Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
bungle
bungle
bungle
bungle 2011. 10. 05. 18:05 | #39
Lehet inkább ide kellett volna írnom: www.ize.hu/comments.php?post_id=1112
Előzmény: bungle (38) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2011. 10. 05. 17:28 | #38
Abt 2007. 01. 08. 04:12 | #36
Már beírták előttem többen is ezért annyira nem részletezném, de a lényeg az, hogy totál rosszul gondolod/tudod ezeked a dologokat az elektromos autókról! Nemhogy halva született ötlet, hanem a belátható jövőben az egyetlen működő alternatívája a primitív környzetszennyező belsőégésű motorral hajtott járműveknek. Arról nem is beszélve hogy kb. 100 évvel ezelőtt, az autózás kezdetén az elektromos autók voltak az "urak". Néhány év múlva megint ezek lesznek!

Aki még mindíg nem érti, hogy miért kell minél előbb eltűnniük az olajszármazékokat égető kocsiknak, és még nem hallott a globális felmelegedésről, az mindenképpen nézze meg a "Kellemetlen igazság" című filmet!!!

http://www.port.hu/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=79159&i_city_id=33 72&i_county_id=-1

És ha már itt tartunk, akkor nézzétek meg a "Ki ölte meg az elekromos autót" címűt is (bár ezt Magayrországon még nem játszák, de beszerezhető). Amúgy pedig:

http://ize.hu/comments.php?post_id=1112
Előzmény: Magester (24) 0 VÁLASZ
metaljesus 2007. 01. 07. 19:48 | #35
engem ilyen asztali lámpák meg hasonlók érdekeltek igazán addig amíg megnéztem az áraikat a két oldalon amit adtál :)
ilyen jellegű barkácsoláshoz meg sajnos nem értek, úgyhogy magamnak biztos nem tudnám összerakni. megvárom amíg kicsit jobban elterjednek, hátha bővül a választék és lejjebb megy az ár. azért köszi
Előzmény: Medv (34) 0 VÁLASZ
Medv 2007. 01. 06. 22:18 | #34
Hát ebben van igazság, de ezeket a lámpákat nem szeretem, mert szerintem nem olyan jó némelyik minősége. Meg persze szeretek barkácsolni.:) Ha igazán jó minőségű LED modulok érdekelnek, látogass el a http://www.luxeon.hu/ -ra. Egyéb elektronikai áruházakban is beszerezhető jó minőségű standard 5mm-es LED elég olcsón. Azért ajánlom őket, mert az IGAZI fehér ledek fehér fényt adnak, nem pedig sárgát, mint a hagyományos fényforrások illetfe jégkéket amire szintén fehéret írnak.Az http://www.elektroart.hu/ -t is ajánlom, elég nagy választékban árulnak ledeket, sajnos Luxeon ledeket nem de hagyományos ledjeik vannak én ott szoktam vásárolni.

Még egy kis érdekesség:
Egy db 5mm-es fehér led (88Ft) 12cd fényerővel (nem túl erős, de pl irányfénynek a folyosóra bőven elég), 3,6V ról üzemel, az áramfelvétele 20mA. Ez 0,07Wattnak felel meg. Ha ezt a ledet bekapcsolod, és 365napig hagyod, a nap 24 órájában ez pont egy év :), az 8760 óra, (ami töredéke az élettartamának) ez a mai villanyárak mellett (38ft/kWh) 23 Ft-ot!!! jelent évente. Vannak elektronikai megoldások, amikkel jelentősen megnövelheted a ledek fényerejét úgy, hogy 1/10-edét fogyasztják a hagyományos "rákötöm a három voltra azt jóvan"-nak. Ezek elvi értékek, természetesen ettől valamelyest eltérhet a valóság, de még úgy is nagyon jó. Ha komolyabban érdekel a dolog, valahogy emailben kell értekeznünk.
Előzmény: linda (33) 0 VÁLASZ
linda 2007. 01. 06. 21:06 | #33
Manapság már kb. mindenhol kapsz led lámpákat (Kika, Ikea, ilyesmi, meg ahol lámpákat árulnak). Szinte semmit nem fogyaszt, és olyan 10-15 évig simán elmegy...
Előzmény: metaljesus (32) 0 VÁLASZ
metaljesus 2007. 01. 06. 18:46 | #32
és ilyen ledes lámpákat amiket írtál, lehet valahonnan beszerezni, nem csak házilag összebarkácsolni? milyen a fényerejük és mennyit fogyasztanak kábé? érdekelne a dolog
Előzmény: Medv (28) 0 VÁLASZ
Pipi 2007. 01. 06. 16:51 | #31
Ha valakinek csak simán tetszik, és nem írkál áltudományos marhaságokat, az gáz?
Medv 2007. 01. 05. 21:52 | #30
Így van!
Su 2007. 01. 05. 21:22 | #29
hülyeséget beszélsz. elektormos áramot nagy mennyiségben nem csak foszilis energiahordozókból lehet előállítani. sőt ezek száma egyre csökken.
az atomerőművek meg még mindig a legnagyobb előállítók, egy atomerőmű legalább 5-10 hőerőművet tud kiváltani.
Előzmény: Magester (24) 0 VÁLASZ
Medv 2007. 01. 05. 21:17 | #28
Magester!

