Ne maradj le a legjobb izékről, iratkozz fel a heti hírlevélre:
bungle
bungle
bungle 2011. 10. 21. 00:17 | #144
A tejtermékektől valóban okosabbak leszünk
www.hazipatika.com/articles/A_tejtermekektol_valoban_okosabbak_leszunk?aid=20111004100627

Igyon tejet a daganatok ellen!
www.hazipatika.com/topics/daganatos/news/?nid=34677

A tej véd a diabétesz ellen is
www.hazipatika.com/topics/diabetesz/news/?nid=37833

Igyon tejet, fogyjon többet!
www.hazipatika.com/topics/fogyokura/news/?nid=38188

A tej élet, erő, egészség - és valóban!
www.hazipatika.com/topics/csontjaink_egeszsege/articles/A_tej_elet_ero_egeszseg_es_valoban?aid=20090828104014

A tejtermelők reklámjait olvashatták a Házipatika oldalán. ;)
bungle
bungle 2010. 11. 12. 12:12 | #143
Előzmény: bungle (142) 0 VÁLASZ
bungle
bungle 2010. 11. 12. 12:12 | #142
Nem akar ebből a paleolit vagy milyen táplálkozásról egy postot beküldeni Napi izés rovatba? Biztos jó kis vitatéma lenne az is. :)
Előzmény: bungle (141) 0 VÁLASZ
bungle
rubigo 2009. 07. 13. 14:23 | #140
én már csak sört fogok inni mostantól
Előzmény: brandboy (139) 0 VÁLASZ
brandboy 2009. 07. 13. 12:56 | #139
lacizs 2009. 07. 12. 13:40 | #138
A szarvasmarhát körülbelül 10000 éve háziasították:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Háziasítás

Ha eddig nem haltunk ki a tejtől nem most fogunk. Persze aki a vaníliás reggeli italt szereti...


bogeszka 2009. 07. 11. 21:16 | #137
Szendi Gáborban azért kételkedem, mert pszichológusként MINDEN máshoz is ért... azt meg kétlem.
Először a piszchológiai problémák (túlzott) gyógyszeres kezeléséről és a gyógyszergyártók ilyenirányú érdekeltségéről értekezett, amit elhiszek neki, hisz az a szakmája. De ezek után a koleszterinhez, vajhoz, tejhez is ugyanilyen, tudományosan megalapozhatóan tudjon hozzászólni, nem hiszem.
sahinel 2009. 07. 11. 15:06 | #136
) sokan nem hisznek már a tudománynak sem. Akik nem hiszik hogy a tej nem egészséges akkor nézzenek utána miért tiltották be a reklámokban hogy a tej élet, erő,egészség, stb és miért nem isznak az állatok csak kis korukban tejet. Aztán lehet okoskodni lehülyézni másokat de ez van.

Ettől még én is szeretem a pudingot, madártejet, stb tejes kajákat, és meg is eszem, iszom ezeket. De csak nagyon ritkán mert a szervezetem nem tudja lebontani rendesen a tejet.

http://www.natursziget.com/page.php?show/articles/view/topic/egeszseg/artid/20060322tej
http://www.macosz.hu/blog/no-cukorbeteg/31

És még sok helyen lehet ezekről olvasni.
GerzSonka
GerzSonka 2009. 07. 10. 22:41 | #135
Huhh! Ez akkora faszság, hogy minimum szcientológus kell, hogy legyen! :P
peet 2009. 07. 10. 17:00 | #134
akár aknamezőn is mászkálhatnék, ha azt tenném...
:)
Előzmény: notaprisoner (133) 0 VÁLASZ
notaprisoner 2009. 07. 10. 16:14 | #133
Akkor gyere dinnyét dobálni! :D
Előzmény: peet (132) 0 VÁLASZ
peet 2009. 07. 10. 10:38 | #132
Azért, mert könnyebben bevihető a szervezetbe nagy mennyiségű fehérje, 3kg tojásfehérje porban 740 db tojásnak a porított fehérjéje van. Olyan ízt adsz neki, amilyet akarsz, vízzel bekeverve könnyen emésztődik/felszívódik és nem olyan durva a szaga és az íze, mint a tojásfehérjének.
Amióta tejsavó-fehérjével, glutaminnal és kreatin foszfáttal együtt tolom, azóta egész szépen látszik az eredmény.
Na persze, nem azt mondom, hogy szteroid-szerű hatása van, de azért szépen hozott valamit.
11 éve gyúrok, de ilyen jó hatása nem sok tápláléknak van...ha pedig túl sok tojfehport viszel be, akkor azt a szervezeted egy bizonyos módon jelzi és tudod, vissza kell venni az adagból, mert a maradék fehérje nem szívódik fel, nem hasznosul.
Amióta ezeket (is) kajálom, én látom az eredményt, de a teremben azért kapom az oltást, hogy szúrjak vmit gyorsan, mert nem vagyok akkora, mint egy ház. De, szerintem, így sem olyan rossz, 46-47-es kart így is elértem és 98kg vagyok csak, 12%-os a testzsírszázalékom...persze, azok a srácok a teremben 2X ekkorák...és irígykedem is egy kissé.

A tejről meg annyit még, hogy ezeket a fehérje-kiegészítőket azért kell vízbe keverni, mert, ha tejbe kevered, igaz, hogy finomabb, de gátolja a bekevert fehérje felszívódását. Én szeretem a tejet, de keveset iszom...nem bírom. A profi testéítők pedig soha, semmilyen tejterméket nem fogyasztanak, úgy tudom.
Előzmény: alphadog (131) 0 VÁLASZ
alphadog 2009. 07. 09. 23:51 | #131
Tojásra is allergiás vagy? Vagy azt miért por formájában fogyasztod? :)
Előzmény: peet (130) 0 VÁLASZ
peet 2009. 07. 09. 23:46 | #130
Ha tejet iszom, megvan az egész napi programom...
Nagyon allergiás vagyok a tejre, vagyis inkább a tejcukorra...a barátnőm is, de őt rettentően kiüti...mármint a bőrét.
Nekem max 1 perc alatt reagál a szervezetem.
a fehérjét tejsavó-fehérjéből, illetve tojásfehérje porból viszem be és rsze nagy mennyiségű húsból.

a 'gennyes bicepszű srác'-os postra hagy utaljak, hogy nekem nem durrant még ki ezektől a bicepszem.

(...mondjuk, a görögdinnyére is allergiás vagyok.)
peet 2009. 07. 09. 23:40 | #129
Nagyon tetszett a kommented!

Mégmégmég!

:)))
Előzmény: |-=O=-| (128) 0 VÁLASZ
|-=O=-| 2009. 07. 09. 22:41 | #128
LOL! :D

Erről ez a körlevél jutott eszembe:

Sziasztok!
Ezúton szeretném megköszönni mindazoknak, akik megtiszteltek azzal, hogy elküldték nekem a rengeteg továbbított e-mailt ezen hosszú évek során. Hasznos volt!
A jóságotoknak köszönhetően:
- Nem iszok Coca Colat, mióta tudom, hogy WC tisztításra használható.
- Nem járok moziba, mert félek, hogy beleülök egy AIDS-el fertőzőtt tűbe.
- Büdös vagyok, mert nem használok desodort, mivel rákot okoz.
- Az összes megtakarított pénzem elutaltam kb 7000 alkalommal Amy Bruce számlájára, aki egy nagyon beteg kislány egy kórházban.(Milyen érdekes, hogy ez a kislány még mindig 8 éves 1995 óta...).
- Az ingyen Nokia telefon sem érkezett meg soha, úgy mint a belépők a Disneyland-i hétvégére, amit nyertem.
- 170 alkalommal jutott a tudomásomra, hogy az MSN Hotmail törölni fogja a számlámat.
- Most már azt is tudom mit kell tennem, hogy megtaláljam életem párját. (Elég, hogy a nevét leírom egy papírra és erősen gondolok rá, majd megvakarom a seggem vele az óra járásának megegyezően forogva egy Audi A6-os körül).
- Felhalmoztam nagyjából 3000 évnyi balszerencsét, meghaltam vagy 167 alkalommal, leszáradtak a nemi szerveim, elmúlasztottam életem nagy szerelmét kb 20-szor, a továbbított levelek miatt.
- Már azt se tudom mennyi számlát kellett volna kapnom az MSN-től, mivel elvileg valamelyik augusztus 1-től fizetős lett!!!
- És még mindig várom, hogy Bill Gates elküldje a vagyonát, amit már rég meg kellett volna tennie...
NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM !
FONTOS: Ha nem küldöd tovább ezt a levelet 10 másodpercen belül legalább 8 500 000 személynek, akkor egy kék dinó sárga szarvakkal fel fogja zabálni az egész családod holnap 17:30-kor.
NA EZT KÜLDJÉTEK TOVÁBB!
Előzmény: Derill (127) 0 VÁLASZ
Derill 2009. 07. 09. 22:08 | #127
kóláról írjál cikket te nagyfejü
notaprisoner 2009. 07. 09. 20:15 | #126
Ha már ott tartunk, hogy hülye az ember felnőttként, mert tejet iszik, merthát az élővilágban egy élőlény sincs, amelyik felnőttként issza a tejet (erre mondjuk pár éve rácáfolt az egy éves macskánk, amelyik nyugodtan odament a 2 hónapos kismacskák mellé az anyjukhoz TEJET INNI! :D), de igazából ugyanezzel az indokkal lehetne a szexet is blamálni, mert a delfineken kívül csak az ember az, amelyik élvezetből is (vagyis, szinte csak amiatt) folytatja e tevékenységet. :P

Egyetértek, ki van ez forgatva, egyik ezt tudja, másik azt tudja, de sokan csak elbeszélnek a másik mellett... Azért a kommentekből simán lehetne vagy 20 új post-ot indítani! :D
rubigo 2009. 07. 09. 17:53 | #125
A mi macskáink csak tejet isznak. Az egyik nemrég pusztult el, 14 éves volt. Lehet a sok tej miatt nem élt tovább.. :)
Előzmény: sien (123) 0 VÁLASZ
mekszamnojz
mekszamnojz 2009. 07. 09. 17:18 | #124
az utolsó mondatodban minden benne van, másnem az amiben egyet értünk. :)
A baj az, hogy a cikk írója keveri a szezont a fazonnal és ezért kerül ide minden ami a tejjel kapcsolatos, függetlenül attól hogy mi a cikk célja. :S
Nem azt mondtam én sem hogy mindenre jó a tej. Sőt én sem tartom önmagában kimondottan egészségesnek, de ártalmasnak sem!
Mint alkotóelem valamivel együtt, amik egészségesek és kiemelik egymás hatását igenis kellő hasznos tulajdonságai vannak. (sztem) és ekkor már számításba kell venni az anyatejet és a tápszereket és a felnőtt korban tejetivást is sajna... hogy megértsd az összefóggéseket hogy semmit nem önmagában kell vizsgálni, és hogy megértsd mi miért volt úgy akkor és miért van így most.
Az állatokkal azért nem praktikus összehasonlítani az embereket, mert az állatok 99%ban tesznek olyan dolgokat ami ösztönös, az meber pedig 99% ban teszi ezt úgy ahogy nem természetes.

