szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A leköszönő modell V12-es motorjából 811 lóerőt csaltak elő, az ára viszont elég borsos.

A Paganinál úgy tűnik, hogy több mint 14 éves pályafutása után végleg búcsút mondanak a hírhedt Zonda modellnek, melynek utódja, a kimondhatatlan nevű Huayra már egy ideje kapható. A leköszönő modell azért egyszer még felhívja magára a szupersportautó rajongók figyelmét, hiszen egy ötdarabos limitált szériát még készítenek belőle.

A Zonda Revolucion az eddigi egyik legerősebb autó, ami Horacio Pagani mester műhelyéből kigurult, hiszen az AMG-től érkező 6.0 literes, V12-es motorjából 811 lóerőt és 730 Nm maximális nyomatékot csaltak elő a mérnökök, ami az autó 1070 kg-os tömegével párosítva egészen elképesztő menetdinamikát biztosít számára. A Mazda MX-5 szintű tömeget többek közt a karbon-titánium monocoque vázszerkezetnek köszönheti, amely a rendkívül merevség mellett nagyon könnyű is.

Pagani

További műszaki finomság a magnéziumból készült szekvenciális váltó, amely 20 milliszekundum alatt képes váltogatni a fokozatok között, valamint a különleges aerodinamikai kiegészítők, melyek közül az F1-stílusú állítható hátsószárnyat a kormányon elhelyezett kapcsolóval lehet vezérelni. A fékek is F1-es technikát képviselnek, hiszen a Brembo tárcsái 15 százalékkal könnyebbek a korábbi verziónál, emellett pedig nagyobb fékerőt biztosítanak és akár négyszer hosszabb élettartam is kicsikarható belőlük.

Pagani

Amint azt már említettük a Pagani Zonda Revolucionból mindössze öt darab készül, átszámítva mintegy 650 millió forintos áron, de aki azt hinné, hogy a borsos ár eltántoríthatja a vevőket az nagyot téved, hiszen négy darab már gazdára is talált, az utolsóért pedig ki tudja, hogy hány arab sejk verseng.

Pagani