Ne haragudj, de tedd már magad tartalékra!
Hogy gondolod, hogy ugyanannyiba kerül mint a bnzin?? Ember!
-A kőolajat bányásszák valahol marha messze, finomítják lepárolják, ideszállítják BELSŐ ÉGÉSSEL üzemelő szállító eszközökön, majd széthordják a kutakra renszeresen belső égésű szállítóeszözökön, majd te beletankolod az autódba, vagy a "tömegközlekedési" eszközbe ami 60 litert fogyaszt stb
-A villamos energiát kapásból szinte veszteség nélkül szállíthatsz bármennyit bárhova gyakorlatilag ingyen ha már megvan a vezeték. Egy transzformátor hatásfoka 99.9%. Nézz utána. Ennek a gépnek a világon a legjobb a hatásfoka. Természetesen igazad van, hogy energiahordozókat égetünk el, de hogy drágább lenne az előállítás az nem igaz.
Ki mondta valamikor, hogy az elektromos energiát csak károsan KELL előállítani? Természetesen megvan a módja pl napkollektor. Ott milyen fosszilis energiát égetsz el??
A másik dolog. ha egy kicsit elgondolkondnál rájönnél, hogy az elektro motor hatásfoka többszöröse(%-ban) a belsőégésű motoroknak. Innentől kezdve még ha ugyanannyiba kerülNE a villamos energia előállítása (amivel nem értek egyet), még akkor is jóval kisebb mértékben terheled a környezetet. Tehát ne azon lovagolj, hogyan kellene globálisan környezetkímélőbben előállítani a villamos energiát, mert ahoz nagyon kevesen vagyunk sajnos. Én egyébként személy szerint ahol tudok spórolok az energiával.Pl.: a lakásomban néhány fényforrás LEDdel működik (pl íróasztali lámpa, éjjeli lápa stb., amik saját készítésüek, töredékét fogyasztják a halogén izzónak), az ÖSSZES többi fényforrás energiatakarékos izzó, kivéve azok amiket rövid ideig használok (mellékhelyiség), sokat kapcsolgatok stb, mert úgy többet fogyaszt a kompakt fénycső.
Mint azt már sokan leírtuk valóban az emberekben kellene rendet rakni és nem az ilyen kezdeményezéseket fikázni mint ez az autó!

mtzolee 2007. 01. 05. 20:35 | #27
ezért írtam,h kell ehhez az alternatív energiaforrás is.
A pazarlással az a baj,h az ember rövid élete során nem tapasztalja a negatív változásokat, hatásokat amit pazarló életmódja okoz. Ha mondjuk 4-5-600 évig élne egy ember, teljesen más hozzáállása lenne az ilyen dolgokhoz is (persze akkor meg más problémákkal küzdene a társadalom). Ettől függetlenül én azt mondom,h egyáltalán nem halva született ötlet, és legalább ezt meg kell ragadnunk amíg nincs megfelelő új energiaforrás a kezünkben. álom édes álom:)
Magester 2007. 01. 05. 20:31 | #26
Metaljesus!