Tehát, az hogy régen korai volt az elhalálozás és hogy most mennyi, vagy hogy most milyen egészségügyi problémákkal küzdenek az emberek, közvetetten nincs befolyása annak hogy mennyi tejet isznak... ellenben tény, hogy aki gyerekkorában több - úgymond egészéges és nem mű- tejet iszik, az fejlettebb és egészségesebb felnőttnek. Az megint tény hogy akit csak tejjel + hússal tömnek meg csokival és csipszel, annak inkább ártani fog mint használni. A felnőtt szervezetnek is szüksége van kálciumra pl, és megint pl., ha rokonomból indulok ki, akkor neki nem tanácsos pezsgőtablettát inni meg zöldségeket sem mindent ehet, mert fekélye van, neki még hasznos is, mert bevonatot képez a gyomorfalon a zsír! ami olyan egészségtelen ugye :D és megvédi a gyomrát a további sav marásától! szvl azért ismerjük el hogy van haszna is. minden dolog csak akkor káros ha mi nem rendeltetésszerűen használjuk vagy bánunk vele. És így tovább...
Előzmény: sien (123) 0 VÁLASZ
sien 2009. 07. 09. 16:59 | #123
a tény az, ha a logikádból indulok ki, akkor azért nem volt régen baj a tejivással mert erős volt a szervezet. szerintem itt érzed te is mi a hiba. a kisgyermek anyatej ivását meg ne keverjük már ide ha lehet, semmi köze a témához.
visszatérve ehhez a jó kis "régen is itták oszt mégis éltek" dologhoz. nem tudom mit értesz azon hogy "régen"? évszázadokkal ezelőtt? amikor az átlagéletkor 35 év volt? vagy az előző században, esetleg a mi gyermekkorunk idején? egyénként a miheztartás végett én is falusi gyerek vagyok, baromi sok tejet itattak velünk, és én se hiszem hogy emiatt beteg lennék. én csak annyit mondtam hogy ne tartsuk már a tehéntejet a rák ellenszerének, a tüdőbaj elmulasztójának, és a leszakadt végtagok visszanövesztésére alkalmasnak. nem írtam hogy káros, bár én utálom, csak ne istenítsük már, akár tetszik akár nem rajtunk kívül egyik emlős se olyan hülye hogy felnőtt korában tejet igyon. vajon mé. mérgezőnek azért nem tartom, ezt nem is írtam.
az hogy a fejlett orvostudománynak köszönhetően hogyan gyengül el az immunrendszerünk, az már egy más téma.
Előzmény: mekszamnojz (120) 0 VÁLASZ
encsisz 2009. 07. 09. 16:28 | #122
ÁÁÁÁ. Szendi Gábor ... pszichiáter!!!, soha nem praktizált, csak írt, és a szakmában sem elismert, csak hozzányúl egy témához, és kifordítja a sarkaiból. Az embereket nem kéne mindig összekavarni!!
mekszamnojz
mekszamnojz 2009. 07. 09. 14:24 | #121
mellesleg tele van a cikk ellentmondással... pl egyetlen egyszer pendíti meg hogy a pasztőrözött tejjel van a baj, nem magával a tejjel és nagyon nagy hibát követ el vele az író hogy a későbbiekben nem hivatkozik semmilyen formában erre vissza, hogy ne legyen félreérthető a tartalom.
Előzmény: mekszamnojz (120) 0 VÁLASZ
mekszamnojz
mekszamnojz 2009. 07. 09. 14:09 | #120
egy szóvl nem mondta senki hogy onnan issza egyből... de a tényekkel akkor sem kellene szembeszállnod. márpedig feljebbmenőink 90%-a, és utódaik 90%-a tejet ivott a (szegényes) gyerekkorától kezdve és egyiknek se lett még se ettől se a munkától sem a búzából készült kenyértől, sem az útszélén elfogyasztott dinnyétől, szőllőtől, sem a mezítlábaskodástól stb... semmi de semmi baja! a mostani szervezetek csenevészek. el lettek butítva a sok mű kajával. így már persze hogy az egészséges az ártalmas... nemtom min csodálkoztok. nem csak a kaja területén van ez így. lassan bebizonyítják hogy a sex is ártalmas és majd bukóval a fejünkön hümmögve fogunk virtuális-dugni.
Előzmény: sien (119) 0 VÁLASZ
sien 2009. 07. 09. 13:41 | #119
még jó hogy úgy szólsz hozzá hogy igazán azt se tudod mihez, de akkor nagyon :D

igyátok a tejet húszliterszámra ki nem szarja le? de ki ne találjátok már hogy az élet bölcsője mert elsírom magam.

neked meg tök jó lehet hogy csak úgy iszod a nyers tejet és öntöd magadba a bocinak fontos baktériumokat, gondolom a füvet már elég jól lebontja a gyomrod. tényleg. nem nőtt egy másik is?

jesszusom mik meg nem fordulnak itt :D
Előzmény: Alien2000 (112) 0 VÁLASZ
mekszamnojz
mekszamnojz 2009. 07. 09. 13:03 | #118
az a tej ami nem tehéből van valóban nem tápláló, ami meg a tehénből és kecskéből jön, -olyanból ami nem agyonpermetezett füvet meg tápszereket evett meg, az egészséges tej. ennyi.
rieper 2009. 07. 09. 11:44 | #117
A tejjel nem a sportal függöt össze a csontok kálciumtartalma. Nem vok orvos de én is tudom, hogy a csontokat terhelni kell, hogy a kálcium beépüljön....

"Alapvető táplálék a fehérje, mert az állat csak fehérjét fogyasztva tud hozzájutni a saját szervezetét
m½uködtet½o fehérjék alapanyagához. 20 alapvet ½o aminosavból épül fel a fehérje, de az embernek és
az állatok többségének, mint a szárnyasoknak és a disznónak a szervezete sem tud aminosavakat el ½oállítani.
Csak a táplálékul fogyasztott növényi és állati fehérjékb½ol jut hozzá a szükséges aminosavakhoz. Az
elfogyasztott fehérje a gyomorban hasad szét az összetev½o aminosavakra és a szervezet ezeket használja
fel saját fehérjéinek felépítéséhez. Azonban a kér½odz½o állatok, mint a tehén, a kecske és a juh szervezete,
gyomruk felépítésének, m½uködésének köszönhet ½oen maga is képes más aminosavakból vagy értéktelenebb
táplálékokból aminosavakat el½oállítani. Ezeket a bend½ojükben tenyész½o paránylények (mikroorganiymusok)
termelik. Ezért a kér ½odz½o állatok teje a legértékesebb táplálékaink közé tartozik. Mai módszereinkkel
a tehenet tízszer annyi tej termelésére késztetjük, mint amennyire a tehén borjainak szüksége lenne." Dr. Végh László
notaprisoner 2009. 07. 09. 11:01 | #116
De figyelitek, hogy a post-ot küldő is mennyire a tej ellen beszél? :D :D
"Hasznos kis szösszenet a sokak által istenített tej élettani hatásairól."

A saját tapasztalatokat, meg őseink tapasztalatát általában sutba dobják, ha ilyen tudományos keretbe foglalt baromságot is olvasnak. Tegnap is leírtam, nálam már ott bukott el a dolog, hogy a tudósok manipulálták a tejet, elég rendesen, és ettől olyan tüneteket mutattak a kismajmok, mintha autisták lennének... Na mindegy... Mindenki azt hisz, amit akar.

Amúgy a városunkban van egy tejautomata (géptehén :D), a tejesektől felvásárolják a tejet, és betöltik az automatákba, szintén 130/liter az ára, mint amit nekünk házhoz hoznak. Mivel csak kétnaponta kapjuk, sokszor hozunk onnan is, és bár rá van írva az automatára, hogy fogyasztás előtt fel kell forralni, szerintem senki sem csinálja. Nálunk négy ember issza, senki se lett beteg tőle! Még hasmenés sem volt!
Úgy tudom amúgy, hogy Budapesten is kiraktak már pár ilyen automatát. Szerintem nagyon jó dolog, mert így mondhatni közvetlenül a termelőtől kapunk tejet, és non-stop! :D Így az emberek sem szart vesznek, és a termelő is el tudja adni a tejet, szerintem korrekt áron! Szegeden, ahol tanulok, a nagyáruházban az abc-ben (nem reklámozunk! :D) általában, ha le van árazva a szlovák tartós tej, leglejjebb is 119 forintra mennek... Az a poén, hogy kibontva benne maradt a hűtőben a szobatársamé a kollégiumban, bár, az márkásabb tartós tej volt (majdnem olyan volt a neve, mint a mizu?-nak, de mégsem :P), és senki nem dobta ki (tudom, szégyen!), mivel senkit sem zavart, mert NEM VOLT BÜDÖS egy hónap múlva sem! Persze, inni senki sem mert már belőle. Vagy csak szobatársam cserélgette volna...? :D
Celldweller 2009. 07. 09. 00:43 | #115
Nem olvasom el a commenteket, de magas gyomorsav ellen jó, és finom. leszarom ha rákot okoz én akkor is szeretem.
minden rákot okoz, meg nincs kb olyan élelmiszer a földön aminek nincs káros mellékatása.... kb az élet is egy káros mellékhatás. élj a mának gyerek.
rezso 2009. 07. 08. 21:36 | #114
Megint egy köcsög szcientológus... Kell ez ide?
megmérgezték Veér Andrást, ezután bezáratták az Országos Pszichiátriai Intézetet
Jönnek a vitaminos tömegmanipulációval
Most meg a tejet akarják elvenni?
Nyúzó 2009. 07. 08. 21:31 | #113
Na Bogaram!
Amit írtál, nekem annyira tökéletes, hogy megfoghatatlan. Ugyanígy látom én is, és szerintem ezek a tények, nem az orvosok össze vissza elméletei. Én köszönöm és neked adom a pontot!
Előzmény: Alien2000 (112) 0 VÁLASZ
Alien2000 2009. 07. 08. 21:03 | #112
Na Bogárkáim!
Szösszenetet nem néztem, a huzzászólásokból látva nem is fogom.
1: személy szerint naponta kb. 2 liter tejet iszom, ennek kb. fele nyerstej, értsd forralatlan. Ez már vagy 10 éve így van.
2: tej= kb. 98 % víz, a többi az alkotóelem. Persze az a tej ami a tehénből, kecskéből jön ki, nem ami a dobozból. Mellesleg én utálom a kecsketejet, mert az "szagos". A kecsketej beltartalmilag tartalmasabb mint a tehéntej, de 1 kecska nem is termel 30- 40 litert 1 nap.
3: egészségügyisek meg többfélét mondanak. Tudom, kérdeztem én is. Egyik VÁÁÁ káros, maga a halál, a másik (mellesleg a háziorvosom): csak nyugodtan, mert Egészséges!!!
4: van aki allergiás a tejfehérjére, mely mellesleg a legkönnyebben emészthető fehérje forrásunk, éllet tanilag teljesen felszívódik, míg pl.: a tojásfehérje nem. A tejcukor emésztése, sajnos nem marad mindenkinél meg, pedig jó lenne, mert az emésztése során tejsav képződik belőle, mely az emésztő traktust tartja megfelelően savas pH-án, mely gátolja a káros mikroorganizmusok elszaporodását (pl.: Staphylococcusok). Nekem speciel ha rendetlenkedik az emésztő traktus, akkor 1-2 pohár hideg, nem forralt tej szokott segíteni.
5: forraltunk már fel 1 hetes! , előzőleg csak lehűtött, s hűtve tárolt tejet.
6: mivel a tejben sok az ellen anyag (mivel végül is anyatej, s a borjú nem rendelkezik természetes immunitással mikor megszületik, ezért az anyja tejével kapja meg a szükséges védelmet, míg a bélcsatornájában a bélbolyhok záródnak), ezért a tej összcsíra száma a fejést követően csökken (értsd: a benne lévő ellenanyagok a külvilágból bekerült mikroorganizmusokat elpusztítják, mert azt is tudni kell, hogy a megfelelő körülmények között tartott tehén, kecske stb. teje Steril!)
És még lehetne folytatni a pozitívumokat ...
Persze vannak negatív dolgok is, mert a jóból is megárt a sok!!!
mephistto 2009. 07. 08. 21:02 | #111
sztm azt kell alapul venni, hogy a régi időkben 30 évig éltek átlagba az emberek most meg 70 és én zsíros szalonnát eszem folyton joghurt desszertek meg csokik jégkrémek, Sok tejes kaját nyomok, azt mégsincs semmi bajom, faterom lassan 60éves és napi másfél doboz cigi (Főnix) régen P20 ment és 12 üveg sört meg jópár feles, mája erős tüdeje tiszta most volt vizsgálaton :D. a másik pedig, hogy a rákosok mindig az egészségcentikusokból kerül elő, ismerek pár rákos embert akik meghaltak, volt köztük 18 éves csaj is, a közös az, hogy egyik se dohányzott és félt a ráktól, és egészségesen akartak élni, bolti tejet nem is ittak. Ellenben az alkoholistákkal akik az életbe nem halnak meg :D szóval ha sokáig akartok élni igyatok és egyétek amit kívántok :D
Zorro 2009. 07. 08. 20:38 | #110
Még mindig ezen vitakoztok? Akkor momndom mégegyszer. Mindenre lehet mondani, hogy káros, mivel mindegy mit eszel-iszol, az élet vége akkor is csak halál.Lehet vele vitatkozni de akkor si ez van. Ami vicces, hogy az élethez elengedhetetlen oxigén az ami a sejteket pusztítja és öregíti a szervezetet. Szóval akkor holnaptól senki ne vegyen levegőt se, mert káros. :D
Anthonz 2009. 07. 08. 20:03 | #109
Ez egy nyomorék, és sokkal károsabb, mint az ilyen ufó elméleteket gyártók. Jól pofán kellene baszni. A tej méreg, aha...
kotta 2009. 07. 08. 19:20 | #108
Persze, hogy van erről is véleményem, de most nem emiatt írok. Sokakkal egyetértek itt meg sokak véleményére rácsodálkozok és elgondolkodok, de tényleg nem ez most a lényeg.
M. Imre zseniális látnok-íróról szólnék pár szót. Észrevettétek már mennyire gőzerővel húzunk jelenleg a falanszterbe? Elég végigböngészni egy vitát: ahogyan gondolkodunk a világról, a dolgainkról, ahogyan beszélünk,érvelünk. Ugyanez látható a tévékben, rádiókban is. Nagyon úgy néz ki, hogy annak a bajszos úrnak egykor igencsak jó és reális ötletei, meglátásai voltak...

