesség többsége megkapja a minimálbérét, még az is, aki több tízmillás házban lakik és luxusautóval korzózik, forgathatják a szemüket, hogy több ezer ember hogyan fizeti a több tíz-százezres hiteleit, mikor a bére alig 80 rongy, és hogy kik között cserél gazdát több Nokiás doboznyi vagyon. Lesz itt dugdosás majd...:)
Nem lesz itt ebay-ről rendelgetés eszetlenül, meg online repülőjegyvásárlás Miamiba.
Viszont azt ne gondoljuk, hogy az igazán dörzsöltek ne oldanák meg, eddig is megoldották.
lilaflexninja
lilaflexninja 2014. 04. 24. 10:18 | #12
Ezzel valahol én is így vagyok, meg a térfigyelő kamerákkal, meg hogy esetleg lehallgatják a telefonokat, csak valahol aggályos is. Oké az átlag embernek nincs mitől félnie, főleg az utalásnál, mert hadd nézzék meg, mennyit utaltam az elműnek, vagy hogy apu húsvétra küldött 10ezret, na bumm, lássák. Csak az ember egy teljesen megbízható, demokratikus világban lenne nyugodt, hogy a róla gyűjtött adatokat, infókat nem használják rossz célokra. Mert azért megtörtént már párszor, hogy embereket, csoportokat valamilyen szempontból listáztak, adatot gyűjtöttek, feljelentgettek, megfigyeltek, és nem volt jó vége.

Amúgy meg aki nem akar szem előtt lenni, az úgyis tescos szatyorban viszi a sok millát, hogy ne legyen nyoma.
Előzmény: Stickhorse (7) 0 VÁLASZ
lilaflexninja
lilaflexninja 2014. 04. 24. 10:13 | #11
Én az A opciót választanám, mert mindenbe belenyúlnak ész nélkül, akár jó, akár nem, csak hogy történelmet írhassanak, és belenyúlhassanak, hogy elmondhassák, úgy van, ahogy mi akarjuk.
Előzmény: nagydee (2) 0 VÁLASZ
blackmumus 2014. 04. 24. 10:07 | #10
Persze, nem azt mondom, hogy aki akart bármikor, de eddig is megvolt a megfelelő ember rá.

Viszont egy magánembert soha nem fognak ellenőrizgetni, max ha van valami rendőrségi ügye akkor utánanéznek már az utalásoknak is, de nem fognak odaültetni, egy embert a gép elé, hogy "Kiss Bélának figyeljed az utalásait éljel nappal!" Ha ez valamire ki lesz hegyezve akkor az Gyurcsány cégei, meg a többi mszp-s cégek, meg azok akiket el akarnak tenni az útból.

Ha meg mégis minden embert figyelni akarnak éjjel-nappal annak csak örülhetünk mert ahhoz rengeteg ember kell, tehát rengeteg új munkalehetőség :D


Előzmény: rermo (9) 0 VÁLASZ
rermo 2014. 04. 24. 09:44 | #9
Nem egészen így van .... eddig csak alapos gyanú esetén ügyészségi engedéllyel láthattak bele az utalásokba ezen túl " mazsolázgathatnak " majd a teljes adathalmazból . Azért ismerve a kormány eddigi hozzáállását a " törvény " dolgaihoz , egész biztos lesznek majd emberek , cégek akiknek nem fogják nézegetni , vizsgálgatnia az utalásaikat .... na szerintem ez a probléma ezzel a dologgal .

Érdemes feleleveníteni Bacsó Péter ... Tanú c . filmjében látottakat , kb ezt hozza nekünk az elkövetkezendő 20 év . Szerintem nem lesznek ritkák az olyan esetek majdan amikor akár pár ezer forintos eltérés esetén is akár perbe lehet fogni embereket adócsalás és egyéb bűnök miatt amíg mások a milliárdokkal fognak gurigázni .
Előzmény: blackmumus (8) 0 VÁLASZ
blackmumus 2014. 04. 23. 21:15 | #8
Igazából ha nagyon akarták eddig is láthatták, hogy ki mit hová utal. Most csak annyi a lényeg, hogy a cég bevétele ne magánkézbe fusson, hanem állami pénzbe. Tehát az államon keresztül "tudjukki" kezébe, de igazából lehetne ezt jól is csinálni és akkor tényleg évi pármilliárdal csökkenne az államadósság anélkül, hogy nekünk évi 1 forinttal is többet kellene fizetnünk.. Csak az a baj, hogy akármit tesznek mindig csak feleannyival csökken mint amennyit kiszámolnak, a másik fele meg csak úgy elpárolog, így azt a felet rajtunk kell bevasalni.
Stickhorse 2014. 04. 23. 20:11 | #7
Valahol egyébként kurva szomorú - már elnézést - hogy azért félünk, mert látni fogják az átutalásainkat. Most akkor a szervezettől félünk, ami látja, vagy attól félünk, amit látni fognak?

Mindegyik a mi hibánk. Miért tűrjük meg a veszélyes szervezetet, vagy miért vannak kétes ügyleteink? És akármelyik fennáll, miért csodálkozunk, hogy itt tartunk?
+2 VÁLASZ
Hantaboy
Hantaboy 2014. 04. 23. 19:21 | #6
Ez szimpla államosítás, de mindenki azt lát bele amit akar.
Stickhorse 2014. 04. 23. 18:40 | #5
Most erre mit mondjon az ember? Normális körülmények között ez semmit nem jelent. Bár csak azért megvenni, hogy ne magánkézben legye, nincs nagy értelme. Ha a Fidesz eddigi tevékenységét nézem, kíváncsi vagyok, mi volt a szándék mögötte. Dehát ezek lettek megválasztva...2/3-dal...ki vagyok én, hogy megkérdőjelezzem a nép akaratát?
rermo 2014. 04. 23. 17:16 | #4
Hosszú távú stratégia ...erről már beszélt Kövér ... a következő 4 évben megalapozzák a fidesz 20 éves uralkodását ... ez ennek a része aki nem fideszes azt kicsinálják ...ennyi .
3m3ricus 2014. 04. 23. 16:48 | #3
Lenyúlták az MNYP-t, most másra is kell pénz, hisz kevés még a stadion az országban!
nagydee
nagydee 2014. 04. 23. 16:01 | #2
én azt gondolom, hogy működő rendszerbe akkor nyúl bele az ember, ha

A. hülye
B. valamilyen elvárását nem teljesíti

bár a jelenlegi MNB esélyes az A-ra is, mégis inkább azt gondolom, hogy B. viszont akkor baromira érdekelne, hogy milyen elvárásaik nem teljesültek...
Előzmény: lilaflexninja (1) 0 VÁLASZ
lilaflexninja
lilaflexninja 2014. 04. 23. 14:15 | #1
Na most mit gondoljon az ember? A cikk elején még ilyen tiszta aztarohadtanyjukat hangulat van, a végére meg benyögik, hogy de hát ez máshol is így van. Akkor most baj, vagy nem baj, jó, vagy nem jó?
+1 VÁLASZ