Igazat adok neked! Csökkenteni kellene az energiafelhasználást, mert lassan felélünk szinte minden "tartalékot", ha egyáltalán annak lehet nevezni. De abban viszont nem értek egyet, hogy szavaid idézve
"az elektromos áram előállítási költsége kisebb mint a benziné, és valószínűleg nem is annyira környezetszennyező, ha azt is hozzávesszük, hogy a benzinnél ez a probléma nem csak az előállításnál jelenik meg, hanem a felhasználásnál is, míg az áramnál nincs ilyen probléma"
Pont hogy fosszilis energiahordozó elégetéséről van szó. Tehát a környezeti terhelés uyganakkora, ha nem nagyobb, csak kisebb mértékben. Ha ezt felvetítenénk a benzin előállítás szintjére hidd el nekem, hogy sokkal jobban szennyeznénk a környezetet. És hogy a benzinnél a felhasználásnál jelenik meg? Miért az elektromos áram előállítása nem a fosszilis energiahordozó "felhasználása"? Pont az a baj, hogy drágább az elektromos áram előállítása, mint ha benzint állítanak elő. Más technológiára van szükség.
metaljesus 2007. 01. 05. 20:22 | #25
igazad van, de az elektromos áram előállítási költsége kisebb mint a benziné, és valószínűleg nem is annyira környezetszennyező, ha azt is hozzávesszük, hogy a benzinnél ez a probléma nem csak az előállításnál jelenik meg, hanem a felhasználásnál is, míg az áramnál nincs ilyen probléma. egyébként meg miért ne lehetne a legtöbb kertes házban saját szélturbina meg napkollektor? nem az a baj, hogy ezek kevesebb áramot termelnek, mint a fosszilis energiahordozók, hanem hogy az emberek pazarolnak. de mindenből. ha megtanulnának spórolni, sokkal kevesebb energiát kéne elhasználni. bár országos vagy éppen ipari méretben persze elég nehéz lenne átváltani a hagyományos energiafelhasználást alternatívra.
Előzmény: Magester (24) 0 VÁLASZ
Magester 2007. 01. 05. 19:54 | #24
Srácok!

Abba senki sem gondol bele, hogy az elektromos áramot miből állítják elő? Nem kell mondanom ugye, hogy fosszilis energiahordozókból. Kérdem én mi várható ezekre az autókra is, ha kifogy a nafta? Se áram, se benzin. És ne mondja nekem bárki, hogy atomerőművel megoldjuk, meg szélerőművel, meg napkollektorokkal. Nem igazán kivitelezhető, hacsak a teljes szabad felületet be nem töltjük. A 6.000.000.000 ember fenntartása kissé költséges. Itt pedig előtérbe kerül a népesség írtózatos növkedése. Szóval sajnos egy halva született ötlet az elektromos autó, amíg olyan technológia nem születik meg, amivel szinte korlátlan energiát lehet előállítani minimális helyen.
A fosszilis energiahordozók várható kimerülése cca 15-20 év. Nem hinném, hogy ez idő alatt fellendülne az elektromos autók forgalma, sőt továbbra is csak a kiváltságosok "ajándéka" marad. De ne legyen igazam
Medv 2007. 01. 05. 14:46 | #23
Lehet, hogy volt már, de azért leírom:
Max teljesítmény 248 lóerő 8100-as fordulaton
Max forgatónyomaték: kb 280 Nm gyakoratilag 0 fordulattól 6500-ig változatlanul. 6500tól csökken lineárisan