(Amúgy meg szeretem a tejet, nekem eddig nem ártott. Szeretem a tökfőzeléket és az eperhabot is, és ezek sem ártottak különösebben. És amúgy sem fogok 80 évet megélni, attól tartok. Ennyi.)
Ordas 2009. 07. 08. 19:14 | #107
Én olvastam egy könyvet, ami azt taglalja, hogy vércsoport függő, hogy kinek mi jó. Az első vércsoport a 0-ás volt, a vadász, gyűjtögető emberé, hát ő biztos nem szopogatta a tehenek tőgyét, nem evett tésztaféléket, kenyeret, csak amit talált, vagy elejtett. Később, amikor az ember letelepedett, gabonát termesztett, állatot tenyésztett, ezek és a hely függvényében kialakult az A és B. A szervezet idomult a környezeti hatásokhoz. Valszeg majd kialakul még pár féle vércsoport, főleg, hogy a piacon ma már mindenféle kaját megkapsz, bárhová eljuthatsz egy nap alatt.
Gondolom, az, hogy kinek mi nem jó, legjellemzőbben nem azonnal jelentkezik, de előfordulhat. Aki vigyázni szeretne a saját testére, olyat eszik, ami a testének jó, nem azt, ami szem-szájának ingere. Aki pedig az egyedfejlődést támogatja, az nem foglalkozik ilyenekkel, hanem mindenfélét eszik, amit csak lehet, aki pedig azt az elvet vallja, hogy 'valamibe meg kő haani', annak meg úgyis mindegy.
Szerintem fontosabb lenne az embereket a dohányzásról leszoktatni, mert valszeg azért az károsabb, mint a tej...
Nyúzó 2009. 07. 08. 19:09 | #106
És idézetek a Bibliából, csak azért is, hogy azt az irtózatos marhaságot, miszerint a középkorig nem ittak tejet mégegyszer senki le ne merje írni..:-DDDD Mindazonáltal, számoljátok meg, hányszor említi a tejet, mint mérget.;-)

Az vizet kért, ő tejet adott,
Fejedelmi csészében nyújtott tejszínét.
/Bír 5,25/

Fejőedényei tejjel vannak tele, csontjainak velője nedvességtől árad.
/Jób 21,24/

Bementem az én kertembe, én húgom, jegyesem,
szedem az én mirhámat, az én balzsamommal,
eszem az én lépesmézemet az én mézemmel,
iszom az én boromat az én tejemmel.
Egyetek barátim, igyatok, és részegedjetek meg, szerelmesim!
/Énekek 5,1/

És lészen, hogy a tej bősége miatt vajat eszik; mert vajat és mézet eszik, valaki csak megmaradott e földön.
/Ézs 7,22/

Oh mindnyájan, kik szomjúhoztok, jertek e vizekre, ti is, kiknek nincs pénzetek, jertek, vegyetek és egyetek, jertek, vegyetek pénz nélkül és ingyen, bort és tejet.
/Ézs 55,1/

A tejet megettétek, és a gyapjúval ruházkodtatok, a hízottat megöltétek; a nyájat nem legeltettétek.
/Ez 34,3/

És vőn vajat és tejet, és a borjút, melyet elkészített vala, és eléjök tevé: és ő mellettök áll vala a fa alatt, azok pedig evének.
/1Móz 18,8/

Bortól veresek szemei, tejtől fehérek fogai.
/1Móz 49,12/

És mondám: Kiviszlek titeket az égyiptomi nyomorúságból a Kananeusok, Khitteusok, Emoreusok, Perizeusok, Khivveusok és Jebuzeusok földére, téjjel és mézzel folyó földre.
/2Móz 3,17/

Tehenek vaját, és juhok tejét bárányok kövérjével, básáni kosokat és bakkecskéket a buza java kövérjével; és szőlő vérét, bort ittál.
/5Móz 32,14/

Az Úr dicsőségének jelensége pedig olyan vala az Izráel fiainak szeme előtt, mint emésztő tűz, a hegy te-tej-én.
/2Móz 24,17/
-hahahaha ez vicc volt.:-DDDDDDD

Mert mindaz, a ki tejjel él, járatlan az igazságnak beszédiben, mivelhogy kiskorú:
/Zsid 5,13/
- na, puff.:-)))))) ezt saját önkritikának szántam.;-)
Előzmény: rubigo (98) 0 VÁLASZ
ManOfUnknown 2009. 07. 08. 19:08 | #105
Az hogy mért haltak meg olyan sokan a tejfogyasztásba a középkorban az egy megválaszolatlan kérdés marad! Szerintem fele-fele arányban köze volt hozzá a káros mikroorganizmusoknak és a káros fehérjéknek is!
A kecske szervezete sokkal "kifinomultabb" a tehénéhez képest! Ezért a teje is egészségesebb vagy legalábbis kevésbé káros! Azért írtam a végére azt amit mert itt a kommentelők közt sokan súlyos tejfüggőségben "szenvednek" és egy alternatívát ajánlottam amit lehet más jelzőkkel kellet volna ellátnom, ezért bocsánatot kérek! Bár itt inkább a fogalmazásomba kötöttél bele mintsem a mondanivalómba!
Az almafa a termését sem nekünk szánja mégis fogyasztjuk! ... Ha lehet akkor a kisebbik rosszat válasszuk!

Előzmény: rubigo (98) 0 VÁLASZ
neva 2009. 07. 08. 19:05 | #104
A tej mint olvashattuk, mérgező, a hús (mindegy, milyen) tele van növekedési hormonnal, gyógyszerrel, stb., a zöldségek vegyszerrel, gyomirtóval, stb, a bio cuccok pl fuzáriumgombával... a kerti növényekre hull a szennyezett eső, a csapvízben klór, a kútvízben nitrit, az ásványvízben különböző vegyszerek vannak, hogy tartós maradjon... szóval ilyen alapon semmit ne együnk, ne igyunk, de ne is vegyünk levegőt, mert az is szennyezett... Én elhiszem, hogy a tej nem épp a felnőtt embereknek lett kitalálva, meg hogy a babáknak anyatej való, de ha nincs, mit adjanak, ha nem tápszert?
Szerintem erre is érvényes anyósóm kedvelt mondása: Mindennek van határa/mindent mértékkel. Nem tudunk minden károsnak kikiáltott élelmiszert kiküszöbölni, de nem kell túlzásba vinni a fogyasztásukat. Tömeghisztériát rendezni, veszekedni ezen pedig nem érdemes. Mindenki azt hisz, amit akar.
Előzmény: Nyúzó (101) 0 VÁLASZ
ManOfUnknown 2009. 07. 08. 18:58 | #103
Azt te is tudod hogy a tej és a tejtermékek közötti hasonlóság csak az alapanyag! Pl.: sajtkészítés közben olyan baktériumok keletkeznek amik jótékony hatással van a szervezetre! Ezt már hamar felismerték és inkább a tejtermékeket kezdték el fogyasztani és nem a tejet!
Az alábbi két linket nem olvastam el, két okból is az egyik mert az internetet nem tartom hiteles forrásnak, itt jegyezném meg hogy az tejről szóló cikket sem tartom hitelesnek csupán több pontban egyezik az álláspontommal, de nem mindegy milyen állat tejéből készítették a sajtot!
A Romulus-os történetet meg nem veszem komolyan, mert az egy mese!
Előzmény: Nyúzó (97) 0 VÁLASZ
Nala 2009. 07. 08. 18:55 | #102
Teljesen egyetértek!Abszolút igazad van!:)
Előzmény: Cicamackó (52) 0 VÁLASZ
Nyúzó 2009. 07. 08. 18:51 | #101
Én is azok sorába állnék, akik az arany közepet támogatják.:-)
Pár idézet az Odüsszeiából (Devecseri Gábor fordítása):

"Ott aszalók rogyadoztak a sajttól, sok gödölyének, báránynak szűk volt az akol már"

"Ott legelőször is engem kértek szóval a társak, hogy vigyük el sajtját"

"Végre leült, mekegő kecskéit, fejte juhát is, mindegyiket rendben, s kicsinyét odaküldte alája.
Erre megaltatván a felét a fehérszinü tejnek, átsajtolta, s a túrót font kosarakba helyezte,
és a felét öntötte edénybe, hogy innivalója, hogyha kivánja, legyen, s vacsorához hogy legyen ottbenn."

"Szörnyü hasát miután megtöltötte a Küklópsz, és le is öblítette az emberhúst sürü tejjel,"

"Ott azután soha nincs híjával a jó pecsenyének, sem sajtnak, sem az édes tejnek, a gazda s a pásztor,
éppen elég tejet ad mindég az a nyáj a fejéskor."

