Készül a világ leggyorsabb autója
A Bloodhound, vagyis véreb névre keresztelt járgányt egy Eurofighter Typhoon vadászrepülő hajtóműve gyorsítja fel 560 km/h sebességre, ahol beindul a második fokozat, egy Falcon rakéta (ilyet használ a SpaceX cég műholdak Föld körüli pályára állításához). A két hajtómű mellett egy hagyományos, benzines motor, egy 12 hengeres, 800 lóerős Cosworth is dolgozik még a gépben, ez indítja be a sugárhajtást, működteti a hidraulikus rendszereket az autóban, és adagolja a hidrogén-peroxid üzemanyagot a rakétának.
A Bloodhound padlógázzal hajtva nagyjából akkora tolóerőt képes felmutatni, mint a világ leghíresebb utasszállító repülőjének, a Concorde-nak a motorja. A repülőt négy ilyen hajtotta, de azoknak egy 180 tonnás gépet kellett a levegőbe emelniük, míg a Bloodhound teletankolva nagyjából hat és fél tonnát nyom.
Az autó formája szárny nélküli repülőgépre emlékeztet, 13 méter hosszú, a karosszériája különleges acélötvözetből, míg a kerekei alumíniumötvözetből készülnek, csúcssebességnél percenként tízezres fordulatszámmal fognak pörögni.
A tervek szerint a Bloodhound 42 másodperc alatt éri majd el a végsebességét, ami 1600 km/óra környékén lesz, ezzel az első olyan szárazföldi, hagyományos, azaz kerekeken guruló jármű lesz, ami átlépi az óránként 1000 mérföldes álomhatárt. A jármű első alkatrészeit most kezdik el gyártani, de papíron már az összes mérnöki kihívást megoldották a légellenállástól az 1300 km/h környékén bekövetkező hangrobbanás kezeléséig. A világcsúcskísérletre 2012 végén, vagy 2013 elején kerülhet sor.