Egyébként kiegészítve önmagam csak azért van jelen esetben szükség nyomatékváltóra, mert roadsterrről van szó (rövid gyorsulás, magas végsebesség). Egy hétköznapi autónál, ahol nem olyan fontos a gyorsulás (elég 10-15 sec) és a végsebesség is elég ha csak 140 (pl városi autó), tehát hétköznapi autónál teljesen elhanyagolható a nyomatékváltó. Hátramenetre nincs szükség (fordított polaritás), ures fokozatra megintcsak nincs szükség, mert ha nem gerjesztjük a motort, gyakorlatilag nincs ellenállása. Tehát a motor szabályzása teljesen elektronikusan megoldható.
Medv 2007. 01. 05. 14:29 | #22
És ugye még mindig sport autóról van szó. Egy benzines, hasonló menetteljesítményű autó fentartása jóval több mint 2,7 millio forint. Szerintem frankó a dolog. nekem tetszik. A vízpárologtatással kapcsolatban egyébként nekem is vannak fenntartásaim.
Előzmény: metaljesus (20) 0 VÁLASZ
mtzolee 2007. 01. 05. 11:35 | #21
főleg ha végre megkapjuk a várva várt új energiahordozókat, és/vagy az alternatív energiaforrást! A vízhajtású autókkal meg pl óvatos vagyok, mert bár nagyon csábító a vízpára kibocsátás, de nemtom,h ekkora mértékben vizet párologtatni nem vezet-e valamiféle klímaváltozáshoz az is!...
metaljesus 2007. 01. 05. 11:27 | #20
tegyük fel, nem is megy 200.000 km-t a li-ion gyerekbetegségei miatt, legyen mondjuk csak 150.000 km. 1,2 ft kilométerenkénti árral az 180.000 forint. 150.000 km egy olyan autóval ami, számoljunk nagyon jóindulattal, csak 6 litert fogyaszt 100-on, 300 hufos benzinárral ugyanekkora távra 2,7 millió forint. ez kábé 2,5 millával több üzemeltetési költség (kicsit több mint 13 ezer dollár), nem számolva a már említett többi szervizelhető alkatrészt. szóval ha ennél olcsóbb az aksi, akkor akárhogy is megéri, és ezek elég sarkított számok, ennél jóval jobban is kijöhetünk. arról nem is beszélve hogy ez az ilyen autóknak még csak az első generációja, és szerintem bőven fognak még fejlődni a közeljövőben.
Medv 2007. 01. 05. 08:48 | #19
Akkor sorry. Rosszul voltam informálva. De mindenesetre felháborító, hogy így "dőzsölnek".
loloppo 2007. 01. 05. 08:12 | #18
Ez így nem egészen igaz.
Ha jól tudom, a világon egyedül az amcsik nem csatlakoztak a kiotói egyezményhez, ami az éves széndioxid kibocsájtást szabályozza, csökkenti.
Viszont az éves kőolajhasználat úgy oszlik el, hogy 2/3 rész amerika, 1/3 rész a világ többi országa.

Előzmény: Medv (17) 0 VÁLASZ
Medv 2007. 01. 04. 23:59 | #17
Igaz ami igaz, lehet, hogy 200000km után ki kell dobnod az akkut, de addig elvileg nem nagyon kell hozzányúlnod az autóhoz. Nincs olajcsere stb. nincs váltó, mert felesleges. az elektromotorokon kívül nincs mozgó alkatrész ami a motor működésével függ össze és az esetleges meghibásodások nem befolyásolják a motor működését. Egy idő után ezek a lithium ion akksik elérhető áron lesznek, és nem lesz ebből probléma.

Még egy két szó az olajsejkekről...
Nézzetek képeket Dubairól. Na, amit a képeken láttok azt többek között mi fizettük ki a jó magas olajárak formájában.
Az amerikaiak is elmennek a fenébe, istenítik magukat, hogy ők erőltették legelőször a károsanyagkibocsájtás csökkentését (ami egyébként igaz is). Kérdem én akkor mi a francnak használnak még a nagyvárosokban is TAXIként is 5000 köbcentis 150 lóerős autókat, amik 40 litert fogyasztanak (kis túlzás, de valóban sokkal rosszabb a hatásfokuk mint a japán, vag európai motoroknak).
gbs 2007. 01. 04. 22:34 | #16
En vegigbogarasztam a weboldalt, es azt irja, hogy standard konnyektorrol is megy, csak vinned kell magadal egy specko mobil töltöegyseget.

"akkor sem elhanyagolható tény, ha az adatokat 1 középkategóriás autóra számoltad "

Ez nem egy szupersportkocsi hanem egy miniroadster. Ha ezt egy Passat mereteben csinalnak meg ötszemelyesre, akkor nyilvanvaloan kisebb lenne a vegsebessege es a gyorsulasa is, meg tobb aramot is fogaszatana!