Előzmény: rubigo (98) 0 VÁLASZ
Nala 2009. 07. 08. 18:49 | #100
Nincs is jobb mint egy kis csokis keksz egy nagy bögre tejjel!:)
Matthej01 2009. 07. 08. 18:48 | #99
Ti ezt a sok szart elhiszitek? Nem azt mondom még vízmérgezést is lehet kapni; Ugyan úgy rókázik tőle az ember meg minden lehet az a legdrágább ásványvíz is. Középkorig nem ittunk tejet meg nyányányá. Ha ezzel a maszlaggal biciklit lehetne hajtani akkor fénysebességgel száguldozna minden ilyen csökött agyu tahó. Az ember nagyon rég óta issza a különböző állatok tejét, Nem a középkor volt a kezdet!!! Aki meg ezt a szart írta biztos megharagudott a tejbáros kiszolgálónénire mert nem azonnal hozta neki a kakaót!!! :) Erre csak azt tudom mondani, hogy hazugság az egész mert nem ugyanolyan mindenki. Mindenki majdnem máshogy reagál ugyanazon dolgokra. És különben is ha ez mind igaz lenne akkor hamarabb kihaltunk volna sem hogy eljussunk a "sötét" középkorig!
rubigo 2009. 07. 08. 18:37 | #98
Egy-két dologra reagálnék most már én is:
"egészen a középkorig nem volt szokás tejet inni mert a következmények borzalmasak voltak (hányás, rosszullét és halál)"
Talán azért, amit egy bizonyos Louis Pasteur a XIX. sz. végén igazolt, (és amit többek között Semmelweis is állított), hogy léteznek szemmel nem látható mikroorganizmusok. Nos, ezek gyakran a tejben is benne vannak.. És akkor itt szeretném megvédeni a többek által negatív kontextusban szerepeltetett pasztörizálást is (amit sokan a szűréssel összekevernek). Volt szerencsém fejőházban, fejőaknában gyakornokoskodni, munka után sokszor ittunk többen is a még nem hőkezelt tejből. Egy-két napon belül egyik társam vérhashoz hasonló tünetekkel került karanténba, én csak magas lázzal és streptococcus fertőzéssel küzdöttem pár hétig... Ugyanis, ha pl. masztitiszes (tőgygyulladásos) tehén tejét iszod hőkezelés (pasztőrözés) nélkül, barátságos kis baktériumokat adagolsz vele a szervezetednek.. talán ebbe haltak bele a középkorban is jó páran...

"Aki mégis tejet akar inni mindenáron az inkább a kecsketeje válassza, mert az anyatej után az a legegészségesebb!"
Most akkor legegészségesebb, vagy csak nem olyan káros, vagy legkevésbé káros? Merthogy többen bebizonyították itt már a közel 100 hozzászólásban és konkrétan a cikkben is, hogy nem egészséges a tejet szopós csecsemő koron túl fogyasztani... Ezenkívül kiemelném, hogy a "kecsketejet válassza". Előtte írtad: "A tehén nem neked szánja a tejét, ezért sem érdemes inni belőle!" Ezek után, ha a kecske sem nekem szánja, fölösleges ajánlgatni...

Minden (még az egyébként egészséges dolog is) méreg nagy mennyiségben, ez már lassan közhely és Paracelsus óta tudjuk.
Előzmény: ManOfUnknown (95) 0 VÁLASZ
Nyúzó 2009. 07. 08. 18:28 | #97
"2. Most találták ennek nincs semmi alapja! -> Tévedsz mert ha egy kicsit utánaolvasnál akkor neked is egyértelművé válna hogy egészen a középkorig nem volt szokás tejet inni mert a következmények borzalmasak voltak (hányás, rosszullét és halál)! Hogyan lett mégis a tej olyan közkedvelt, amikor a tehént nem csak a húsáért hanem a tejéért is tenyészteni kezdték és mert az emberek kezdtek tolerálni! Csak nem tudom miért kell erőltetni ami nem kell!"

Ha kicsit utánaolvasnál Te is rájönnél, hogy nem igaz amit írtál. Ha a középkorig a művelt ókorban nem itták a tejet a "borzalmas" következmények miatt, akkor miért épült rá gazdag kultúra? És miért kezdtek el a középkorban hirtelen tejet inni? Most neten hirtelen ezt találtam:
http://pwh.freeblog.hu/archives/2009/05/07/A_sajtok_tortenete_az_okorban/
http://hu.shvoong.com/medicine-and-health/1713804-sajt-tejtermékek-királya/
Egy idézet: " A sajtkészítés első írásbeli megemlékezése a suméroktól és a Bibliából származik." -na ugye.
Szerinted Romulus milyét szopta a farkasnak? :-DDD
Előzmény: ManOfUnknown (95) 0 VÁLASZ
Nyúzó 2009. 07. 08. 18:14 | #96
Aha! Szerintem Ők tartották be legjobban az egészséges életmódról szóló mai "törvénykönyvet":
http://ize.hu/click.php?id=3316&url=http://www.funpic.hu/funblog/anorexia/anorexia.html
És lefogadom, hogy a rokonságuk tele van orvosokkal.;-)
Az orvosokról kialakult képemet benyomások milliói alakítják, és sajnos egyre negatívabb irányba. Nem látom az eredményeket a környezetemben.:-(
ManOfUnknown 2009. 07. 08. 18:02 | #95
Olyan félreértések vannak itt hogy csak na!
Megpróbálok megválaszolni néhány dolgot:
1. Egész életemben tejet ittam és semmi bajom sincs! -> 2 dolog állhat fenn. Az egyik hogy igen ellenálló a szervezeted, a másik hogy még nagyon fiatal vagy! Miért fontos a fiatalság, mert ilyenkor erős a szervezet és a legtöbb káros dolog ami benned van csak lappang mert az antitestek szétzillálnák, idősebb korra majd kezdi kifejteni a hatását! (5 éve cigizek és jobban vagyok mint valaha, na persze; egy vmit érdemes megtanulni: a szervezetben nincs olyan mechanizmus amely azonnali (pár másodperces) reakciót vált ki!)
2. Most találták ennek nincs semmi alapja! -> Tévedsz mert ha egy kicsit utánaolvasnál akkor neked is egyértelművé válna hogy egészen a középkorig nem volt szokás tejet inni mert a következmények borzalmasak voltak (hányás, rosszullét és halál)! Hogyan lett mégis a tej olyan közkedvelt, amikor a tehént nem csak a húsáért hanem a tejéért is tenyészteni kezdték és mert az emberek kezdtek tolerálni! Csak nem tudom miért kell erőltetni ami nem kell!
3. Anyatej akkor miért van? -> Ezt ugye csak viccnek szántátok?! A tehén nem neked szánja a tejét, ezért sem érdemes inni belőle!

Ezeket nem csak úgy a kisujjamból szoptam ki, hanem tanult orvosok és szakemberek mondták nekem! Mivel a fél rokonságom az egészségügyben dolgozik, jobban hallgatok rájuk, akik minden nap betegekkel foglalkoznak! Persze ebbe is bele lehet kötni!
Egyébként meg van vitamin túladagolás is! Az "arany középút" sokmindenre érvényes és érdemes észben tartani!
Aki mégis tejet akar inni mindenáron az inkább a kecsketeje válassza, mert az anyatej után az a legegészségesebb!
Nyúzó 2009. 07. 08. 17:12 | #94
Az odáig rendben...de kérdezd meg az állatorvost.;-)
megmondóember, ne haraudj! Elhiszem Neked, de én mást tapasztaltam. Személy szerint edzőtáborokban végig tejet vedeltem a csapattársaimmal együtt, mégis többet pisáltunk a medencébe, mint szrtunk edzés közben. És én még minidg szeretem.
Ellenben van olyan közeli családtagom, aki nem bírja. Igazából csak azóta, mióta hallotta, hogy rossz. Akkor hirtelen allergiás lett rá.
Előzmény: wirgonc (93) 0 VÁLASZ
wirgonc 2009. 07. 08. 16:58 | #93
2: fura. Nalunk a macsekok befaljak mindig a hazi tehentejet. Megse fossak ossze az udvart es a kertet se :). Pedig van itt vagy 6, abbol akkor 4nek allando fosasa lenne :)
megmondóember 2009. 07. 08. 16:49 | #92
Olvasd el figyelmesen: a mcskák kétharmadáról beszélek.;) A miénk speciel meg sem issza, vagy ha igen, akkor hasmenése lesz. (Nem én találtam ki, kérdezd meg bármelyik állatorvost).

Egyébként tudom ajánlani még a kávé + kovi-ubi + szilvalekvár + tej kombót (miközben szembetalálkozol a medvével). :D
Előzmény: Nyúzó (90) 0 VÁLASZ
Zorro 2009. 07. 08. 16:43 | #91
Én meg mindjárt összefosom magam a röhögéstől. :D:D:D
Előzmény: Nyúzó (90) 0 VÁLASZ
Nyúzó 2009. 07. 08. 16:37 | #90
Aha, és ha lekvárt eszik kovászos uborkával akkor is összefossa magát. :-DDD
Ha a nyúlnak nedves füvet adsz, összefossa magát, de a legtipikusabb példa mégis az, ha egy medve jön velem szembe (ami vitathatatlanul egészségtelen) és összefosom magamat.;-)
A mi macskánk meg szereti a tejet.:p
megmondóember 2009. 07. 08. 16:32 | #89
Azért két dolog vitathatlan:
1; egyre több ember érzékeny a tejre (nálam kb. 24 éves koromban alakult ki, addig semmi bajom nem volt tőle)
2; egyetlen kifejlett emlősállat sem fogyaszt tejet a világon (és tejterméket), csak az ember. (Pl. a macskák kétharmada laktózérzékeny --> értsd: tejet adsz neki, összefossa magát). ;)

Egyszóval: nem feltétlenül a tej a legegészségesebb, max. a kecsketej (ezt még az érzékenygyomrúak is ihatják)
Beorg 2009. 07. 08. 16:25 | #88
Hát igen, a tejet nem tudja a szervezet rendesen feldolgozni, mint előttem páran bölcsen megmondták.
...
Hogy pontos legyek, a tehéntejnek csak 97%-át tudjuk, ami még mindig kiemelkedő az ehető dolgok között. Egye fene, bennem elfér az a 3% salakanyag arra a max 2 napra.

Mage_ster: látom járatos vagy a témában, nem te írtad ezt a tejes cikket is? :P
Pataky: LOL.
tibor vagyok de... 2009. 07. 08. 16:16 | #87
Jó látni, hogy azért valaki a dolgok mögé is néz, teljes mértékben egyetértek veled!
Előzmény: Zorro (85) 0 VÁLASZ
tibor vagyok de... 2009. 07. 08. 16:14 | #86
Csecsemőkorban az ember szervezete az anyatejre van beállva, de ha már szilárd táplálékot eszik, egyel talán nincs szüksége tejre, a szervezet nem is képes rendesen feldolgozni, ill. ne feledjük, hogy amit ma megveszel a boltban, az a legkevésbé sem nevezhető tejnek, mivel egy homogénezett, 50-szer átszűrt, higított dologról van szó, amiben semmi egészséges sincs, ráadásul egy másik állat teje, hát nem túl gusztusos. Ha valaki mégis tejet akar inni, mert szerinte egészséges, akkor vegyen háznál, persze ez városban nem igazán megoldható, persze az sem sokkal egészségesebb, hiszen rengeteg zsírt tartalmaz. Na mindegy, én nem akarok senkit meggyőzni arról, hogy a tej egészségtelen, úgy sem lehet, ha valaki tejet akar inni, igyon, a saját döntése, de a tények azért tények!
Zorro 2009. 07. 08. 15:57 | #85
Az a helyzet, hogy azért etetik a szemetet az emberekkel, mert így
1., több "élelmiszert" állíthatnak elő, ami miatt a Föld több embert tarthat el, ergo még több embernek adhatják el a szemetet.
2. ezáltal el tudják adni a gyógyszereket is, amire nem lenne szükséged egyébként.
Pataky 2009. 07. 08. 15:57 | #84
Csak 1 kis megjegyzés: a baktériomok DNS-e cirkuláris, tehát nincs "vége". :P
Előzmény: Mage_ster (83) 0 VÁLASZ
Mage_ster 2009. 07. 08. 15:50 | #83
Annyira imádom az ilyen cikkeket!

Mindenfajta nevekre hivatkoznak, meg olyan szavakat hazsnálnak, mint pl.
- némely,
- valamilyen,
- általában,
- olyanfajta,
- hasonló,
- állítólag,
- elvileg,
- valószínüleg,
- stb

Na most figyeljetek. Svarcz Miklósh geológiai professzor, meg Alfred Michaussels pszichológus, illetve még egy halom tudós Kínában, Olaszországban, Ausztriában és a lényeg AMERIKÁBAN, kifejlesztettek egy olyanfajta baktériumtörzset, ami elvileg és valószínüleg olyan baktériumokat termel, ami általában véve oszcilloszkóp mozgást végez. Namost némely esetben ezen baktériumok olyan véglényekkel rendelkeznek, amiknél a DNS végén levő csapókákban kialakul a mitózis, és ebből kifolyólag sosem tudjuk meg, hogy mi a picsa ez a cikk.

Szóval imádom az olyan hangzatosnak tűnő cikkeket, amikben olyan szavakat használnak, mint a fent említettben. És mielőtt félreértések lennének, a cikket én írtam, és találtam ki, semmi valóságalapja nincs. Vagy talán mégis?
JoyNaxt 2009. 07. 08. 15:50 | #82
Nagy vagy Hartmi.Ez itt a lényeg.Nagyapám Anno földmüves lévén Fehérszalonnát evett vöröshagymával ja meg egy kis házi főzésű pálesszel öblítette le és nem volt se koleszterinje se a vérnyomása magas és érszűkülete se volt.Ja és még tulsúlyos se volt.Isten nyugasztalja!:(
Előzmény: Hartmi (71) 0 VÁLASZ
Nyúzó 2009. 07. 08. 15:47 | #81
És mi van azzal a mondókával, hogy : "Cirmos Cica, hajj! Hová lett a vaj? " :-DDD Támogatlak, csak gondoltam kiegészítelek.;-)
Előzmény: zatykó (78) 0 VÁLASZ
Zorro 2009. 07. 08. 15:47 | #80
A reggeli ital dolgokat betiltották, ha jól tudom, nem véletlenül. Nem is lehet kapni sehol.
Előzmény: zatykó (78) 0 VÁLASZ
Nyúzó 2009. 07. 08. 15:43 | #79
Elfelejtettem ideírni, hogy vicceltem. Csak a winterborn típusúak kedvéért.;-) Egyébként tényleg ott írja, hogy a vírust is kiszívja a levegőből.
Viszont van egy jó hírem - és nem is értem, hogy erre eddig senki nem gondolt - megtaláltam az AIDS gyógymódját. Ezt a porszívót kell a beteg seggére rakni, gondosan ügyelve az illesztések pontosságára. Ezután bekapcsolni a szerkezetet, és..
zatykó 2009. 07. 08. 15:40 | #78
Hartmivel és notaprisonerrel értek egyet.
A cikk abban elég pontatlan énszerintem, hogy nem írta bele (talán PONT emiatt), hogy a boltban polcról levett dobozos tej - legyen az ultrapasztőrözött tartós tej vagy csak sima - az már nem tej. Köze nincs hozzá, az élelmiszeripar alkotta meg, finomítgattak rajta hogy színileg - állagilag hasonlítson az igazi tejre. Egyszerűen meggyőződhet erről bárki; vegyél egy bolti tejet, meg rendes házi tehéntejet. Próbálj meg aludttejet csinálni belőle. A tehéntejből fog menni, mert az TEJ. A bolti tejből kínkeservesen lesz aludttej, ha egyáltalán lesz belőle. Vagy állj neki felforralni. A tehéntej az habzani fog, pont a fehérjetartalma miatt, a boltinál meg örül az ember ha gyöngyözik... Szerintem PONT ez az, amit VÉLETLENÜL nem említettek meg a cikkben, vagy számítottak rá hogy nem gondolja ezt végig az ember. Hallottam én már olyat is hogy a bolti tej csak simán porított savóból van amibe vizet meg mindenféle adalékot tesznek hogy a tejre hasonlítson. Egyébként meg ... mit takar szerintetek a "reggeli ital" kifejezés? Azt, hogy az se az a tej amire vágysz.

A másik része meg...minden emlős állat a saját ivadékának leginkább tápláló tejet termeli, ami az adott állat fejlődésének megfelelő. Ez eddig oké. De az, hogy más állat nem táplálkozik más állat tejével, tojásával, bármilyével? Mi van azokkal a hírekkel, amikben arról van szó hogy más állat ivadékát nevelte fel bármilyen egyéb emlős állat (és baja nem lett belőle, életben maradt)? Vagy mi van a kifejezetten más állatok tojásával táplálkozó állatokkal (tojással táplálkozó kígyókkal pl)? Akkor ők is hülyék, hogy megeszik?


JoyNaxt 2009. 07. 08. 15:39 | #77
Pontosan!Ha TEJET iszol akkor nem igen lehet bajod.Napi 1 litert minden nap megiszok és még sem szállok meg nem lettem autista!csak az a baj hogy az a szar amit megveszel a boltban jó drágán annak kb.. annyi köze van a tejhez mint nekem a cölibátushoz.Gondoljatok bele a nagy felvásárló megveszi a tejet(arról ne beszéljünk hogy mennyiért.).Leszedi róla a tejszínt,lefölözi,csinál belőle valami taknyot amit joghurtnak hívnak meg még sorolhatnám..........hogy mennyi bőrt lehúznak szerencsétlen TEJRŐL és a végére marad a tejsavó.Na ehez a tejsavóhoz adnak egy kis tejport és kész a tej az a dobozos minőségi hónapokig elálló tej amit 200ft körül dobálnak vagy még drágábban.NA az a tej nem tej.Megmondom az igazat debrecentöl 15 kilométerre megyek TEJET venni de az biztos hogy TEJ.OK nem áll el hónapokig hűtés nékül a spájzba mert 3-4 nap múlva megalszik de akkor lesz aludttej ha az sem kell akkor meg túró.Ja és csak 150 Ft/liter.De amúgy mindenki azt eszik és iszik amit akar és amit jónak lát lásd.:Müzli történet.
Előzmény: notaprisoner (74) 0 VÁLASZ
Nyúzó 2009. 07. 08. 15:37 | #76
Porallergia...a legpusztítóbb és tényleg létezik. Ezért kell olyan porszívót venni (300ezer forintért), ami még a vírust is kiszívja a levegőből.
http://www.luxh.hu/index.php?page=frisslevego_luxac6
Előzmény: Hartmi (71) 0 VÁLASZ
MiniMe 2009. 07. 08. 15:37 | #75
na köszi
sztem nem fogok soha többe tejtermeket enni.
epp malnas joghurtot eszem es amikor a szamban van mindig csak egy szo jut az eszembe..GENNY
föleg a bicepses csavo videoja utan.

szerintem egyebkent van benne valami.
neha neha tejet inni ok, de nem minden nap 2 litert..az tuti nem egeszseges.
notaprisoner 2009. 07. 08. 15:19 | #74
Amúgy az is érdekes volt, hogy a szomszéd srác felköltözött a családjával Pestre, mert oda ment gimnáziumba. Egyetlen vidékiként a sok pesti között... Elmentek egyik nyáron kirándulni Erdélybe. Ott nem agyonvegyszerezett, manipulált szarokat kaptak enni, hanem kertben termett zöldséget, gyümölcsöt, frissen fejt tejet... Találjátok ki, ki volt az egyetlen, aki nem lett rosszul! ;) :D
Szerintem itt ez a lényeg...
Hartmi 2009. 07. 08. 15:17 | #73
Szívemből szóltál :)
Előzmény: notaprisoner (66) 0 VÁLASZ
szomoja 2009. 07. 08. 15:15 | #72
100%-ban egyetértek!
Előzmény: notaprisoner (70) 0 VÁLASZ
Hartmi 2009. 07. 08. 15:15 | #71
Gratulálok a cikket író emberkének. Ezennel része lett egy rendszernek, mely arra hivatott hogy tönkre tegye a már eleve nem túl fényes tejipart.

Winterborn-nak ajánlom figyelmébe, hogy a nagymama nem évekig, hanem évtizedekig kutatta a tej hatásait. Ismétlem a TEJ hatását és nem azt a bolti szutykot, amit manapság sok ember tejnek nevez. Van akinél kialakulhat rá allergia, de ez ugyanúgy benne van, mint minden más étel esetében. Gondolom ebből kifolyólag tojást sem esznek sokan, mert arra is allergiás lehet az ember. Sőt ebből kifolyólag ne egyetek kenyeret, mert a búzára is allergiás lehet az ember. Továbbá csak és kizárólag édesítő szert szabad fogyasztani, mert a végén mindenki cukorbeteg lesz. Lehetőleg dobáljatok ki minden párnát amiben toll van, mert könnyen allergiát tud okozni az is. Ugyanígy ne fogyasszatok málnát, epret, meggyet, cseresznyét, mert a bőrön allergiás reakciót válthat ki. De ha már itt tartok, akkor többnyire az összes ételt el lehet felejteni ami csak boltban kapható mert jórészt mindenben van színezék ami szintén komoly allergiát okozhat. Ez mind kialakulhat ha hajlamos rá az ember.

Ez az egész úgy baromság, ahogy van. A mai embernek nincs immunrendszere hála az egészséges táplálkozásnak, ezért lesz rosszul mindenki, aki kicsit is normális ételt akar enni.

Részemről emiatt a cikk miatt regisztráltam Izé-re, mert van ami már nekem is sok néha :)
notaprisoner 2009. 07. 08. 15:12 | #70
Én ezt úgy ismerem, hogy akik 1980 előtt születtek... Én 1986-ban születtem, az én óvodáskoromban kezdtek el bejönni a nyugati világ nagy vívmányai kis városunkba, mint például a hot-dog, hamburger, ilyenek... Amúgy meg a 90-es évek elején is már ment az Isaura (lehet, korábban is), 97 körül meg már jött a két népbutító csatorna, a tv2 és az rtl klub, azon meg tömegével mentek a szappanoperák... (Ekkor még csak 11 éves voltam!) Videó szerintem a 90-es évek első felében már sokaknak volt, és úgy emlékszem, hogy az évtized közepére a számítógépek is elterjedőben voltak már... De a Nintendo az már nagyon ment úgy 95 körül, emlékeim szerint.
De voltunk páran, akik így éltük a gyerekkorunk! És szerintem sokkal jobb volt, mint a mostani gyerekeké...
Előzmény: Cicamackó (52) 0 VÁLASZ
barney 2009. 07. 08. 15:10 | #69
nekem ezt nincs kedvem végigolvasni, viszont a tejet szeretem mert finom :)
Zorro 2009. 07. 08. 15:09 | #68
Jah egyébként pont nemrég jelent meg egy cikk, ami pedig azt fejti ki, hogy 100 év alatt mennyit változott az emésztés, és a felnőttek ma sokkal jobban meg tudják emészteni a tejet mint a századelőn, tehát a rendszeres tejfogyasztáshoz alkalmzkodik a szervezet.
haiku 2009. 07. 08. 15:08 | #67
Jól látod!
Előzmény: Cicamackó (52) 0 VÁLASZ
notaprisoner 2009. 07. 08. 15:03 | #66
Már nem azért, de ha azt veszem alapul, hogy a majmokra olyan hatással lett az amúgy is manipulált tej (mert írták, hogy kivonták belőle a fehérjét és a tejcukrot megnövelték!!!), akkor bizony már értem, hogy miért építették a Stonehenge-et, a piramisokat, meg minden ilyen építményt, mi meg retardáltak vagyunk ahhoz, hogy megértsük... :D
Bár, szerintem már akkor is itták az emberek a tejet... Csoda, hogy nem haltunk ki! Halálos mééééreg, azám!