Forditva: Egy Pd-TDi passat 6 Liter fogyaszt, es az is elmegy 200- zal, ha roadsterkarosszeriaba epitenek, akkor a kissebb tomeg, legelleneallas miatt meg kevesebbet fogyasztana, es gyorsabb is lenne. Az enyemben 215000 van es el es virul egyebkent.

"és ismét csak a teljesítmény adatok 1. gyorsulás, 2. HP. 3. végsebesség. ezek az értékek azért magukért beszélnek. "

Megegyszer: nekem nem az elektromotorral van a gondom, azt tudjuk, hogy jobb, mint a benzinmotor. Az en problemam az Akkukban rejtözik, szerintem meg sokat kell fejlödnie az akkugyartasnak. Akinek volt mar Notebookja, es hasznalta is azt, az ismeri a Li-Ion hatarait :(
mtzolee 2007. 01. 04. 21:42 | #15
Mayer elsütött egy gyengébbre sikerült poént, ezért még nem kellett volna ennyit írni róla:) A másikban igazad van. Tényleg már elég régóta létezik az elektromos autó, és tényleg multi olajcégek, tőzsdeguruk, miegymás vállalatok tartják vissza az ilyen találmányokat. (ilyen találmány százával van)
Persze ennek állítólag van mindenféle, az emberiség fejlődését szolgáló okai is, de ebben nem vagyok ott. El kéne olvasni néhány a "fenntartható fejlődésről" szóló cikket/könyvet!
Ennek ellenére szerintem ez a verda elég úttörő. Egyrészt mert a 17millás ára nem vészes egy ilyen teljesítményű sportkocsihoz, valamint ez tűnik a honda hibridje után az első igazán komolynak.
nem tudjátok véletlenül,h milyen hálózatról lehet őket tölteni? elég vajon egy mezei konnektor a garázsba, vagy spec cucc kell?
Előzmény: Gery (14) 0 VÁLASZ
Gery 2007. 01. 04. 21:23 | #14
Látom otthon vagy az elektronikában:D:P
Nah erre kénytelen voltam írni. Ha belerakod a teló akksiját nem érsz vele semmit, sőt belesem tudo rakni.
Az oké hogy LI-ion os akumlátor csak a mérete a V (Volt) száma nagyobb és az A (amper erőssége) Jóval nagyobb mivel ne megy mobil telefont kell elátnia hanem egy elégé ősszetett szerkezetett egy kész motort a fékeket a kormányzás műszerek meg minden ló trugyi ami van ebben az ótóban:D Elektromos autó már rég látezik csak nem akarják az olaj cégek engedni hogy elterjedjen mert féltik a lovét és az olajban pedig nem kis pénz van. Deh egyszer majd elfogy az olaj háála az égnek legalább az olaj cégek áttérnek az elektromos dolgokra és legalább most talán az eléggé gázos időjárási dolgok miatt eszébe jut a fejeseknek hogy kissé elkurtuk a légkört. Mondjunk nekünk Magyaroknak nyolc mi itt jól el vaunk a Kárpát medencében felőlünk 100 m is emelkedhet az óceán. Max az amcsi területek egy része eltünik és végül az Amerikát fogjuk Atlantisnak hívni. Nem érdemel nek mást:D Maguk alatt vágják a fát én szurkolok nekik hogy egyszer úgy igazon pofára essenek:D Egyépként cukkeráj ze az ótó:D
Előzmény: Mayer (13) 0 VÁLASZ
Mayer 2007. 01. 04. 20:38 | #13
Li-ion? Szóval ha útközben merül a kocsi akkor kikapom a telóbol az akksit attöltöm és kész? :D
Su 2007. 01. 04. 20:16 | #12
ne így számold, hanem úgy, hogy 200000km után a zúzdába viszed az autót. egyébként sem lehet az akkut az üzemanyaghoz számolni, az sokkal inkább a motor része.
Előzmény: gbs (10) 0 VÁLASZ
Forgi 2007. 01. 04. 20:06 | #11
Amennyiben a számításaid helyesek akkor sem elhanyagolható tény, h az adatokat 1 középkategóriás autóra számoltad ez pedig egy luxus roadster ami mint tudjuk jóval felette fogyaszt 1 középkategóriás autótól.
és ismét csak a teljesítmény adatok 1. gyorsulás, 2. HP. 3. végsebesség. ezek az értékek azért magukért beszélnek.
Előzmény: gbs (10) 0 VÁLASZ
gbs 2007. 01. 04. 19:31 | #10
Mondjuk elmegy tenyleg 200000 km-t, mint ahogy a gyarto mondja :),az akku kerüljön 10 000 dollarba Az akkor kilometerenkent 5 Cent az 100 km-re 5-dollar, ami az usaban kb 8 Liter benzin ara/ 100km. Ez egy közepkategorias auto fogyasztasa. Ha ugy szamoljuk, hogy az utolso szaz ciklusban az akkut mar cak harmadaig lehet tölteni (Notebook tapasztalat) akkor mar ugye tavolodunk a 200 000-töl, csökken a hatotavolsag, nönek a költsegek. Arrol nem is beszelve, hogy a Li-Ion akku akkor is öregszik, ha csak all magaban, raadasul a hömersekletingadozast ki nem allhatja....