Nem vagyok tudós... De már nem azért...? Elolvastuk (nagyrészt) a cikket, sokan azt mondjuk, hogy hülyeség, bár, én inkább ordítanám... Van, aki meg elolvassa, és mi vagyunk a hülyék, öljük meg magunkat, satöbbi... Ha már itt tartunk, mi a helyzet a gumicukorral? Vagy a múltkori eperfagyis cikkel? Van, akinek az a baja, hogy a disznó a saját mocskában fekszik (bár, szerintem annak is van valami célja, hiszen az állatokban is van értelem), de aki a csirkét isteníti, annak is megsúgom, összeeszik az is minden szart... Szó szerint szart is képes csipegetni... A csirketáp is valamikor elhullott csirkék teteméből készül... Úgyis mindent porítanak manapság... Ha látnátok, mi folyik a húsüzembe, amikor mondjuk a szalámit, párizsit, ilyeneket készítik... Még kevésbé egészséges, azt tudjuk is, de leszarják, sokszor még azokat is, akik a környezetükben fuldokolnak a füstben...
Megveszik az emberek a multikban a sok szart, azt se tudják, mi van benne, meg se nézik, olcsó oszt kész... Megjegyzem, ha a boltokban is a szlovák meg a cseh meg a fene tudja, milyen tej van leárazva, nem fogják az emberek megvenni a magyar tejet (ami ugye helyben van)... Én a házi tejet szeretem a legjobban. Mostmár házhoz hozzák (tiszta rendesek, 130 Ft/ liter - ez a nem mindegy!), de régen, amikor én mentem, sokszor akkor értem oda, amikor kész lettek a fejéssel. Leszűrték, és kész, már vihettem is. Papírjuk volt a tej minőségéről, bevizsgáltatták nem tudom, hol, talán épp az ÁNTSZ-nél, szerintem azért szigorú feltételei vannak ezeknek a dolgoknak, milyen körülmények között kell tartani azt a jószágot, satöbbi, satöbbi...

Ha amúgy halálos méreg lenne, már mi sem élnénk... Az ember pedig felfedezte magának azokat a táplálékokat, amelyek jók számára (tej, tojás, gyümölcsök, zöldségek, hús...). Felfedezte, hogyan tudja elkészíteni magának, hogyan tudja jól hasznosítani. Nem pazaroltak, szinte mindent felhasználtak... Mit gondoltok, miért bélbe töltik a hurkát meg a kolbászt, gyomorba meg a disznósajtot? És azt is megeszik az emberek! Kivéve, ha műbél...
Szerintem ez arról szól, hogy tömeghisztériát keltsenek... Lehet, hogy van olyan része a tejnek, ami emészthetetlen, na és? Az emészthetetlen anyagok a székletben távoznak! Ami meg emészthető, azt megemésztjük, és felhasználjuk! Kalcium, ásványi anyagok, zsír... És nem tudom már kitől olvastam korábban, hogy nemsokára a gyümölcs és a zöldség is hasonlóan hírbe lesz hozva, nem kétséges, ha ez sikerrel jár... Ma már sokkal inkább hülyíthetőek az emberek, mint régen... Mindenki kérdezze meg szüleit, nagyszüleit, mit gondolnak erről? Vajon ha ezt 50 évvel ezelőtt mondja valaki, szerintem simán megkövezték volna...

Amúgy meg mindenki szervezete máshogy reagál, sőt, van, ami életkoronként is változik...

Szerintem le kellene ülni, és gondolkodni. Azért az internet sem feltétlen hiteles forrás, de még sokszor a szakkönyvek sem, mert előfordulhat, hogy elfogult az írója (vagy megrendelésre készítette)... Jó dolog, ha fel van téve, mert tájékozódni lehet belőle! De szerintem tudni kell eldönteni, mi az, amit higgyünk is el, és mi az, amit nem...

Meg szerintem azért az egymás felé adott tisztelet sem ártana, a kommentálások terén! El lehet azt mondani kulturáltan is, ez még nem kötelez sem a barátságra, sem a szeretetre!
Zorro 2009. 07. 08. 14:55 | #65
Ma már minden mérgező. Valószínű azért, mert a tudós bácsik még nem jöttek rá, hogy hát az élet az tulajdonképp olyan valami aminek általában halál a vége. Ha meg nem, akkor is. :)
Nyúzó 2009. 07. 08. 14:44 | #64
Egy újabb tudományos kutatás eredménye, hogy a tej fogyasztással megelőzhető a cukorbetegség...:-D
http://www.egeszsegkalauz.hu/a-tej-segitsegevel-megelozheto-a-cukorbetegseg-.xhtml


szabi79 2009. 07. 08. 14:43 | #63
Cicamackóé a pont!!!!

Jó az iromány(akik 1990 előtt születtek) minden benne van amit érdemes tudni a mai világról!

Teljesen egyetértek!
Előzmény: Cicamackó (52) 0 VÁLASZ
wtf 2009. 07. 08. 14:42 | #62
Előzmény: Nyúzó (61) 0 VÁLASZ
Nyúzó 2009. 07. 08. 14:28 | #60
Én meg azon röhögök, mikor a magad fajta aszott agyúak röhögnek, mert gondolkodáshoz már nincsen eszük.
Előzmény: Winterborn (59) 0 VÁLASZ
Winterborn 2009. 07. 08. 14:24 | #59
Eladták/ételt

A többi hülyének: elég szomorún szánalmasok vagytok, de legalább jót röhögök :D
Előzmény: Sissi (57) 0 VÁLASZ
Nyúzó 2009. 07. 08. 14:21 | #58
winterborn!!!
"Sajnálom ezt az országot, hogy az állam a pénzén ilyen ostoba gennyláda kis köcsögarcokat nevel." -nagyon vegyél vissza magadból. És ne keménykedj, te ostoba szarházi!!!
Sissi 2009. 07. 08. 14:20 | #57
Már nem azért de a parasztok akkor mit csináltak a tejjel, ha már kijött a Bözsi tehénből?:D
Előzmény: Winterborn (6) 0 VÁLASZ
JOkeRpappa 2009. 07. 08. 14:18 | #56
annyi igazságot látok benne, hogy lehet régebben egészségesebb volt a tej, mint most, ha egyáltalán tejet iszunk. mert aki kostolta már a tehéntejet, és utána ivott zacskós, vagy uht-t tudja mi a külömbség.
Sissi 2009. 07. 08. 14:18 | #55
Hüm most vettem épp fél liter tejet:D

Amúgy ez már nekem is sok...
Párom rengeteg tejet ivott/iszik kölyökkora óta, és egyáltalán nincs semmi baja.
markoZ 2009. 07. 08. 14:17 | #54
Szerintem nem jó dolog az, hogy egy ember, felnőtt korában állati eredetű anyatejet iszik. Beteges...

Codegen 2009. 07. 08. 13:59 | #53
Te tenyleg ennyire hulye vagy vagy csak megjatszod most magad???Megis milyen karos hatasokat tapasztaltal szeretnem hallani.Mert ha a tejtol lettel ilyen idiota es irkalsz ilyen baromsagokat akkor tenyleg karos es me'rt gennylada kocsog valaki aki szereti a tejet es nem hiszi el ezt az oltari nagy baromsagot amit a cikkben irnak.Meghogy e tej karos es szerinted regebb mivel etettek a kisgyerekeket azok az anyak akiknek nem volt tejuk???Biztos mannaval hogy nehogy valami baja legyen a tejtol mert az karos.Kicsitt hasznalnad az agyad akkor rajonnel h mekkora baromsagokat irtal.
Előzmény: Winterborn (13) 0 VÁLASZ
Cicamackó 2009. 07. 08. 13:52 | #52
Na tessék! :

Akik 1990 előtt születtek, azok valódi hősök, olyasféle igazi hollywoodi
mindent túlélő fenegyerekek. De tényleg!
Gondolj csak bele, akik 1990 előtt születettek, azaz MI, kész csoda, hogy
életben maradtunk!

Nekünk még nem volt gyerekülésünk az autóban,
sőt még biztonsági öv se nagyon, sokunknak még autó se nagyon.
Viszont ma már bizton tudjuk, hogy a
gyerekágyak festékében akadt bőven ólom. A gyógyszeres és
vegyszeres üvegek könnyedén nyithatóak voltak, nem volt semmi
furfangos védelemmel ellátva, de még a fiókok és ajtók sem voltak
felszerelve biztonsági nyitóval, és mikor bicajozni mentünk, nemhogy
könyökvédőnk és sisakunk nem volt, de még rendes biciklink sem.
Mi még csapból ittuk a vizet, és azt se tudtuk, mit jelent pontosan az
ásványvíz.
Mi nem nagyon unatkoztunk, ha tehettük kimentünk játszani. Igen, ki.
Egész nap kint voltunk, a szüleink, pedig csak sejtették, hogy élünk és
megvagyunk, hiszen még Matáv telefon se nagyon volt, nemhogy
mobil. Pláne nekünk! Nyáron a derékig érő fűben és közeli kiserdőkben
játszottunk, mégsem lettünk kiütésesek és nem tört ránk allergiás
roham. Nem tudtuk mi az a pollen, és a parlagfűről azt hittük, hogy a
sárkányfű egyenes ági rokona. Ha elestünk, megsérültünk, eltört
valamelyik végtagunk, vagy csak szimplán betört a fejünk, senkit nem
pereltek be ezért. Egyszerűen mi voltunk a hibásak.
Sőt! Ha az erősebb elgyepálta unalmában a kisebbet és gyengébbet,
az is rendben volt. Ez így működött, és a szüleink nem nagyon szóltak
bele ebbe sem.
Étkezési szokásaink Schobert Norbi mércéjével mérve nap mint nap
tartalmazták a halálos dózis többszörösét, de még egy McDonalds-on
edződött átlagos, elhízott amerikai kisgyerek is helyből nyomna egy
hátraszaltót attól, amit mi leküldtünk kaja címszóval. Gondoljunk a
zsíros kenyérre, a kolbászra, a disznósajtra (ki tudja mit tettek bele),
az iskolai menzára (ki tudja mit NEM tettek bele) és mégis itt vagyunk.
A kakaóban nem volt A, B, C, D és E vitamin, viszont "bedeko"-nak
hívták és már ez is elég volt a boldogságunkhoz. Szobi szörpöt ittunk,
ami hírből sem ismerte az édesítőszert, viszont tömény cukorból
készült. A limonádét még magunknak kevertük és mosatlanul ettük a
fáról a gyakran éretlen gyümölcsöt, a WC pereme alatt pedig a
baktériumok ezreinek a kolóniái telepedhettek meg a még háborítatlan
nyugalomban, a pre-Domestos korban.
Volt néhány barát, aki már ismert olyat, akinek videólejátszója volt, vagy
esetleg spectruma (az egyfajta számítógép volt), de szó sem volt
Playstationról, Nintendóról, X-Boxról, Videójátékról, 64 tévécstornáról,
műholdról és kábeltévéről, filmekről, DVD-röl, Surround Soundról,
Internetről, Fitness-Club kártyáról vagy mobiltelefonról.
Viszont voltak barátaink! Olyanok, akikkel találkoztunk kint az utcán, a
focipályán vagy a pinpong asztaloknál, vagy ha mégse, akkor
egyszerűen becsengettünk hozzájuk és beengedtek. Nem kellet
megkérdezni a szülőket. Sem a miénket, sem az övéket! Nem vittek és
nem hoztak a szülök autóval... Mégis itt vagyunk.
Nyakunkban lógott a lakáskulcs, mikor játszani mentünk, és nem ritkán
fadarabokkal, botokkal harcoltunk, labdával dobáltuk egymást, mégis
itt vagyunk. Nem ütöttük ki egymás szemét, a többi seb pedig
begyógyult. Focizni is csak az állhatott be, aki tudott. Akkor még volt
egy íratlan szabály, amit ma nehezen értünk már meg mi is: azt csináld,
amihez értesz. Aki pedig nem értett a focihoz, pláne nem tudta
rendesen kirúgni az ellenfél bokáját, az csak csalódottan nézhette a
játékot a rácson túlról, vagy odébb állhatott, és más játékot, más
játszótársakat kereshetett magának.
A szerelmet nem brazil sorozatokból tanultuk, csak egyszerűen
megéltük. Boldogan szaladtunk végig az utcán az első csók után, úgy,
mintha már sohasem akarnánk megállni. Ha egy tanár nyakon vágott,
nem szúrtuk le egy késsel és nem pereltük be, és nem sírtunk otthon a
szülőknek.
Sőt! Ha lehetett, el se mondtuk. Ismertük a törvényt, és ha vétkeztünk,
szüleink nem álltak mellénk.
Megtanítottak úgy élni, hogy tudjuk, mit jelent a kötelesség, a
bűntudat, a jóérzés, a felelősség.
Ismertük ezeknek a szavaknak a mélységét.