Szerintem az akku hatekonysagan meg nagysagrendekkel növelni kell, különben csak nagyon hosszutavon eri meg, es csak akkor, ha az aram ara/adokulcsa nem fog drasztikusan nöni amit ugye nem lehetne elkerülni ha ezek az autok tenyleg elterjednenek.
metaljesus 2007. 01. 04. 19:11 | #9
bár amikor pár hónapja néztem ezt az oldalt, akkor még nem volt ár, de úgy tűnik 2008-2009 előtt úgyse nagyon lehet majd hozzájutni
metaljesus 2007. 01. 04. 19:08 | #8
hát azért az 500 töltési ciklussal is közel 200.000 km. az azért elég lehet egy darabig. főleg hogy ez még csak az első ilyen típusú kocsi. néhány év múlva már szerintem sokkal hatékonyabb technológia is lesz hozzá. a 3,5 óra sem olyan gáz szerintem, éjjelre bedugod a garázsba, aztán reggel mehetsz is. bár aki nagy távolságokat utazik annak azért kellemetlen lehet. mindenesetre én egy ilyet szeretnék :)
gbs 2007. 01. 04. 18:57 | #7
Hat igen, a trükk, hogy az aramon csak sima afa van, nem pedig 300%-os adoteher ;) Igy sporolnak ugye a gazdagok.

Ami nekem viszont nem teszik: 3,5 Ora toltesi idö es csak 500 Töltesi ciklus.Aztan lehet cserelni a Li-Ion akkut, ami gondolom kerül min 10-20 000 dollarba :(. Raadasul a Li-Ion a vegen mar messze nem 100%-ig tölthetö.

Kene bele talan egy kis benzinmotor, amivel haza tudsz döcögni, ha kifogyna az aksi ;) Na persze kar almodozni, mert ugysincs zseton ra.
szellike 2007. 01. 04. 18:13 | #6
Az är nem is olyan räzos,ha beüt a JOKER!
Ha nem,hät nem!Majd mäskor!
hmmm 2007. 01. 04. 18:03 | #5
Forgi!!

Azért mert ezek az autók még csak most jelentek meg, de azért pár amerikai hirásség már vett belőlük.
HZCs 2007. 01. 04. 17:18 | #4
na ja, de az a 60 az mérföld per óra, átszámítva az a 100km/h
Forgi 2007. 01. 04. 17:08 | #3
Hibás az adatlap... 0-60 ra gyorsul 4 mp alatt ;) és 248hp a forgatónyomatékot nem találtam :(
És ha már ilyen hatékony elektromotoros autók léteznek(szériában) miért nem terjednek jobban??? még ha egy kicsit drága is. habár egy roadster nél ez nem is drága 248hp
Zoli 2007. 01. 04. 16:38 | #2
Vajon mikor lehet ilyenhez hozzájutni elérhető áron???
bungle
bungle 2007. 01. 04. 14:01 | #1
Hehhh, Lőcs, ma úgy látszik ilyen Tesla-s napom van. ;) Fél órája néztem pont egy dokumentumfilmet Tesla (a feltaláló) életéről/munkásságáról, 2 óra múlva pedig megnézem a The Prestige (A tökéletes trükk) c. filmet, amiben David Bowie játssza Tesla-t. :)