Ezek voltunk mi. Boldog hősei egy letűnt kornak, amelyen a mostani fiatalok
értetlenül mosolyognak.
Cicamackó 2009. 07. 08. 13:49 | #51
Biztos van benne némi igazság! Sajnos!
De itt a zacskóstejről beszélnek!
A házi tehéntejnek vajmi kevés köze van a tecsós meg akármelyik dobozoshoz.én 3,5%-osat iszom,hogy hízzak tőle....annyi,mintha 0,5%-osat innék! az íze meg c@r!
Ha lehetőségem lenne,házit innék,amit évekig ittam ezelőtt....de olyannyira hozzászokott az én szervezetem is a műanyaghoz,hogy sztem elhánynám magam még az illatától is! Sajnos!
van egy ehhez jó irományom,"akik 1990 előtt születtek" címmel....kicsit hosszú,de mingyárt berakom! Sok benne az igazság! ;)

Xavo 2009. 07. 08. 13:48 | #50
Kedves Lex,

A természet szerintem korrektül működik, feltéve ha hagyjuk, de ez nem ide tartozik. A tehén feltehetően a borjának a legmegfelelőbb összetételű tejet termeli. De kérdem én, te, vagy én, vagy akárki más tehén lenne? Nem hinném. Tehát a tehén a tejet nem épp az emberek számára termeli.
A nomádok meg minden bizonnyal hamarabb haltak meg valami csatában, minthogy súlyosabb következményei lehettek volna a higéniájuknak vagy a táplálkozásuknak.
(és nem, nem vagyok szent, se buddha, se semmi, én is iszok tejet eleget, de ettől függetlenül szerintem mégsem nekem van kitalálva, csak megszokás meg neveltetés)
Előzmény: Lex (17) 0 VÁLASZ
wirgonc 2009. 07. 08. 13:45 | #49
Nagyfater elt tobb mint 90 evet... Naponta itt reggel delbe este pohar tejet (hazit), elfogyasztott 1-2 nyerstojast (hazit :) ), megitt 2-3 pohar hazi szolobort, szerintem tudta mi a hosszu elet titka
1nessa 2009. 07. 08. 13:42 | #48
en is sokmindenre vagyok allergias. es kilehet noni siman.
kinottem a mosopor allergiamat a nap allergia neha kijon meg de ha tobbet vagyok a napon akkor is elmulik

Előzmény: joovan (47) 0 VÁLASZ
joovan 2009. 07. 08. 13:39 | #47
akkor lehet, hogy az allergiád is egyszer el fog múlni, ha gyógyszert sem adtak rá
Előzmény: neomatsek (41) 0 VÁLASZ
ssscsaba 2009. 07. 08. 13:38 | #46
a valódi meg a tesco-s tej között elhiheted hogy hatalmas a különbség.
Előzmény: Winterborn (38) 0 VÁLASZ
joovan 2009. 07. 08. 13:37 | #45
:D
Én be is fejeztem a kőkemény Winterbornnal a beszélgetést. Mindenki azt hisz el, amit akar, és szerintem ezzel nem is kell vitatkozni.
majd azért ha Csepelen járok, eszembe fog jutni :)
Előzmény: Lex (40) 0 VÁLASZ
Beorg 2009. 07. 08. 13:36 | #44
Miért a húsételeket embernek találták ki? A tyúk neked szüli a tojást? A répa azért nő, vagy a barack azért érik, hogy az ember egészségesen éljen? Mi az hogy a tejet nem embernek találták ki? Ezzel az erővel mindenki legyen kannibál.
Lex 2009. 07. 08. 13:35 | #43
talán rendszeresen nem fogyasztják egymás tejét az állatok, de volt már példa olyanra, hogy egy adott állat szoptatott egy más fajtából származó állat kölyköt.
Előzmény: neomatsek (41) 0 VÁLASZ
ssscsaba 2009. 07. 08. 13:34 | #42
a gomba pedig teljes mértékben emészthetetlen, mégis megesszük. sőt gondolj bele a cellulóz és a lignin is, naéééés????
Előzmény: izébigyó (19) 0 VÁLASZ
neomatsek 2009. 07. 08. 13:32 | #41
persze,de az orvosom is mondta,h a tejet elsősorban nem embernek találták ki,hanem mondjuk a bociknak,és az ember az egyetlen faj a világon,amely más faj tejét fogyasztja,és nagy mennyiségben ez nem túl jó,amúgy azóta visszább vettem a fogyasztásom,és nincs semmi gond,még külön gyógyszert sem kell szednem az allergiámra
Előzmény: joovan (21) 0 VÁLASZ
Lex 2009. 07. 08. 13:32 | #40
Na ez a cigány hozzáállás.'gyere ki, lecsaplak, jönnek a gazsiék is a ladával'...
Hagyjátok már, ez csak tej, és gondolom senki nem fog gyilkolni a tejről alkotott véleménye miatt...
Komolyan, nyugodjatok le, mondjatok példákat, hogy hű, nagymamám 100kilóval fekvenyomózott 78 éves korában, mert minden reggel ivott 2 dl tejet, meg hogy az én nagypapám elesett a Don kanyarban a tej miatt, vagy valami, de ne így...
Előzmény: Winterborn (35) 0 VÁLASZ
csodaszarvas 2009. 07. 08. 13:32 | #39
Figyelem tejivók, azon még nem gondolkoztatok, miért épp a tehén teje a menö? Miert nem valami mas állaté? En például nem ihatok tehentejet, de kecsketejet gond nélkul. Csak azt ugye nem lehet kapni mert nem lehet nagyban eloallitani. A tej pedig a kicsik taplalasara van kitalalva, es a tehen szerintem nem igazan emberszabasu. A nagy termeszetben pedig tudtommal nincs ra pelda, hogy egy eloleny a masik tejét fogyasztaná (haziallatokra nem vonatkozik).
Winterborn 2009. 07. 08. 13:30 | #38
A cikk nem mond semmit arról, mikor leszel beteg jaj te színmagyar :D

No meg a tesco-s tej más tehénből jött, háháháhá :DDD
izébigyó 2009. 07. 08. 13:30 | #37
Elolvasta valaki a lentebb említett cikket?
http://href.hu/x/9id0
Hány orvos van az itt kommentelők között?
joovan 2009. 07. 08. 13:28 | #36
akkor nekem már a cikkek alapján rég betegnek kéne lennem. Engem csak azért idegesítenek a hozzád hasonlók, mert én iszom a tejet, tehát tapasztalatból tudom, hogy nincs vele gond(persze nem a tescosat veszem).
Előzmény: izébigyó (30) 0 VÁLASZ
Winterborn 2009. 07. 08. 13:27 | #35
Gyere Csepelre és meglátod milyen az erőnlétem, és ki fog kinek a fejére fekáliázni, kis cigányfajzat. ^^

Különös, én fontolom meg, ha valaki újat mondd, és mégis én vagyok a begyepesedett... :) Puszulj a fajtáddal együtt.
Előzmény: joovan (32) 0 VÁLASZ
izébigyó 2009. 07. 08. 13:26 | #34
Szerintem nem arról van szó, hogy mérgező, csak tényleg nem kell túlzásba vinni, meg úgy reklámozni, hogy a tej élet, erő, egészség (hacsak nem az anyatejre értik ezt a csecsemők számára).
Előzmény: Lex (31) 0 VÁLASZ
Winterborn 2009. 07. 08. 13:25 | #33
Ha figyeltetek volna magyar órán, talán értenétek hogy miért túloz a cím. De már nem scodálkozok itthon semmin.
joovan 2009. 07. 08. 13:25 | #32
szarok a fejedre, meg hülye begyepesedett gondolkodásodra... azért kíváncsi vagyok milyen lehet az erőnléted, meg hogy nézhetsz ki hallod :D:D:D
Mert ha így reagálsz minden egyes idióta cikkre, akkor eláshatod magad. Az lehet, hogy vannak a cikkbe igaz tények, de azok egy qrva nagy nagyító alá vannak rakva.
Pont a te fajtád az, akit a média mindennel meg tud etetni, és én csak sajnállak ezért. Én meg megyek, mérgezem magam tovább :D
Előzmény: Winterborn (24) 0 VÁLASZ
Lex 2009. 07. 08. 13:23 | #31
Igen, igaz, hogy más fajok számára nem feltétlenül tökéletes, ez logikus, de hogy mérgező legyen, beláthatod, hülyeség.:)
Előzmény: izébigyó (19) 0 VÁLASZ
izébigyó 2009. 07. 08. 13:23 | #30
Azon röhögsz, milyen tudatlanok vagytok? :D
Előzmény: joovan (25) 0 VÁLASZ
deeprecen 2009. 07. 08. 13:23 | #29
Pálinka fever!
izébigyó 2009. 07. 08. 13:22 | #28
Tévedsz.
http://egeszseg.origo.hu/cikk/0740/425188/20071007_tej_kazein_albumin_globulin_tejcukor_laktoz_kalcium_magnezium_bvitamin_1.htm
A tej összes fehérjéjének 70-80 százaléka kazein.

A kazein baktériumos lebomlásának melléktermékei vastag, nyúlós nyálkává állnak össze, ami a nyálkahártyára tapadva eltömíti a testet. V. McCollum professzor szerint a tejfogyasztás nem létszükséglete az embernek. Fölhívta a figyelmet a kelet-ázsiai példára, ahol a tej egyáltalán nem járatos étel, sohasem élnek vele. A táplálék alapja ott elsősorban rizs, szója, édesburgonya, bambuszrügy és más zöldség, mégis szembeötlő, mennyire kivételesen egészséges, erős, kitartó, munkabíró a táj népessége. Csontozatuk ép, fogazatuk világviszonylatban is a legjobb, ami feltétlenül az ő javukra szól a tejfogyasztó népességekkel való összehasonlításban.
Előzmény: Beorg (22) 0 VÁLASZ
Beorg 2009. 07. 08. 13:22 | #27
"Szánalmas idióta TV generáció." - Én ezt pont arra használnám, aki elhisz mindent, amit tudományosnak kinéző szövegkörnyezetbe helyeznek. Ezért hiszel a reklámoknak is, mivel ha a néni mondja a tévéből, hát biztos igaz. Öngól.
Előzmény: Winterborn (24) 0 VÁLASZ
ssscsaba 2009. 07. 08. 13:22 | #26
ha eleve abból indulok ki hogy amit a boltban árulnak a legnagyobb jóindulattal is csak tej-szerűnek nevezhető még akár igaz is lehet a cikk :))
egyébként meg elég nagy hülyeségnek tűnik...
bizonyára nem egészsges ha egész nap csak tejet iszunk, ehhez nem kell tudósnak lenni :)
a sport is milyen egészséges nemde? azért az élsport az mégse annyira...semmit nem kell túlzásba vinni. Ez az egyetlen dolog ami mindenre igaz. Ennyi.
joovan 2009. 07. 08. 13:20 | #25
:D:D:D
Előzmény: Beorg (22) 0 VÁLASZ
Winterborn 2009. 07. 08. 13:20 | #24
A cikk nem tud túlozni te szerencsétlen szatalicska.
Leírja a tudomány tényeket. Ha ölöd magad, hajrá.
Arányokban nem lehet túlozni... Szerinted kijött nekik, hogy 50%-al több a cukorbeteg a tejfogyasztók között, és azt gondolták, "ah írjunk inkább 350%-ot!"?
Szánalmas idióta TV generáció.
Előzmény: joovan (21) 0 VÁLASZ
haiku 2009. 07. 08. 13:19 | #23
Hát lehet a nagyanyám (meg az ő nagyanyja) jobban tudja mint a "tudósok".
A sok okostojás már annyira felfedezte az egészséges táplálkozást hogy átlag 54 éves korban el fogsz patkolni a 80-90 évet megélő nagyszüleiddel ellentétben.
Beorg 2009. 07. 08. 13:18 | #22
Javíts ki ha tévedek, de a tejben nincs kazein. Mégpedig azért, mert tejalvadáskor keletkezik.
Előzmény: izébigyó (19) 0 VÁLASZ
joovan 2009. 07. 08. 13:17 | #21
persze a szervezet mindenkinél máshogy reagál. De azért bevallhatod Te is, hogy a cikk kicsit nagyon túloz :)
Előzmény: neomatsek (20) 0 VÁLASZ
neomatsek 2009. 07. 08. 13:15 | #20
azért ez így nem teljesen igaz,én imádtam a tejet,gimis koromban én is megittam 1 litert naponta és meg is lett az eredménye,nálam fehérje allergia alakult ki tőle,azóta is vigyáznom kell,mert nem ehetek/ihatok nagy mennyiségben tejterméket:S
ezzel nem azt mondom,h mindenkinél ez alakul ki,aki nagy mennyiségben fogyasztja,de azért nem árt óvatosnak lenni
Előzmény: joovan (12) 0 VÁLASZ
izébigyó 2009. 07. 08. 13:15 | #19
A tej kizárólag a saját faj fiatal egyedeinek számára való, s ezt a szabályt maguktól sohasem hágják át.
A tehéntej kazeintartalma 300 százaléka az anyatejének! Ember számára mindez emészthetetlen!

http://www.natursziget.com/page.php?show/articles/view/topic/egeszseg/artid/20060322tej
1nessa 2009. 07. 08. 13:13 | #18
en nyugi vok:D
csak nem birom a hulyeseget
Előzmény: joovan (12) 0 VÁLASZ
Lex 2009. 07. 08. 13:12 | #17
B*zmeg, már megint ez a baromság..Mi a fenét gondoltok, hogy a természet valami retardált állat kreálmánya, aki úgy fejlesztette ki a tehenet, hogy az a kicsinyét szarral táplálja?Hát tényleg, logikus komolyan mondom.Káros...És akkor mi van?Káros a városban élni, az óriási mennyiségű por miatt, károsak az autók, káros a mikrohullámú sütő, de ki a francot érdekel?El tudom képzelni, ahogy írják a hírekben, hogy 10 ember tejmérgezést kapott...Atya úr isten...Ha annyira nem tetszik, hogy azt mondják rá hogy káros, akkor ne igyál tejet, de akkor ne legyen kocsid, költözz ki a pusztába, élj nomád életmódot, de akkor is legföljebb füvet legeljél, hátha abba nem pusztulsz bele...Ja, és winterborn, te leszűkítetted a tejelési szokásaidat Európára.Pl a Mongolok évszázadok óta tejen élnek, mégsem pusztulnak ki abban az igencsak kietlen országban.És igen, a nemesek nem voltak egészségesek, de elfelejtetted, hogy akkoriban még mosakodni is max 2x mosakodtak egy évben, tele voltak tetűvel, és a többi...Azoknak akik ilyen baromságok miatt nem isznak tejet, ajánlom, hogy igyanak apatejet, hátha az nem ártalmas...
joovan 2009. 07. 08. 13:12 | #16
Akkor nem tudom, h te milyen szutyok tescos tejet ittál, vagy milyen kis finnyás szervezeted van, hogy pont a tejtől lett bajod... Az meg a te bajod, hogy a cikkekből olvasod, h mit lehet enni, meg mit nem, de garantálom, hogy sokkal több élelmiszer ismeretem van mint neked.
Előzmény: Winterborn (13) 0 VÁLASZ
Beorg 2009. 07. 08. 13:12 | #15
Hát én a felénél elmentem inni egy kávét. Kellett egy kis pihenő a röhögésre. Nem vagyok túlzottan járatos a dologban, de egyes helyeken még nekem is feltűnt, hogy mekkora baromságokat gyüjtött a cikk írója össze. Ez egy összeesküvéselmélet, csak épp tej szinten. A legszebb az, hogy minden bekezdésben találunk egy nagy nevet, vagy egy felmérést a témában. A nevekről csak annyit, hogy ha rákeresünk az egészséges táplálkozásra gúgliban, kb ezek lesznek az első pár találat. Biztos véletlen. A felmérésekről... természetesen minden baromságról készült 5-10 éve 17 országot, és 27 millió embert 4 éven át magába foglaló teszt.

Lehet, hogy vannak hasznos, és valós információk is a cikkben, nem fogok utánajárni, de kezd már unalmassá válni, hogy minden, amin korábban élt az emberiség cukorbetegséget, magas vérnyomást, ezt-azt, halált okoz. És nem az a rossz, hogy egyesek írnak ilyen cikkeket, hanem hogy ha felkapja a populáris média, akkor addig fogják az ilyeneket nyomatni, amíg mindenki el nem hiszi. Ne együnk zsírt, oké már tudjuk régóta. De ne együnk fehérjét se, mint a cikkből kiderül, hiszen csontrikuláshoz vezet. Ne igyunk tejet. De vigyázz a gyümölcsökkel is, mert a túl sok rost, nomeg a cukor... Ja hogy kizártam a szénhidrátot, a zsírt, és a fehérjét? Akkor mégis mit egyek?

Írnám tovább is, de inkább megyek iszok egy kis tejet.
Beorg
Winterborn 2009. 07. 08. 13:11 | #14
...
Ami egészséges, arra általában nem allergiásak az emberek, és a populáció nagy része nem fájdalmas fosással szabadul meg tőle.:)
A cikk nem azt mondja, hogy soha ne igyál tejet, hanem hogy fogd magad vissza.
Egyébként nagyon jól megírt cikk, szisztematikus, érthető, tiszta.
Én szoktam enni sajtot, joghurtot, pudingot... csak nem annyit.
Ha te csinálsz majd kölköt, gondolom azt hiszed, hogy úgy teheted tönkre a szervezetét ahogy neked tetszik. :) Hát hajrá.
Winterborn 2009. 07. 08. 13:08 | #13
Ittam én elég tejet, meg is volt a káros hatása bőven. :)
Sajnálom ezt az országot, hogy az állam a pénzén ilyen ostoba gennyláda kis köcsögarcokat nevel.
Csak az pofázik a cikk ellen, aki nem olvasta.
A reklám meg a nagymama biztos nem téved vagy hazudik, ellenben a sok éven át tartó tudományos kutatás kifejezetten át akar verni :D
joovan 2009. 07. 08. 13:05 | #12
azért ne pörgesd fel magad kiscsaj! :)
Ha ő nem akar inni, akkor ne igyon. Csak olyan ne pofázzon a tejről, aki nem is itta még soha. Én tudom, hogy megihatsz naponta 1 litert is, kutya bajod nem lesz tőle és ezzel le is van zárva.
Előzmény: 1nessa (11) 0 VÁLASZ
1nessa 2009. 07. 08. 13:01 | #11
basszus akkor fejjunk embereket?:D
minden tele van szarral. de nyilvan valo nem halsz meg ha iszol tejet.
Előzmény: Winterborn (6) 0 VÁLASZ
icet 2009. 07. 08. 12:57 | #10
enis igy gondolom:D én kifejezetten nem szeretem a tejet:P
Előzmény: Winterborn (6) 0 VÁLASZ
joovan 2009. 07. 08. 12:57 | #9
nagy faszság amiről beszélsz! ennyi erővel ne egyél húst, mert "kicsit máshogy tartják és etetik a teheneket", meg akkor már ugye minden állatot, stb.
Hagy kérdezzem már meg, hogy te mit szoktál inni? Csak mert bármit írsz, abba simán bele tudok kötni.
Ha nem iszol tejet, az a te büszkeséged maradjon!
Előzmény: Winterborn (6) 0 VÁLASZ
1nessa 2009. 07. 08. 12:57 | #8
miert nem jo a tej?
az anya tej akkor miert van? ha karos?mivel etessuk a babakat akkor? levegovel ?
akkora faszsag h az csak na.

wirgonc 2009. 07. 08. 12:52 | #7
Na ja. El kell adni az uj szintetikus tejet is majd :)
amugy meg , ahogy mondod, a C vitamin is halalos, ha tul sok jut a szervezetbe ;)
Előzmény: Slarioux (1) 0 VÁLASZ
Winterborn 2009. 07. 08. 12:51 | #6
A tej egészségtelen... nagy faszok vagytok ha nem fogjátok fel :D
Az egyetlen tej, ami alapjában ártalmatlan, az az anyatej...
Évszázadokig nem vették hasznosnak vagy egészségesnek... Luxusnak tartották, csak a gazdagabbikok ihattak folyton, és hát ők nem is voltak valami egészségesek.
Az ízéért fogyasztották.
Akkor sem volt a legegészségesebb, azóta meg kicsit máshogy tartják és etetik a teheneket....
De hajrá, igyátok =)

Persze ma sem a tej magában oly egészségtelen, sok szerepe van ebben a kakaópornak... ami tényleg nem jó.
Némi kefír és sajt bőven elég a tejből egy egészséges embernek.
deeprecen 2009. 07. 08. 12:45 | #5
"Az élet a legjobb méreg!" Mi ez a fakkság?
joovan 2009. 07. 08. 12:44 | #4
hallod most nem azért, de én naponta megiszok 1 liter tejet. Kis koromba is rengeteget ittam. Nem vagyok dagadt, teljesen egészséges vagyok meg voltam is, extrem sportoltam sokáig, voltak sérüléseim is, de soha semmim nem tört el, és még 1 qrva lyukas fogam se volt soha. Nem azt mondom, hogy ezt mindet a tejnek köszönhetem, de biztos, hogy nagy szerepe van ezekben.
dj.doubleg 2009. 07. 08. 12:43 | #3
Minden mérgező.....
Kis mértékben gyógyszer, nagy mértékben orvosság :)
Nem tudunk olyan étel italt mondani ami csak és kizárólagosan egészséges lenne, még az ásványvíz sem!
A sok ásványi anyag tartalma miatt.
Sztem az a káros ha mindenben a rosszat keressük és feltételezzünk.

joovan 2009. 07. 08. 12:41 | #2
dögöljön meg, aki azt mondja, hogy a tej ártalmas...
Slarioux 2009. 07. 08. 12:41 | #1
Még ekkora faszságot, komolyan! Annyira rühellem az ilyen "okos" cikkeket, amelyekben leírják, hogy az eddig évtizedekig-évszázadokig hasznosnak és egészségesnek vélt ételek hirtelen kurva mérgezőkké válnak, és a végén ebbe hal majd bele az ember- sőt az emberiség!
Szerintem a következő dolog az lesz, hogy a C-vitamin is halálos méreg, sőt, semmiféle gyümölcsöt, rostot, vitamint ne fogyasszunk, mert azok következtében fogunk megdögleni...!
Szánalmas!